Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hier hebben de kinderen teva sandaaltjes, die koop ik tweedehands. Verder hebben ze een paar regenlaarzen en een paar sneakers, dat vind ik voldoende.

De hektar serie vind ik erg leuk @vlinder12345 Ik weet t niet, mn sv misschien. Mn man heeft nog nooit een lamp opgehangen en omdat t met elektriciteit is, vind ik t niet prettig als ie t zelf voor t eerst helemaal alleen gaat doen.

Ik hoop voor jullie dat t kan @Krulpeterselie

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Is iemand van jullie bekend met de boeken en/of methode van Dave Ramsey? Ik heb net een e-book gedownload die ik graag wil lezen.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Rustig aan, kletsen hier kan altijd nog. Succes met de zaak de komende zomer en hopelijk kan je snel met je andere baan stoppen.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vriendin die gisteren bleef eten is blijven slapen, is vanochtend weer naar huis gegaan. Andere vriendin is vanochtend ook geweest, een tas kleding meegegeven (ook een tas terug gehad met wat ik eerder had gekregen, die moet ik nog even nakijken maar ga het denk ik maar aan mijn schoonzus geven en anders in de kledingbak).Voor de lunch restjes gegeten die op moesten. Net een boterkoek gebakken als lekkernij. Ik ga zo de was ophangen en dan ga ik de kamer van de jongens eens aanpakken en flink opruimen.

5. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , ja wij hebben er een staande lamp van. 2 van die 3spots en 2 hanglampen voor de eettafel. Met de gordijnen erbij is het echt leuk.

@Elena22 , leuke avond/dag dus :). Leuk zoveel bezoek.
    Ik blijf kleding verzamelen die weg kan ;). We hebben eigenlijk nog een kast nodig voor onze slaapkamer maar probeer ik te voorkomen. Wil liever de ruimte :).

@hier, lekker rustig. Mijn moeder is koffie wezen drinken. Gezellig! Ik heb een lieve moeder.
    Nog wat cadeautjes gehad :).
    Bezig met wasjes draaien, nieuwe babykleding :).
    Voor de rest van de middag heb ik rolluiken dicht gedaan en gaan we zo slapen. Schoonmoeder negeren :p. Die begint altijd rond 3/4 te bellen. Zo irritant echt een rottijd.

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dit is het dus precies wat het lastig maakt. Ik kan mezelf theoretisch gezien dus prima terugverdienen maar het is zo slecht meetbaar.

Hier vanmorgen naar de action geweest. Voorraaden aangevuld op de zaak. De kids waren zo moe die slapen nu even dus ik heb heel veel opgeruimd en gedweild. Ik stofzuig elke dag maar dweilen was echt al weken geleden. Oeps!
    Wilde eigenlijk nog maar de markt aardbeien kopen maar dat komt er niet meer van denk ik.

7. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja lijkt me ook lastig @Krulpeterselie!

Ik ga vanmiddag even opruimen, krijgen morgen visite.

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat gezellig elena zo met je vriendinnen en blijven eten leuk!
    hoe maak jij de wraps? ik vind ze altijd heerlijk maar maak ze altijd het zelfde,met kip,paprika,ui ,champigons en sla.
    hier dadelijk gaan strijken,en vanmiddag komt mijn zus met kinderen,als het nog warm word zet ik het badje op,het is wel warm maar nog geen zonnetje.
    moet ook nog naar de winkel dadelijk zal dan ook mijn lijstje plaatsen.
    moet nog even denken wat ik strakjes ga maken.
    gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

9. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Vandaag vieren we de verjaardag van ons kleine man. Taart besteld en vanavond bbqen met ze alle.

@vlinder12345 als het goed is, en de menstruatie uitblijf. Verwacht ik over 9 maanden ook een kleine. ^^

Ik ben weer gezond aan het eten. Kennen jullie brocollirijst? Of bloemkool of courgette spaghetti? Het is best wel lekker. Maar voor die prijs maak ik het allemaal zelf.

@bloemetje1 probeer is met hoemoes en dan met kipfilet en advocado. Of carpaccio.

10. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    gefeliciteerd met je kleine man lievemandie!

11. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , gefeliciteerd! Was het feestje leuk?

Spannend! Ik duim voor je :):).

@brocolli rijst, ik eet het niet. Maar mijn ouders eten koolhydraatarm, dus maken dat vaak. Ze vinden het erg lekker.

12. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    mijn lijstje nog van gisteren,
    bananen
    druiven
    peren
    appels
    1 doosje aardbeien
    1 fles ranja sinasappel
    2 bruin brood
    1 zak kleine rozijnen bolletjes
    1 keer kipfilet voor op brood
    1 keer ham
    1 keer gebraden gehakt
    1 pot speculoos eigen merk
    1 pak choco vlokken
    1 doos eitjes
    1 fles boter
    1 zakje uien
    1 zakje tomaten
    1 komkommer
    1 keer thee citroen
    1 flesjes water
    1 bloem
    1 verse biologische melk hv
    1 koekjes
    gisteren nog lekker badje op gezet, ze hebben heerlijk gespeeld,zus ook blijven eten en heb een heerlijke grote stapel pannekoeken gebakken,met als keuze appel,suiker,stroop,poedersuiker,honing.
    grote kan met koude ranja op tafel gezet,groot succes!

13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Vandaag moet ik boodschappen halen voor de verjaardag van dochter vrijdag. 24 volwassen en 20 kinderen en dan is het alleen maar familie en wat buren!!
    Zal dus flink wat gaan kosten ben ik bang.

14. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ja was heel gezellig. Stond 9/10 momenten in de keuken om eten klaar te maken voor de bbq. Dus heb niks van het feestje gemerkt. En ik stond ook de traktatie klaar te maken voor het opvang.

15. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , dat is jammer dat je het niet helemaal mee gemaakt heb. Of vind je dit niet erg?

Wij hebben over 5 weken feestje van de kinderen. Had een appje in de familie app gezet, stuurt echt niemand wat terug. Vond het een beetje beledigend. Mijn ouders komen sowieso, al met mijn moeder besproken. Schoonzus nog persoonlijk gevraagd. Die was druk met baby dingen regelen.
    Maar schoonouders hebben na 4 dagen nog niets laten weten. Vind dat wel beledigend.
    Een gezamenlijke vriendin heb ik ook gevraagd, die zei gelijk leuk ik kom ook.

16. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hihi lekker rustig haha. Ik kan slecht tegen al die herrie net als mijn man dus altijd blij als de feestjes weer voorbij zijn.

17. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Heb gehaald:
    Barbecuevlees:
    2x bakje kipfiletsteak zitten er ongeveer 6 in.
    15 satestokjes
    15 filetlapjes
    6 pittige varkenshaas stokjes
    Kleine beenham (voorraad)
    Totaal 22 euro

Taart bij de hema 32 euro

Voor de kinderen bij de aldi:
    Mini donuts
    Mini roze koek
    Mini muffins
    Mini gangmakers
    Mini brownie en soesjes
    Totaal 8 euro. De donuts en brownies/soesjes heb ik nog in voorraad van een eerder feestje. Liggen in de diepvries bij de aldi.

Chips etc 4,75
    Drinken en bier 18 euro.

Heb een grote tapkan daar ga ik gewoon water in doen met heel veel ijsblokjes kan iedereen zelf water of aanmaak pakken.

Totaal dus €82 euro! Echt bizar. Maar ja met zoveel personen zit je er ook zo aan.

Man haalt donderdag op de markt nog fruit voor een fruitsalade. Dat zal rond de 15 euro zijn schat ik. Aardbeien, ananas en meloen en druiven/bessen oid. Appel, banaan en peer etc is wel goedkoper maar wordt allemaal bruin in de warmte.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Ik maak verschillende soorten wraps maar van de week hadden we wraps met rundergehakt (zelfgemixte) tacokruiden met een zak Italiaanse fijne groenten (met 50% korting gekocht) en 2 soorten bonen erdoor. Daarbij hadden we sla, avocado, mais, geraspte kaas en sweet chili saus. Eigenlijk maak ik altijd restjes op als we wraps eten, lekker makkelijk haha. Lief van je dat je zus weer is blijven eten :)

@lievemandie Nog gefeliciteerd! Ja ik ken het wel. Ik haal het weleens als er een 35% of 50% kortingsticker opzit. Anders vindt ik het ook te duur :rolleyes:

@vlinder12345 Ik zou me niet beledigd voelen dat nog weinig mensen hebben geantwoord. 5 weken is nog erg ver weg. Zelf lees ik ook weleens een uitnodiging via app en moet ik eerst even kijken hoe het allemaal loopt en geef ik pas op een later moment antwoord.

@Krulpeterselie Wow, 82 euro voor al die mensen is toch heel netjes!

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; zaterdagmiddag eigenlijk weer veel te weinig gedaan :oops: Heb de laatste tijd weer veel last van hoofdpijn dus een beetje gerelaxed met de jongens, uiteindelijk maar goed ook want in de nacht van zaterdag op zondag maar 4 uurtjes geslapen. Gisteren waren we naar een baby geboortefeest en daarna naar de camping waar we ook hebben gegeten bij schoonouders. Vanochtend een rondje Action, Hema en Appie gedaan. Ik moest wat dingen hebben om op te ruimen (documentenfolder, sokkenmand, nieuwe sokken voor man, bakjes voor in de rommella, koekjes voor overblijf voor de oudste). Bij de Hema nog het ea aan boodschapjes gescoord met 50% korting en bij de Appie met 35%. Vandaag eten we kebab spiesjes van de grill met ovenfriet (echt zo balen dat de Actifry stuk is :|), gebakken champignons en een mix van sperziebonen en kasbonen (kasbonen en kebabspiesjes van de voedselbank). Morgen komt mijn broertje eten en die wou graag bloemkool eten dus maak dat met runderbraadworst en aardappels. Vanaf woensdag ga ik weer even plannen.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Zo, weer een volle boodschappentas de vuilniscontainer in gegaan met oude knutselspullen die niet meer gebruikt konden worden. Al mijn hobbyspullen uitgezocht en opgeruimd. De keukenla (rommella) opgeruimd en gesorteerd. Ga nu verder met de was en de badkamer poetsen. Hopelijk gaat mijn man zo ook nog wat doen, die ligt op bed showtjes te kijken.

Deel Deze Pagina