Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik belde vanmorgen. Ze is gestopt. Ik krijg vanavond een echo bij een andere. Ze zeggen dat de test ook als die negatief dat het alsnog positief is en dat ik misschien zwanger kon zijn.

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ohw balen dat ze gestopt is.
    Duimen :).

Ik heb bijna de 20 weken echo. Helaas bij een echografist die ik niet graag mag. Ze heeft bij de tweede veel onrust gezaaid, dus heb er niet bepaald zin in ;).

3. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ja de dame in kwestie was niet heel erg aardig...maar goed. Als ik daar geen goed gevoel bij heb...ga ik naar een andere. Ik laat mij niet afblaffen.

Moet je na gaan hoe snel het gaat. We zouden samen ook zover zijn.

4. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja echt balen meid :(!
    Ook die onzekerheid nu.

Ik laat me ook niet af blaffen, erg aardige vrouw. Maar beetje apart, weet niet hoe ik het uit moet leggen. Haar schema klopt nooit loopt altijd wel heel erg uit. Haha

5. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ja, even afwachten. Hopelijk groeit er een klein wondertje in mijn buik.

6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Even update: ik heb een zo’n ring in de baarmoeder en iets van een klein vliesje. Ze wist nog niet hoe of wat. Ze was verbaasd dat mijn testen niet oplopen. Er zat iets in! Over 2 weken terug. Dan kunnen we wss misschien het hartje luisteren of..het is iets mis. Het kan zijn dat ik te weinig hcg aanmaak. Het kan alle kanten opgaan!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Spannend!

8. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Jaa..ze wilt het nog niet zeggen. Maar ze zegt wel de ring zit er dus het is goed!

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Deze maand gewoon 4000 euro afgelost. Mede door een belastingteruggave en het vakantiegeld maar fijn voelt het in ieder geval wel. We blijven druk met besparen. Vandaag ook een bij elkaar geraapte maaltijd gegeten met van alles wat er in huis was. Mini pizza's, aardappelbolletjes uit de oven, mini kipcorns, hamburgers van de grill, sperziebonen en paprika van het balkon. Komende 2 maanden zoveel mogelijk besparen voor de vakantie en dan wil ik vanaf eind augustus een goede buffer aan gaan leggen naast het aflossen. Ben me heel erg aan het verdiepen in de methode van Dave Ramsey. Erg interresant allemaal, heb ook wat spreads erover gemaakt in mijn bullet journal.

Triangel vindt dit leuk.
  10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Spannend @lievemandie ! Hopelijk zit het goed.

@Elena22 moet er nu nog veel afgelost worden, in maanden of nog een paar jaar? Wel fijn dat er ineens een groot bedrag vanaf is! Dat scheelt weer.

@hier de mp verkopen lopen voor geen meter. Laatst iemand die een afspraak maakte en vervolgens niet op kwam dagen!
    We hebben deze week de woonkamer opnieuw geschilderd, met verf waarvan we 50% van het aankoopbedrag retour kregen. Histor clean nog-wat. €30 bespaard!
    Helaas is mijn laptop echt aan het einde, ik ben dus aan het zoeken naar een nieuwe. Ik heb niet veel eisen maar er zijn er zoveel... dat wordt een paar winkels en internet afstruinen voor ik een keuze maak.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    We zijn voor april volgend jaar schuldenvrij maar daarna moet ik mijn studieschuld gaan betalen.

Wat gebruik je op je laptop allemaal. Dat is wel belangrijk voor je keuze en prijscatogerie.

12. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Af en toe helpt het om alles opnieuw te installeren. Een kleine notebook (10 inch) zijn tegenwoordig ook goed en betaalbaar!

Hopelijk ook. Maar ik ben bang van niet

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    We gebruiken de laptop alleen voor internet, Word, foto's en filmpjes van telefoon overzetten naar harde schijf en digitaal fotoboek maken. Dus gelukkig een vriendelijke prijscategorie.

Die van mij is nu 8 jaar oud, heeft al eens alles nieuw geïnstalleerd en een nieuwe accu gehad.

14. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond

Zo oud al. Dan is die wel aan vervanging toe. Dan hoef je niet goede processor nodig voor om te surfen en tekstverwerken.Dan ben je al onder €400 klaar.

15. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
  16. Triangel

Triangel Niet meer actief

17. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik hoop het ook. Alleen ik ga ervan uit dat het mis gaat. Zo bang weer. Onzekerheid.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel Ja, ben er onwijs blij mee. Hebben in een klap drie schulden weg gewerkt en een flinke hap uit een grote schuld, die bedragen lossen we dan weer op de andere schulden af.

@lievemandie Vertrouwen hebben!

@Lelie137 Ik gebruik een Mac van 10,5 jaar oud :rolleyes: Pas geleden heeft mijn man hem helemaal opgeschoond dus nu kan ik er weer lekker op internetten en Spotify op luisteren. Merk wel dat hij voor bepaalde dingen te oud wordt maar dan pak ik de laptop van mijn man. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik wil. Een nieuwe computer, dat zou dan een Windows worden, iets waar ik niet heel erg goed mee kan werken. Of dat ik toch een Samsung Dex neem. Heb hier weleens eerder over verteld maar dan zet ik mijn telefoon in een dock en die veranderd dan in een computer.

Triangel vindt dit leuk.
  19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Ben weer druk met verkopen, gaat niet heel hard maar alle beetjes gaan in het Disney potje. Kinderbijslag gaat ook mee op vakantie, ik wil in Frankrijk kijken voor kleren voor de jongens. Mijn jongens zijn beide erg smal en de Franse merken passen hun erg goed en zitten ook mooi (plus heel betaalbaar in Frankrijk). Beide jongens hebben een paar schoenen gekregen van mijn moeder, erg fijn weer. Ik wil de komende 6 weken een no spend challenge houden. Dat houdt in dat we niks anders dan boodschappen, reiskosten en het zwemdiploma van de oudste uitgeven. Echt alle beetjes gaan mee. En vanaf het salaris van juli bijna geen boodschappen doen zodat de koelkast en vriezer en de verse dingen op zijn als we gaan. Vandaag staat in het teken van opruimen en de was doen. Ik maak vanavond kip Tandoori met gestoomde broccoli en komkommer. Ik ga straks wortelmuffins maken van paarse wortels, ben benieuwd of ze hetzelfde smaken als die ik maak met oranje wortels. Ik moet alleen nog even naar de Action voor een plantenspuit. De nieuwe plant die ik had gekocht heeft een hogere luchtvochtigheid nodig dan het in huis is.

Triangel vindt dit leuk.
  20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Zo! Mijn kast is bijna klaar, flink opgeruimd. Een vuilniszak die ik zo in de kledingbak ga doen. Een stapel zwangerschapskleding die ik vanavond naar een vriendin ga brengen en dan nog 3 vuilniszakken met zooi die ik in de container ga gooien. Wij hebben een enorme Pax kast waar we ook wat andere dingen in bewaren, dat is nu ook allemaal uitgezocht. Even kijken of ik zo na de lunch ook aan de kant van mijn man begin of dat gewoon aan hem overlaat. Heb nog genoeg andere dingen in huis te doen.

Deel Deze Pagina