Wat zegt de kinderarts hierover dan? Mijn jongste is van 28 september 2015, hij is 86 cm en al sinds begin van het jaar 12.5 kg. Hij zat geloof ik net onder de -1,5 lijn. Qua groei groeit hij echt minimaal maar dat is altijd al zo geweest.
De eerste begon al over groeihormonen terwijl hij 1 jaar was! Die we nu hebben zegt nog steeds dat hij wel erg laag zit op de lijn... Hij groeit wel volgens de curve maar dan op -2.5. En hij eet slecht, echt weinig. Ontbijt: halve boterham middag 1 boterham of 1 maiswafel of 2 crackers, beleg wil hij alleen op de boterham. Tussendoor wat fruit of koekje, avond is of niks, of een eetlepel groente of een eetlepel mihoen/rijst (zonder saus... want dat wil hij niet. Ofja, mayonaise dan wel). En dit is dan een goede dag
Die groeihormonen niks vaan aantrekken. Zeiden ze bij onze dochter ook maar dan andersom (remmers). Ze starte namelijk op de -3 lijn en ging in een streep naar boven naar de +3. Ik ben echt ontploft zo boos was ik. Nu is ze een grote meid (25kg en richting de 1,30 bij net 6 jaar) maar gewicht en lengte is prima in verhouding. Papa is ook twee meter en ze heeft keihaed moeten werken om erbovenop te komen als baby. Het umc vind dat ook de verklaring dat ze zo grootnis nu. Het lichaam is wat doorgeslagen het eerste 1,5 jaar. Heeft je zoontje een glutenallergie? Dan is het sowieso erg moeilijk om te eten. Wellicht ook onbewust bij hem een drempel dat hij bang is buikpijn te krijgen?
[QUOTE="Krulpeterselie, Heeft je zoontje een glutenallergie? Dan is het sowieso erg moeilijk om te eten. Wellicht ook onbewust bij hem een drempel dat hij bang is buikpijn te krijgen?[/QUOTE] Dat vermoeden heeft de dietiste wel, en ik denk ook een opname probleem of zo. Volgens de ka heeft hij wel aanleg om glutenallergie te krijgen maar heeft hij het nu niet... Hij krijgt veel glutenvrij maar mag ook gewoon. Ik merk dat hij met gv wel wat meer eet dan gewoon dus voor mij toch een teken dat het werkt.
Dat vermoeden heeft de dietiste wel, en ik denk ook een opname probleem of zo. Volgens de ka heeft hij wel aanleg om glutenallergie te krijgen maar heeft hij het nu niet... Hij krijgt veel glutenvrij maar mag ook gewoon. Ik merk dat hij met gv wel wat meer eet dan gewoon dus voor mij toch een teken dat het werkt.[/QUOTE] Sterkte ermee, lijkt me heftig als elke dag zo'n "strijd"is om te eten. Toen de jongste net begon met vaste voeding reageerde hij ook op gluten (kreeg obstipatie tot bloedens toe ), wij hebben toen bij de Aldi een soort cracottes gevonden maar dan glutenvrij, ik dacht op basis van mais, waren toevallig ook biologisch en waren maar 1 euro. Misschien daar eens kijken voor meer betaalbare opties?
Mijn schoonouders komen vandaag semi onverwachts eten. Wat zal ik maken? Niet al te duur en simpel te maken/niet te lang het vuur aan want het is al 29 graden binnen. Ik moet eerst werken en ben op zijn vroegst rond 16.15/16.30 uur thuis, ik wil dan nog even snel het huis aan kant maken (het is al netjes en schoon maar even de puntjes op de i en de ochtend "troep"opruimen).
lekker een frisse salade ofzo @Elena22 Dan iets met stokbrood met allerlei goedkope dip. Of anders een maaltijdsoep.
Rijstmihoen of noodles die je maar 2-4 minuten hoeft te koken, en daar dan groente en fruit door doen. Blikjes groente of fruit kan ook prima. Eventueel wat gekookte of gerookte kip erdoor en klaar. Bedankt voor de Aldi tip, ik ga kijken!
Ugh ik voelde me al de hele dag beroerd (ik heb al een lage bloeddruk maar door dit weer wordt hij nog lager) heb dus net maar Toko gehaald. Was 35 euro kwijt maar verwacht er morgen ook nog wat van te kunnen eten al dan niet voor de lunch.
Bah, bah, bah. Oudste is weer thuis, jongens gelijk oorlog. Jongste gooit net in een driftbui met de doos eieren, meerdere eieren stuk, ik laat net een sixpack cola vallen die mijn schoonvader had meegenomen. Uiteraard ontploft, dus nu weer dweilen, moet nog afwassen, de jongens naar bed doen, man wilt voetbal kijken. Heb er nu echt geen zin in. Drijf mijn huis uit zo heet, 30 graden binnen. Man loopt alleen maar te zeuren dat er vliegen binnen komen als alles tegen elkaar open staat. Ik ben echt compleet maar dan ook compleet klaar met dit weer. Sorry voor de klaagmodus
Vannacht een beetje kunnen slapen @Elena22 ? Met het warme weer krijg je niks gedaan, het enige waar we goed in worden is mopperen... Vanmorgen zijn we om 5.30 opgestaan om alles open te gooien. Zoon slaapt nog, maar zijn kamer ligt aan de voorkant waar pas smiddags de zon komt. Dus als hij straks wakker wordt kan dan het raam nog even open. Aan de achterkant zal het tussen 7 en 7.30 dicht moeten vanwege de zon... Hopelijk heeft dit afkoelen geholpen. Airco's zijn overal uitverkocht zag ik! Ook online. Mijn man gaat vandaag wel kijken voor een extra ventilator, we hadden er 2 maar eentje is gesneuveld. Morgen nog en dan wordt het eindelijk minder heet...
Ik heb oke geslapen, we slapen naast de open balkon deur. Ik vindt dat ik nog best productief ben met deze temperaturen Was er alleen gisteravond zo klaar mee omdat alles mis ging en mijn bloeddruk zo laag was. Hopelijk koelt het een beetje af bij jullie! Gek he dat alles is uitverkocht, hoop dat er nog wel ventilators zijn voor jullie.
@Hier; Vandaag en morgen vrij. Oudste gaat vandaag met mijn zusje zwemmen. Ik ben thuis met de jongste. Tussen 8.00 en 14.00 komt Appie bezorgen en ik moet alle was van de oudste wassen zodat het weer schoon mee kan naar de camping. Ik had cup a soup gehaald, hopelijk helpt het bij mijn bloeddruk. Morgenochtend vroeg ga ik met de jongens naar de camping en dan vanaf zaterdag weer 5 dagen werken. We hebben meer dan genoeg Toko over van gisteren dus ik bak er wat eieren bij en dan hebben we vandaag ook eten.
Balen van je bloeddruk elena! Bij mij krabbelt het gelukkig langzaam weer omhoog. Zo naar kan je ervan zijn. Ik twijfel over een paar jurkjes in mijn kast. We hebben in september een bruiloft en wil eigenlijk niet nog weer eens nieuwe kleding kopen. Ik weet nu niet goed welke ik aan zal doen en met welke accessoires. Man en kinderen vinden ze allebei even leuk. Man draagt zijn pak (zwart zijde) en de kinderen krijgen kleding want zijn bruidskindjes. Dit zijn de jurkjes: https://www.bettybarclay.com/nl/vera-mont-cocktailjurk-00574825.html?color=zwart&size=38
De bovenste is leuk! Wat voor soort jurkjes draag je meestal, wat voor model staat je leuk? Dat maakt de keuze misschien makkelijker. De eerste vind ik prachtig maar is voor mij geen flatteus model. Elena vandaag dus wasdag en morgen lekker genieten op de camping! Wij hebben vanmorgen een ventilator gehaald. En... een airco! Kwamrn ze net retour brengen en omdat de deksel van de doos kapot gescheurd was konden we hem met korting meenemen.
Balen van je bloeddruk ! Wat is Toko? Mijn bloeddruk was gisteren 145/95, dus mocht weer naar huis. Ook de suikertest gedaan, nuchter 6.0 en na het drankje 7.5. Ik geloof dus goed .
@Elena22 , vraagje aan jou als kraamverzorgende. Mag de zensy kruik gebruikt worden in de kraamweek en daarna? Heb hem aangeschaft, maar ging twijfelen had wat dingen op internet gelezen. Dus ik een mail gestuurd naar de kraamzorg instelling. Kreeg ik dit antwoord op ongeveer; Het gebruik wordt afgeraden, word samen met de aluminium kruiken gebruikt. De zensy kruik word als warm water kruik gebruikt en niet zoals in de gebruiksaanwijzing staat beschreven. Maar in gebruiksaanwijzing staat dat hij precies word gebruikt als de gewone kruik. Kan niets anders vinden waar hij voor wordt gebruikt. Staat alleen dat hij in de kinderwagen niet gebruikt mag worden. Ik snap het dus niet echt.