@vlinder12345 pastasaus, pasta met ruim saus gemengd, rijstgerechten met saus, soep. Dat is het makkelijkste. Aardappelen vind ik niet lekker uit de vriezer. Hier met boodschappen gemerkt dat bepaalde producten echt veel duurder zijn geworden. Zo is een pak wafels in 7 maanden tijd 0.20 cent duurder geworden. Hier ook bezig met opruimen. Maar het schiet niet op...
Dit weekend een hele lading op mp gezet, speelgoed, babyspul en zo. Vandaag die zelfde spullen op facebookgroepen zetten, ik hoop echt dat ik wat kwijt raak. Zo zonde om goede spullen of speelgoed weg te moeten gooien. Hoe gaat het bij jullie?? @lievemandie hoe bevalt je nieuwe baan?
Oke, uitdaging. 3 weken met 142 aan boodschappengeld. Brood, vlees, beleg. Diepvriesgroente heb ik voldoende, ook heb ik rijst en wat mihoen. Tomatenpassata, eieren, kokosmelk. Moet te doen zijn! Wel is een goed weekmenu belangrijk, dadelijk eens voor gaan zitten.
@Lelie137 Boodschappen worden inderdaad steeds maar duurder. Ik hou mijn hart vast voor januari als de btw verhoging er ook nog overheen komt. Hier ook een krap budget de rest van de maand. Gelukkig had ik maandboodschappen gedaan dus hoef nog maar weinig te hebben.
Ik heb het naar mijn zin! Ik heb mijn oude X verkocht. En ik heb een nieuwe XS max gekocht. We hebben deze maand de lotto gewonnen. Dus alles bij elkaar gespaard voor een nieuwe auto. Het is een skoda superb geworden van 4 jaar oud. Daar gaat al het geld. Voor de rest gaat het goed hier. De baan bevalt zeker goed. Ik heb veel dingen mogen doen etc etc. Ik bespaar eigenlijk weinig nu.
Fijn dat het zo goed bevalt @lievemandie ! En wat een mooie meevaller, de lotto winnen! Dit is nog eens een geluksjaar @Elena22 de voorraad maandboodschappen heb ik inderdaad al in huis. Ik heb wat recepten op de kalender genoteerd, met enkele versproducten erbij gaat het zeker lukken!
@Lelie137 Hier dan nog niet op de kalender geschreven maar wel al een aantal recepten in mijn hoofd. Ons menu deze week; Ma; Pizza met salade. Di; Meergranen wraps met een tacoprutje van rundergehakt, 3 soorten bonen, tomaten, mais, met sla en avocado. Woe; Frietjes uit de Actifry met braadworst en gestoomde sperziebonen. Don; Ik probeer een nieuw recept; kip met witlof, ananas en shoarmakruiden met aardappelgratin erbij. Vrij; Restjesdag Zat; Man heeft sowieso een bbq en ik twijfel nog of ik ook ga anders maak ik thuis een simpele pasta met tonijn voor mij en de jongens. Zon; Zelfgemaakte nasi met gebakken ei.
Dinsdag: friet Woensdag: gehakt met zelfgemaakte tomatensaus en macaroni Donderdag: rest van woensdag Vrijdag: schnitzel met groente en aardappelblokjes uit de vriezer Zaterdag: mini gehakballetjes met groente en zelfgemaakte knoflooksaus Zondag: roerbakgroente met rijst en ei Maandag: broccoli wortel mix met rijst en ei Dinsdag: noodles met broccoli en spinazie Woensdag: kipkokospannetje Donderdag: groentemix met rijst en ei Vrijdag: friet Zaterdag: waarschijihk wraps. Boodschappen voor dit lijstje: schnitzels en kip, de rest is uit voorraad en vriezer. Wel moet ik nog broodbeleg bijhalen.
@Hier; er waren toch niet zoveel restjes als ik had gedacht dus die maak ik tijdens de lunch op en dan maak ik vanavond pannenkoeken. Ik maak kaas/ui pannenkoeken, spekpannenkoeken en appelpannenkoeken en naturel. Heb alles gewoon in huis hiervoor.
Mandy Ooh wat een geluk!! Hier: baal even van alles. Kan er echt even niet meer tegen Zo verdrietig, alles zit gewoon tegen. Te veel lasten, te weinig inkomen, pols doet zeer waardoor ik mijn diensten niet kan werken en dus geen ort heb die we hard nodig hebben, kbs dat al op is terwijl ze amper wat hebben.. spaar op. Zucht. Sparen lukt niet, houden niks over. Wilde meer gaan werken maar kan niet met mijn hand. Zoon moet naar een mkd maar kan niet omdat ik werk. We zijn nu echt in staat ons huis te verkopen, te huren en dan kan ik gewoon thuis blijven met de kids. Ik heb geen tijd om te werken met al die stomme afspraken van ze. Ik weet het gewoon even niet meer
Balen! Wat bedoel je met amper wat hebben voor de kinderen? Ik snap het kleding, maar ik heb hier deze keer alleen winter jas gekocht voor de jongste en 2 paar schoenen. Nu is de kast weer gevuld. Maak nu de shirts en broeken op die in de kast hangen. Extra wassen enzo.
Oh meis, een digitale knuffel voor jou! Het zit jullie ook al zo lang niet mee. Is huren een optie voor jullie? Is het daadwerkelijk goedkoper en kan je makkelijk aan een huis komen? Ik weet hoe uitzichtloos de situatie kan lijken. Been there en soms nog steeds, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Kijk naar de opties waar jullie evt recht op hebben. Misschien pgb ivm aandoeningen van jullie kindjes? Dubbele kinderbijslag? Misschien zijn er nog meer dingen maar ik heb er niet heel veel verstand van. Zijn er nog dingen waar je op kan besparen? Je mag me ook je lasten pb-en dat ik meekijk voor tips als je dat fijn vindt. Wat hebben de kindjes nog nodig en in welke maat zitten ze? En dan met name je jongens (aangezien ik geen meisjes heb ). Zijn er nog dingen die je kan verkopen die je niet meer of te weinig naar waarde gebruikt?
Maar ik probeer nu veel af te dragen bij de kinderen en juist ff niks kopen. Dat bevalt ook echt hoor. Mijn zoontje heeft nu ook gewoon genoeg en steeds iets weg.
We krijgen voor de middelste dubbele kbs. Jongste is afgewezen als ik meer op papier had moest ik het weer aanvragen ze ze. Pgb ben ik niet bekend mee, twijfel ook of ik die molen in wil. Dat is echt een rompslomp. Het komt ook wel weer goed maar soms baal ik gewoon even van alles.
Hier word het komende week Za: vrijdag Zo: beef shanghai Ma: boerenkool Di: pom duchess, broccoli en een hamburger Wo: pasta Do: ? Weet ik nog niet. Mijn moeder kookt hier. Vr: Chili con carne Za: brooddag Zo: pannenkoeken Niet zoveel nodig, pasta en saus, boerenkool, beef shanghai spul heb ik nog. Fruit ook nog voldoende. Moet nog wel brood bij gehaald worden en broccoli want dat was online niet meer verkrijgbaar. Zo nog even bolletjes halen en wat beleg. Alles is op Albert Heijn AH Achterham 1 1.45 1.45 AH BASIC Duo spread 1 1.65 1.65 AH BASIC Hagelslag mix 1 1.69 1.69 AH BASIC Rice crackers 1 0.35 0.35 AH BASIC Witte scharreleieren 1 1.57 1.57 AH BASIC Zuiveldrank framboos 1 0.69 0.69 AH Blokjes tomaat in tomatensap 1 0.79 0.79 AH Boerenmetworst 1 1.19 1.19 AH Dubbelvla chocolade-vanille 1 1.24 1.24 AH Gekookte Gelderse worst 1 1.45 1.45 AH Goudse jong belegen 48+ plakken 1 2.10 2.10 AH Hamburgers 1 1.79 1.79 AH Hollandse bruine bonen 1 0.65 0.65 AH Kidneybonen 1 0.59 0.59 AH Koffiecreamer navul 1 0.89 0.89 AH Pitloze witte druiven 1 2.15 2.15 AH Rundergehakt 2 3.39 6.78 AH Tomatenpuree 1 0.28 0.28 AH Tortilla chips naturel 1 0.59 0.59 Andrélon Conditioner volume & care 1 3.15 3.15 Andrélon Shampoo volume & care 1 4.19 4.19 Appelsientje Kids appel 1 1.45 1.45 Appelsientje Kids multifruit 1 1.45 1.45 Aviko Pom' Duchesse 1 2.25 2.25 Bananen zak 1 0.99 0.99 Beneful Kleine genieter rund 1 4.49 4.49 Bertolli Bolognese pastasaus 1 2.29 2.29 Cheetos Nibb-it sticks 1 1.49 1.49 Choca Vlokmix 1 0.99 0.99 Coca-Cola Regular 1 2.13 2.13 + Statiegeld 1 0.25 0.25 Danone Danio aardbei 1 1.89 1.89 Danone Danio stracciatella 1 1.89 1.89 De Zaanse Hoeve Halfvolle melk 2 1.49 2.98 Garlan Cream cheese 70+ kruiden-knoflook 1 0.65 0.65 Gerookt ontbijtspek 1 1.25 1.25 Heinz Seriously good traditional 1 2.49 2.49 Karvan Cévitam Frambozen 1 2.89 2.89 Kips Leverworst 1 1.30 1.30 Koopmans Pannenkoeken origineel 2 0.85 1.70 Lay's Mixups paprika 1 1.39 1.39 Lenor Wasverzachter ontwakende lente 1 2.99 2.99 Lenor Wasverzachter wilde bloemen 1 3.45 3.45 Monti Picos Andaluz 1 0.95 0.95 Pickwick Mango vruchtenthee 1 1.25 1.25 Sultana Fruitbiscuit appel 1 1.69 1.69 Verkade Dier&co lange nekken 1 1.49 1.49 Verkade Digestive melk 1 1.49 1.49 Verkade Smiles cacaobiscuits met vanillesmaak 1 1.55 1.55 Gratis toegevoegd Danone Hüttenkwark naturel haver granola 165 gr 1 0.00 0.00 Flyer Danone Hüttenkwark 1 0.00 0.00 Flyer Oreo Joyfills 1 0.00 0.00 Oreo Joyfills zakje 1 stuk 1 0.00 0.00 de Koekenbakkers Steekvormpjes 6 0.00 0.00 Totaal boodschappen (incl. statiegeld) 86.30 Voordeel Bonusvoordeel Cheetos, Lay's Mixups en Poppables 0.88 2 voor 2.00 Danone Danio 450 gram 0.78 2 voor 3.00 AH Rundergehakt 1.78 2 voor 5.00 Alle Andrélon, Dove en Axe* 3.67 2e gratis Alle Ariel en Lenor 3.22 2e gratis Bertolli en Heinz pastasauzen 2.39 2e gratis DubbelFrisss, Appelsientje kids en Taks 1.45 2e gratis Verkade koek en Sultana 1.56 2e halve prijs AH Pitloze witte druiven 0.26 Van/voor korting Totaal voordeel 15.99 Totaal (excl. klapkratten) € 72.81
@Elena22 als beleg hebben we meestal vlees. Met de maandboodschappen heb ik 5 pakjes smeerkaas gekocht, nu nog 4 over. Net kipgrillworst gehaald (was goedkoper dan gerookte kipfilet of boterhamworst, is normaal altijd duurder) en stroop. Dat kan ik dan met kaas combineren of zo op een boterham of maiswafel eten. We zijn niet zo van de zoetigheid, er staat wel een pak hagelslag in de kast maar daar doen we dan 3 maanden mee... van de eieren uit de voorraad maak ik nog eiersaladr als beleg.