Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Welkom terug! :D Verkoop op Marktplaats gaat altijd met fases. Klinkt als best veel moeite voor "maar" 14 euro. Balen van de reiskosten, krijg je ze dan niet alsnog op een later moment? Wat kost een refurbished model ongeveer? Ik heb een paar maanden geleden een laptop/tablet model gekocht voor 500 nog wat euro. Nog best veel geld maar vergeleken met de Macs die ik hiervoor altijd hadden goedkoop en ben er tot op heden erg blij en tevreden mee. Vieren jullie Sinterklaas uitgebreid? Is de fietskar tweedehands kopen een optie?
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.939
    113
    Leuk biggetje100 dat je er weer bent, ik miste je oude nickname in dit topic al. Ik probeer nu ondanks de drukte ook weer af en toe mee te kletsen, heb het toch wel erg gemist. Het geeft me bovendien ook wel wat afleiding van de stress moet ik zeggen.

    Wij proberen ook steeds dingen via MP te verkopen trouwens maar het wil nog niet zo vlotten, maar aangezien de feestdagen er weer aan komen hoop ik iig toch wel wat speelgoed te kunnen verkopen. Deel nemen we ook mee maar dat zijn meer dingen zoals puzzels enzo, en mijn oudste is sowieso meer van het knutselen dan het "echt" spelen. En mocht dat niet lukken dan kunnen we altijd nog de (klanten van de) speelgoedbank er blij mee maken. Die komen het hier als het goed is ook zelf ophalen, en aangezien wij geen auto hebben is dat natuurlijk wel fijn.
    Ik ben ook echt bezig met het opmaken van de voorraadkast (nogal een hamster hier haha), een deel heb ik ook weggegeven aan een vriendin laatst. Ik krijg vaak dingen van mijn moeder wat wij gewoon niet echt eten en dan maak ik liever op wat we wél allemaal graag eten. Maar ook veel dingen zoals kwarktaartmixen uit Duitsland, op zich erg lekker alleen heb er nu echt even de tijd niet meer voor om dat allemaal te maken.

    @MamaChantal, (volgens mij vroeg jij dat toch?) het is niet zo heel ver, ongeveer 3 uur vliegen. Dus wel fijn als we nog zo nu en dan naar Nederland gaan om familie te bezoeken.
     
  3. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Welkom terug @Biggetje100 !

    Spannend @citroenrasp verhuizen. Zat dit al langer in jullie planning?

    Hier onverwacht wat verkocht via mp. Fijn! Alle textiel die straks op mp verloopt gaat naar stichting babyspullen. Dan zit het mij niet meer in de weg.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    leuk biggetje100 dat je weer terug bent!!
    elena, nee de kat mag geen gewoon eten meer hebben,ze krijgt nu voeding speciaal voor de schildklieren en niertjes en ze zal haar hele leven tabletjes moeten blijven slikken.
    hebben jullie de verjaardag al gevierd?
    fijn de maandboodschapjes weer binnen je zult dan wel een reuze lijst hebben:D
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.939
    113
    @Lelie137 , ja, al ruim 6 jaar! Heeft uiteindelijk veel langer geduurd dan gepland, maar het zij zo... Daardoor hebben we wel steeds ontzettend veel spullen kunnen meenemen, iedere keer wanneer we gingen iets (i.v.m familie van mijn man gaan we, of soms alleen hij zelf, toch sowieso wel jaarlijks, soms 2x per jaar). Nu ben ik zelf overigens niet echt van het overdadig spullen hebben hoor, maar heb het dan meer over keukenspullen, gereedschap, kinderkleding (is daar allemaal bagger haha, of je betaalt er 10x zoveel voor als hier) enzovoorts.

    Fijn dat het beter gaat met je kat bloemetje1. Maar toch best heftig.
     
  6. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Dit lijkt allemaal wel lekker te lopen. Ik heb momenteel twee ledikantjes (Ikea Gulliver) er op staan, een autostoel, 4 puckababy slaapzakken en nog wat andere dingetjes. Morgenavond worden de bedjes opgehaald.
    Als het goed is, krijg ik nog wel de reiskosten vergoed. Maar er zal wel iets mis gaan, directeur van de school waar ik werk is er nu mee bezig.
    Ik gebruik mijn laptop alleen voor wat programma's terug kijken en verder wat simpel internet werk. Ik geloof dat ik voor 200 euro wel klaar kan zijn. Maar goed, zo lang mogelijk uitstellen... 500 is wel veel geld, dat vind ik gewoon niet nodig.
    Wel wat uitgebreider dan eerst, denk ik. We doen het met twee vriendengroepen en ik weet niet goed hoe we het als gezin gaan doen. Vind het niet nodig dat de kosten enorm gaan oplopen, mag best eenvoudig zijn en dat we het met vrienden vieren, gaat mij niet om de cadeaus maar meer om de gezelligheid en de lol van de gedichten enz.
    Ja, fietskar wordt een tweedehands gevalletje. Maar dat kan deze maand niet uit, denk ik. Of marktplaats moet echt goed gaan lopen..
    Ik snap wel wat je bedoelt, na een tijdje geen forum is het ook wel weer heel leuk en lekker afleidend in jouw geval ja. Lijkt me echt super spannend wat jullie gaan doen.. Maar komt vast goed allemaal.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Gisteren bij de Lidl geweest voor wat aanvullende boodschappen. Zelfs de Lidl wordt duur :eek: Zal straks even mijn lijstje en weekmenu posten. Ik had ook nog 15 minuutjes over tussen mijn gezinnen in en ben toen even de kringloop ingesprongen (voornamelijk om te schuilen voor het weer :|) en liep toen tegen een prachtige pantalon aan in mijn maat. Bij de kassa bleek de broek ook nog afgeprijsd van 5 euro voor 90 cent was dus echt een fantastisch koopje :D Het is een broek van Promiss dus normaal behoorlijk aan de prijs.
     
  8. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Benieuwd naar je weekmenu.. Leuk dat koopje bij de kringloopwinkel.

    Hier alles bij elkaar veel geld uitgegeven vandaag. Maar het was wel gepland allemaal. En de puckababy's + ledikanten zijn verkocht en dat zat dan weer niet in de begroting, dus het kon makkelijk. Ik heb wat make-up gekocht, koop altijd hetzelfde van een bepaald merk, maar soms is het bijna op hè... Verder een afgeprijsd badpak, de bikini die ik nu heb zit niet prettig en wij vinden zwemmen juist zo leuk. Hopelijk is dit badpak wat, hij was lekker goedkoop, dus duimen dan maar. Daarnaast vieren we sinterklaas met twee andere gezinnen en alle kinderen krijgen dan een cadeau twv ongeveer 10 euro. De oudste krijgt de kassa van de Ikea en de andere twee krijgen een houten gereedschapsetje van de hema en houten blokkenset thema oceaan, ook hema. Super leuk zag het er uit. Ik kon mooi de punten inleveren tegen wat korting. Ook fijn, levert het nog wat op. En vanmiddag even naar de action en scapino. Ik merkte voor het eerst dat een paar schoenen voor net misschien toch wel handig is nu de oudste naar school gaat. Bij ons was het altijd een stel veterschoenen/sneakers en een paar regenlaarzen en in de zomer dan nog teva's. Maar nu met school zijn de sneakers in een paar weken toch wel behoorlijk snel gesleten. En dat mag hoor, maar een stel schoenen voor net is wel fijn. Er was genoeg afgeprijsd spul, dus ook fijn. Bij de action wat scheermesjes, kaarsen, plakboeken ed gekocht.

    Jullie nog tips voor leuke jurken voor meiden, niet te duur? Dochter houdt niet van stugge kleding en niet van broeken. ;)
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Hier geen ervaring met meisjes dus met de jurkjes kan ik je niet helpen. Fijn dat je weer het een en ander hebt verkocht. Extra geld en ruimte :)
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn lijstje van de Lidl;

    1 x messenset 2 stuks 2.99
    2 x maxi geurkaar 3.98
    400 gr pompoen spaghetti 1.99
    1592 gr zoete aardappels 3.17
    500 gr Hollandse aardbeien 1.99
    3 x granaatappel 2.97
    1 x verse knakworst 2.02
    1 x boomstammetjes 4 stuks 1.74
    1 x verse hamburgers 2 stuks 1.79
    1 x braadworstjes 5 stuks 2.29
    1 x diepvries pizza 2.00
    1 x deospray men 1.29
    1 kg biologische kokosolie 4.98
    1 x bakspray 2.49
    2 x bio knijpfruit 3.78
    1 x havermout to go 0.49
    1 x bio rijstwafels choco kokos 0.79
    2 x Amerikaanse havermoutrepen 2.38
    1 x cheese dippers 1.19
    1 x gekarameliseerde popcorn 0.69

    Totaal 45.01 euro.

    De snacks zijn voor de komende maand en het lekkers omdat het hier nog vakantie is.

    Ons weekmenu;

    Ma; Bij schoonouders gegeten ivm oppassen.
    Din; Krieltjes uit de Actifry met bloemkool en boomstammetjes.
    Woe; Patatjes (gehaald) met bloemkool en braadworstjes. (Bloemkool en braadworstjes din al gekookt ivm lange werkdag).
    Don; Zelfgemaakte chili met zilvervliesrijst
    Vrij; Chili cheese dogs + restjes opmaken (mijn broertje en een vriendin komen eten)
    Zat; Kip enchilada's met avocado en mais
    Zon; Nog geen idee maar ga iets maken met enkel dingen in huis.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ugh hier allemaal onverwachte kosten. Mijn man had vanochtend de kast stuk gemaakt dus moest materialen ervoor kopen; bijna 17 euro. De jongens hebben allebei wormpjes :| dus medicatie halen, extra handzeep, handalcohol, Dettol. Vaas was stuk gegaan dus moest secondelijm halen. Tikt allemaal toch weer aan.
     
  12. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Dat zijn zulke vervelende uitgaven om te doen. Door die uitgaven is het niet zo dat je er nog iets aan hebt in de zin van dat je huis weer een stukje mooier is of dat je een leuk kledingstuk in de kast erbij hebt hangen. De situatie is na de uitgaven nog hetzelfde als voordat het stuk was zeg maar. Heel vervelend.

    Ik heb mijn lijstje klaar. Vanavond de boodschappen doen.
     
  13. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Onverwachte kosten zijn echt balen!
    Hier ook 30 euro onbegroot... teamuitje bleek nog zoveel pp extra te kosten. Meerdere collega's zijn er niet blij mee met deze dure maanden maarja het is al geregeld.

    Wel lekker gegeten door restjes op te maken, plakjes zoete aardappel, wat broccoli en/of andere groente, ui, eventueel spekjes, dat in een ovenschaal, 4 eieren met wat kaas mixen en dat erover. Half uurtje in de oven en lekker eten!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier ook een hoop helaas
    Dochter wilde graag een wedstrijd paardrijden.
    Prima, we hadden laatst een broek op de kleding beurs gehaald ervoor.
    Blijkt hij niet te passen.
    Ook nog een shirt nodig, totaal 35,-.
    Inschrijven ook nog 11.
    En een zweepje a 12,95.

    Dat was wel weer een beetje jammer.
    Wist ik veel dat ze dat nodig had.
    Nog veel meer nodig, maar dat kon ze gelukkig van iemand lenen.
    Dus we weten gelijk Sint cadeaus voor haar ;)
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Balen he al die extra kosten zo vlak voor de dure maanden.

    Ik zou vandaag wat maken uit de voorraad maar we waren net voor een gratis Festival bij het grote winkelcentrum en hebben toen bij de Hema 2 rookworsten gekocht (4 euro), die gaan we vandaag eten op broodjes. Misschien nog een soepje vooraf maar misschien ook niet.
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zo nieuwe week. Zaterdag onverwachts bij schoonouders gegeten dus de maaltijd schuift door naar deze week. Ik moet vanaf vandaag tot en met woensdag werken en dan woensdag aansluitend nog een vergadering. Ons weekmenu voornamelijk gebaseerd op voorraad opmaken;

    Ma; Kip enchilada's met avocado en mais.
    Di; Kip cordon blue, frietjes uit de Actifry, gestoomde groentenmix (heb nog broccoli, wortel en een mini bloemkool).
    Woe; Jongens eten bij mijn moeder, mijn man en ik gaan waarschijnlijk wat bestellen omdat we pas rond 20.00 uur thuis zullen zijn en dan nog de jongens naar bed moeten brengen etc.
    Don; https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R500108/shoarmapakketjes-met-andijvie.
    Vrij; Vegetarische nasi met gebakken ei, kroepoek en satesaus.
    Zat; Bij schoonouders ivm oppassen.
    Zon; Restjes uit de koelkast opmaken.

    Als ik weer boodschappen heb gedaan zal ik mijn lijstje weer posten maar deze week bijzonder weinig nodig gelukkig.
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.939
    113
    Hè balen zulke opstapelende kosten Elena.

    @ weekmenu: Wij hebben niet echt een weekmenu maar ik bedenk altijd wel globaal welke maaltijden we de komende week zullen eten (mijn man doet altijd de boodschappen, meestal op een vrijdag, mijn week qua avondmaaltijden begint dus op de vrijdag). Overmorgen komt mijn moeder en omdat ze helaas weer redelijk vroeg naar huis moet (3 uur rijden) zullen we niet samen eten 's avonds, maar ik maak dan denk ik een wat uitgebreidere lunch. Vandaag staat er Marokkaanse gestoomde vermicelli met o.a konijn op het menu, we hadden een tijd terug van vrienden een groot konijn gekregen, daar kunnen we 4x mee doen. Dus een half konijn uit de vriezer gehaald en daar kunnen we 2x mee. Wij vinden dat trouwens niet raar om te eten ofzo hoor hahaha, het smaakt eigenlijk niet heel anders dan kip.
    Ik probeer vooral de vriezer en voorraadkasten zoveel mogelijk leeg te maken, vriezer moet binnen 6 weken sowieso leeg omdat we dan voor een tijdje van huis zijn.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier Is het menu
    Gister andijvie stamppot
    Vandaag pasta schotel
    Morgen krieltjes ratatouille en kipkrokant
    Woensdag tacos met kip (gewonnen vrijdag)
    Donderdag lasagne
    Vrijdag ? Schoonzus eet mee
     
  19. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Oh dat is vervelend. Snap dat je er niet blij mee bent.
    Klinkt wel lekker, dat wat je in elkaar geflanst hebt.
    Dure hobby. Groot gelijk dat je het combineert met sinterklaas. Staat er niet een hoop op marktplaats wat je anders nieuw zou moeten aanschaffen?
    Ik hou me er ook niet altijd aan. Het is meer dat ik 6/7 maaltijden bedenk zodat ik gewoon iets kan kiezen waarvoor ik alles in huis heb.
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  20. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Wij zijn zaterdag een dagje gratis naar de dierentuin geweest. Erg leuk was het. Mijn moeder komt uit een familie en ze hebben een soort van familiebedrijf, nu was er een familiedag door dat bedrijf georganiseerd en zelfs wij mochten nog komen met onze kids, inclusief lunch, parkeerkaart enz. Zat echt goed in elkaar en ik hoorde dat er 1400 mensen zich hadden aangemeld. Maar helaas op de heenweg wel een tegenvaller. De auto ging raar doen toen we net onderweg waren. Had het al eens eerder gehad en dat is niet iets waar je mee door kunt gaan rijden. Dus snel naar de garage die gelukkig een plekje had en idd een kapotte bobine.Daar heb je er 4 van en als er één stuk is loopt de auto op 3 cilinders. Nu hadden we er al eens één vervangen en nu dus weer één stuk. Eentje bleek al vervangen door de vorige eigenaar en dus zat er nog maar één originele in. Die hebben we dus gelijk laten vervangen, want dan kost het alleen het materiaal zelf want hij was toch al bezig. Rekening binnen, tegenvaller van 145 euro. :(
     

Deel Deze Pagina