Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja gaat lekker hier haha. Afgelopen donderdag nieuwe banden onder de auto + uitlijnen, bijna 300 euro. Daarnaast loop ik al mijn ort mis dankzij het UWV dus heb ook minder salaris en geen eindejaarsuitkering dit jaar. Heel fijn allemaal zo vlak voor de feestdagen.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Vanochtend bij mijn oma op visite geweest, had nog een lekkere cake voor haar gebakken. Jongens hadden nog wat geld voor hun verjaardag van oma gehad. Hebben allebei Lego er van gekocht. Kon net bij de Appie nog 2 doosjes Lor koffie capsules gratis ophalen. Heb nu ongeveer 80 capsules op voorraad dus hoef pas in het nieuwe jaar weer te halen. Oh en we hebben de auto gewassen voor 4 euro. Nu even een paar uurtjes thuis, was wegwerken enzo en dan straks Sint Maarten lopen. Komende dagen druk. Dagdienst dus moet om 7 uur op me werk zijn en zal in ieder geval dinsdag en woensdag ook pas om 18 uur weer thuis zijn.
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Vandaag hutspot met een hamburger
    Morgen macaroni
    Woe preischotel
    Do bloemkool, aardappels en beenham
    Vr krieltjes, schnitzel en groenten moet ik even kijken.
    Za brooddeeg
    Zo denk pizza ofzo, als het een beetje droog is gaan we naar het bos.
     
  4. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ai wat balen. Kun je wel cadeautjes ed kopen?
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, ze krijgen wel cadeautjes maar wel low budget. De jongste zal een nieuw kleurboek krijgen en nieuwe stickers en wat klei. En dan wat mijn schoonouders kopen voor hem. De oudste krijgt of een game of een wetenschapsdoos en dan wat mijn schoonouders hem geven. Schoentjes zetten ze 2 a 3 keer en daar gaat een mandarijntje en/of wat lekkers in (zakje muntje, choco sint, zulke dingen) en iets kleins. Voor de jongste had ik bij de Kruidvat met mijn punten Woezel en Pip potloden gehaald, zo zit er wel iets kleins in maar heeft het ons niks gekost. Voor de oudste moet ik nog wat verzinnen maar ik denk een of twee zakjes met Lego Harry Potter poppetjes voor bij zijn Lego Harry Potter kasteel (die had hij gekocht met geld en cadeaubonnen van zijn verjaardag).
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik blijf mijn menu aanpassen :roflmao: Gisteren weer een fijne tas gehad van de voedselbank. Er zaten runderlapjes in die vandaag echt op moeten dus ik maak runderlapjes met zelfgemaakte aardappelpuree en rode kool met geraspte appel en kaneel. Heb alles in huis ervoor dus dat scheelt weer. Ik moet straks alleen naar de winkel voor wat basis dingen en 99 cent aanbiedingen die we vaak gebruiken. Zal vanmiddag mijn lijstje posten.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Prima toch?
    Hier krijgen ze ook niet heel veel.
    Had gister bij de Kruidvat regenwormen junior meegenomen voor 5,-
    En kan straks ergens het spel knappe koppen ophalen voor 5,-.
    Die gaat ook in de zak.
    Zag ook bij Kruidvat een woezel en pip tas voor 5,-, jongste gaat on februari naar het mkd dus kan deze ook in de Sint zak.

    Verder wat kleine dingen erbij.

    In de schoen gaat ook een Sint, muntjes e.d
     
    Biggetje100 en Elena22 vinden dit leuk.
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Straks kan ik een autostoel ophalen voor 17.50.
    Super blij mee, dezelfde staan voor 40 er op :) dus goede deal.
    Moet eigenlijk nog een stoel maar heeft niet zo'n haast.
    Kan ik de rest van het geld van de spullen die ik verkocht had mooi voor december gebruiken :) en dan in januari van de kinderbijslag nog een stoel halen.

    Hoop alleen nog mijn eigen autostoel te verkopen.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oke hierbij mijn lijstje;

    Action:

    500 gr kruidnoten 0.66
    3 paar dames sokken 2.59
    2 x sokken met antislip 3.18 (voor op de opvang)
    1 doos tissues 0.75
    2 x kleurboek met stickers 1.56
    1 rol inpakpapier 0.39
    20 haar elastiekjes 0.99
    2 x kinderchocolade 3.38
    Woordjes spel 1.79 (moeten met de jongste zijn spraak oefenen)
    1 doos wegwerp handschoenen 2.99 (voor op mijn werk)

    Kruidvat;

    1 x micellair water 2.49
    1 x oogmake-up remover 1.99
    1 x dagcreme 3.99

    Alle van de vegan lijn van Kruidvat zelf.

    Appie:

    Quaker super granen havermout 1.62
    2 x Bolsius geurkaars 3.11
    1 x Daily Organic gezichtslotion 2.11
    1 x Daily Organic handcreme 1.55
    1 x 3 rol AH keukenpapier 0.99
    1 x afbakpistolets 0.49
    1 zak witte bollen 0.99
    2 x Sheba natvoer 1.98
    1 x AH bruine bonen 0.72
    151 gr makreelfilet 2.04
    2 schnitzels 1.95
    1 x 750 gr avocado's 2.27
    1 l AH volle melk 1.09
    2 x AH billendoekjes 1.98
    1 bos salade ui 0.89
    1 x AH wokgarnalen 4.69 (duur maar zo'n zin in :oops:)
    2 x kattensnoepjes 1.98
    344 gr riblapjes 3.23 (ik ga vandaag een grote pan maken en 2 porties invriezen voor mijn avonddiensten volgende maand)
    1 schaal trostomaten 0.99
    1 x voordeelverpakking kaas 3.69
    4 x hondenstaafjes 1.77

    Alle verzorgingsproducten zijn voor de hele winter. Handcreme gebruik ik altijd in de winter ivm droge handen. Handschoenen krijg ik normaal van mijn werk zelf maar door het faillissement was dit nog niet helemaal gegaan zoals het hoort te gaan dus toch maar gekocht ivm hygiene tijdens mijn werk.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Het moet trouwens 2 x 2 Sheba natvoer zijn. Die waren in de bonus.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ugh ik stond vanmiddag half te kwijlen bij de nieuwe Flow special, ik had hem bijna gekocht maar in plaats daarvan ben ik achter de computer gedoken, heb ik gebudgetteerd en bijna 100 euro extra afgelost op onze laatste grote schuld.
     
    Biggetje100 en Bezige bij vinden dit leuk.
  12. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Leuke sinterklaascadeaus @Elena22 en @MamaChantal !

    Dat geeft vast een lekker gevoel, extra aflossen.

    Hier nog niet alles in huis voor sinterklaas. Ideeen te over, maar geld is een ander verhaal. Straks als ons salaris binnen is, maar even kijken wat er gekocht gaat worden.
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hier ook nog weinig in huis, maar wel genoeg om hun schoentjes te zetten. Ik ga vandaag de schoorsteen opzetten (vorig jaar gekocht bij de Kruidvat) en dan mogen ze morgen voor het eerst hun schoentje zetten. In principe is de regel hier een keer per week.

    Ja, de extra aflossing kon doordat het UWV eindelijk heeft uitbetaald. Wel ruim 500 euro minder dan mijn normale salaris maar het is niet anders.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Kennen jullie de Too good to go app? Is een app waar je voor een gereduceerde prijs een verrassingspakket kan ophalen zodat dit voedsel niet verspild wordt. Hier in de buurt doen veel bakkers, sushi restaurants en zelfs de Ekoplaza mee.

    Ik ga zo mijn eerste tas ophalen bij de bakker. Ik heb 4.99 betaald en de waarde is eigenlijk 14.99 euro. Ben heel benieuwd. Laat straks even weten hoe het was en wat erin zat.
     
    Vero0504 en Biggetje100 vinden dit leuk.
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Dit zat er allemaal in. Halfje wit, 2 bolbroden, 3 grote pistolets, zak met allemaal broodjes, pak mueslikoeken en 4 verse gevulde koeken. Ik ben heel tevreden met de prijs voor dit alles. Normaal betaal je al meer dan 4 euro voor alleen de koeken bij de bakker.

    20181116_121451.jpg
     
    Marchella, bloemetje1, Ietjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Erg leuk en lekker!
     
  17. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    @Elena22 nog nooit van gehoord. Ga er is naar kijken. Tas ziet er goed uit in ieder geval!
     
  18. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    @ Sinterklaas. Hier is dochter nog te jong om het schoentje zetten te begrijpen. Dus dat slaan we over.
    Met pakjesavond krijgt ze van ons 2 cadeautjes die we al geruime tijd hebben liggen. Wel fijn in deze dure maanden. Aangevuld met wat de rest van de fam geeft.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  19. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    wauw wat een fijne tas van de bakker! lekker allemaal zeg! en dus ook nog lekker vers allemaal.
    ik heb gisteren ook de nachtcreme op natuurlijke basis bij de kruidvat gehaald elena wat jij schreef,
    dit is echt een super fijne creme! bedankt voor de tip!
    maar ik zag hier geen handcreme van?
    hoe maak jij de cake zelf ik gebruik altijd een kant en klaar pakket maar wilde hem eens helemaal zelf maken.
     
  20. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ik ben vanmiddag op zoektocht geweest naar leuke tweedehands cadeaus bij Kringloopwinkels. Wel leuke dingen gevonden. Onze kids houden van puzzelen en lezen. Oudste maakt nu graag puzzels van 24 stukjes ongeveer. En de tweeling houten inlegpuzzels. Daar wat van gekocht. En verder zat ik te denken aan Kapla maar toch nog wel prijzig. Dus wat gewone blokken gekocht. En ik vond nog een vliegtuig van fisher price, leuk voor een van de jongste meiden. Verder had ik al een aantal cadeaus in huis, boeken, stickers, klei, een kassa voor de oudste, voor de jongsten een gereedschapskistje en een emmertje blokken oceaan thema. Ik weet niet goed wat ik nog ga bijkopen. Ik wil eigenlijk nog wel een knutseldoos voor de oudste creeeren. Dat kan wel goedkoop natuurlijk. Ze pakt nu iedere keer mijn plakband, versiersels ed. Heb vandaag al wel van die dingen gekocht waarmee je figuurtjes kan uitsteken bij kaarten maken, heel zakje vol voor 1,50.
    Ik heb een erg leuke houten vrachtwagen met zon oplegger voor auto's gezien van Janod op bol.com.. En een paar leuke cd's. Even kijken of ik die volgende maand kan aanschaffen, of daar genoeg geld voor is. Voor mij en man een mooie puzzel gekocht bij de kringloopwinkel ook vandaag. Dus sowieso iets voor ons in de zak. We vieren ook nog twee keer sinterklaas met lootjes trekken met vrienden en familie, dus dan krijgen we natuurlijk ook al echt iets voor onszelf.
     
    Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina