Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik gebruik die vegan lijn van Kruidvat nu sinds begin van dit jaar en zeker als ik hem dagelijks gebruik knapt mijn huid er echt van op. De handcreme was van de Appie van Daily Organic. Is ook een hele fijne lijn.

    Ik heb dit recept van de week gebruikt; https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecake/

    Ik had alleen geen vanillesuiker maar wel zelfgemaakte vanille essence dus die had ik gebruikt.
     
  2. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oke bedankt voor de tip!
    dat is wel een heel eenvoudig recept voor een heerlijke cake,die ga ik zeker maken!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    UWV had al al mijn openstaande posten betaald (vakantiegeld, 15 vakantiedagen, salarisverhoging met terugwerkende kracht, reiskostenvergoeding, etc). Echt onwijs fijn want nu hebben we alle openstaande dingen gelijk betaald. Haalt gelijk weer een hele last van onze schouders. Nu lopen we nergens meer mee achter en kunnen we gewoon doorgaan met ons afbetalingsplan. Omdat ik 15 vakantiedagen heb ingeleverd heb ik mezelf nog wel een boek van 20 euro cadeau gedaan die ik graag wou. Het gezin waar ik nu aan het kramen ben is op loopafstand van mijn schoonouders. Heel fijn aangezien mijn man en schoonvader carpoolen kan ik meerijden wat weer extra reiskosten scheelt in de ochtend. Ik ga donderdag een paar uur extra werken. Het gaat hier dus gewoon weer zoals het hoort te gaan, gelukkig!
     
    Luna86, spruitje80, bloemetje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wauw echt super fijn voor jullie! en een boek voor jezelf heb je dan toch ook eens verdiend!
    even een vraagje over een gourmetstel dat wil ik graag met de kerst gaan doen,
    hebben jullie een rond of vierkant gourmetstel wat is fijner?
    zag ook bij de action goedkope zouden die fijn zijn?
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben geen gourmetstel maar mijn schoonouders wel en die hebben een vierkante. Vindt dat wel fijn eigenlijk. Geen idee of die van de Action wat is eigenlijk. Hoe duur is die daar?
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Rond is denk ik alleen handig bij een ronde tafel of kleine tafel. Bij een wat grotere tafel lijkt me dat minder handig voor degene die dan verder van t apparaat zitten.
    Ik heb sinds twee jaar zo'n meter lange grillplaat van de action nadat ons gourmetstel na 25 jaar aan vervanging toe was. Echt een super fijn ding!
    Voor het bakken van bijv. een eitje of pannekoek gebruiken we zo'n siliconen bakringetje en voor de rest is er genoeg ruimte op de plaat. We vinden het echt zoveel makkelijker dan een gourmetstel.
    Nou gebruikte wij het gourmetstel ook altijd al door het vlees boven op de plaat te leggen en dan de pannetjes eronder te zetten.
     
  7. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Zo'n ding hebben wij ook. Super fijn. Ook in de zomer voor buiten.
    Blij voor je, heel fijn!

    Hier gisteren even met man de balans opgemaakt voor de komende maand aan de hand van de inkomsten en verwachte uitgaven. Wordt weer opletten. Maar er was wel ruimte over zodat ik nog een sinterklaascadeautje voor de jongsten erbij kon kopen. En nieuwe handschoenen en muts voor mezelf want de oude waren versleten. En nieuw ondergoed voor oudste dochter. Dat kon gelukkig allemaal nog wel aangeschaft worden. De maand die hierna komt is een maand met positieve meevallers als het goed is, dus wie weet dan een fietskar of nieuwe laptop aanschaffen.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  8. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    de ronde bij de action is 14,99 met gekleurde handvaatjes aan de pannetjes
    de vierkante 8 persoons 18,99
    en ze hebben nu ook een 4 persoons voor dacht ik 13 of 14 euro
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Fijn dat je nog een cadeautje kon aanschaffen en de andere benodigdheden. Ga voor jullie duimen dat je volgende maand een laptop en/of fietskar kan kopen.

    @bloemetje1 Dan zou ik voor de ronde van Action gaan. Of zo'n grillplaat.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Jongens zijn gisteren verwend bij de voedselbank. De oudste kreeg 2 boeken en de jongste een Peppa Pig stickerboek en sint stickers. Verder kregen we een pieten verkleed pak, een sint verkleed pak en een sint onesie. Een set keukendoeken en kaarsen en een paar fijne boodschappen (oa andijvie, erwtensoepvleespakket, verse tomatensoep, appels, kefir). Oh ja, ik had ook nog een foute kersttrui gehad :roflmao:. Verder heb ik zelf nog voor 11.99 een nieuw tosti ijzer gehaald bij de Kruidvat. De onze was s'ochtends stuk gevallen en dusdanig stuk dat het onveilig was om te gebruiken.

    Ons weekmenu nog van deze week;

    Ma; Broodjes met rookworst + rauwkost.
    Di; Man had onverwachts een condoleance dus hij at wat onderweg en de jongens en ik bestelde pizza.
    Woe; Restjesdag.
    Don; Volkoren macaroni met zelfgemaakte bolognese saus en voor mij extra gebakken champignons.
    Vrij; Zelfgemaakte erwtensoep + tomatensoep, stokbrood met kruidenroomkaas.

    Zat kook ik uit voorraad. Zondag weet ik nog niet want we gaan weg en nog geen idee hoe laat we terug zijn. We hebben gratis kaartjes voor een kerstbeurs bij kasteel de Haar via een collega van man. Verder gaan we naar de tijdelijke Harry Potter winkel in Utrecht.
     
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    super elena wat een fijne cadeautjes van de voedselbank! wat leuk ook voor de jongens!
    jullie hebben daar echt altijd fijne pakketten zeg!
    hier heeft buurvrouw ook vaan de voedselbank iedere week een grote doos en daar zitten ook iedere week extra lekkere dingen in echt super! en echt allemaal gezonde dingen.
    ik heb zelf al zo een bakplaat die is inderdaad super fijn! maar de kinderen willen graag met pannetjes weer eitjes en pannekoekjes bakken,vandaar dat ik nog graag een goedkoop gourmet stel erbij wil,we krijgen ook visite met kerst en dan is dat wel leuk!
    wat doen jullie altijd bij de gourmet? misschien nog tips?
    biggetje ik heb deze week toevallig bij de trekpleister een nieuwe sjaal en muts gekocht echt een lekkere warme die van mij ben ik op het werk vergeten,en nu was hij weg! nou ja ik heb gelukkig weer een nieuwe.
    hoop dat jullie ook volgende maand voor de fietskar of laptop kunnen gaan!
    ik weet niet of je een tweedehands laptop wil? maar ik heb de mijne al 4 jaar bij de computeroutlet gekocht voor 100 euro! en ze geven echt super garantie!
     
  12. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Dank voor de tip! Ik wil idd voor tweedehands gaan, maar nog niet bedacht bij welke online winkel. Maar goed om te horen dat jij er daar een vandaan hebt die bevalt.
     
  13. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Computeroutlet is begin dit jaar failliet gegaan. Internet stond vol met klachten....
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Je hebt nu bij de plus karvan cevitam limo 1+1
     
    bloemetje1 vindt dit leuk.
  15. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Oke, dankjewel voor t doorgeven!
     
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh dat iswel erg jammer ik heb de mijne al 4 jaar,mijn ouders hadden ook een voor 150 euro inmiddels ook al 3,5 jaar ook nooit problemen mee gehad.
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Zelf hebben we geen gourmetstel maar als we met kerst bij mijn schoonouders gourmetten is het vaak vlees, gebakken aardappeltjes of frietjes, verschillende soorten groenten voor in de pannetjes (paprika, champignons, ui, etc). Daarbij stokbroodjes met satesaus en kruidenroomkaas en een salade.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wat een fijne lage prijsjes voor jullie laptops. Hoe lang doen jullie dan gemiddeld met zo'n laptop?
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Jammer, de plus zit niet in de buurt.
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Jullie nog koopjes gescoord met Black Friday?

    Ik wel, zal straks wel even posten wat. Mijn timer is afgegaan, moet nu weer even opruimen.
     

Deel Deze Pagina