Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Te weinig tijd om bij te lezen en te schrijven, sorry!

Besparen op de kerstkaarten wn postzegels was erg makkelijk want ik had nog voldoende over van vorig jaar. Ik hou het schrijven in ere, die gemakzuchtige appjes en fb berichten (en ik kijk maar 2x per week vluchtig op fb) vallen me dit jaar verkeerd.

@Elena22 balen van de auto kosten! Hopelijk valt het mee. Als er een andere moet komen, hebben jullie daar budget voor gereserveerd?

@Biggetje100 jammer van de toeslagen maar fijn dat het te dragen is deze maand.
    Anwb heb ik ook, mijn auto is de helft van mijn werk dus ik durf niet af te zeggen. Inmiddels heb ik in al die jaren wel korting opgebouwd.

Onze vaatwasser is kapot, we hebben een nieuwe besteld. Een energiezuinige die ook nog eens het programma aanpast. Verbruik is een heel stuk minder dan de huidige, erg fijn met alle prijsstijgingen.
    Straks boodschappen halen, ik wil alleen het nodige halen en geen voorraad. Meestal is het in januari wat goedkoper... al zou het deze keer wel eens tegen kunnen valleb.

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Daar ben ik weer eens! Lang niet meegeschreven maar de laatste tijd gaan de uitgaven er echt met bakken uit. Tijd voor de broekriem dus. Metken jullie ook dat alles de laatste weken duurder wordt? Ik zit deze week al bij elkaar op 200 euro. Speelt wel mee dat we zaterdag terugkwamen van vakantie en er dus maandag echt niets meer in huis was. Daarbij alle boodschappen voor volgende week al binnen. Maar dan nog. De kinderen gaan steeds meer eten. Een brood per dag is heel normaal. Extra groente en fruit wat erdoorheen gaat etc etc. En de prijzen gaan langzaam steeds meer omhoog. Rookworst bijvoorbeeld al 16 cent duurder, wortels/doperwten 30 cent.
    Had ook nog wat schuifjes gekocht om het haar van dochter te doen voor het kerstdiner. Ze wilde ook graag nagellak op. samen met een cadeautje weer 20 euro bij de kruidvat. Maandag hebben we ook twee verjaardagen dus dat komt er ook nog eens bij.

Balen Elena van de auto! Jullie hebben er echt veel pech mee heh! En wat goed dat jullie vanaf mei schuldenvrij zijn. Wat een opluchting zal dat zijn. Hoe is je man er momenteel onder? Gaat het weer wat berer tussen jullie?

Beterschap biggetje. Nu hier alle kinderen naar school gaan en ik niet meer werk in loondienst (alleen nog in de zaak) gaat het hier wat beter maar ik herken die gevoelens zo erg! En ze zijn ontzettend vaak ziek op het kdv en je kan er eigenlijk niks mee.

3. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Hopelijk valt het mee.

4. Biggetje100

@Lelie137 Ik krijg echt amper kerstkaarten en vindt de zegels duur. Dit jaar geen kaarten versturen voor mij.
    Ik vind geen anwb ook geen optie inderdaad.

@Krulpeterselie Gezellig! Alles is duur he. En met kinderen heb je ook gewoon meer nodig.

Onze jongste meiden hebben echt nieuwe schoenen nodig. Leuke sneakers besteld bij van haren, maar eigenlijk net al te krap om er lang mee te doen. Herinnerde me ineens dat ik nog adidasjes maat 25 heb die klein vallen. Ze hebben nu ongeveer 24 nodig. En ja hoor, die passen. Dus nu een extra paar aan het kopen op marktplaats. En dan gaan die van van haren die samen 60 euro waren, terug.

MamaChantal vindt dit leuk.
  5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ja pff hier ook.
    Gelukkig eindejaarsuitkering gehad maar die gaat weer naar een rekening :(
    En ben net in dienst dus is niet zo veel.

Verder niet zoveel bijzonders hier.
    Over een maand of 4 word ik geopereerd aan mijn elleboog, daar zouden mijn pols klachten vandaan komen.
    Mag dan 3 weken helemaal geen kracht zetten dus even voor de jongens klittenband schoenen halen zodat ze zelf hun schoenen aan kunnen doen.
    Man neemt 3 weken vrij zodat hij voor ze kan zorgen en alles thuis over kan nemen.
    Heel fijn.
    Scheelt weer huishoudelijk hulp.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik reageer straks even op de laatste posts dames maar voor nu; de auto gaat afgeschreven worden. Minimale kosten zouden op 1500 euro terecht komen. Dat geld hebben we niet en de auto is dat ook echt niet meer waard. Plan de campagne gaan bedenken om zo snel mogelijk te gaan sparen en voorlopig maar weer een auto delen met schoonouders en in de weekenden zonder auto.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Wat gaan jullie met kerst eten?

Hier kerstavond gourmetten thuis
    Wel wat luxer, vlees van de slager.

1e kerstdag bij schoonfam gourmetten met de hele fam.
    Ontbijten uitgebreid.

En 2e kerstdag komen overdag mijn moeder, zus en haar vriend.
    Die komen eind van de ochtend
    We maken allerlei hapjes.
    Savonds eten we restjes en pannenkoeken erbij .

8. Biggetje100

@MamaChantal Hopelijk helpt de operatie. Fijn dat je man gewoon aanwezig is voor de kinderen. Wij zijn beide kerstdagen bij familie, maar moeten waarschijnlijk wel nog wat halen qua boodschappen daarvoor.

@Elena22 Ah kak. Dat is rot. Krijg je nu ook niets meer voor je auto bij verkoop? Hopelijk kun je iets bedenken waardoor je snel een auto kunt kopen. Het sparen gaat wel iets sneller doordat je geld uitspaart met verzekering en wegenbelasting! Hoe reageerde je man?

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.850
    9.363
    113
    Gelderland
    Wat balen van jullie auto @Elena22 Hopelijk lukt het jullie tijdelijk zonder. Die kosten die je dan bespaart kun je dan weer bij een andere leggen.

@MamaChantal als je man vrij neemt dan hoeven die (extra) klittenband schoenen niet toch? Of lees ik verkeerd.
    Hopelijk ben je na de operatie van je klachten af.

@Biggetje100 kijk dat scheelt weer een boel geld en fijn dat de schoentjes passen! Kijk je wel eens op de tweelingfacebook? Ik weet dat veel tweelingmoeders hele pakketten aanbieden voor scherpe prijsjes. Vriendinnetje van mij heeft 2 meiden en die kocht daar regelmatig mooie pakketten.

@boodschappen. Net bij de Lidl viel het me mee. 64,- en daar zaten een hoop lekkere dingen bij en duur vlees voor het gourmetten. Wij vieren kerst in Disney dus dit weekend gaan we het thuis vast vieren.
    Bij de jumbo schrok ik van de week wel.

Kerst: wij gaan dus naar Disney dus doen niets speciaals qua eten. Ik denk dat we voor het avond eten wat mee nemen en daar koken. Even afstemmen met het andere stel.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oh balen @Elena22 !!

@kerst wij eten 1 dag bij schoonouders, ik zorg voor het vlees (1.6 kg beenham, 30 euro)
    Een dag bij mijn ouders eten. Ik heb wel extra voor 1 ontbijt en 1 lunch croissantjes gehaald en zalmsalade.

Aldi is hier wel echt duurder, hagelslag, vanille vla, paprika's en nog meer.
    Dadelijk nog naar de Jumbo voor de gewone boodschappen.

Omdat alles duurder wordt willen we komend jaar opa en oma 1 dag om de week laten oppassen. Minder kosten.

Biggetje100 vindt dit leuk.
  11. Biggetje100

Klopt, ik ben wel lid. Maar ik heb nog een dochter, dus hoef niet alles nieuw te kopen. Ik koop erg veel van onze kleding tweedehands op beurzen, kringloopwinkels en tweedehands winkels. En dat draagt dan de oudste eerst en dan de jongsten. Ondergoed, leggings, sokken en schoenen vaak wel nieuw. Maar dankje voor je tip. :-D

12. Biggetje100

Pfff, ik had hier nog niet op gereageerd, maar zojuist bij het ophalen kreeg ik te horen dat het wel veel is voor mijn oudste allemaal en dat ze veel huilt en niet blij is. Dan breekt mijn hart echt.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lelie137 Hier alleen een kerstkaart naar mijn lieve oma. De rest zie ik persoonlijk met kerst of viert het niet. Balen van de vaatwasser, wel fijn dat de nieuwe zuiniger is.

@Krulpeterselie Fijn dat je weer terug bent :) Boodschappen worden duur he?! We hebben een Renault Scenic dus beetje vragen om problemen toch :roflmao: Mijn man was verbazingwekkend realistisch en snapt dat dit niet ging gebeuren. Het gaat met ups and downs. Het ging heel goed na de vakantie enzo maar mijn werkgever is sinds okt failliet en sinds die tijd weer stress en onduidelijkheid en dat ebt helaas thuis dan ook door. Hoe gaat het met de zaak?

@Biggetje100 Dat is een mooie meevaller met de schoentjes dan. Misschien nog iets maar niet veel meer, er mankeert echt veel aan. Mijn man was er dus best oke onder. Even kijken wat we nu gaan doen.

@MamaChantal Balen he dat al het geld altijd een bestemming heeft :( Succes met de operatie!

@kerst eten; Op kerstavond eten we bij schoonouders, die verzorgen ook de maaltijd. Op 1e kerstdag eten we bij mijn broer, iedereen neemt wat mee (ik maak een taart voor bij de koffie, verse cranberrysaus en groenten (moet nog wat bedenken), en stokbrood met kruidenboter) en 2e kerstdag zijn de plannen nog niet helemaal rond.

@Luna86 De auto is vooral belangrijk voor het werk van mijn man, die werkt echt ver. Daarnaast wel handig met 2 kindjes. We zullen zien wat we nu gaan doen. Veel plezier in Disney! Waar verblijven jullie?

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh dat is echt sneu :( Ze kan nu 2 weekjes thuis aarden toch? Hopelijk helpt dat een beetje.

15. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    :(
    Moeilijk is dat he!
    Sterkte, begrijp het heel goed!

16. Biggetje100

@Luna86 Oh sorry, gewoon over dat laatste stukje heen gelezen. Veel plezier!!!

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.850
    9.363
    113
    Gelderland
    Thnx meiden!

Davy crocket. We zijn er 3 dagen en plakken er een nachtje voor en achter in een hotelletje zodat we de hele dagen hebben. Zin in!

Elena22 en Biggetje100 vinden dit leuk.
  18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Leuk! Eerste keer Disney en/of Davy Crockett? Wij zijn in 2017 naar Davey geweest, echt leuk.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Veel plezier in Disney!

Ja, is gewoon handiger.
    Hij loopt altijd te klooien met hun schoenen en mag na die 3 weken een paar maanden nog weinig doen.
    Alle handelingen die ik niet hoef te doen helpen weer.

Luna86 vindt dit leuk.
  20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.850
    9.363
    113
    Gelderland
    Voor de kinderen en man eerste keer. Ik ben al een keertje geweest maar dat is echt lang geleden ;)

Deel Deze Pagina