Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Veel plezier! Dan zal er vast veel veranderd zijn haha. Wij hebben jaarkaarten, zo leuk :)

Luna86 vindt dit leuk.
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Ja dat had ik gelezen idd. Dank je wel!

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Leuk Luna! Veel plezier!

Biggetje als je het fijn vind kun je je gevoelens eens bespreken met de leidsters. wij hebben heel open overnonze situatie gesproken en hoe het voor ons was. Dat wij gewoon echt geen mogelijkheden hadden om ze op (te laten) halen. Sinds die tijd ging het een stuk beter omdat er meer begrip was van hun uit. Ze belden niet zo snel meer. Eerder deden ze dat al als ze veel moesten hoesten bijvoorbeeld. Bezorgde ons een rotdag op het werk terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was. de middelste moest erg lang wennen maar uiteindelijk hadden ze het super fijn.

Elena wat een drama met de auto! Ze staan inderdaad wel om veel problemen bekend maar je zit er niet op te wachten. Helemaal nu niet. Wellicht met de extra verzekering en wegenbelasting kun je misschien een maand eerder schuldenvrij zijn?
    In de zaak gaat het goed. Op het moment rustiger en veel bezig met onderhoud bezig. In het gezin is ook meer balans en rust nu ik niet meer werk. De werkzaamheden doe ik onder schooltijden en in de avonden en op maandag en vrijdag gaan ze nog naar de bso.

Elena22 vindt dit leuk.
  4. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Nou gelukkig bellen ze wel alleen als het echt serieus is en ze begrijpen ook wel dat het voor ons super lastig is, maar soms kan het gewoon echt niet anders dan dat ze moeten bellen. Zieke kinderen op een kdv gaat gewoon echt niet. Het ziek zijn is gelukkig al wel veel minder dan het eerste jaar.

5. Biggetje100

Ik heb weer boodschappen gedaan.

Weekmenu:
    Zaterdag: ? Ik ben weg en man probeert bij zijn ouders te eten. Ik onderweg?
    Zondag: broodje falafel
    Maandag: wsl weinig tijd dus diepvries pizza
    Dinsdag: gourmetten
    Woensdag: bij mijn ouders
    Donderdag: AGV
    Vrijdag: bruine bonen soep met kaasbroodjes

Nettorama:

Ontbijt, lunch en tussendoortjes:
    2 * muisjes 2,04
    2 * gestampte muisjes 2,90
    2 * hagelslag 2,34
    2 * chocopasta 3,06
    2 * speculoos 3,38
    1 * crackers 0,71
    1 * jonge kaas 5,49
    3 * komkommer 2,37
    1 * appels 0,85
    1 * bananen 0,70
    1 * ananas 1,49

Avondeten:
    3 * jus 1,171,49
    1* bruine bonen 0,65
    2 * blue band 3,84
    2 * baguettes 0,90
    1 * soepgroenten 1,19
    4 * pizza 8,48
    2 * vivera 4,78
    2 * aardappels vastkokend 1,98

Overig:
    1 * choco kransjes
    2 * poedersuiker 1,34
    1 * mentos 1,45
    1 * pannenkoeken 2,19

Totaal 54,79 - 2,10 (kortingen) = 52,69

AH:
    1 * waspoeder 3,99
    1 * afwasmiddel 1,29
    4 * brood 3,96
    3 * bolletjes 4,17

Totaal 13,41

Gourmet boodschappen:
    Nettorama:
    2 * pannenkoekenmi 2,14
    2 * satésaus 2,58
    4 * baguettes 1,80
    1 * kruidenboter 0,89
    1 * komkommer 0,79

Totaal: 7,99

bloemetje1 en Elena22 vinden dit leuk.
  6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb even geen tijd om mijn lijstje te posten, moet zo weer werken tot vannacht maar ons menu komende week;

Zat; man en kinderen aten bij schoonouders, ik had een oppiepmaaltijd op mijn werk.
    Zon; man en kinderen kalkoenshoarma met verse friet uit de Actifry en rauwkost, ik een oppiepmaaltijd op mijn werk.
    Maan; Eten we bij schoonouders.
    Din: Eten we bij mijn broer, iedereen neemt wat mee voor een buffet. Ik maak oa verse stoofperen, cranberry compote, stokbrood met kruidenkaas, gestoomde sperziebonen en rode kool.
    Woe; We houden een pyjamadag dus waarschijnlijk iets makkelijks.

Vanaf donderdag weer even plannen.

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Lekkere gerechten maak je elena!

Met kerst zijn wij de eerste dag gewoon thuis sinds jaaaaren en de tweede bij familie.
    We nemen dan vooraf gerookte zalm mee, als hoofdgerecht een gemarineerde rosbief die bij de ah lag met 35% sticker. Heb er twee meegenomen totaal meer dan 1,5 kilo voor nog geen 20 euro. Is kant en klaar dus kan zo de oven in. Eentje eten we er eerste kerstdag zelf op. De grootste gaat tweede kerstdag mee. Ik maak er gepofte aardappel bij met een zelfbedacht sausje van truffelmayonaise, fritessaus en peterselie, bieslook etc. Super lekker!
    En een salade van sla, mais, kidneybonen, komkommer, wortelrasp en een dressing.
    Als nagerecht heb ik een ijstaart besteld bij een lokale ondernemer die net begonnen is. De helft blijft thuis voor oud en nieuw. Voor de kinderen maak ik van wafels grachtenhuisjes met vanilleijs en erbij voor bij de koffie oid marsepein met noten erop.
    De dagen erna eten we alle restjes op
    Met oud en nieuw gaan we weer pizzatjes bakken met de kinderen.
    De week erop eten we de voorraad en gekregen kerstspulletjes op tot we weer op de normale basisvooraad zitten.

Fijn biggetje dat ze bij jullie wel echt bellen als er wat is. Bij ons deden ze dat helaas niet. Dan hadden ze 12 kinderen op 1 leidster en dan belden ze op als er eentje wat hangerig of vervelend was. Ja daar ga ik dus echt niet voor komen.

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Veel plezier @Luna86 !
    Menu bij ons:

Zaterdag wraps met geplette boomstammetjes (met moe hoofd het verkeerde vlees uitgelegd... ach geplet smaakt het ook prima) sla en paprika

Zondag vissticks, aardappelblokjes, paptikareepjes en komkommer

Maandag: bij schoonouders, beenham, gebakken aardappeltjes, diverse groenten.

Dinsdag: verrassingsmenu bij mijn ouders

Woensdag: macaroni en konijnenstoofpotje, die is kant en klaar. Makkelijk, want ik moet werken.

Donderdag en vrijdag moet ik nog bedenken.

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijne kerstdagen meiden!
    hier dadelijk lekker ontbijten met afbakbroodjes, eitjes,filet american, pancakes,
    vanmiddag komt zus met kinderen en gaan we gourmetten, ik heb kip,gehakt,worstjes,hamburgertjes met mini broodjes, stukjes bief, en stukjes schnitsel,stokbrood,sausjes,salade,fruit,ui,paprika,en aardappeltjes.
    als toetje ijs met slagroom.
    oh dit eten we vanavond, vanmiddag eerst nog carpaccio en voor de kinderen verse groentensoep.
    jee wat ben je toch veel extra geld kwijt he zo met de feestdagen:eek:

10. Biggetje100

Klinkt heerlijk @bloemetje1 ! Jij ook fijne dag gewenst.

Fijne kerst meiden!

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fijne kerstdagen! :)

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Fijne dagen dames!

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Zo de kerst zit er weer op. Komende week staat in het teken van de koelkast en voorraadkast zoveel mogelijk leeg eten. Volgende week krijgen we een nieuwe vloer (heeft mijn moeder via een kennisje geregeld) dus zoveel mogelijk moet op zodat alles van zijn plaats kan. Ik ga zo ook even wat dozen halen bij de supermarkt en wat verhuisdozen kopen bij de Action zodat ik ook al de andere kasten kan leeghalen. Ik moet vanaf zaterdag gewoon weer 5 dagen werken en de enigste 2 dagen dat ik vrij ben wordt de nieuwe vloer gelegd en moet ik opruimen en daarna weer 5 dagen werken. Ik baal er zo van dat mijn rooster zo op de schop ligt.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Jullie fijne dagen gehad dames?

Hier heb ik sinds maandagavond al flink last van mijn buik. Persoonlijk denk ik dat het een reactie is van alle stress en vermoeidheid, vannacht ook weer drie uur wakker gelegen. Hopelijk komt er binnenkort weer een beetje ademsruimte.

15. Biggetje100

Oei, is ook niet niks allemaal. Sterkte met alles. Blegh. Maar gelukkig straks wel weer een mooie vloer!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Komt wel goed hoor :).

Jullie fijne dagen gehad?

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Fijne jaarwisseling dames!

18. Biggetje100

Ja jullie ook! Wij zitten in de vakantie stand, maar gelukkig wordt er hier toch niet zoveel gekletst. ;)

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijne jaarwisseling!
    ik moet dadelijk nog gaan werken,moet om half 1 beginnen.
    het kan 10 uur worden ligt aan de drukte,maar ik hoop het niet want anders moet ik langs het vuurwerk op de fiets en dat vind ik eng:(
    verder was ik al om 8 uur in de winkel,want morgen is alles dicht,heb gelukkig wel al alles in huis,en gisteren al wafels gebakken.
    wil vanavond de bakplaat gaan doen,en als er nog iemand erna iets lekkers wil,ik heb nog in de diepvries kleine mini oven frikandellen, en bitterballetjes en heb nog 2 zakken chips meegenomen:D
    fijne avond dames!

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fijne jaarwisseling!!

Vandaag wat extra's gehaald, chips, brie en toastjes. Ook een pak pudding mee en smeerkaas. Viel me wel tegen, de pudding is 0.06ct duurder en de smeerkaas 0.01ct.

Deel Deze Pagina