Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oe dat klinkt lekker! Dat ga ik even opzoeken voor mijn oudste dochter om van het weekend te bakken. Ze bakt elk weekend een cake of cupcakes en experimenteert erop los de afgelopen weken. Vorige week had ze blauwe kokoscupcakes gebakken.

    Hoe bevalt de nieuwe vloer?
     
  2. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ons weekmenu:
    ma en di: preischotel (bedoeling was helft invriezen, maar dit kwam beter uit)
    wo: broodje hamburger met patat (thuis gemaakt)
    do: hutspot uit de diepvries met schnitzel
    vr: ik denk vanavond omeletje met brood; de helft eet thuis, de andere helft bij mijn ouders
    za: kipshoarma met leftover groente
    zo: pasta met tonijn en spinazie a la creme
     
  3. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @te kleine kleding, zolang het nog 'past' en ik het kan bedekken met een vestje of onder een trui/longsleeve gebruik ik het vaak nog. Mijn oudste was smal in zijn taille waardoor vooral korte broeken (hoewel een maat te klein vergeleken met zijn lange broeken) lang meegingen. Je zag het er niet aan af. En voor binnen heeft jongste een heel lekker zacht fluffy vest met rits die hem te kort is inmiddels, maar niet te krap. Hij past m nog en draagt het vest graag, dus die gebruik ik ook nog op deze winter.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    https://bespaarfreak.wordpress.com/2019/01/18/recept-duurzame-cupcakes/#more-2034

    Nieuwe vloer bevalt goed! Ik zal straks nog even wat foto's delen.
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  5. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Volgens mij heb ik al een tijdje niet gereageerd. Gaat niet zo top hier. Ik ben zo ontzettend moe. Onze tweeling zijn geen geweldige slapers, dat is zacht uitgedrukt. Uit elkaar gehaald in de hoop op verbetering, maar nu weer twee nachten achter elkaar van 3/4 uurtjes en ik was al zo op. Ik voel me eerlijk gezegd echt uitgeput en ben zo ontzettend klaar met alles.

    Qua financien loopt het allemaal wel aardig, al wil ik een droger aanschaffen in de hoop dat het wat druk van de ketel haalt. Dan hoef ik op lange dagen me niet om de was te bekommeren. Ik kan maar een was tegelijk drogen in de woonkamer en heb verder geen ruimte, dus moet het echt strikt bijhouden.
    Verder nog wat boeken verkocht. Bol.com betaalt eens per drie weken uit. Teller staat nu op 70 en deze periode loopt nog tot de 24e.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wat vervelend dat de tweeling zo onrustig slaapt :( Zulke nachten breken je ook onwijs op. De donkere dagen helpen natuurlijk ook niet. Hopelijk gaan ze snel beter slapen, ga voor je duimen!

    Wow, wat heb je al veel verdiend via bol! Verkoop je speciale titels? Herkenbaar hoor van de was. Ik kan max 3 wassen ophangen en dan is het nu in de winter pas na 2 dagen droog.
     
  7. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ja het breekt echt op. :( Ik hoop het zo...
    Ik verkoop studieboeken. Dus dat gaat wel wat harder dan gewoon romans ed, denk ik.
     
  8. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Zo, ik kan weer een beetje functioneren. Geen kind gehoord vannacht en ruim 10 uur geslapen. Heerlijk!

    Vandaag boodschappen gedaan, was 17 en 100 euro kwijt bij AH en Nettorama. Ik koop luiers en doekjes nu niet meer apart bij de Kruidvat maar gewoon van Bumblies bij de Nettorama. Daardoor lijken de kosten te stijgen. Dus vandaag 1 pak luierbroekjes en 2 pakken luiers, 6 pakken billendoekjes. Bij de AH brood en vleesvervangers. En verder de gewone boodschappen. Vanavond gaan we ergens friet en snacks halen. Zo'n zin in! Mag ook wel eens, zoiets doen we haast nooit.

    Verder heerlijk veel de deur uit vandaag. De commode is naar de kringloopwinkel, net als wat andere troepjes. Luiers verschonen doe ik beneden op een aankleedkussen. Commode was groot en lomp, een ouderwetse van vroeger. Ik heb een Puky step verkocht op marktplaats. De kinderboeken uitgezocht, alle boekjes die bladzijdes missen zijn weg.

    Volgende maand krijgen we de 400 euro die we afgelopen maand misten bij de toeslagen. Dat is een leuke meevaller. Ik verwacht verder ook geen gekke dingen, dus wie weet een heel positieve maand voor het kasboek en de spaarrekening. ;)
     
    Poppy4 en Elena22 vinden dit leuk.
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    We zijn weer naar de groenteboer geweest, had 2 kg appels, 2 komkommers, bananen, bak kiwi's, 2 bakken druiven, zak mini paprika's, bloemkool, zak wortels en een krop andijvie. Geloof dat het 13,- was.

    Ook nog bij Hema 2 pyama's gehaald voor de jongens voor 4,50.
    Was 1+1 gratis op de hemarkt.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  10. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Hallo meiden!

    Sorry Ik ben een tijdje druk geweest met werk. Vandaar dat ik niet veel gereageerd heb. Ik ben ook een tijdje ziek geweest. Maar alles is nu weer goed en aan de betere hand.

    Ik bespaar al een tijdje niet meer. Maar ik hoop dat het alles goed met jullie!

    Dikke kus en knuffels van ons
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi dames, ik kom van de week weer even kletsen. Ik ben bij mijn eerste lege wieg (doodgeboren kindje) aan het kramen en ik merk dat ik emotioneel helemaal uitgeput ben.
     
  12. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Heel begrijpelijk, sterkte hoor!

    Zwaai! @lievemandie
     
  13. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Nou, de droger is besteld. Kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken. Nu onze waskamer een slaapkamer is geworden zodat de jongsten beter slapen, zit ik met allemaal wasgoed in de woonkamer en moet ik het nog beter bijhouden dan ik al deed. Geen doen op sommige dagen + heel irritant, zo'n wasrek midden in je woonkamer.

    https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_beko-dh8533ga0-1459282.html

    Dit is hem geworden. Blij dat we even hebben gewacht met bestellen, want er zit nu fikse korting op.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    Daar ga je veel plezier van hebben!! Ik wilde het nooit en deed het af als onzin maar we hebben onze droger nu bijna een jaar en wat een verademing! Veel minder kleding, ondergoed en beddengoed nodig. Als er nu wat kapot gaat koop ik al sinds die tijd niks meer bij. Smorgens wassen is halve dag later droog en gevouwen weer in de kast. Het scheelt hier ook heel veel vocht en schimmel in huis. Ik wil echt niet meer zonder :)
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Veel plezier ermee!
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Heel begrijpelijk. Sterkte
     
  17. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Begrijpelijk. Lijkt me heftig, sterkte.
     
  18. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @biggetje, wat ruimt het altijd op heh als oud meubilair de deur uitgaat! Heb je de droger al binnen? Ik hou van de winter, maar nadeel aan winters weer vind ik altijd dat de was niet buiten kan drogen. Ik heb 2 droogrekken, een grote achter en een kleinere voor. Heerlijk als de boel in de zon en vooral buiten hangt te drogen ipv binnen in de weg te staan.

    @hier blijkt het loon enkele dagen later dan ik dacht gestort te worden (bedrijf is onlangs overgenomen en hebben een andere uitbetaaldatum dan voorheen). Daar kwam ik gisteren net op tijd achter. Vandaag worden namelijk de boodschappen bezorgd en de energienota afgeschreven, dat is de 2e energienota binnen 1 salarisronde nu het een langere maand is (scheelt bijna een week). Omdat ik alles altijd budgetteer stond er onvoldoende op de betaalrekening om beiden te betalen dus heb over moeten boeken van een spaarrekening, gelukkig stond het er op tijd op en kan alles vandaag gewoon betaald worden, phew :)
     
  19. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Nee, kan tot 2 weken duren. Maar dat overleef ik nog wel. Dit gaat me vast veel tijd schelen, hoef ik op drukke dagen niet ook nog de was te doen, maar kan ik de rustige dag er na een wasje extra draaien. En dat beddengoed er dezelfde dag weer op kan scheelt ook gewoon tijd/werk. De zomer is zo fijn voor het wasgoed. Het ruikt ook zo lekker dan!

    Herkenbaar, had ik vorige maand met de ANWB. Hier staat er ook geen geld zonder bestemming op de betaalrekening dus einde van de maand ook dus bijna leeg. Dan moet je het goed in de gaten houden.
     
  20. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    @Poppy4 je was kan ook in de winter naar buiten hoor. Als de stoep droogt, droogt de was ook.

    Ik gebruikte de droger eerst alleen voor handdoeken/ondergoed/sokken/theedoeken/beddengoed etc maar inmiddels ook gewoon werkkleding van man en de kinderkleding. Zit overal een speciaal programma voor op dus erg fijn! Kan nog niet zeggen dat het ineens kleiner wordt of vaal oid. Doen jullie ook bijna alles in de droger?
     

Deel Deze Pagina