Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wauw wat leuk zeg! Is jullie gegund!!

Wij hadden nog steeds de meubels van voor het trouwen. Hele inboedel heeft nog geen €400 euro gekost toen voa marktplaats. Kon niet anders want man was ontslagen toen vanwege de crisis. Gingen ineens met de helft van ons inkomen naar beneden vanwege veel overiren. Nu tien jaar verder en hebben we dus wat anders gevonden. En dus ook tien jaar op een te kort bed geslapen :D

2. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Ja heerlijk he.

Nou wel fijn voor jullie dat je het dan nu kunt vervangen.

3. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Je moet er net tegenaan lopen. Soms weet je wel wat je wilt maar is het juist heel duur of net niet helemaal wat je zoekt. Er staat o ontzettend veel aangeboden op facebook en marktplaats. Lange adem heb je soms wel nodig maar uiteindelijk komt het een keer voorbij.

Biggetje100 vindt dit leuk.
  4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh die is mooi!

5. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat hebben jullie het super gezellig ingericht krul en elena!

6. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wauw wat veel geld voor een kaars elena:eek:
    zijn dat dan speciale kaarsen?

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Haha het zijn geurkaarsen uit Amerika. Ze komen in een mooie pot. Ik had er al jaren over gehoord en in november besloten er eens eentje te proberen. Ik heb de geur 'Christmas magic'. Een erg lekkere subtiele geur. Het is heel duur voor een kaars maar aan de andere kant heeft hij meer dan 150 branduren. Ik geloof dat ik ook nog een korting had gehad dus toen was hij ergens in de twintig maar normaal zijn ze dus 30 euro.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Ah wat leuk een weekendje weg! Het is jullie inderdaad gegund! Gaan jullie nog naar een specifiek plaatsje?

Roosje87 vindt dit leuk.
  9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Wij zijn gisteravond nog naar de Ikea geweest, ik had een ladekastje nodig voor mijn toekomstige hobby hok :roflmao: Netjes binnen het budget gebleven en ze hadden nu ook van die gemberkoekhuisje om te bouwen nog van de kerst voor 50 cent dus die heb ik meegenomen en ga ik van het weekend met de jongens maken. Zometeen komt Appie bezorgen. Voorraad en alvast wat dingen voor mijn verjaardag over 2 weken.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik kreeg ook geen meldingen meer!
    Hier baal ik, we hoeven maar 5 euro bij te betalen aan gas&energie maar het maandbedrag gaat omhoog van 160 naar 194 :eek::eek:
    Niet normaal! Ik ben wel blij dat het wassen op eco wat scheelt, maar dat scheelt echt geen 40 euro per maand. En om nou iedere week 2 dagen boterhammen of chips als avondeten in te voeren vind ik ook niks.
    Vlees hebben we al geminderd naar 3x per week vlees en om de week 1 dag vis. De rest is vegetarisch.

Komende week gaan we kijken naar een huis wat van het gas af is, we moeten ons nog goed informeren hoe dat zit met voldoende warmte, de vloerverwarming die er in zit en warm water.
    Het huis is kleiner, gasloos, geen zonnepanelen, weinig isolatie, groot perceel en net iets boven budget. Dat wordt dus goed kijken.

Consuminderen vind ik nu lastig, ik krijg amper wat verkocht op mp en fb. Laatst iemand die een deken op wilde halen en de avond ervoor afzegde. Verder geen reacties. Ik maak voldoende foto's en de prijzen hou ik laag, lager dan wat gemiddeld gevraagd wordt. Gewoon even balen.

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Krulpeterselie en @Elena22 wat hebben jullie leuke meubels! Ziet er gezellig en warm uit, mooi!
    @Biggetje100 fijn zeg naar de Ardennen! Heerlijk ontspannen! Geen jullie naar een huisje / park?

@lievemandie fijn dat het goed gaat bij jullie! Ook dat je baan goed bevalt.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Is de prijsstijging niet ook ivm de stijgende belastingen en kosten van gas? Succes bij de bezichtiging!

Lastig he dat verkopen. Ik had toevallig afgelopen week mazzel maar soms moet je een lange adem hebben. Hopelijk binnenkort dan alsnog verkocht en anders misschien doneren of weggeven?

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ja de prijsstijging is vanwege de verhoogde kosten en belasting. Ik had gehoopt dat we maar iets van 20 euro omhoog zouden gaan maar helaas.

Voor donatie is hier niks in de buurt, weggeven kan alleen bij kringloop als ze het aan willen nemen.

Er staan weer 2 zakken voor de textielbak klaar, oude sokken en dunne handdoeken. Ook een doos met kinderkleding voor de tweedehands winkel die gerund wordt door verstandelijk beperkten.

14. Biggetje100

We zitten in een groot huis met zijn allen. :)

Wat vervelend dat je meer bent gestegen dan gedacht. Het grootste gedeelte van de energierekening komt door de centrale verwarming, dacht ik. Kun je daar nog wat mee minderen? Bij ons staat hij op 18 graden. Einde van de middag krijg ik het dan wat fris en dan gaat hij op 19.

15. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Lelie, je kunt het bedrag zelf aanpassen als je het te hoog vindt! Bedrijven dekken zich graag in en zullen eerder een groter dan kleiner voorschot vragen. Ik heb het bedrag naar beneden bijgesteld. Voor ons wordt het sowieso bijbetalen, maar sinds we een faillisement van de energieleverancier hebben meegemaakt betaal ik liever te weinig en leg het zelf opzij dan teveel en met het risico dat ik naar m'n geld kan fluiten.

16. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Elena, ben je klaar met kramen bij het gezin? Lijkt me best een heftge ervaring om van zo dichtbij het verdriet mee te maken. Kan je daarvoor eventueel bij je leidinggevende terecht, krijg je wat meer ruimte tussen dit gezin en de volgende of draait alles gewoon als normaal door?

17. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Fijn dat je wat anders gevonden hebt, helemaal het bed haha!

18. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nou en het stomme was dat we het achteraf veel eerder hadden kunnen doen. We hebben van het huidige bed namelijk de zijplanken verlengd. Die haken overzetten en het was klaar. En nieuwe matrassen dan. Die zijn aardig prijzig.

Nou de kast staat. Alleen passen de bakken speelgoed er niet meer in. Ik denk dat ik dat maar zo laat en het speelgoed boven zet en af en toe een bak naar beneden haal.

Ik baal wel van de schemerlampen die nu niet meer passen maar man wil verlichting maken in de kast. Ik bewaar ze nog wel op zolder. Wie weet hoe ze van pas komen. In de vensterbank kan ook al niet omdat we maar twee stopcontacten hebben helemaal aan de andere kant van de kamer. Ze waren gratis bij een supermarkt spaaractie maar nieuw zijn ze best duur.

52F518D9-AADC-43E0-85C2-508599886CE6.jpeg 13401347-5F50-4043-84EB-CB825A6D035F.jpeg

Elena22 vindt dit leuk.
  19. Biggetje100

Precies dit. Ik zorg ook dat ik niet veel te hoog zit, ondanks dat wij altijd bij een grote bekende leverancier zitten.
    Wat een mooie kast! Prachtig zeg. Vast blij mee. :)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113

mooi!

Deel Deze Pagina