Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Mijn oudste heeft ook weleens buien maar niet zoals jij beschrijft. Mijn jongste kan daarentegen wel vreselijke buien hebben. Net als wat @Biggetje100 beschrijft ben ik een boek aan het lezen over temperament volle kinderen en veel daarvan is heel herkenbaar.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik kom van de week weer kletsen. We hebben vandaag een prachtige koelkast opgehaald (gratis!) die ga ik nu poetsen en doen. De andere koelkast te koop zetten, opruimen etc. Alle andere dingen opruimen aangezien het halve huis op zijn kop staat omdat het allemaal vrij plotseling was. Morgen heb ik een afspraak in de avond. Ugh al die drukte steeds, wordt er wel een beetje gek van.

3. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Wat was er met je oude koelkast? :)
    Herkenbaar, soms word je echt geleefd hè..

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Herkenbaar zeg. Soms ren je jezelf echt voorbij. Ik ben wel benieuwd naar het boek over temperamentvolle kinderen. Kijken of ik het kan vinden. Ik heb er wel een doorgestuurd gekregen over hoog sensitief maar ik herken daar weinig in. Misschien wat voor jou Biggetje?

@Slinger dank je voor de tip. Die gaan we eens proberen!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    We wouden al een poosje een andere koelkast, de onze was al behoorlijk op leeftijd en niet zo zuinig meer. Wij wouden alleen een Amerikaanse, want ja nu gewend he haha. Ze zijn alleen zo duur helaas. En toen stond er vandaag een op de gratis op te halen pagina op Facebook van onze gemeente. Echt een prachtige Bosch, ging weg vanwege verhuizing. Wij zijn uitgeloot en man heeft hem met schoonvader gehaald terwijl mijn schoonmoeder op de jongens paste en ik aan het werk was.

Biggetje100 vindt dit leuk.
  6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Deze is het; https://www.bol.com/nl/p/temperamentvolle-kinderen/9200000072181916/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=ldmFAYIo5b84SllMtphMfg.1.2.ProductImage

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dit is de koelkast :):)

20190203_225615.jpg

8. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wauw die is mooi!! Wat een gelukje zo zeg dat het gratis was. Heerlijk! Hopelijk scheelt het aanzienlijk in het stroomverbruik. :)

Elena22 en Biggetje100 vinden dit leuk.
  9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja wij zijn er ook erg blij mee. De oude koelkast hadden wij 8 jaar maar hebben wij toen der tijd ook al tweedehands gekocht, ik gok dat die nu een jaar of 13/14 is. Hij maakt ook best veel herrie, zeker als ik het nu met de nieuwe vergelijk.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Gisteravond tot middernacht bezig geweest met alles. Zo'n avond gaat onwijs snel. Vannacht maar om 5.00 uur opgestaan om nog even wat tijd voor mijzelf te hebben. Zometeen weer werken, ik ben bij een gezin dat best veel uren van mij verlangd, best vermoeiend. Normaal werk ik max 6 uur per dag en nu tussen de 7 en 8 plus 2 uur reistijd. Vanavond dus een afspraak, ik verwacht dat dat ook minimaal 2 uur duurt maar daarna kruip ik lekker snel onder de wol. Ik werk tot en met woensdag en dan gelukkig weer 4 dagen vrij. Van het weekend vier ik mijn verjaardag dus wel wat voorbereidingen daarvoor treffen donderdag en vrijdag maar dat komt wel goed. Zal ik van de week eens een overzicht delen van alle kosten tot nu toe voor alle verbeteringen in het huis?

11. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ja dat is wel een goed idee!
    moet je voor zo een amerikaanse koelkast een aparte aansluiting hebben,voor het water?
    wat een mooie koelkast!:eek:
    ga je je verjaardag groot vieren?

12. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Succes met je werkdag vandaag :).
    Lijkt me leuk zo'n overzicht. Wij hebben ook nu bijna heel het huis verbouwd en nu sparen voor de voor en achter tuin.

13. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik heb vandaag besloten dat ik geen dingen meer uit ga stellen. Veel te vaak moet ik dan dingen op het laatste moment doen of ik doe ze niet.
    Planning deze week en volgende week. De twee oudste bij de basisschool opgeven en rondleiding regelen. Opgeven tandarts.
    En het huis opruimen, iemand nog tips?
    Vooral onze slaapkamer is een dumpplaats.
    Ik ga half februari weer werken dus wil veel dingen rond hebben.

Biggetje100 vindt dit leuk.
  14. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb met opruimen wat strengere regels gehanteerd. Half jaar niet gebruikt is weg ermee. Behalve dan spullen die je af en toe gebruikt zoals een slee, ski’s, gourmetstel etc.
    Kleding ook: past niet meer (wie weet vak ik nog af/kom ik nog aan), bewaard voor als ik ooit eens ga klussen etc etc gaan ook per direct weg. Alle andere spullen is het me emotioneel dierbaar dan denk ik er over na of blijft het. Anders gaat het ook gewoon weg. Gewoon twee of drie grote zakken pakken en bij de deur beginnen. Eentje om weg te gooien, eentje voor de kringloop en een voor verkopen.

vlinder12345 vindt dit leuk.
  15. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Lijkt me leuk zn overzicht! Wij hebben het eigenlijk niet bijgehouden maar in de 8 jaar dat we nu getrouwd zijn best wat gedaan zoals de tuin. Eigenlijk vooral cosmetische dingen zoals gordijnen, schilderen, meubels en de kinderkamers. Maar geen verbouwingen of aanpassingen aan het huis zelf zols de keuken of badkamer. We hebben in de keuken bijvoorbeeld alleen alle apparatuur inmiddels vervangen omdat omdat het er al 25+ jaar inzat en dus kapot ging. Niet de keuken zelf aangepast.

Pittig hoor zulke werkdagen. Ben je dan ook sneller klaar met kramen? Je hebt tenslotte maar een x aantal uur per gezin?

Elena22 vindt dit leuk.
  16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Mooie koelkast!

Ons menu deze week..
    Ma rijst met kip
    Di bloemkool/aardappels/karbonade
    Wo macaroni
    Do schnitsel/broccoli/aardappels
    Vr wraps
    Za brooddag
    Zo preischotel.

Goedkoop weekje.
    Halen:
    Kip, knorr pakje kip kerrie, klein blikje ananas, vla, achterham, leverworst, smeerkaas, koekjes, boter, melk, hagelslag, chocopasta, kookroom, aardappelschijfjes, mix preischotel, prei 3x, champignons, wraps, broccoli, maïzena, karbonade, gehakt, brood.

Had online bij ah ingevoerd om te bestellen maar was maar 32,- kwijt.
    Avondeten voor vandaag had ik al gehaald, was ook 6 euro.
    Dus haal alles maar bij de plus ipv bestellen :)
    Moet alleen nog even kijken waar aardappels het goedkoopste zijn, elke dag brood halen en zaterdag bolletjes halen.
    Verder alles in huis.
    Haal ook al wel wat voor dochter haar verjaardag, toch genoeg over deze week.

Verwacht zonder extra boodschappen 50,- kwijt te zijn.

17. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Hoogsensitief herken ik wel wat van, maar meer in temperamentvolle kinderen. Ik heb het boek how2talk2kids geleend bij de bieb, volgens mij kan ik daar ook veel van leren. Maar zal ook eens zoeken op dat boek van @Elena22.

Dan is dit echt een gelukje! Geniet er maar fijn van. :)
    Pff, klinkt inderdaad vermoeiend. Hopelijk kom je de dagen goed door en geen gekke dingen op je pad.

Ik denk dat het goed gaat werken om alles een eigen plaats te geven. Dat scheelt zo veel en helpt om dump plaatsen vrij te houden. Moet je wel een beetje discipline hebben natuurlijk.

@MamaChantal Goed bezig! Echt een net bedrag.

Hier heb ik weer een boek verkocht via bol.com. Verder wat dingen op marktplaats gezet, maar voor als nog geen interesse in getoond.

18. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wauw mooi lijstje mamachantal!
    haal je dan alles bij de plus en veel eigen merk?
    die kip met rijst lijkt me erg lekker! heb je daar receptje van?
    inderdaad verjaardagen kosten altijd hoop extra.

19. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @aanvaringen, ik heb met mijn oudste dochter weleens meegemaakt dat ze een vreselijke keel opzette tijdens een uitje in de stadt. Echt zo'n gillen dat er heel wat aan de hand lijkt, alleen was er niks. Mevrouw kreeg haar zin niet, zal wel om iets te snoepen geweest zijn. Komt er een vrouw van rond de 50-60 op haar afgelopen "Ach arm schatje, wat is er toch? Kom maar met mij mee naar huis hoor, kom maar ik ben wel lief." Of zoiets. Echt WTF o_O. De mevrouw in kwestie zal mentaal niet helemaal stabiel geweest zijn, maar vond het toch een onprettige ervaring.

@Elena, mooie koelkast! Kom maar op met een overzicht, ik vind dat altijd boeiend om te lezen.

@opruimen, mijn jongste dochter is momenteel sterk een eigen smaak qua kleding aan het ontwikkelen en had gisteren haar eigen kleding kast uitgeruimd nadat ik had aangegeven dat ze zelf moest kijken wat ze wilde houden en wat ze niet meer wilde dragen. Had ze, zonder dollen, 7 kledingstukken laten liggen/hangen in de kast en de rest op de grond gegooid, want 'dat kon toch weg.' Euhh... :roflmao: Nee dus. Daarna maar even 1 voor 1 de kleding doorgenomen en uiteindelijk haar kast weer ingeruimd, zij het een stuk leger dan eerst.

Wbt regels, ik ben nu de kinderen ouder aan het worden zijn wel een stuk rigoreuser geworden met opruimen. Elke keer dat ik een kamer, lades, ruimte aanpak, mest ik deze zoveel mogelijk gelijk uit, weg met overbodige zooi. Ik heb mijn systeem alleen nog niet geheel werkbaar gekregen, want het duurt soms maanden voordat ik aan een kast toekom en tegen die tijd puilt het zo uit dat een het een dagklus is geworden waardoor er steeds iets anders oploopt/achterloopt.

20. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh en @Vlinder, nog een kleine toevoeging wbt opruimen. Voordat we op vakantie gaan bijvoorbeeld wil ik altijd graag het huis netjes achterlaten. Ik begin dan een paar weken van te voren en maak een schema wat welke week moet gebeuren, maar zorg wel dat ik speelruimte heb. Als ik teveel tegelijkertijd wil doen, komt het er helemaal niet meer van meestal.

Deel Deze Pagina