@MamaChantal, netjes lijstje en keurig bedrag zeg! Hier komen ze vandaag weer bezorgen, zit dit keer zelfs boven de 200. Het is voornamelijk weer houdbaar. De afgelopen weken vielen aanzienlijk drukker uit dan verwacht en ik heb regelmatig de potgroenten erbij gepakt ter aanvulling van de diepvriesmaaltijden dus die heb ik bij deze bestelling aangevuld. Ook heb ik wat vegetarische vleesvervangers aangevuld, we eten steeds minder vlees zo onderhand en eigenlijk bevalt dat wel al ga ik weleens de mist in. Had vorige week een vegetarische curry met tempeh gemaakt die niet echt lekker was.
Bedankt voor de tips! Vandaag weer volgende maat van de jongste uit gezocht, weer veel weg kunnen doen !
Oh wat stom van die mevrouw. Hier net ook zon oud vrouwtje die zich met mijn zaken bemoeide. Schiet ff op zeg. Was geirriteerd op dat moment. Eerst wilde D. niet mee naar huis van kdv want ze gingen net dansen. Milde driftbui. Toen onderweg R. iedere keer over dr toeren want ik hielp niet mee met fietsen. Ja, duh, als ik je van te voren uitleg dat je er zelf verantwoordelijk voor bent, is dat ook hoe we het gaat doen. En thuis H. die moeilijk deed over van alles en nog wat. Ergens tussen door ging die vrouw nog van alles tegen de kinderen aanpraten: Je bent echt een stout meisje hoor, doe eens lief en luister naar je moeder. Haha, die dochter van jou. Wel enthousiast is ze, zo te lezen.
Pfieuw, bericht van belastingdienst. Eindelijk de definitieve bereking van de kot van 2017. We krijgen nog een klein bedrag terug, precies zoals we hadden verwacht. Blij dat we er bericht over hadden, het bedrag wat we in totaal ontvangen hebben dat jaar is niet mis zeg maar. Dus dan lucht zo'n bericht wel op. Voor 2018 zullen we nog wel wat moeten bijbetalen verwacht ik. Toen liet mn man nog net even in december een hoop vakantiedagen/overuren uitbetalen.
@bloemetje1 Ja voor een Amerikaanse koelkast heb je een wateraansluiting nodig. Op dit moment is hij niet op het water aangesloten, dat staat op de planning over twee weken. Zodra hij is aangesloten kan je er ijskoud water uithalen, ijsblokjes en crushed ijs. Nee, niet heel uitgebreid. Alleen mijn lieve omaatje, mijn moeder, mijn schoonouders, mijn broer met zijn vrouw en dochter en 2 vriendinnen (eentje met 2 kindjes). Ik heb wel lekkere hapjes en de eerste avond eten we een zelfgemaakt buffetje en de tweede avond maak ik nasi. @vlinder12345 Mijn tip is vooral kritisch zijn, gebruik je het nog of kan het weg (verkopen?) en daarnaast geef alles een vaste plaats en wees daar daarna ook streng in. @Krulpeterselie Nee, ik ben niet eerder klaar met kramen. Er was voor verlenging getekend dus dan kan je tot max 80 uur krijgen uit mijn hoofd. @MamaChantal Fijn een goedkoop weekje @Poppy4 Ik hou helemaal niet van tempeh of tofu als ik het zelf maak. Ik vindt het wel lekker als het door een gerecht van de toko zit maar zelf krijg ik het niet lekker. Als ik vega kook gebruik ik de vleesvervangers van Appie huismerk of vegafit (zijn vaak in de aanbieding) of ik maak een gerecht waar je helemaal geen vlees of vleesvervangers voor nodig hebt. Te denken aan dahl, curry's, vega pasta, gevulde paprika/tomaat/courgette. @Biggetje100 Hopelijk valt het te betalen bedrag voor 2018 mee.
fijne verjaardag elena,zal wel gezellig worden en lekker buffetje erbij en nasi! hoe maak jij de nasi? dat hebben de kinderen hier ook erg graag.
@Hier; Hier weer vier dagen vrij. Ik kijk altijd uit naar mijn vier vrije dagen (om de week). Geeft me net iets meer ademruimte om achterstallige dingen te doen en bij te komen. Vandaag moet ik het huishouden doen, een pakketje retourneren, de was weg werken en met de peuter spelen. Op het moment is hij groot fan van hamertje tik dus misschien kan hij vanmiddag daarmee spelen en ik nog een half uurtje hobbyen. Vanmiddag komt mijn broertje, hij past even op als ik naar rapportgesprek ben op school en blijft eten. Ons menu trouwens deze week; Ma; Frietjes uit de Acitfry met broodjes verse hamburger (+ sla en rauwkost). Di; Knoflook rozemarijn krieltjes, kip krokant, rauwkost en een soort witte bonen in saus (kwam uit Frankrijk). Woe; Meergranen wraps met een taco prutje van rundergehakt, ui, verse tomaten, puntparika, wortel, bio taco kruiden en bruine bonen. Daarbij sla, geraspte kaas, rauwkost en sweet chili saus. Don; Stamppot zuurkool met slavinkjes. Vrij; Zelfgemaakte roti. Zat; Zelfgemaakt buffetje (stokbrood met smeerseltjes, zelfgemaakte tonijnsalade, kipsateetjes, gehaktballetjes, rauwkost, zelfgemaakte pizza) Zon; Nasi met gebakken ei en kroepoek.
Goedemorgen Mooi menu elena,klinkt allemaal goed Hier ook dagje vrij vandaag. De vaatwasmonteur komt vandaag, dat rot ding is kapot. Hopelijk zit er gewoon wat vast in de pomp. Verder niet veel bijzonders vandaag geloof ik Jongste heeft gips om zijn handje, zo zielig. Zijn broer viel op hem en nu zit er een scheurtje in zijn pink
Ach wat sneu @MamaChantal ! Hopelijk heeft hij er niet teveel last van. @Biggetje100 wat een opluchting heh! Ik hou ook altijd mijn hart vast met die aanslagen. Zeker met een eigen zaak. Ik zet het inkomen altijd flink omhoog want liever het hele jaar te weinig krijgen dan achteraf duizenden euro’s terugbetalen. Je krijgt het toch wel achteraf nog. Hier vandaag een rustig dagje. Ga zo naar de markt, administratie doen en vanmiddag wordt een filmpje kijken voor de kids denk ik. Kon vannacht niet slapen dus was vanaf 3 uur klaar wakker. Verder wat kleine klusjes te doen zoals was opvouwen.
Volgende week donderdag weer controle hoop dat het er dan weer af mag. Hij heeft er gelukkig geen last van maar is wel weer een extra prikkel. Kwijlt nu weer meer en kan niet alleen slapen daardoor. Dus valt gelukkig wel mee En het eten,naar de wc gaan, spelen e.d kosten wat meer moeite.
@MamaChantal Ach sneu voor het mannetje. Hopelijk mag het er volgende week vanaf! Succes met de vaatwasser.
Weer terug van de markt. Drie dikke vesten voor de kids. Totaal 10 euro korting. 4 kg appels, 6 bananen, kilo pruimen en een krop sla voor 8 euro totaal.
Hierbij het overzicht van de kosten van de "verbouwing"; - 249.22 Slim huis (Google Home, Google Home Mini, 7 slimme lampen + basisstation en afstandsbediening) (100 euro als kerstcadeau gehad hiervoor) - 29.22 Nieuwe vloer (overige vloer gratis opgehaald) -19.19 Verf (voor mijn toekomstige hobbyhok en oudste wilt hier ook een muurtje mee in zijn kamer) - 27.16 Verf benodigdheden + accessoires - 27.45 Nieuwe planten - 29.95 Nieuw ladekastje (voor mijn hobbyhok) - 4.95 Plankje (voor mijn hobbyhok) - 4.99 Kussen oudste - 4.78 Curver opslagdoos badkamer - 0.00 Koelkast (+40 euro verdiend met verkoop oude koelkast) - 0.00 Accessoires (gehad van mijn moeder, stonden bij haar op zolder en werden niet meer gebruikt) Totaal 396.91 euro. Zelf betaald; 246.91 euro (150 euro cadeau gehad) Nog halen; Nog een pot verf en nieuwe spiegel(s) voor boven de bank en mogelijk nog een nieuwe plant.
Ik heb van de week op een andere baan gesolliciteerd ik ben benieuwd of ik uitgenodigd word. Het is een receptioniste baan wel in de zorg maar met regelmatig tijden overdag. Ik zit wel met oppas maar is makkelijker te regelen dan oppas regelen voor avonden weekenden en feestdagen.
Ach wat sneu. Zulke dingen gebeuren maar blijft vervelend. Hopelijk valt de vaatwasmachine mee... Ja precies, ik vind dat ook echt spannend altijd. Balen dat je zo slecht geslapen heb. De dag een beetje overleeft tot zover? Oeh, lekker goedkoop! Spannend! Als het regelmatig is, kan het toch ook gewoon bij een kdv?
Als we de opvang voor alle drie bij de opvang doen, zijn we helaas mijn salaris er aan kwijt. Dus ik hoop dat de dagen zijn als mijn man vrij is of de grootouders kunnen oppassen. Even afwachten dus. Maar idd is dan altijd wat te regelen en dat spreekt mij aan. Oudste zit na de zomervakantie op school dus minder opvang nodig. En de middelste volgend jaar ook op school. Dus wil de baan niet zomaar voorbij laten gaan.