Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Dat is die film met Susan Visser, toch? Zij doet het meestal wel heel leuk! Ik ga eens kijken :thumup:
     
  2. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Is dat die baan waar je op hoopte een paar weken terug? Leuk dat je bent uitgenodigd! Toitoitoi!
     
  3. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja klopt
    ja het is echt een super film!
     
  4. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Fruit en aardappelen koop ik groot in bij de boer, dat komt meestal neer op 15 a 20 euro per bezoek. Daar kunnen we meestal 2-3 weken mee vooruit (deel gaat de koeling in).

    Jumbo:
    Frites 2,5kg 1.99
    Tarwebloem 0.38
    Gist 0.43
    Ontbijtkoek 0.47
    4 melk 2L 6.12
    4 karnemelk 2.84
    2 volle yoghurt 1.74
    roomboter 1.89

    Totaal 15.86 bij de supermarkt, plus de boer zal het uitkomen tussen de 30 a 40 euro max. Met de boodschappen die vorige week bezorgd zijn gedeeld door twee weken kom ik voor de eerste helft van februari op gemiddeld 148 euro per week.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  5. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja is idd dezelfde baan :)
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Missie mislukt:(
    We zijn even in de stad geweest, maar de jongste voelde zich echt rot.
    Dus naar huis gegaan en hij ging liggen en sliep direct.
    Dan online maar wat bestellen voor haar en de boodschappen hier om de hoek halen bij de plus.
    Het is niet anders.
     
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ik ben wel benieuwd naar het recep van de aardappelcurry! Klinkt erg lekker.
     
  8. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Heh wat vervelend! Beterschap voor de kids. Hopelijk kun je vanavond nog even gaan als je man thuis is! Bij de plus verkopen ze ook balonnen en slingers en niet eens heel veel duurder dan de action.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Toogoodtogo; Die is hier tegenwoordig al tussen 17.45 en 20.00 compleet uitverkocht. Wel komen er nog steeds nieuwe winkels bij. Af en toe even in de gaten houden maar.

    @Krulpeterselie Wij eten niet heel veel varkensvlees maar karbonades is nou net hetgeen wat we echt nooit eten. Heb dat al niet meer gegeten sinds ik uit huis ging 10 jaar geleden. Met een recept kan ik je dus niet helpen. Wat voor knakworstjes haal jij dat ze maar 0.99 kosten? Dat met die afbakbroodjes hebben wij ook weleens, super irritant.

    @bloemetje1 Ja wij wonen dichtbij Artis. We wonen in Amstelveen, een gemeente naast Amsterdam. Het is zelfs te fietsen, 14 km enkele reis. Ik heb pas geleden een Northface rugtas gekocht, was toen een dag aanbieding bij bol. Was 45 euro toen, wat goedkoop is aangezien die van mijn man ruim 100 euro was. Maar het is een van de beste aankopen van de laatste jaren. Mijn schouder en nekpijn zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en echt ik kan mijn halve huishouden mee nemen zo ruim is hij. Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn werk maar voor dagjes weg is hij ook top dus hij gaat ook mooi mee op vakantie. Is je Engels een beetje oke of zal ik het recept vertalen voor je?

    @MamaChantal Beterschap voor de kindjes! Ik heb het mezelf jaren geleden makkelijk gemaakt. Ik heb een wasbaar tafelkleed genomen, herbruikbare vilten slingers en met 2 zakjes ballonen doe ik inmiddels al jaren. Vaak haal ik alleen nog zo'n cijferballon oid. Heb je het uiteindelijk nog allemaal kunnen scoren op de koopavond?
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Gisteren heeft de peuter echt genoten, en ik daardoor ook ;) Hij heeft het nog steeds over de apen en de nieuwe "papaleeuw". Ik was totaal kwijt; 6 euro voor het ov, 8.70 voor lunch voor de peuter en mij en 4.05 voor een souvenirtje voor de peuter en een kleinigheidje voor zijn broer die teleurgesteld was dat hij niet mee was. Vandaag ga ik de nieuwe krattenkast in elkaar zetten en de gangkast opruimen. Ik moet zo alweer de vitrage wassen aangezien onze kat erover heeft lopen kotsen :| Vanavond is toch maar restjesdag geworden. De jongens en ik eten pasta en/of zelfgemaakte pizza en man roti uit de vriezer. Morgen weer werken, benieuwd of er alweer genoeg baby's zijn haha.
     
  11. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    @Elena22 ik had ze bij de aldi meegenomen. Magere knaks voor 0,99 per blikje. Zitten er tien in (vaak de goedkopere knaks maar 8 :) ) erg lekker!

    Leuk zeg een dagje naar Artis. Dit jaar omdat ik niet meer werk ben ik de zomervakantie thuis met de kids. Alleen op maandag en vrijdag gaan ze dan naar de BSO. Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die we kunnen gaan doen. Misschien voor hier ook wel leuk als we aanvullingen hebben voor elkaar.

    - Zwembadje opzetten
    - Restaurant nadoen. Dus samen koken en dan ‘netjes’ opeten. Of de een bedient de ander.
    - Tipi bouwen in de tuin. We hebben nog van die bamboestokken voor planten ondersteunen. Oud laken of dekbed scoren bij de kringloop.
    - Hut/huisje bouwen in ons houthok. Die is zomers natuurlijk leeg. Kan ook in een schuur of op het balkon natuurlijk.
    - strand/zee of naar de put hier in de buurt
    - wellnessmiddag
    - Voetballen
    - Fietsen met picknick
    - Spelletjesmiddag
    - sloepvaren (voor ons natuurlijk makkelijk maar normaal niet echt budget)
    - grote gratis speeltuin een dorp verderop
    - pizzamiddag
    - tuincentrum en samen de nieuwe plantjes poten. Denk alleen dat dat wel eerder moet dan de zomer. Iemand tops voor een klein moestuintje in potten? Dat bijhouden is ook leuk voor de kids.
    - gymen buiten
    - naar het bos

    Gratis/budget uitjes die ik vond:
    - Ambachtscentrum Goes
    - Stoomgroep west zuiderpark den haag
    - Sprookjeswonderland enkhuizen
    - Nijntje museum
    - Avonturenboerderij molenwaard
    - Benschop speelplezier nieuwland
    - Drouwenerzand.nl
    - Kaasmarkt
    - Beverbos Dordrecht
     
    Poppy4, bloemetje1 en Elena22 vinden dit leuk.
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Qua moestuin in pot doen wij; snoeptomaatjes, paprika's, doperwten, sperziebonen. Die doen het hier wel goed in pot allemaal.

    Onze gratis uitjes/activiteiten; Natuurspeeltuin, naar het bos, met zijn allen schilderen op een groot canvas (of allemaal een kleintje), cupcakes/muffins bakken en versieren, koffie drinken en diertjes kijken bij het tuincentrum (hier hebben ze een mini ballorig in het tuincentrum), naar de plaatselijke openbare badjes, naar de bieb (die hebben hier ook hele leuke activiteiten voor kinderen en volwassenen).

    Budget uitjes; Amstelpark (toegang is gratis maar een ritje met het treintje, midgetgolf etc kosten wel iets), Linneaushof, Oud Valkeveen. Wel is me opgevallen dat de echt lowbudget uitjes voornamelijk aan het oosten of beneden van het land te vinden zijn. Ik heb ook altijd het idee dat daar veel meer parken etc zijn.
     
  13. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    elena,als je het voor me zou willen vertalen zou ik nog fijner vinden als het niet te veel werk is!
    wat een mooie rugzakken zijn dat,ik had het eens opgezocht!
    maar welke heb je dan?er zijn zoveel soorten?
    de knakworstjes van de aldi zijn inderdaad erg lekker, hadden de kindjes lekker gesmuld krulpeterselie?
    en mamachantal klaar voor de verjaardag? nog alles gelukt?
    van harte gefeliciteerd met je dochter en een hele gezellige verjaardag!
    hier vandaag een rustig dagje,wil even naar kruidvat fietsen dadelijk voor wasmiddel,en nog even naar de jumbo.
    ik heb bij de kledingwinkel hier in het winkelcentrum zo een leuke portemonee gezien:D echt erg ik heb wat met tassen en portemonees:roflmao: maar hij was maar 6,95 en super handig voor dagjes weg voor in de rugzak te stoppen,gewoon een hele kleine portemonee,maar twijfel omdat ik ondertussen al 4 portemonnees heb:eek:
    welke portmonee hebben jullie of gebruiken jullie geen aparte voor dagjes weg?
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    @MamaChantal gefeliciteerd! Hopelijk toch een fijne dsg ondaks alle tegenslagen. Is het nog gelukt alles bij elkaar te krijgen?

    @Elena22 Lineushof is ook leuk ja. Als kind gingen wij daar al heen :). Net als de Avifauna en de Autotron maar die bestaat helaas niet meer. Op zich vind ik een eindje rijden niet erg. Wij wonen heel centraal dus zelfs Friesland en Maastricht is max 2 uurtjes rijden.

    @bloemetje1 ik heb gewoon een portonee en een losse creditcardhouder. Daar zitten alle zorgpasjes en ID kaarten van de kids in. Als we ergens heen gaan gaat die apart mee. Ik grap wel eens dat ik geen echte vrouw ben. Tassen, kleding en schoenen scheelt mij niet zo veel. Ik heb een tas, een laptoptas en een rugzak voor dagjes weg. Een paar enkellaarsjes, sneakers, ballerina’s en twee paar pumps (zwart en blauw). Kleding ook niet heel veel. Twee broeken (draag ze het hele jaar door) een short, 4 rokjes en een stuk of zes jurkjes. Truien/blousejes/hemdjes of topjes /shirts max drie van elk.
     
  15. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja krulpeterselie zo erg ben ik ook niet met kleding:roflmao: ik koop broeken altijd bij kruidvat of nu een leuke bij de lidl en zit perfect, ook vaak bij de zeeman hoor,nu 2 blousjes bij de zeeman voor samen 14 euro!
    laatst leuke winterjas bij de zeeman voor 19 euro en schoenen ook mooie teen slippers model bij de zeeman en harstikke leuk!
    sneakers van bij van haren voor 15,00 en laarsjes vorig jaar bij de lidl voor 19,95.
    truien heb ik al meerdere jaren :)
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Bedankt!
    Ja alles is gelukt gelukkig.
    Kon gistermiddag nog even snel de stad in voor een cadeau en vanmorgen boodschappen gedaan.
    De oudste had vanmorgen even op de jongens gepast.

    Ze had een leuke dag.
    Nu moe, visite is net weg en even een filmpje kijken.

    Fijne avond!
     
  17. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh fijn dat ze een leuke dag heeft gehad en dat je alles nog hebt kunnen halen!
    ja dat is fijn als ze wat groter zijn,dan kunnen ze al eens even oppassen.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Dan zal ik later vandaag het recept even voor je vertalen :)
    Ik heb deze; https://www.bol.com/nl/p/the-north-face-jester-rugzak-shady-blue-gingerbread-brown/9200000095248410/
    Mijn man heeft een zwarte met een ritsje aan de voorkant, die heeft ook meer vakken maar deze is precies goed voor mij.
    Ik heb maar een portemonnee, eentje van Fred de la Bretoniere. Het model is niet meer te koop maar destijds gekocht bij de Bijenkorf. Halve rib uit mijn lijf maar nog steeds elke dag blij mee. Deze gaat ook gewoon mee met uitjes enzo, daar heb ik geen andere voor. Behalve als we naar Frankrijk gaan, dan heb ik een extra oma portemonneetje mee voor al het kleingeld omdat hun ook nog centen gebruiken. Die heb ik al sinds ik puber was en spelen de jongens gedurende het jaar mee. Verder koop ik niet heel veel tassen en kleding meer. Op dit vlak probeer ik meer voor kwaliteit dan kwantiteit te gaan. Ik heb vesten ed ooit gekocht bij Sissy-Boy (je betaald wel gemiddeld 100 euro per vest) maar ze gaan jaren mee en zien er niet uit alsof ik ze al 8 jaar heb. Nu koop ik alleen nog wat basics bij, spijkerbroeken, topjes maar niet heel veel meer. Ik probeer wel op te dragen wat ik heb. Ik heb echt een kast vol dus dat kan ook makkelijk.

    @MamaChantal Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd! Fijn dat alles toch nog is gelukt uiteindelijk :)
     
  19. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oke elena als je tijd hebt zie ik het recept wel komen! alvast bedankt!
    wauw wat een mooie rugzak! ja daar kan echt veel in!
    is hij oranje van kleur? wel mooi hoor,kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!
    ik heb ook nog zo een ouderwets portemoneetje voor kleingeld met 2 vakjes vind dat erg fijn!
    neem ik vaak mee als ik maar een klein schoudertasje mee neem.
    een vriendin van mij heeft ook een portemonee van fred de la bretoneire en heeft toen ook bijna 100 euro voor betaald:eek:. die zijn inderdaad erg duur maar wel mooi,zij heeft zo een langwerpig model.
     
  20. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Plus:
    Ei-bieslooksalade 1,56
    Kip sate salade 1,84
    Komkommersalade 1,33
    Pittige kipsalade 1,84
    2x courgette 1,50
    Blauwe bessen 7,79
    Paprika mix 1,38
    2x fijne roerbakgroenten 4,10
    4x italiaanse groenten zonder ui 9,24
    Halfvolle melk 1,52
    Mona brownie 1,59
    Mona framboos 1,49
    Mona toetje vd maand 1,74
    3x brood 3,00
    Witte bollen 1,43
    8x Pastasaus spicy arabica 20,48
    Tomatenblokjes 0,49
    Ketjap manis 1,94
    Augurken 0,89
    Bouilion 0,87
    Cannellini bonen 1,64
    Knakworsten 1,22
    Ribbelchips 0,85
    Toiletpapier 2,63
    Bordjes 0,89
    Lepels 0,53
    Messen 0,53
    Boterhamworst 2,35
    Gelderse worst 1,94
    Lays chips 2x 1,64

    Totaal 82,98

    Actie pastasaus -12,56
    Actie brood -0,44
    Actie Mona -1,25
    Actie courgette -0,20
    Actie blauwe bessen -3,80
    Actie roerbakgroenren 6,67
    Actie vleeswaren -2,15
    Actie salades -2,59
    Actie chips -1,03
    Koopzegels 1,04

    Totaal 53,77


    In het weekend weer visite dus vandaar de salades. Ben alleen de toastjes vergeten. De voorraadkast en vriezer zit weer vol. Ik denk dat ik vrijdag of zaterdag nog wat voorraad bijhaal. Die pastasaus is super lekker maar kost normaal 2,56 per pot. Nu dus maar 99 cent. Er zitten ook geen gekke E nummers in.
     
    Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina