Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    mooi lijstje krul!
    lekkere dingetjes allemaal!
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zal het vandaag even kijken of ik tijd heb om het recept te vertalen voor je :) Nee, niet oranje een bruintint is het met donkerblauw. Mijn Freddie (zoals ik hem altijd noem :roflmao:) past in mijn kleinste tasje dus dat komt altijd goed uit haha. Ik geloof dat de mijne toen ook zoiets was en toen was hij al in de sale maar eerlijk is eerlijk hij is nog steeds prachtig. En ik heb ook een langwerpig model. Hiervoor had ik er een van Manfield die was ook erg fijn. Daar spelen de jongens ook mee.
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Mooi lijstje weer! In mijn ogen is de Plus altijd een dure winkel maar jouw lijstjes vallen juist altijd mee. Wel jammer dat er hier geen in de buurt zit.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vandaag eten we pastasaus uit de vriezer, hoef alleen nog pasta bij te koken maar dat heb ik nog voldoende op voorraad. Ik ga weer een huis project aanpakken. Ik denk de gangkast, daar staan ook nog wat dingen die ik verkopen wil en/of weg geven. Verder het gewone huishouden en spelen met de jongens.
     
  5. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Voor mijn gevoel wordt het wel steeds duurder allemaal. Maar als ik door de AH of de Jumbo loop zie ik toch vergelijkbare prijzen. Het een wat duurder, het andere weer wat goedkoper. Ik de k dag het uiteindelijk niet veel uitmaakt of je moet van alles de prijzen weten en dan alle winkels afgaan voor het goedkoopste.
    Had nu vooral veel voorraad wat goed in de aanbieding was :)
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja sowieso wordt alles zo duur :eek: Echt bijna alles tussen de 10 en 20 cent duurder, dat tikt allemaal wel aan. Hier toch het vaakst naar de Appie, gewoon omdat ze alles hebben wat wij gebruiken en wij zijn fan van het Appie huismerk.
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    :roflmao:ik bedoelde de kleur van de rugzak elena
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja weet ik, maar die is dus niet oranje maar een bruintint met donkerblauw.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Gisteren druk geweest met de gangkast. Helemaal opgeruimd, uitgezocht, spullen weg gegooid, weg gegeven, karton naar de kartonbak etc. Daarna de gangkast geverfd en in de avond was mijn nieuwe hobby hok klaar. Ben er heel blij mee. In de avond heb ik ook nog een plankje opgehangen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Lovelive3, bloemetje1 en Poppy4 vinden dit leuk.
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Sorry voor de scheve nekken :roflmao:

    Vandaag even geen grootse projecten op de planning. We gaan zo even naar de Appie voor wat kleine dingen zodat we van het weekend nog wat complete maaltijden kunnen maken met voornamelijk voorraad. Verder het gewone huishouden en misschien ga ik nog wat lekkers bakken voor het weekend. Van het weekend zijn we thuis en staan er wat kleine projecten op de planning.
     
    Lovelive3 vindt dit leuk.
  11. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    #3811 Krulpeterselie, 22 feb 2019
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
    Vanmorgen bij de BSO waren ze dvd’ aan het bestellen. Laten wij nu een grote verhuisdoos vol op zolder hebben staan. Ongebruikt sinds netflix. (Netflix mag niet op de BSO). Dochter zei zelf al dat ze dan wel naar de BSO mochten. Normaal wil ze alles bewaren dus de titels opgezocht op netflix en die we wel op staan in een tas gedaan voor de BSO. Een boodschappentas vol! Wat er beneden nog in de kast lag vervolgens weer erbij in de doos. Er komt binnenkort een ander tv meubel dus ipv een extra doos met films op zolder nu nog steeds maar een doos films.
     
    Poppy4 en Elena22 vinden dit leuk.
  12. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    #3812 Poppy4, 22 feb 2019
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
    Mijn boodschappen begin deze week. De buit bij de boer vorige week viel tegen en de boodschappen liepen ook anders dan gepland dus er zit toch het nodige aan groente en fruit van de supermarkt tussen dit keer:

    1 krop sla €0.89
    1 huiswijn 3liter €10.99
    2 blikken kokosmelk €1.44
    2 maisbrood €4.50, na korting 50% €2.25
    1 witbrood €1.09
    2 x 14 doosjes rozijntjes €2.50
    500 gr tomaatjes €1.98
    250 gram champignons €0.95
    3 kilo appels €4.50
    18 eieren €3.69
    Plak witte kaas €0.99
    2 komkommers €1.78
    3 bakken druiven €4.50
    2 beschuit naturel €0.72
    5 kilo aardappelen €4.09
    2 prei €1.22
    24 rollen toiletpapier €6.44
    2 stukken kaas €5 ieder, €10
    4 melk 2L €6.12
    4 karnemelk €2.84
    1 senseo koffiepads €4.05
    1 ontbijtkoek €0.47
    1 friese koek €0.49
    1 bosvruchten thee €0.98
    1 citroenthee €0.74
    1 keukenrollen 4 stuks €1.79
    2 yoghurt €1.74
    1 smeerleverworst €0.49
    4 brinta havermout 450 gr per pak €5.00
    3 spaghetti bio naturel 2+1 gratis €1.56
    2 Tomaten 500 gr €1.98
    2 pakjes bladerdeeg €1.42
    2 diepvrieserwten 450 gr per pak €1.62
    Pak Toast €0.85
    Pak crackers €1.08

    Totaal €93.24

    Daar komen dit weekend nog wat boodschappen bij. Eigenlijk was het beter geweest als ik naar de markt was gegaan voor groente en fruit, maar ik had die dag de auto niet en zag het met de hoeveelheden die we nodig hadden niet zitten om met peuter en volle tassen te gaan fietsen. Wat ik wel zou moeten doen hoor, het is een stukje gemak dient de mens dat ik het deze week niet gedaan heb. Ik kan ook gewoon minder meenemen natuurlijk.

    @moestuin, hier zijn we bezig met een hele nieuwe moestuin in de achtertuin. De bedoeling is om over een paar maanden komkommers, tomaten, sperziebonen en lente ui uit de tuin te plukken! De aardbeien, bramen en druiven deden het vorig jaar goed, dit jaar hopelijk weer, de smaak is beter en het scheelt behoorlijk in kosten.

    Van het weekend krijgen we bezoek. Voorheen als ik bier/wijn haalde voor bij bezoek haalde ik altijd een fles(sen) wijn, maar dan kon ik soms wat overbleef door de gootsteen spoelen, zo’n zonde. De wijn in pak is een maand houdbaar en een fles maar een dag of 3, nogal een verschil! De salades voor op de toastjes maak ik zelf.

    @Krulpeterselie, echt een recept heb ik niet. Ik kook de aardappelen (anderhalf a twee kilo) beetgaar in water met een beetje zout. Daarna giet ik het water af en doe ik er (voor 8-10 man) twee blikken kokosmelk bij (romige melk kan ook), currykruiden & kurkumakruiden (soms ook wat chilipoeder, afhankelijk van wie er niet mee eet) en laat het geheel 15-30 minuten zachtjes sudderen. Afhankelijk van hoe ingedikt de curry daarna is, doe ik er nog wat maizena bij zodat het geen currysoep, maar saus is :D
     
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Netjes! De onderste dan heh :p:roflmao:
     
  14. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Drouwenerzand en avonturenboerderij (fien en teun toch?) in de Molenwaard zijn wij geweest, is allebei aan te raden! Avonturenboerderij is wel een rustigere activiteit dan drouwenerzand, maar beide leuk om te doen met de kinderen.
     
  15. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Vlinder hoe is je sollicitatie gegaan?
     
  16. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik heb het idee dat het wisselt per lokatie, bij de jumbo iig wel. Soms maak ik online een boodschappenlijstje en valt het bedrag bij de winkel waar we ze halen net iets hoger of lager uit. De lidl is er hier in ieder geval flink duurder op geworden de afgelopen jaren. Ze hebben ook minder vaak aanbiedingen die voor ons handig uitkomen zoals XXL verpakkingen toiletpapier e.d. Een paar jaar geleden hadden ze die om de paar weken (anderhalve maand zoiets) in de aanbieding, nu soms 2+ maanden achter elkaar niet.
     
  17. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Heeft iemand nog een lekker champignon recept toevallig? Ik heb gisteren drie bakjes kastanje champignons gekregen, dus wil het als een hoofdgerecht gebruiken ipv ergens doorheen. En anders vries ik het denk ik maar in, ze zijn niet nog een week houdbaar..
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Oh lekker, ik ben echt gek op champignons en kan het bij alles eten :roflmao: Champignons soep, champignons risotto, omelet met champignons, ovengroenten met champignons. Je kan op de site van Appie ook zoeken op ingrediënten als je een recept zoekt.
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  19. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oeh champignon risotto! Da's een goeie, die ga ik vanavond maken. Ik heb weliswaar geen risotto rijst meer, maar nog wel dessertrijst, daar kan het ook mee :thumup:
     
  20. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ja inderdaad. Oas was er ook een artikel dat de jumbo de prijzen aanpast aan de supermarkten in de buurt. Dat het dus per plaats heel erg kan verschillen. Linksom of rechtsom betalen we uiteindelijk toch :)

    Ik heb gisteren ook nog mijn fiets ingeruild. Ik heb een tweelingfiets maar nu de tweeling groter wordt en zelf gaat fietsen is het niet echt meer iets. Ik heb hem zonder bijbetalen in kunnen ruilen voor een normale fiets van een half jaar oud met juniorzitje. Mand, dubbele standaard en een stuurveer bijbetaald en op marktplaats een aanhangfiets opzoeken zodat ik toch nog met allebei de kids kan fietsen. als ze zelf willen fietsen kan er dan een in het zitje achterop en een op de fiets en dan ruilen op de terugweg :) . Scheelt al de helft in gewicht achterop en dan kan ik beter mijn aandacht bij het zelf fietsende kind houden. Fietsen met drie kids zelf op de fiets is nog een nachtmerrie! Geen idee hoe anderen dat doen maar dan kom je 6 ogen tekort en wordt je in 10 minuten 10 jaar ouder van alle dat-ging-net-goed situaties.
    Voorlopig kan ik weer jaren vooruit want die aanhangfiets is uiteindelijk ook overbodig. Loskoppelen, weer doorverkopen en klaar.
     
    Poppy4 en Elena22 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina