Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @vlinder12345, balen dat het niet is gelukt. Wel fijn dat het niet tegenvalt in je huidige baan.
     
  2. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Dat is rot... Hoe ga je nu naar je werk? Hopelijk gaat het voorspoedig op marktplaats, altijd lekker!
    @Krulpeterselie Heel herkenbaar, ik vind het ook lastig om ermee om te gaan. Overal die ditjes en datjes...
    Badkleding zag ik weer volop bij de Zeeman inderdaad, misschien even kijken?

    @MamaChantal Gezinsuitbreiding dus... Niet ingecalculeerd, maar wel leuk als ik het zo lees? Spannend hoor.
    Dat zou echt verschil maken hè, pgb. Ik duim dat het ooit zo mag zijn.

    @Poppy4 Slim om het in twee delen te doen. Ik vind de hema nog best duur, dus daar koop ik zulke dingen niet. Ik weet niet goed wat slimmer is: voorraad of alleen kopen wat je dan nodig hebt. Ik ga meer gebruiken als ik voorraad heb, merk ik.

    Hier had ik een jurkje besteld voor een bruiloft. Viel tegen, maar het bedrag was twee keer afgeschreven. Nu het ten onrechte afgeschreven bedrag weer terug en dat andere komt als de retour verwerkt is. Voor de bruiloft vond ik afgelopen weekend een veel leuker jurkje bij een gave tweedehands winkel. Ik moet nog wel pumps kopen, maar ben er nog niet uit welke.
     
  3. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Hier ook echt een dure tijd trouwens. De bruiloft van een goede vriendin, dus kleding, vrijgezellenfeestje ed, nieuwe laptop, de voorjaarsvakantie, extra benzine/boodschappen vanwege weekendje Ardennen hakt er toch wel in.
     
  4. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ook al extra kosten allemaal. Het gaat ook nooit eens een maand volgens planning ;)

    Was het een leuk weekend Biggetje? Of moeten jullie nog gaan?

    Dat wordt druk Chantal met die gezinsuitbreiding! Hopelijk kun je ze goed doorverkopen?
     
  5. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Was absoluut leuk! We waren het weekend van de voorjaarsvakantie er. Met prachtig weer!
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Soms heb je van die weken. Vooral niet te streng zijn voor jezelf! Je kindjes worden ook steeds groter. Als ik kijk naar wat mijn oudste tegenwoordig weg eet en hoe duur zijn kleren worden (gewoon enkel en alleen omdat hij een grotere maat nodig heeft). Kan me voorstellen dat dat er met drie kindjes in hakt. En zo'n creme/zalf koop je vast niet elke week.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Leuk, nieuwe kleine baardegamen. Hopelijk vallen de kosten mee.

    Eindelijk een diagnose, wat onwijs fijn! Dat zou zeker fijn zijn, pgb. Ga voor je duimen.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zolang je niet het hele jaar zulke periodes hebt komt het vast wel goed toch. Wat voor jurk heb je gescoord bij de kringloop?
     
  9. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    De jurk was bij een tweedehands winkel waar ze gewoon echt goede kleding verkopen. Dus geen primark en zeeman voor hoofdprijzen zeg maar. Hij is van Dept.
     
  10. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Hier weer een zakje met kinderkleding gekregen. Gelijk even mijn opbergsysteem voor te grote kinderkleding ge-update. ;)

    Ik had altijd bakken op maat. Maar dat was toch niet echt overzichtelijk. Want lang niet alles valt op maat, plus je hebt alle seizoenen door elkaar. Ik heb nu de vier bakken als volgt gelabeld: winter R., zomer R., winter H. en D., zomer H. en D. Dan is het een kwestie van twee keer per jaar de boel checken/passen en omwisselen. En alles wat te klein is van de oudste kan gelijk in een van de twee bakken van de jongsten.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Was vergeten dat ik vandaag een scholing en examen had dus was vanochtend om 7 uur alweer de deur uit. Wel geslaagd dus ik kan weer een jaar reanimeren en eerste hulp verlenen. Ik ben op het moment erg geïnspireerd door het minimalisme. Kijk veel docu's en lees veel erover. En als het even kan in combinatie met besparen. Wij hebben natuurlijk wel twee grotere spaardoelen lopen die we gehaald moeten hebben voor de zomer, dat is wel een grote stok achter de deur.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Even wat dingen die wij de laatste tijd hebben gedaan om te minimaliseren en op te ruimen;

    - Heel veel opruimen. Een deel weg gegooid, een deel weg gegeven en een deel verkocht.
    - Doordat de metro niet meer reed kon je een pakketje aanvragen bij het vervoersbedrijf waarin 2 gratis dag kaarten zaten voor alternatieve routes. Ik heb er een op ons adres aan gevraagd en bij mijn moeder en een vriendin (uiteraard allemaal in overleg en omdat ik weet dat hun niet met het ov reizen). Daardoor kan ik nu 6 dagen gratis naar mijn werk.
    - Wanneer kan pak ik de fiets (zo had ik zaterdag de fiets van mijn schoonmoeder gepakt om naar mijn werk te gaan want mijn gezinnen waren niet ver van haar huis).
    - We maken weer optimaal gebruik van ons bieb abonnement. Op dit moment heb ik oa 2 boeken hier thuis die ik heel graag wou lezen en door ze te lenen en niet te kopen heb ik al 45 euro bespaard.
    - We proberen echt alles eerst op te maken. Inc de koelkast/vriezer etc. Gaat erg goed en dat is echt bijzonder voor iemand die altijd een koelkast hamster was haha.
    - Vandaag van een collega 2 flessen wasmiddel gehad omdat zij de geur niet lekker vond.
    - Van een van mijn broeken kon de rits niet meer dicht dus gemaakt met een elastiekje en nu kan ik de broek weer dragen.
    - Jongste is zindelijk geworden dus enkel nog in de nacht luiers nodig.
    - Echt nog strikter met een lijstje boodschappen doen.
    - Kachel staat minder aan, ook mede door het mooie weer maar probeer er streng op te zijn. S'ochtends en s'avonds mag hij aan en de rest van de dag op 15 graden.
     
    vlinder12345 en Biggetje100 vinden dit leuk.
  13. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Leuk om te lezen @Elena22!
    De verwarming, dat is een leuke, ik heb pas het termijn bedrag van Nuon maar verlaagd. We zetten m sinds halverwege deze winter op 18 graden en dan einde van de middag / s avonds 19. Ik vind dat niet koud en volgens mij kun je beter besparen op cv dan een minuutje korter douchen.
     
  14. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 ,leuk om te lezen!
    Hier overdag de verwarming op 20, voor de kleinste. Snachts op 18.
     
  15. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @hier gaat het besparen niet zo goed. We hebben de voor en achtertuin laten doen. Duur maar wel mooi. En goed voor komende 20 jaar.
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Als de kachel s'ochtends eventjes aangaat en het buiten niet de hele dag regent of extreem waait en/of vriest dan blijft de temperatuur relatief stabiel, doet het dit wel allemaal dan koelt het wel extreem snel af. Als de zon schijnt koelt het helemaal niet af. Dat is erg fijn in de winter maar in de lente en zomer wordt het heel snel heel heet en koelt het niet meer af. Weinig aan te doen met een huurhuis. Nuon had ons termijn na de verhogingen van alle belastingen ed wel heel extreem hoog in geschat dus die heb ik weer omlaag gegooid, wel hoger dan afgelopen jaar ivm de verhoging maar niet zo bizar hoog zoals hun hadden gedaan.
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb weleens gelezen wat dit kost, bijzonder duur. Maar als je het kan betalen zonder in de problemen te komen waarom niet.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vandaag mijn eerste echte vrije dag dat ik geen andere verplichtingen heb. Vandaag moet ik de twee laatste verhuisdozen uitzoeken en opruimen en heb nog 2 wasmanden met wasgoed die ik moet opbergen. Dat ga ik zo allemaal even doen. Vanmiddag komt een vriendin met haar kindjes en zij blijven ook eten. Ik maak pannenkoeken. Verder alweer druk met het huishouden, al de afwas gedaan en de keuken opgeruimd en 2 wassen gedraaid en opgehangen. Zometeen even stofzuigen en dweilen en dan maak ik een treinbaan en weg met washitape op de grond voor de jongste om te spelen. Zoiets alleen dan van Ali; https://kinderkamertjes.nl/shop/overige-accessoires/washi-tape-wegen-en-treinrails/
    Ik heb ze ook weleens gekocht bij de Sostrene Grene voor 3 nog iets per rolletje. Voor de lunch heb ik zelfgemaakte erwtensoep uit de vriezer gehaald.
     
  19. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja het is wel duur, maar we hadden gespaard. En we hebben een bekende klusjesman ingehuurd om het te doen. Waardoor het wat goedkoper was en die echt heeft door gewerkt waardoor de tuin snel weer netjes was. Zag er tegenop want als je iemand hebt die stopt als het regent zit je met de rommel.
    Maar het is gelukkig goed gegaan en het is mooi geworden :).
     
  20. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Je hebt daar ook zo'n tool om te kijken hoe je zit qua termijnbedrag. Al geprobeerd? Vindt Mijn Nuon omgeving erg prettig.
    Wij betalen nu 109 euro en hebben nog 4 te gaan tot de jaarafrekening. Advies is bijstellen naar 59 euro, daarmee krijgen we -30 tot 30 euro terug. Weet niet of dat in- of exclusief de welkomstbonus is. Heb m op 90 gezet, want qua elektriciteit stijgen we nu wel vanwege droger. Ben graag voorzichtig met zulke dingen.
    Leuk hoor! Veel plezier met je vriendin.

    Fijn dat de tuin mooi is geworden @ vlinder! Zulke dingen kosten wel wat ja..
     

Deel Deze Pagina