Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Hebben jullie al belastingaangifte gedaan? Wij krijgen een leuk bedrag terug. :)

    Vandaag even naar de Action, Terstal en speelgoedwinkel geweest. Bij de Action 3 grote scheppen gekocht, dagcrème en een gewone mand die ik in de vrieskist doe waarin mijn brood zit. Ik eet graag meergranen brood en de rest gewoon volkoren en af en toe haalt mijn man dat door elkaar, haha. Dit is overzichtelijker. Moet de diepvries leegeten zodat ik hem kan ontdooien en schoonmaken.
    Goed, ook nog even een setje babykleding wat kraamcadeau was retour gebracht. Wist via via dat iemand dat al had gegeven. Ik heb twee jumpsuits die 5 euro ps waren meegenomen. Mijn oudste zal ze deze zomer wel passen, maar ik bewaar ze toch maar voor H. en D., die krijgen zoveel minder ''nieuw'' (meeste is tweedehands van de oudste, maar toch) dan de oudste. Soms ben ik zelf gewoon uitgekeken op die kleding, haha.
    Ik kon er geen leuke babykleding vinden en uiteindelijk voor een setje duplo gegaan. Vond het zelf altijd leuk als ik dingen als boeken, duplo of een badpakje/regenlaarzen kreeg.
    Bij de supermarkt nog wat lekkers voor de oppas gehaald.

    Straks nog even naar de kringloopwinkel om spullen weg te brengen, wat klusjes in huis, bedden opmaken, vroeg eten want man en ik heb weer Marriage course.
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wat is marriage course :oops:?
    Het zwemmen valt morgen gelukkig mee. €35 entree. Scheelt €20,- met waar we de vorige keer waren maar wel verder rijden. Neem zelf eten mee. Heb eierkoeken en krentebollen gehaald €2,- totaal. Pakjes drinken had ik dus 1+1 gratis gehaald maar twee keer drinken is 10 pakjes dus al weer aardig gat in de voorraad.
    Wij hebben een druk weekend. Vanavond een verjaardag, vandaag overdag naar een beurs geweest.
    Morgen dan zwemmen en savonds naar vrienden met oppas thuis.
     
  3. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    7 avonden waarbij waar je als stel naartoe gaat. Er wordt lekker voor je gekookt en je gaat werken aan je huwelijk adhv een thema. Ditmaal "familie". Door hoe je bent opgevoed kun je allerlei ideeen hebben over huwelijk/relatie die botsen met die van je man bijvoorbeeld.

    Veel plezier morgen!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  4. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Oh dat klinkt erg fijn om te doen samen!
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Biggetje100 Nee, ik heb nog niet naar de tool gekeken, zal ik vandaag eens doen. De vriezer leeg eten is ook goed voor het budget, dat is wel fijn toch. Ja ik heb allang belastingaangifte gedaan. Op 1 maart al om 7.15 uur :cool: Wij moeten iets betalen (420 euro) maar had dat al gedacht na alle betaalchaos van vorig jaar na het faillisement.

    @Krulpeterselie Mijn man wou vandaag ook zwemmen en dat was al 25 euro voor ons vieren bij het plaatselijke zwembad. Heb nu voorgesteld dat we vandaag een relaxdag houden en dat hij over 1.5 week gaat met oudste als hij studiedag heeft. Dan heeft oudste wat een op een tijd (ik ben werken en de peuter is naar de opvang) en is toch weer goedkopen. Daarnaast wordt ik er heel ongelukkig van als ik mezelf in mijn badpak moet hijsen dus ook een win win voor mij :roflmao:
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Gisteren met de jongens naar de tweedehands beurs hier geweest. Ik heb een nieuwe spijkerbroek en trui gekocht voor de jongste, totaal 7.50 euro. Verder een houten dino puzzel, 2 paw patrol autootjes voor de jongste en voor de oudste een star wars figuurtje. Voor mij 4 paar Harry Potter sokken (nog nieuw in verpakking en omdat ik maat mini heb kon ik dus scoren op de kinderbeurs :D) en nog 2 limited edition Harry Potter toverstokken. In de avond kwamen schoonouders hier eten. Ik had broodjes shoarma gemaakt met verse frietjes uit de Actifry en salade. Karamel koffie toe gemaakt. Vandaag dus een relaxdagje. Aanmodderen in huis en nog een dag bijkomen voordat ik weer moet werken. Ik denk dat we vandaag een restjes dag plannen. Laatste pannenkoeken als ontbijt. Hebben nog wat shoarma over voor de avond met salade. Als ik dan wat kip maak uit de vriezer en daarbij gekruide rijst hebben we weer een complete maaltijd. Moeten ook wat fruit opmaken dus maak vanmiddag smoothies met de jongens samen.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  7. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zijn er mensen met een bonuskaart die de airmiles niet sparen?
    Ik spaar voor uitjes met het gezin en zou het heel tof vinden als je mijn kaartnummer zou willen koppelen voor wie zelf de airmiles niet gebruikt.

    Als je inlogt bij je bonuskaart kun je mijn nummer eraan koppelen;
    463722353

    Ik ontvang en zie verder niks van je behalve de punten
     
  8. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Daarnaast die ik mee aan online spaarprogrammas, bij interesse graag pb zodat ik je info kan geven/lid kan maken!
     
  9. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Nou er zit niet zoveel in bij ons. Alleen brood en diepvriesgroenten en af en toe een restje van avondeten. Maar nu dus echt even alles opeten. Jammer dat je moet betalen, maar goed, je had het al aan zien komen.
    Haha, dat heb je goed weten om te draaien, dat dagje zwemmen. ;)
     
  10. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    @mevrouwtje Wat vreemd dit. Iedereen mag hier mee komen praten, maar dit komt over alsof je hier alleen maar komt om wat te halen...
     
  11. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zo is het zeker niet bedoeld, het brengt leden toch ook op het idee om juist zelf te gaan sparen, ook goed. Maar doe je er niks mee dan is het zonde om te laten liggen.

    Ben sindskort aan het kijken hoe ik kan sparen met dit soort acties en zocht een topic welke erbij aansluit
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zal nog even ons weekmenu delen;

    Ma; Erwtensoep uit de diepvries met pizza uit de diepvries (een pizza bij moeten kopen a 2.73, rest in huis) evt nog rauwkost.
    Di; Frietjes en aardappeltjes uit de Actifry (allemaal kleine beetje opmaken), vega nuggets en vega sate schnitzel, restje sla en rauwkost (alles in huis).
    Woe; Volkoren spaghetti bolognese met rundergehakt (alles in huis).
    Don; Wraps met sla en vega krokant schnitzel met zoetzure saus (alleen nog sla halen).
    Vrij; Surinaamse broodjes kipsate (broodjes en kipfilet nog halen)
    Zat; Bij schoonouders ivm oppassen.

    Vanaf zondag ga ik weer opnieuw plannen.
     
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik bekijk het nu even dag per dag.
    Heb echt even geen fut om week boodschappen te doen/bestellen/ überhaupt nadenken daar over.
    Voel me even rot, niet lekker in mn vel.

    Ik probeer wel een koolhydraat beperkt dieet te doen.
    Wil echt afvallen en hoop dat dat zo lukt :)
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk voel je je snel beter. Kan je man je ergens in ondersteunen?
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Nee, en het is even wachten tot alles geregeld is.
    Man snapt niks van zoon en dat botst dus ook :(
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Vervelend :( Hele dikke digi knuffel vanaf hier!
     
  17. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wat vervelend voor je mamachantal,hopelijk voel je je snel weer beter!
    broodjes kipsate is dat gewoon verse sate tussen een broodje? of komt daar nog vanalles bij?
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik maak sate met een Surinaamse marinade en daarbij zelfgemaakte satesaus op basis van kruiden van de toko, citroenblad, Indische limoen en rode peper. Dit gaat op een hard broodje met atjar en gebakken uitjes. Daarbij augurk, losse atjar en de laatste rauwkost.
     
    Luna86 en vlinder12345 vinden dit leuk.
  19. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
  20. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    :( vervelend dat je je zo voelt. Sterkte met alles!
     

Deel Deze Pagina