Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Vanochtend weer een too good to go tas gehaald bij de bakker. Voor 4.99 kreeg ik een heel meergranen brood, 2 halfjes (wit en lichtbruin/sesam), 2 hele zuurdesem, 5 bagels, 6 krentenbollen en 6 bruine bollen. Vanmiddag na mijn werk alles in de vriezer gooien en dan kunnen we weer even vooruit.
     
  2. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Lekker!
     
  3. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Wat een triest weer... Vanmiddag met mijn schoonzus haar kinderen en mijn kinderen naar monkeytown. Niet echt budget, maar wel leuk en makkelijk.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Kwam net met uitpakken nog een halfje bruin brood tegen. Dit was echt een goede deal.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja echt triest weer. Ik moet even wat bedenken voor vrijdag als de scholen staken.
     
  6. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Oh staken ze bij jullie? School van R. en waar ik werk niet. Succes met wat bedenken. MonkeyTown was echt zoo druk.
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier staken ze ook vrijdag.
    Man is gelukkig vrij dus hij zoekt het maar uit met ze
    Zal vast idd ook ballorig/monkey town worden.
    Middelste moet echt wat te doen hebben, zijn gedrag is echt verschrikkelijk momenteel.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hier geen speelparadijs. Past niet in het budget en is niet te doen met het ov en ik verwacht dat het mega druk zal zijn daar heb ik dus echt geen zin in. Ik denk dat we gaan knutselen ofzo.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @MamaChantal Oh vervelend dat de middelste nu zo is. Hoe oud is hij ook alweer? Ik ben op vrijdag altijd thuis en oudste heeft dinsdag studiedag maar dan is mijn man thuis.
     
  10. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Is ook leuk!

    Ik was even bij de kringloopwinkel. Wat soelletjes gekocht, twee memory's en een domino. Alle spelletjes en puzzels voor de helft deze week, dus 1,40 totaal. Nog een ovenschaal, grote ronde en twee shirts en een jurkje voor mn oudste (en uiteindelijk dus de jongsten ook :roflmao:).
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    De broodjes sate verplaats ik naar volgende week. We houden vandaag restjesdag. Dan hoef ik niet in de storm met twee kinderen naar buiten. We hebben spaghetti en heb zuurkool uit de vriezer gehaald met een rookworst uit de voorraadkast.
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  12. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Verstandig @Elena22 De laatste weken waai je soms haast weg joh. Die wind...

    Ik ben vandaag naar een kledingbeurs en een kringloopwinkel gekocht. Wat zomerkleding gekocht. Zo fijn om dat goedkoop tweedehands te kunnen kopen.
     
    Elena22 en Poppy4 vinden dit leuk.
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    #3913 Poppy4, 17 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
    Hier drukke weken achter de rug, ik loop weer eens een beetje achter zie ik.

    @MamaChantal, wat naar dat je je zo voelt. Hopenlijk verbetert de situatie op korte termijn. Het vreet energie als het met je kind niet lekker gaat, dikke knuffel vanaf hier.

    @belastingaangifte, hier nog niet gedaan. Wij gaan voor het eerst naar een consulent omdat we ons huis vorig jaar verkocht hebben en we zeker willen weten dat we op de hoogte zijn van wat we precies invullen/aftrekken van de belasting. Als het goed is krijgen we wel meer terug als gewoonlijk, dat zou wel fijn zijn :D.

    @inkopen, dinsdag komen de boodschappen weer en dan is het de komende weken voorraad opeten. Ik ga vanmiddag de maaltijden voor de komende weken opschrijven en de boodschappen voor dinsdag erop aanvullen. Ik hoop een kleine 3 weken vooruit te kunnen met alleen af en toe nog wat verse dingen als melk, brood en fruit te halen. Zeep en shampoo heb ik het komende jaar in ieder geval niet meer nodig!

    Menu voor komende week is waarschijnlijk:
    Zondag: vegetarische lasagna
    Maandag: leftover lasagna met afbakstokbrood kruidenboter en salade
    Dinsdag: kipkerrie met bloemkool en leftover groenten
    Woensdag: aardappelen met broccoli en ei
    Donderdag: gebakken aardappelen met groenten en pangasiusfilet (vriezer)
    Vrijdag: patat uit de airfryer met salade en frikandel
    Zaterdag: diepvriesmaaltijd (stamppot of pasta waarschijnlijk)

    De overige weken moet ik nog even uitpluizen n.a.v. wat er verder nog in de kasten staat. Als ik eenmaal weet welke maaltijden ik op voorraad heb, maak een complete lijst van alles en kan ik per dag bekijken wat we eten. De menu's wisselen makkelijker en vaker van dag als ik er zoveel op voorraad heb, het schema is dan minder strak. Alleen de laatste week/dagen vereisen vaak wat extra discipline om op te eten wat we hebben liggen, vaak blijven de minst populaire maaltijden bewaard tot het laatst :D.
     
  14. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Nou zeg dat wel! Bij ons in de buurt is er op enkele plaatsen schade veroorzaakt door de storm, zo heftig ging het tekeer. Zelfs een iemand gewond geraakt een paar straten verderop. Groot gelijk @Elena, dat je niet met de kindjes op pad bent gegaan!

    Ik heb met een aantal vriendinnen een soort kledingruil systeem. Wat de een niet meer past gaat door naar de volgende. Ook hebben we hier een kringloopwinkel zitten die regelmatig nog best leuke kleertjes heeft hangen. De kringloop hier een stad verderop is echt belabberd wat dat betreft, die accepteren alles, maar dan ook alles geloof ik :eek:. Vaak vind ik kleding bij de kringloop hier halen prettiger dan kleding kopen via marktplaats. Op foto's kan ik het minder goed beoordelen dan wanneer ik het in mijn handen heb. Ik doe het weleens en dan koop ik meestal een hele set kleding. Wat nog goed is en bevalt houdt ik, de rest geef ik weer door of gooi ik weg. Soms zitten er gewoon dingen tussen die niet meer kunnen hoor.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  15. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ik geef ook veel door en krijg regelmatig wat van anderen. Zo leuk is dat. En idd, liever via kringloopwinkel, tweedehands beurs of tweedehands winkel dan marktplaats. Dat is echt mijn laatste optie tegenwoordig, vind de andere manieren echt veel fijner.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Tweedehands; Ik koop ook liever tweedehands kleding. Twee weken geleden nog naar een plaatselijke beurs geweest. Voor de oudste vindt ik het wel moeilijker een goede tweedehands broek te vinden. Sowieso probeer ik een beetje te minimaliseren qua kleding. De oudste groeit op het moment erg snel dus hij kan het zo kort maar aan. De jongste is nog steeds een kleine gup en draagt sommige truien al 2 jaar. Hij is nu 3,5 jaar en draagt maatje 92.
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Veel aan het werk. Deze week 8 dagen :| Mega babyboom in Amsterdam en omgeving. Baal der wel van want ik ben niet topfit maar het is niet anders. Besparen gaat wel heel goed hier. Onze voorraad wordt kleiner en kleiner en toch is er nog steeds eten voldoende. Ik haal alleen iets nieuws als het bijna op is. Ook hebben we meer restjes maaltijden of bij elkaar geraapte maaltijden :roflmao: Gewoon om alles op te maken. Daarnaast vind ik boodschappen belachelijk duur worden :eek: Verder ben ik nog steeds druk met minimaliseren en het ea verkopen. Verkoop gaat niet zo hard maar ik heb geduld. Jongste is nu overdag volledig zindelijk, s'nachts ook al een aantal keer droog geweest. Ik ga er vanuit dat ik nooit meer luiers hoef te kopen :D Vandaag ben ik overdag thuis met de peuter. Was doen, huishouden doen, we eten vandaag een agvtje dus dat voorbereiden en op tijd eten met de jongens want zodra mijn man thuis is moet ik werken.
     
  18. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Wat goed van je jongste :)!

    Hier net ook weer de voorraad van eten door gespit. Steeds minder eten zitten in de la.
    Ik ben alleen mega slecht in koken, vind avond eten ook echt niet lekker :(.
    Alleen de slechte ongezonde dingen vind ik lekker of eten bestellen.
    Iemand tips daarvoor? Want mijn gezin word hier ook niet vrolijk van.
     
  19. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik heb ook veel tweedehands en geef ook alles weer door. Vandaag toch een bestelling gemaakt bij c&a. Ik had broeken voor dochter nodig, die maat had ik net niet liggen. Alleen veel te groot en dat staat niet leuk als ik de pijpen omvouw. Bij mijn zoontje vouw ik wel de broekspijpen om, maar dat vind ik anders staan bij jongens :p.
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Maak het jezelf makkelijk tijdens het koken. Ik zweer bij mijn keukenmachines. Verder experimenteer met dingen die je wel lekker vindt. Wij zijn bijvoorbeeld geen fan van gekookte aardappels en eten dat dan ook zelden. Wij houden wel van pasta, rijst, wraps, couscous etc. Wij eten dat dus veel vaker. Wees creatief. Zoek recepten op internet. Zo heb ik bijvoorbeeld ook weleens gezondere versies van zelfgemaakte kapsalon gezien online. Omdat je zegt dat je wel van bestellen houdt is dat misschien een optie? En anders een tweede baan erbij nemen zodat je elke dag kan bestellen :p
     
    Poppy4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina