Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hierbij mijn lijstje van de Lidl 23.60 totaal;

    Reis wasmiddel 1.49 (Disney)
    2 x Badzout 1.18 (Disney)
    Mini hygienische handgel 0.59 (Disney)

    3 x focaccia 2.67
    4 x donut 1.28
    Visfrietjes 1.99
    2 x kinderkoekjes 2.38
    Bio citroenen 1.39
    2 x verse frites 1.98
    500 gr broccoli 0.79
    400 gr sperziebonen 1.79
    Basis bakboter vloeibaar 0.95
    Danoontje knijp huismerk 1.15
    Snoeprozijntjes 0.99
    Satesaus 1.49
    Bio couscous 1.49
     
  2. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    lekkere dingetjes allemaal elena!! leuk he zo beginnen met die reisspulletjes alleen al de voorpret !!
    hoe vinden de jongens het? zal hun wel te alng duren he:)
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    De oudste kijkt er vooral erg naar uit en stiekem ik ook :rolleyes: haha. Het is nu vooral zorgen dat we alles verzamelen, iedereen een id heeft aangezien het onze eerste vakantie naar het buitenland wordt. Opvang regelen voor onze beestjes en de jongens enthousiast maken. Kijken regelmatig foto's van het park en onze accomodatie zodat de oudste zich hier ook op kan voorbereiden. Ik heb er echt heel veel zin in!
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    De favo recepten hier in huis en als ik eters heb.

    Mexicaanse ovenschotel voor 3-4 personen
    Zakje burrito kruidenmix
    Blik kidneybonen
    Blik tomatenblokjes.
    Zak met 3 paprika's in stukjes
    2 grote uien gesnipperd
    Bekertje creme fraiche 250g
    Zak tortilla chips (ik vind de nacho cheese het lekkerst)
    Zakje geraspte kaas

    Ui en paprika kort fruiten. Tomatenblokjes en kruidenmix er door doen. Geen water erbij! En dan de kidneybonen. Alles maar heel kort op bakken. Oven voorverwarmen op 200C graden. Het prutje in een ovenschaal doen. Creme fraiche er over uit smeren, laag je tortilla chips er over (ongeveer halve zak), zakje geraspte kaas er over. 15 minuten in de oven. En eet smakelijk! Eventueel nog een salade erbij van ijsbergsla, mais en komkommer.

    Wokschotel 4 personen
    Teentje knoflook
    1 el fijngehakte verse gember
    bosje lente - uitjes gesneden
    1 grote wortel
    250 gram peultjes / sugersnaps
    250 gram andere groente, keuze uit: maiskolfjes, paksoi, broccoli, paprika, champignons
    1,3 dl groente bouillon
    2 el sojasaus
    1 tl sesamolie
    basmati rijst

    Bak lente - ui met gember en knoflook. Voeg groente en bouillon toe, op hoog vuur blijven roerbakken tot groente gaar zijn. Als het helemaal droog pan van het vuur. De sojasaus en sesamolie door doen, eventueel nog wat water toevoegen. Lekker met basmati rijst en eventueel een rul gebakken eitje.

    Spinazie brietaart
    200g brie
    8 plakjes bladerdeeg
    2 uien gesnipperd
    450g spinazie a la creme
    4 eieren
    zakje geraspte kaas
    eventueel peper

    Bakvorm bekleden met bladerdeeg. Oven voor verwarmen op 180 graden.
    Uitje fruiten. Spinazie er door doen. Als deze ontdooid is vuur uit. Eieren en geraspte kaas er door doen. Dit prutje in de beklede bakvorm doen. Plakjes brie er boven op. 60-75 minuten in de oven en eet smakelijk!

    Italiaanse tomatensoep
    500g roma tomaten (geen gewone!) in stukjes
    1-2 uien gesnipperd
    zakje kaas tortellini pasta
    250 g soepgroente
    italiaanse kruiden (droog)
    peper
    1-2 knoflook gesnipperd
    1,5 liter groentebouillon (3 - 4 blokjes naar smaak)

    Ui met knoflook en kruiden fruiten. Groentebouillon erbij gieten. Soepgroente en tomaten erbij. Even laten koken en dan ongeveer een half zakje tortellini erbij doen. 10 minutjes laten pruttelen. Ciabatta erbij met wat roomboter / pesta oid. Voor de vleeseters kan je er blokjes chorizo bij bakken.

    Lasagne
    1 pak spinazie 450 gram
    500g champignons gesneden
    2 uien gesnipperd
    4 eetlepels groene pesto
    1 blik gepelde tomaten
    50g bloem
    0,5 liter melk
    2 theelepels basilicum (droog)
    300g mozarella in plakjes
    250g lasagnevellen
    75g parmezaanse kaas of gewone geraspte kaas of een combi

    Verhit de helft van de ui. Doe daar de spinazie en pesto bij.
    Verhit de andere helft van de ui. Doe daar de champignons bij. En later de tomaten. Brengt eventueel op smaak met zout en peper.
    Verhit ongeveer 70g vloeibare margarine. Roer de bloem erdoor. Voeg in scheutjes de melk erdoor. Roer de basilicum erdoor. Je kan eventueel ook bechamelsaus uit een pakje/potje halen.
    Dan de laagjes van de lasagne opbouwen. Ik doe dit anders dan het orginele recept. Ik doe onder het spinaziemengsel, dan een laagje lasagnevellen, dan een de mozarella, dan lasagnevellen, dan de tomatensaus, dan de lasagnevellen, dan de bechamelsaus en dan de kaas er over.
    Dan 40 minuten in de oven op 200 graden.
     
  5. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Super, dankjewel zeg!
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Gaan jullie morgen verkopen of struinen? Of misschien wel andere plannen?
     
  7. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Niets verkopen vind ik teveel gedoe ik breng alles liefst zo snel mogelijk naar de kringloop. Rondkijken op een markt vind ik wel leuk maar koop eigenlijk nooit wat. Heb al teveel in huis en ben blij als ik weer wat kwijt ben. Iets lekkers zeldzaam. Heb een dochter met al snel overgewicht dus hou het meestal op 1 of 2 lekkere dingen. En verder ... doet het me tot nu nog net teveel pijn om geld aan iets leuks uit te geven zoals bijv een lekker wijntje. Heb dan meestal een paar dagen daarvoor wel wat meer uitgegeven en wil dan weer rustig aan doen.. :) Een beetje rare beredenering heb ik dan... Maar zal vat wel goed komen over een jaar of wat. Dan hopen we wat ruimer te zitten. Al gaat het nu ook al een stuk beter.
     
  8. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik heb nog geen idee. We zouden naar Ikea gaan. Maar dat hebben we geskipt ondanks dat we wel echt dingen nodig hebben eigenlijk, anders komt het niet goed deze maand. ;) Misschien ga ik alleen wat rommelmarkten langs en anders blijven we lekker thuis met z'n allen. Ook leuk.

    Zojuist de berichten van belastingdienst gehad. Samen 257 euro betalen. Moet half juni binnen zijn, heb het vast klaargezet in m'n Rabobank app, maar wel zo laat mogelijk uiteraard. ;)
     
  9. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    morgen met een vriendin lekker de stad in ik word al vroeg opgehaald en dan gaan we:) veel plezier morgen allemaal!!
     
  10. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hebben jullie ook nog iets van krul gehoord?
    vandaag schijnt het zonnetje lekker dus zal best wel druk worden overal.
    gaan jullie ook al vroeg op pad?
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn net thuis van ons eerste rondje :) Al een paar goede koopjes weten te scoren. Een wheelybug muis voor 2 euro. Een Nijntje magnetische houten puzzel voor 1 euro. Wat nieuwe kleertjes voor Lucas. Een nieuw judopak nog nieuw in de verpakking voor Damìan voor 3 euro. Nu even thuis relaxen en dan gaan we nog een rondje doen.
     
  12. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh gezellig elena en goede koopjes fijn!
    zit je zoontje al op judo?
    ik ga zo om half 11 weg,veel plezier nog!!
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Ik meld me hier ook weer. Poeh, heb echt even moeten wennen aan de nieuwe ZP. Volgens mij is het wennen nu net een beetje begonnen, wel jammer natuurlijk dat de besloten clubs weg zijn, maar het is niet anders.
    Hopelijk kunnen we hier lekker verder kletsen over consuminderen en alles wat daarbij komt kijken.
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Mijn man is nu voor een maandje weg, ik heb ondertussen nog maar 1x vlees gegeten, omdat een vriendin van me op bezoek kwam. Ben zelf niet zo'n vleeseter en vind het wel prima zo met heeeel af en toe vlees. Ook i.v.m het budget. Oh ja en een paar dagen geleden ook wat knakworstjes die over waren, mijn neefje kwam namelijk eten en die vindt dat altijd lekker en had dat voor hem in huis gehaald.

    Laatst maakte ik een stoofpotje van prei + wortel in tomatensaus met bulgurpilav en roerei erdoor. Heb pas ook een grote pan linzensoep gemaakt.
    En nog een grote pan kikkererwten gekookt pas, die doe ik dan gewoon ergens doorheen in plaats van vlees.

    Straks wordt het preistamppot met stukjes gekookt ei erdoor.
     
  15. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Klinkt lekker, fijne tips!
     
  16. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Klinkt leuk Elena.

    Ik ben niet geweest en ga ook niet meer. Vanmorgen hier in het dorp bij de aubade en zo geweest. En nu zit ik wel lekker op de bank eigenlijk. :)
     
  17. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja ik heb jullie ook weer gevonden :)!!
     
  18. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Even jullie creatieve kookhulp nodig. Ik moet even zuinig aan doen deze maand. Sinds een paar weken willen we of vegetarisch eten of biologisch vlees. Maar biologisch is wel duur, natuurlijk, niet heel handig als je zuinig aan wilt doen. Ik heb best veel potten chicken tonight staan, waar kan ik dat mee combineren? Normaal doe ik kipfilet, sperziebonen en rijst zeg maar. Hoe vervang ik de kipfilet goedkoop?
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Kipfilet hebben wij echt nooit. Wij kopen gewoon kip met bot, dat is goedkoper en ook veel smaakvoller. Meestal zijn het vleugels en poten. Een deel van die poten vries ik zo in en een deel ervan snijd/knip ik aan stukken om er kipgehakt van te maken (kleine stukjes die aan botten blijven plakken laat ik zitten en dan kook ik de botten tot bouillon, erg lekker).
    Vaak verwerk ik de kip in stoofpotten/soep e.d maar je kan het ook gewoon koken/stomen en de kip dan plukken, stukjes vervolgens gebruiken.

    Mocht je toch per se filet willen dan zou ik gewoon een hele kip kopen, filet eraf snijden en dan heb je nog veel over wat je voor iets anders (bv soep) kan gebruiken. Grappig genoeg is een losse filet vaak bijna even duur als een hele kip, en die filet eraf snijden is echt maar een paar seconde werk! Dus echt geen moeite en scheelt je veel geld.
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel; Ik zou denken kikkererwten, tofu of tempeh. Of gewoon lekker opvullen met lekker veel groenten zoals doppers, uitje, paprika etc.
     

Deel Deze Pagina