Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Nou @Elena, aanzienlijk beter bezig dan hier! Door drukte en meerdere malen onverwachts mee-eters (wel gezellig!) hier niet aan de drie weken voorraad opmaken voldaan. Not even close :$. Zowel besparen als minimaliseren ging belabberd deze maand en het duurt nog bijna twee weken voordat de nieuwe maand begint. Gaat lekker dus. Not. Financieel geeft het niet, maar baal er gewoon van. Ik zit nu weer met een beetje van dit en een beetje van dat wat op moet waardoor aankomende week weer een kwestie van schuiven en plannen wordt. En het wordt al zo'n drukke week, bleh. Daarna wel vakantie!

2. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @citroenrasp, dat is een flinke stap om met je gezin naar een ander land te verhuizen! Je komt er wel goed onder de lokale mensen zo te lezen. Willen jullie er tijdelijk wonen of is het de bedoeling daar te blijven als ik vragen mag?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Nou, we zijn niet helemaal goed bezig he door de aankoop van de smartwatches :oops: Wel gezellig die mee-eters. Je hebt nog twee weken dus wie weet kan je daarmee de maand recht trekken. Kan je niet een of twee restjesdagen inplannen? Dan is alles in een keer op en is meestal ook snel klaar wat zeker helpt op drukke dagen. Gaan jullie nog op vakantie of andere plannen in de vakantie?

4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    goedemorgen meiden,
    hier ook erg druk met werken,en toch vliegt het geld de portemonee uit:cry:
    langer werken ,later thuis en dan hup nog snel even de winkel in voor wat te halen wat snel klaar is.
    of vorige week laat thuis,dus snel even naar de snackbar en weer 13,00 kwijt, maar wel erg lekker:D
    bij de zeeman 2 super leuke bikini,s gekocht, bij de wibra teenslippers waren nu maar 1,99 p.p.
    en super leuk en voor de kinderen slippers en allen een nieuwe zwembroek.
    bij de wibra nog zonnecreme gekocht,paar tennis platjes met balletje,nieuwe bal, waterpistooltjes,
    en leuk plastic servies voor in de picknickmand als we gaan picknicken.
    dadelijk even naar de lidl,zus komt eten strakjes en lunchen vanmiddag maar nog geen idee wat ik ga maken.
    wat gaan jullie met pasen doen?
    hier heb ik al chocolade paasei voor iedereen gekocht,en kijken voor lekker ontbijtje,met lekkere broodjes,beleg wat luxer dan normaal en verder nog even bedenken wat ik maak.

5. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Dat is misschien een beter idee inderdaad, nog niet aan gedacht. Twee 'tapas' avonden (niet alles past bij elkaar qua smaak) en de rest makkelijker :thumup:.

Die smartwatches zijn wel luxe, maar tegelijkertijd ook apparaten die een nuttige functie hebben en jullie wss veel zullen gebruiken. Althans, mijn schoonzusje heeft al een jaar zo'n ding en gebruikt deze intensief, ze schijnen heel handig te zijn. Ik probeer al jaren goed te letten op wat ik wel en niet aanschaf en mijn ervaring is dat aankopen die we vervolgens veel gebruiken goed aanvoelen. Terwijl de spullen die we aanschaffen en vervolgens amper naar omkijken zo nodeloos aanvoelen, het zit mij dan al snel in de weg.

Aankomende vakantie gaan we niet weg. Het plan is aan het einde ervan de moestuin gezaaid en af te hebben :). En tussendoor een dagje uit hier en daar. We hebben kortingsmunten van de jumbo dus volgende week maar eens een paar uitjes zoeken en kijken welke de kinderen naartoe willen. In de zomervakantie willen we wel op vakantie. We zijn momenteel aan het kijken voor een camping in Europa waar we een paar weken met de vouwwagen kunnen staan. Wat zijn jullie plannen? Gaan jullie nog ergens heen?

6. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @ pasen, ik heb express nog geen paaseitjes in huis gehaald :roflmao:. Hier is het dan al op voordat pasen uberhaupt in beeld komt dus ik ga eind volgende week pas een zak met chocolade eitjes halen. De eieren om te verven wil ik morgen halen. Het is hier al een paar keer gebeurd dat de eieren zo goed als uitverkocht waren vlak voor pasen en alleen de hele dure bakjes met 6 eieren over waren. En nu de kinderen nog jong genoeg zijn vind ik het wel zo leuk om ze een stapel eieren te laten verven en de volgende dag te laten zoeken, komt hier toch wel op.

7. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Doen jullie een paas ontbijt, brunch of lunch eigenlijk? Hier denk ik dat ik dit jaar een brunch doe aangezien de helft van mijn gezin geen ontbijters zijn.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het ging hier ook niet zo lekker de afgelopen maand.
    Ik was nog best misselijk en onder invloed daarvan heb ik een nogal dure smaak qua voeding gehad de afgelopen tijd. Vond ineens allemaal andere en duurdere dingen lekker. Echt apart. Maar het gaat weer de goede kant op nu.

Moest wel een cadeautje voor mijn paps kopen die vrijdag jarig was. Kostte €30. Vond ik nog netjes van mezelf. Ik gun hem veel en had net een financiële meevaller gehad en had dus bijna een fles whiskey van €50 gekocht voor hem. Toch maar een goedkopere optie gekozen die vast ook goed te drinken is .

Wij gaan eind juli een week naar een center parcs park in een Eden cottage. Met heel veel korting geboekt toen we vorige maand een weekend daar waren. Scheelde in totaal €500. Echt wel de moeite!

In de meivakantie gaan we niet weg. Heb wel een week vrij, dus waarschijnlijk wel een dagje dierentuin of zo.
    En de geslachtsbepalingsecho, dat wordt het hoogtepunt van mijn vrije week :D

Voor de baby hebben we een goede deal gevonden qua kinderwagen. Een nieuwe zelfs!
    Ruim €600 voor kinderwagen inclusief voetenzak, beddengoed, dekentje, regenhoezen, autostoeltje met adapters.

Nu zijn we aan het kijken naar een tweedehands co-sleeper van Chicco.
    En als ik een mooie box zie bij de kringloopwinkel dan neem ik hem mee :thumup: alleen boxkleden zijn zo duur :confused: iemand een tip toevallig?

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij doen geen grootse dingen met Pasen. Klein ontbijt met de jongens.
    En wat lekkers bij de koffie met mijn ouders. Verder geen dingen als drie gangen diners of gourmetten of zo .
    De jongens krijgen een paashaas en mogen eieren verven en eitjes zoeken.

10. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ben weer terug vsn de lidl,
    zus komt rond half 5,de kinderen moesten nog huiswerk maken,dus deden ze thuis lunchen,maak ik wat lekkers als avondeten.
    ik zet de bakplaat op tafel,en heb gehaald,
    2 keer mini hamburgertjes
    1 keer mini sate spiesjes
    1 mini hamburger broodjes
    1 keer vega maisburgertjes
    1 keer mini chipolata worstjes
    1 keer kipfilet lapjes
    1 keer gourmetsausjes
    afbakstokbrood en komkommer en ui heb ik nog in huis
    1 breekbrood met dip
    1 sla
    morgen even naar buurvrouw verjaardag, 1 boeketje bloemen
    1 flesje witte wijn
    paprika
    champignons
    aardappelschijfjes vers
    voor pasen al meegenomen
    1 breekbrood paaseivorm
    luxe chocoladepasta mokka koffie
    hagelmix gekleurde glitters
    aspergeham
    kwarkbolletjes

Annedore vindt dit leuk.
  11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij doen met ze pasen ook niets bijzonders. Dit keer gaan we varen met vrienden. De boot lag toevallig thuis. Van de zomer ga ik wel met de kinderen en mijn ouders 6 dagen naar oostenrijk. Kosten €200,- voor het huisje. Man kan niet mee vanwege ons bedrijf. Gezinsvakantie is daarom altijd in de winter bij ons.

Annedore vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.093
    113
    Geen probleem hoor, je mag me alles vragen haha.
    Ja het is de bedoeling dat we hier blijven, tenzij we (om welke reden dan ook) nog ergens anders naartoe willen emigreren. In ieder geval niet meer terug naar Nederland of überhaupt Europa. Maar voor mij is het niet zo'n grote verandering omdat ik er al 12 jaar kom in de vakanties, mijn man er vandaan komt en mijn hele schoonfamilie er woont. Ik spreek de taal ook wel redelijk, dus dat scheelt al een hoop. Verder ben ik niet een heel sociaal mens en heb niet een grote behoefte om contacten te maken buiten familie om.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ik heb me hier al eens eerder gemeld, maar toen was ik maar heel even actief in dit groepje. Ivm tijdgebrek was ik vrijwel niet meer actief op dit leuke forum!

Maar nu ben ik er weer!

Ik wil ook heel graag letten op mijn uitgave. Niet omdat het moet, maar ik ben erg goed bezig met minimaliseren. En aangezien ik van overal wel een voorraad van aanleg, wil ik graag letten op mijn uitgave zodat ik niet zoveel (onnodige) dingen koop.

Ik wil maximaal 125 euro uitgeven per week aan boodschappen. (Als het kan natuurlijk nog minder haha)

Dus bij deze allemaal hoiiiii!

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Pasen; Hier geen bijzondere plannen. Ik maak eerste paasdag een ontbijtje met een leuk aangeklede tafel enzo maar niet overdadig. In de loop van de ochtend gaan we naar mijn schoonzus die is jarig. Tweede paasdag ben ik gewoon werken en man gaat heel misschien met de kinderen kijken bij de auto die hij wilt kopen eind volgende maand. De rest van de vakantie ook geen grote plannen aangezien we elke cent aan het besparen zijn voor de auto en de vakantie in de zomer.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom terug! Succes met de nieuwe uitdaging! Moet denk ik wel te doen zijn, hier werken we met een maandbudget van 450 euro wat neerkomt op 112,50 per week (al is het in de praktijk vaak 90 euro per week en de rest voor evt voorraad).

Prettykitty vindt dit leuk.
  16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; mijn rooster was verschoven dus ik heb tot en met gisteren gewerkt. Lief gezin maar ook intens met veel overuren. Alleen vandaag vrij, morgen weer een losse dag werken (bevalling of opvang oid), zondag vrij en dan weer werken. Inmiddels kan je me opvegen maar het is maar even zo. Deze week nog een dingentje verkocht via Marktplaats, weer 10 euro en minder troep in huis. Vandaag geen grootse plannen behalve proberen bij te tanken en wat taken van mijn to do list afstrepen. Vanavond eten we wraps met Mexicaanse shredded kip uit de Instantpot en dingen die op moeten (sla, rauwkost, bakje bruine bonen, etc). Gisteren weer een Too good to go tas gehaald bij de bakker. Voor 4,99 euro had ik een heel meergranen brood, een halfje wit, een zak bruine maanzaad bollen, een zak luxe broodjes, 2 luxe pistolets, een zak krentenbollen en 3 gevulde koeken.

Annedore vindt dit leuk.
  17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ja dat is wel handig zeg.
    Misschien kan ik ook wel een maand extra besparen, zodat ik een "rest" budget heb voor aanbiedingen om die groot in te slaan.

Ik heb nu 109 euro uitgegeven, en moet nog tot maandag!
    Maar ik begin wel pas vanaf maandag. Dus wellicht ga ik deze week ook nog wel redden.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Misschien kan je je lijstje en menu eens delen voor extra tips?

Prettykitty vindt dit leuk.
  19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Wij doen ook aan TGTG! Vind het fantastisch. Alleen hier doet er maar een supermarkt mee.

Ook verkoop ik veel via Marktplaats. Heerlijk om op te ruimen, en ook nog eens centjes te verdienen.

Reken jij dat geld bij je boodschappen budget? Ik niet, dan zou ik de winst er ook af moeten rekenen natuurlijk. Ik laat het meestal gewoon op mijn rekening staan haha.

Klinkt heerlijk je avondeten. En dat met restjes:D

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ja dat is opzich een goede, alleen wij maken niet zovaak een menu.

Ik heb dus bijvoorbeeld 71 euro uitgeven bij Albert Heijn van de week. Maar ik heb veel dingen ingeslagen zoals Mayonaise en sauzen. (Die waren 1+1 gratis) en afbak broodjes enzo die waren 2e halve prijs. (Voor de paasdagen)
    Maar in de vriezer lag nog veel vlees van TGTG dus dat hoef ik dan weer niet te kopen.

Ons menu was :
    - Maandag Pasta met kaassaus.
    - Dinsdag afhaal
    - Woensdag gegourmet
    - Donderdag restjes gourmet
    - Vrijdag geen idee
    - Zaterdag geen idee
    - Zondag geen idee

We willen wel Bami eten, en Ciabatta met bacon-eiersalade.

Deel Deze Pagina