Nee, al het geld van verkoop gaat naar de spaarrekening en/of de spaarpot. Op dit moment hebben wij twee grote spaardoelen lopen dus dan helpen alle beetjes extra.
@Annedore Ik weet niet hoe je over tweedehands denkt maar koningsdag staat weer voor de deur dus misschien dan eens kijken op de vrijmarkt?
Dat gaan we zeker doen! Ik scoorde voor Melle destijds een badje met standaard voor €2,50 op de vrijmarkt dettol en kokend water erdoor en prima te gebruiken.
Ja dan helpen alle beetjes inderdaad! Hier blijft het gewoon op mijn rekening staan, maar 1x in de zoveel tijd maak ik wel een bedrag over naar mijn spaarrekening. Dus ja, uiteindelijk komt het wel op mijn spaarrekening te staan.. Maar dan met een soort vertraging.
Ik zou vandaag pannenkoeken maken maar morgen komt een vriendin eten met haar kindjes dus dat verschuif ik naar morgen. Voor vandaag nog even in de koelkast en vriezer gedoken en maak nu vanavond meergranen wraps met een prutje van mager rundergehakt, courgette, tomaat, wortel, mais en biologische tacokruiden. Misschien nog wat bonen erdoor. Daarbij sla en komkommer. Alles in huis dus hoef daar niet voor naar de winkel. Overdag maken we ook even ea op. Morgenochtend heel vroeg komt Appie bezorgen dus dan is alles weer een beetje op en leeg. Voor koningsdag haal ik alleen iets van oranje tompoucen maar voor de rest geen bijzondere dingen gepland. Als het echt zulk slecht weer wordt hebben we voor overdag nog wel vegetarische oven bittenballen liggen. Halen jullie nog speciale dingen voor koningdag?
De laatste maanden echt goed verkocht en het bedrag is al flink opgelopen (meer dan 350 euro), dat helpt natuurlijk behoorlijk.
Wij halen voor Koningsdag alleen oranje tompoucen bij de banketbakker. Verder niks bijzonders. Had een leuke meevaller bij mijn salaris en dat heb ik in het oppimpen van de tuin gestoken. Houd van dat soort onverwachte meevallers en dat je er dan iets mee kunt doen wat je anders nog een tijd had uitgesteld. Nu nog hopen dat we 11 mei de verjaardag van de jongste in de tuin kunnen vieren
Wij zijn bezig met de tuin. De helft is af maar ik wacht nog op een goede gratis tuintegels advertentie. Potten, speelgoed en versiering hebben we al liggen in de schuur. Wij hebben twee verjaardagen eind november. Cadeaus spaar ik het hele jaar door maar de verjaardagen houden we low budget. Het aankomende feestje doen we wss tijdens de lunchpauze. Qua eten hebben we gisteren een pizza gemaakt van Turks brood met salade. Vanavond wraps waarvoor we al een hoop op voorraad hadden. Met koningsdag doen we niks bijzonders. Ik ga zo een taart maken omdat de houdbaarheid niet lang meer is. Spullen daarvoor ga ik voortaan niet meer op voorraad houden. Hooguit de basis ingrediënten.
Ook hier niets bijzonders met koningsdag. Ik moet zo nog even sandalen halen voor de jongste, die van vorig jaar past hij -totaal- niet meer. Ik denk dat ik gelijk even langs de hema ga voor oranje tompoucen, maar verder doen we er niet aan. We zijn 1x langs de markt geweest wat op zich wel leuk was, maar zooooo druk . Ik houd daar toch al niet van, laat staan met 4 vakantievierende kinderen met slaaptekort. Hoe slecht het met het boodschappenbudget ging, hoe goed ging het uitruimen! Er is een lading vol meuk wat niet meer gebruikt werd en in de weg stond naar de stort gegaan en twee zakken baby/kindspullen door kunnen geven. Nu nog 1 doos met winterspullen naar een vriendin en de oude schoenen bij een inzamelingsactie inleveren, dan is het even klaar deze vakantie. Minder spullen, minder zooi, heerlijk gevoel altijd.
Menu deze week, voornamlijk vers dit keer: Vr: leftover aardappelschotel met slavink en salade Za: Pizza avond met diepvriespizza, stokbrood kruidenboter en leftover salade Zo: Pasta met doperwtensaus, hamreepjes en ui Ma: Vega quiche met champignons, spinazie en witte kaas Di: Aardappelen met broccoli en vis Wo: Leftover tapas/avond Do: zijn we een dagje uit, dus wss een patatje ergens
Wij hebben ook oranjetompoucen gekocht maar dat is echt omdat we de roze niet eten i.v.m kleurstof haha. In Tunesië eten we ze ook heel vaak (alleen heeft de bovenkant daar een zwartwit marmerpatroon), ze zijn er ook gevaarlijk goedkoop... mischien 30 cent per stuk ofzo.
Oh ja de roze kleurstof. Gelukkig zijn er tegenwoordig wel meer vega opties. Wow, 30 cent is echt goedkoop.
Fijne koningsdag dames! Hier gaan we zo even lekker struinen over de vrijmarkt. Hopelijk blijft het droog.
Die wij aten waren niet vegetarisch i.v.m gelatine. Daar hebben we niet zo'n probleem mee maar insecten eten vind ik gewoon een niet erg fijne gedachte (ik weet, is best tegenstrijdig!). 30 cent is inderdaad niet veel maar het gemiddelde salaris daar is 400 euro, maar alsnog niet duur. Vooral voor ons dan, als je de prijzen hier kent. We eten het trouwens niet heeel vaak hoor maar misschien een keer per week ofzo. Is ook bijna het enige gebak van de bakker wat we daar lekker vinden dus waarschijnlijk daarom Mijn man wilde net even gaan kijken op de vrijmarkt (zelf houd ik niet zo van drukte) maar het regent en waait nu heel hard dus dat laten we maar varen.
Handig zeg, dit had ik nou even nodig. Wil ook ons budget wat beter in de gaten gaan houden. Geef best veel uit aan onzin dingen en veels te veel aan boodschappen. Had me al voorgenomen om wat meer op te letten aangezien we straks een vierde krijgen en alles opnieuw moeten kopen. Dus ik lees graag mee en doe mee!
Heeft iemand een leuk idee om simpele jongens vestjes te veranderen in meisjes vesten? D'r zit geen enkele print op, alleen op 1 van de vestjes de tekst hallo. 1 is turquoise en de rest donker blauw.