Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom!
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Leuke strikjes of bloemetjes op naaien? Of strijkapplicaties? Of proberen te verven met kledingverf? Dan een donkere kleur roze oid?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore Was je nog geslaagd voor een boxkleed op de vrijmarkt?
     
  4. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nee er was echt weinig!

    Heb eergisteren twee boxkleden gekocht bij Wibra voor €9 per stuk :thumup:
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Op de vrijmarkt met Koningsdag voornamelijk voor de jongens geslaagd en voor mijzelf enkel een draadloze muis, nog nieuw in de verpakking voor 3 euro. Mijn boodschappenlijstjes had ik in het andere boodschappentopic gepost. Veel gewerkt afgelopen weken. Nu eindelijk weer eens 4 dagen vrij. Zondag vieren we de verjaardag van mijn schoonmoeder dus eigenlijk drie echte vrije dagen. Moet weer even opruimen en doen in huis. Daar kom ik toch veel minder goed aan toe op mijn werkdagen, zeker als ik 11 uur van huis ben :| We kopen trouwens geen cadeautje voor schoonmoeder. Als het goed is komen ze een dag of drie/vier naar de camping in Frankrijk, dan kopen wij hun Disney kaartjes dus ik maak voor zondag een leuke tegoedbon.
     
    bloemetje1 en Annedore vinden dit leuk.
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oh jammer maar 9 euro is ook niet duur.
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vond het een koopje! Ik zag op internet vooral boxkleden van €40 :confused:
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Misschien hebben ze van die strijkapplicaties bij Wibra, Zeeman, Action of Aliexpress?
    Of customizen met kledingstiften ofzo? Ik ben totaal niet creatief, dus dat zou voor mij iig af vallen. Haha :roflmao:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik ga eens bij de action kijken :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.208
    18.954
    113
    Ik zou het zelf gewoon zo laten. Mijn kinderen (meisjes) droegen vooral toen ze wat jonger waren gerust "jongenskleding". Ofwel gekregen of tweedehands/in de opruiming gekocht. Vooral iets zonder print e.d (daar heb ik sowieso een hekel aan) in een neutrale kleur, vind het vooral een marketingstruc van winkels om dat te labelen als jongens- of meisjeskleding. Het hoeft echt niet altijd roze of lila met hartjes en vlinders te zijn vind ik ;). Helemaal als je het combineert met iets dat wel meisjesachtig is valt het überhaupt niet op. Dus ik zou zeggen zo laten. (Maar trek je van mijn mening niks aan hoor!)
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vandaag een complete maaltijd uit vriezer en voorraad; kipsate met rijst en pittige boontjes in kokossaus. Erbij heb ik evt nog kroepoek voor de liefhebbers en misschien maak ik ook wel Indische satesaus.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oke de satesaus ga ik toch niet maken, mijn schoonmoeder vroeg of ik die voor zondag wou maken en heb niet zo veel zin om naar de toko te fietsen dus moet de ingrediënten bewaren. Ik ga zo foccacia deeg maken en de jongens willen cupcakes bakken. Heb alles in huis en dan kunnen ze straks nog versieren ook als ze willen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.208
    18.954
    113
    Klinkt goed Elena. Ik heb gisteren weer e.e.a ingevroren (o.a erwtensoep en pizzasaus) voor drukkere dagen. Gisteren ook voor 2 dagen gekookt, dus vandaag lekker makkelijk.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hier staan ook nog drie bakken erwtensoep in de vriezer. Zo makkelijk allemaal. Zijn jullie weer thuis of ben je nog in Nederland?
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Gisteravond de laatste draagdoek verkocht. Nu heb ik alleen nog een draagdoek over die niet weg gaat maar met de tijd wordt omgebouwd tot handtas (laat ik doen) en mijn Ergobaby maar ook die bewaar ik nog tot aan de vakantie. Jongste is nog steeds maatje mini (nu 3 jaar en 8 maanden en maatje 92) dus in geval van nood kan ik hem op vakantie dragen. Geld gelijk op de spaarrekening gezet en pakketje gaat zo op de post. Ik ga zometeen naar een vriendin, bakje koffie doen en kindjes lekker spelen, thuis lunchen en vanmiddag naar schoonmoeder. Helpen met voorbereidingen voor haar verjaardag morgen.
     
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh gezellige dag elena,veel plezier!
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Gisteren weer ea verkocht via Marktplaats. Opbrengst van 45 euro. Afgelopen zondag hebben we bij schoonouders gegeten, wij hadden de restjes gehad en die hebben we gisteren gegeten met stokbrood en pittige boontjes in kokossaus. Vandaag maak ik spaghetti in de Instantpot. Onze wasmachine is stuk dus die probeer ik nu te maken, hopelijk lukt dat. Gisteren wel nog naar Lidl geweest voor wat kleine dingen, zal zo even mijn lijstje posten.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Wasmachine is gemaakt al maakt hij nu wel meer herrie dan voorheen o_O Het heeft even geduurd maar 20 mei gaan mijn man, ik en mijn broertje gratis naar de bios. Finale van GoT wordt dan uitgezonden en heb de laatste kaartjes kunnen bemachtigen. Super blij mee, even een avondje eruit en nog low budget ook :D Vandaag laatste dag vrij, vanaf morgen weer werken 5 dagen. Ben echt zo moe, ben toe aan vakantie maar dat duurt nog meer dan 2 maanden. Jongste slaapt slecht op het moment, slaapt vaak pas na 21 uur en dan is het nog een strijd geweest.
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is het stil hier dames?!
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Nog minder dan 2 maanden en dan gaan we op vakantie. Kijk er zo naar uit! Tot die tijd doen we grotendeels een "pantry challenge". Ik maak zoveel mogelijk uit de voorraad en vul zo nodig aan met vers. Ik probeer de vriezer en de koelkast leeg te hebben voor we gaan. Heb ook al een kratje staan die ik vul met spullen voor de vakantie. Volgende week wordt er nog een grote bestelling gedaan door Appie en dan is de planning dat ik eind mei alleen spullen haal voor de huisdieren en verder vrijwel geen boodschappen of echt alleen het minimale dat gegarandeerd opgaat voor we weg gaan. Verder zijn we echt genoodzaakt om te besparen. Over 1,5 week gaan we eindelijk een nieuwe auto kopen (tweedehands) en we zijn begin van de maand opgelicht voor meer dan 200 euro. Ondanks dat alles heb ik onze maximale spaardoelen op de spaarrekeningen gezet en dat staat er nog op dus daar zijn we ontzettend blij om en ook trots op dat ondanks tegenslagen dat we het toch maar voor elkaar hebben gebokst.
     

Deel Deze Pagina