Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.959
    113
    Ja best wat drukte hier! Mijn man heeft een kleine medische ingreep moeten ondergaan en mag straks weer naar huis. Dus best wat zenuwen en chaos hier haha.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Beterschap voor je man!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.959
    113
    Dankjewel Elena! Je vroeg trouwens nog wanneer we teruggaan volgens mij. Dat is over zo'n 6 a 7 weken.
     
  4. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ook hier hele drukke weken achter de rug. En financieel geen goede periode (nog steeds niet) door een aantal (school)uitjes, verjaardagen achter elkaar door en tijdgebrek om goed uit te pluizen/aanbiedingen af te gaan. Volgende maand wordt het rustiger. Eindelijk even.

    We moeten alleen de vakantie nog gaan boeken. We zijn eruit dat we naar Engeland willen. Nu nog 1 of 2 geschikte campings vinden om te staan met de vouwwagen. Het is alleen wat lastig omdat de oudste inmiddels aan het prepuber avontuur begonnen is en de jongste nog niet alleen gelaten kan worden. Hij zou zo een meertje inlopen omdat het er leuk uitziet om in te gaan spelen en laat dat meertje nou precies zijn wat de oudste wil. Lastig..

    Netjes van je spaardoelen ondanks de tegenslagen @Elena! En de 'pantry challenge' zoals je het noemt doen we hier ook :). Ik wil voordat we op zomervakantie gaan iig de vriezer zo goed als leeg hebben en het liefst ook de voorraadkasten minimaal. We hebben pas eind juli vakantie dus ik denk dat ik ergens begin/half juni van start ga.

    Zodra het weer omslaat ga ik de jongste in een onderbroek heisen. Eens kijken hoever we komen. Kind kan prima op het toilet of potje plassen en poepen inmiddels, alleen doet hij het alleen wanneer zijn pet ernaar staat. Dat schiet niet op, bovendien past hij met zijn hele meter + een beetje niet meer fatsoenlijk op de commode. Tijd voor zindelijkheid wat mij betreft :D
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh en de moestuin is deels aangelegd whoehoew! Nog niet alles zit erin, maar het (goede) begin is er :)
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  6. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @citroenrasp, is je man inmiddels weer opgeknapt? Beterschap iig!
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.959
    113
    @Poppy4 dankjewel, hij zit nog aan de pijnstillers maar gaat gelukkig al wel iets beter.
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Beterschap nog voor je man @citroenrasp

    @Poppy4 Ik houd van moestuinen. Leuk joh!
    Wij hebben een mini balkon. Maar hebben wel wat tomaten en aardbeien planten, en een bak met bieslook, peterselie en dille.
     
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wow, wat balen van de oplichting.
    Wel aangifte gedaan?

    Ja, dat is ook zeker iets om trots op te zijn vind ik.

    Wat een goed idee om de koelkast en vriezer zo leeg mogelijk te krijgen voordat jullie op vakantie gaan.

    Ik koop ook wel eeuwen geen vlees, maar ik eet niet iedere dag thuis dus het is was lastig soms. Of dan heb ik twee pakjes vlees op, en komen er weer 4 bij (TGTG) haha.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja wel aangifte gedaan maar daar heb je helaas je geld niet mee terug.
     
  11. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Is er wel kans dat je je geld nog terugkrijgt?

    Hier net -hoop ik- de laatste grote houdbaar/huishoud inkopen gedaan totaan (ein)de zomervakantie, zelfs de pleisters moesten aangevuld worden. Morgen worden de boodschappen bezorgd en daarna gaat de broekriem weer aan. Eens kijken hoever we komen dit keer. De vakantie is nog niet geboekt, het valt toch een beetje tegen om geschikte campings te vinden voor wat we willen.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, ik denk niet meer.

    Wat zoeken jullie voor camping en waar en wat is het budget ongeveer?
     
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    We zijn op zoek naar een staanplaats voor een vouwwagen (8 persoons), niet te ver van ameniteiten en op veilige peuterafstand van water/zwembad/meer. Een plek waar we liefst niet hutje mutje staan, speeltuin e.d. is leuk, maar hoeft niet groot te zijn. Budget is tussen de 2000-3000 euro totaal.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Grote vouwwagen hebben jullie dan zeg als er 8 personen in passen!!

    Heb al lang niet meer meegeschreven. De drukke tijd is voor ons weer begonnen dus weinig tijd. Besparen gaat zn gangetje al merk ik echt heel sterk dat alles duurder wordt.

    Ik ga deze zomer weer een weekje met de kids en mijn ouders op pad naar Oostenrijk. Kosten €600,- delen door twee dus dat is heerlijk goedkoop! De laatste keer zo want we hebben een wintercaravan met vaste aanbouw gekocht via marktplaats die we rond september/oktober naar oostenrijk gaan brengen en daar op een camping blijft. De jaarplek is even duur als twee weken wintersport dus dat halen we er makkelijk uit! Samen met andere voordeeltjes zoals kinderen een gratis jaar skipas tot 25 jaar etc etc. Voortaan gaan we dus de vakanties daar doorbrengen.

    Wat balen Elena van de oplichting!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  15. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Het is idd best een grote tent eenmaal opgezet. De slaapplaatsen zijn 4 kleine twee-persoons cabines. Zolang de kinderen nog klein/smal genoeg zijn gaat dat prima. Moet er wel bij zeggen dat het max 8 is en de tent te krap wordt als het 8 volwassenen zouden zijn.

    Een vaste plek in Oostenrijk, gaaf! Lijkt me heerlijk om niet elke keer de vouwwagen (caravan in jullie geval) mee te hoeven slepen, op te zetten, in te delen...

    Hier is de opmaak- en uitruimperiode ingegaan. Gelijk goed van start maar niet heus, vandaag een mooie zomerse jurk gezien en gelijk gekocht zo mooi :). Ik kan de jurk zowel met verjaardagen als zomerse dagen aan, dat was het winnende excuus, ehhh ik bedoel argument :rolleyes:. Voor de oudste ook nog wat zwem- en sportkleding gehaald, alles wordt te klein.
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Vandaag weer na lange tijd boodschappen thuisbezorgd gekregen.
    Scheelt zoveel geld hier.

    Nu 70 euro kwijt en moet alleen nog brood,bolletjes en krieltjes halen.
    Heb een pak pangafilet erbij gekregen wat ik niet besteld had, ah maar even een bericht gestuurd.
     
    Elena22 en Poppy4 vinden dit leuk.
  17. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ben benieuwd naar je jurk! Soms mag je jezelf ook eens verwennen. Alles wat hier gekocht wordt is eigenlijk voor de kids of gezamelijk. Echt iets voor mezelf kopen doe ik eigenlijk nooit. Op soms wat hobbyspullen na.

    We kunnen ook echt niet wachten met de caravan haha. Heb al een heel lijstje met spulletjes die ik graag in de caravan wil stoppen zoals welke spelletjes, boeken, speelgoed etc. Slaat eigenlijk nergens op haha.
    Ik dacht dat een vouwwagen altijd een soort inklapbare caravan was. Mijn schoonouders hadden er een maar dat werd dus echt een caravan en geen tent. Voor nu is deze caravan voor ons groot genoeg maar in de voortent willen we ook iets van een slaapbank oid neer gaan zetten voor familie of als de kids groter worden. Het is zn tent panelen dus compleet met vloer, wanden met kozijnen en dubbel glas enzo van 8x3 meter dus het afbouwen en opbouwen wordt nog wel een dingetje.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik lees in een ander topic dat als je eten in de jumbo vind die tot die dag houdbaar is je het gratis mee krijgt. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik vind die pakketten van vijf euro mooi hoor daar niet van.
     
  19. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb ervaring met beschimmeld fruit bij de Jumbo. Tot een paar keer toe een beschimmelde aardbei of framboos gevondenin een bakje en dan krijg je dus een bakje van dat product (goede kwaliteit) gratis.
     
  20. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Het is deze jurk:
    [​IMG]
    Hij kleed mooi af en ik kan de jurk zowel los, als met een vestje/jasje/trui erop dragen, wel/geen panty/maillot, allemaal prima. In de zomer een vrolijk jurkje, in de winter goed zichtbaar in de sneeuw haha ;P

    Dat is toch juist leuk die lijstjes!? Ik noem het voorpret :). Onze vouwwagen is idd geen caravan, maar ik geloof dat je er verschillende versies in hebt. De onze klapt uit tot grote tent. Het wagen gedeelte klap je uit en vormen de slaapplaatsen, de rest is tent en voortent. Jouw voortent klinkt heerlijk, helemaal met dubbele glazen dat scheelt een hoop in lawaai! Bij ons in de tent hoor je altijd alles, het is zo rumoerig terwijl het thuis juist stil is 's avonds. Meestal dan :rolleyes:.
     
    Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina