Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier gaat het op- en uit-ruimen lekker! Heel fijn na de afgelopen periode om de rem er weer even strak op te zetten, geeft me altijd overzicht. Ik heb vorige week besloten dat behalve spullen er ook wat kilo's weggeruimd kunnen worden. Merk dat ik in de drukte weer verkeerd eet en niet voldoende rust waardoor ik meer ga eten om het flauwe gevoel te weren. De balans moet er terug in, vooral op vaste tijden eten en aan tafel echt even de tijd nemen om te eten ipv heen en weer te blijven lopen. Lichaamsbeweging kom ik niet te kort, maar een andere manier van bewegen kan geen kwaad denk ik. Alleen hoe dat in te vullen, ben ik nog niet over uit.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  2. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Zo! Hier nog steeds aan het opletten met wat ik koop.
    Maar heb laatst wel een Karcher stoomreiniger gekocht, en daarvoor een Dyson stofzuiger. (Wel uitgaves, maar vind snel kunnen schoonmaken ook wel erg prettig, heb ik meer vrije tijd!)

    Heb deze maand enorm veel verkocht via Marktplaats. Dat vind ik altijd zo heerlijk, geld is natuurlijk fijn. Maar de ruimte helemaal!

    Deze maand ookal goed begonnen op Marktplaats, een klein deel van mijn geliefde "hobby" te koop gezet.

    Verder probeer ik zo min mogelijk te kopen.

    Vanmorgen wel nog een Play Doh setje gekocht voor mijn zoontje. (Gaat naar zolder voor Sklaas) was van 10 euro nu 5 euro.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Hoort energie besparen ook thuis in dit topic? Ik wilde alvast een beetje gaan inschatten wat de schade zou gaan zijn met de jaarafrekening. Vergeleken met 2 jaar terug hebben we dit jaar 3/4 energie en 2/3 gas gebruikt. We zitten met zijn 5e gelijk aan ekectra van een stel en gas van een flat. Met onze tussenwoning die deels enkel glas. is alle veranderingen hebben geloond
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Als het goed is krijg je vaak nieuwe producten om te proberen. Bij elke 50 euro een product geloof ik.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Nee geen ervaring mee, ik kom voornamelijk bij de Appie.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wat voor hobby heb je?
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Mag zeker ook in dit topic!
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hoor er waarschijnlijk niks meer van en geld krijgen we helaas ook niet meer terug ben ik bang. Het is niet anders.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Druk geweest laatste weken. Ik heb een aanrijding gehad (met de fiets, niet ernstig) maar wel dagelijks hoofdpijn daardoor, heb me zelfs een dag ziek gemeld omdat ik echt doordraaide ervan. Jongste heeft een nare val gemaakt op de opvang waardoor hij een zware hersenschudding heeft. Gaat met ups en downs maar zodra hij een drukke dag heeft gehad is het spugen geblazen en slaapt hij weer overdag (iets wat hij al twee jaar niet meer doet). Verder gewoon druk met werken etc. Komende 5 weekenden moet ik elk weekend werken, gelukkig gaan we daarna lekker op vakantie. Voorpret is hier volop in gang. We hebben een aftelkalender gemaakt voor op de koelkast, al 2 kratten met boodschappen ingepakt, de toilettas is bijna klaar. Verder nog druk met alles opmaken. Wou vandaag iets met rundergehakt maken maar er staan nog zoveel restjes in de koelkast dat ik vandaag acuut een restjesdag heb ingepland. Vandaag en morgen ben ik vrij maar heb een aantal dingen in huis op de agenda staan. Al het karton moet naar de kartonbak, de was moet gedaan worden. Ik had nog zo'n ladekastjes voor mijn hobbyhok opgehaald gratis dus die even schoonmaken en inruimen zodat ik meer ruimte heb op mijn bureau. Genoeg te doen dus.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    @Elena22 wat rot dat je nu zoveel hoofdpijn hebt. En ook de val van jouw jongste. Voeld hij zich inmiddels al wat beter? Hij heeft trouwens dezelfde naam als mijn oudste.

    Fijn dat je je dan even kan richten op leuke dingen:)

    Hebben jullie misschien ervaring met het energie collectief van de consumenten bond?
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Inmiddels gaat het weer goed met de peuter, alleen het slapen is nog een drama.

    Nee geen ervaring mee.
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik krijg als het goed is binnenkort een aanbieding voor gas en stroom. De prijs zal vast lager zijn dan eneco. Maar vorig jaar zaten er namen tussen die ik niet vertrouwde. Aan e andere kant is het wel vanuit de consumenten bond dus ik twijfel of het een goede zet is of niet.
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Hou goed de overige kosten in de gaten! Die zijn bij goedkope aanbieders vaak extreem hoog waardoor het tarief uiteindelijk totaal gezien inclusief alle belastingen en toeslagen even hoog of hoger is. Wij zitten bij eneco en elk jaar bel ik ze op met een aanbieding. Je krijgt dan ook een aanbieding voor vergelijkbare tarieven om je als klant te houden. Zelfde resultaat en geen overstapgedoe.
    Zo worden wij iedere keer plat gebeld met zakelijke tarieven. Wat ze er niet bij zeggen is dat die altijd vermeld worden zonder de btw en belastingen. “Nee hoor mevrouw wij zijn meer dan de helft goedkoper kijkt u maar”. Dan reken ik ze even fijntjes voor wat ik echt moet betalen en wat nu en dan zijn ze klaar want het is altijd duurder.
     
    Poppy4 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Onze -inmiddels failliet verklaarde- oude energieleverancier kwam een paar jaar geleden ook als beste uit de bus bij de consumentbond. Helaas zijn wij er enkele honderden euro's mee in het schip gegaan vorig jaar.
     
  16. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    En wat krulpeterselie aangeeft: houdt goed in de gaten of de aanbieding het volledige bedrag is of dat er nog kosten bijkomen. Leveringskosten/huur van de leidingen, CASH kortingen die pas uitbetaald worden nadat alle termijnen vlekkeloos betaald zijn, dat soort dingen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Jeetje @Elena, gaat lekker bij jullie zeg! Hoe is het inmiddels? Iedereen weer hoofdpijn vrij :$?
     
  18. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @hier gaat het goed! Nog steeds lekker aan het uit- en opruimen. Drie van de vier kinderkamers zijn gedaan, op de kledingkasten na, wat altijd een van de grootste klussen is :rolleyes:. Jongste is bijna jarig, ik heb alleen nog geen oproep gehad van het consultatiebureau. Bij mijn oudste kinderen kreeg ik standaard een check-up afspraak met 3 jaar, is dat veranderd dat iemand weet?
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Wat vervelend. Was dat via het collectief of via gewone vergelijking?
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Lekker bezig!

    Er hoort wel een oproep te komen. Wij hebben net het 3 jaars consult gehad. Misschien even zelf bellen?
     

Deel Deze Pagina