Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wat rustig hier!

    @Zonnestralen, het was via een collectief. Wij doen elk jaar mee met meerdere veilingen en kiezen dan de beste optie. Inmiddels ook het cb gebeld en een afspraak gemaakt, bleek inderdaad niet goed te zijn gegaan.

    Hier eindelijk de vakantie geboekt!! Op een camping zonder wifi, dus ik ben hier en daar al familiespellen aan het verzamelen haha. Het is een camping met een waterpark op enige afstand van onze staplek, maar dichtbij genoeg voor de oudste twee om zelf te gaan en vermaak voor zowel jong als oud dus ik heb er zin in!

    Waar ik minder zin in heb zijn de laatste schoolweken, het zijn hier altijd van die hectische drukke weken, er moet altijd van alles last-minute-nog-even-tussen-de-toch-al-volle-agenda-door o_O, hebben jullie dat ook? Ach, nog even doorbijten en dan eindelijk zomervakantie!
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Hoi dames, hoe gaat het met jullie? Ik heb hier een tijdje niet geschreven i.v.m drukte. Met mijn man gaat het gelukkig wel wat beter, hij heeft nog wat moeite met lopen maar het lukt nu gelukkig al wel zonder krukken. Zat er wel een beetje over in want morgen gaan we terug naar huis (vliegen), dus dan zou het behoorlijk lastig zijn wanneer hij amper kan lopen, maar gelukkig valt het dus mee. Maar ben dan dus een tijdje offline omdat we weer opnieuw internet moeten nemen thuis, dat zou ongeveer een maand duren heb ik me laten vertellen.
    Alvast een fijne vakantie (voor degenen die dat nog niet hebben)!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Whoops ook ik heb in geen weken hier geschreven.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Super druk gehad met werken en alles om de laatste schoolweken af te sluiten. Vandaag heeft de oudste de laatste dag school. Ik heb vanaf vandaag vakantie. Was er zo aan toe, je kan me echt opvegen op het moment. Overmorgen gaan we op vakantie. Moet nog alles inpakken, alle was wegwerken, het hele huis opruimen en schoonmaken. Koelkast is wel echt zo goed als leeg. Alles wat er nog ligt gaat vandaag en morgen op. Ik ga dus snel aan de slag maar misschien kom ik later nog even kletsen.

    @citroenrasp Fijn dat het beter gaat met je man! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh heerlijk, jullie al vakantie @Elena! Wij moeten nog een week. Het is echt een beetje aanmodderen hoor. Iedereen is helemaal klaar voor de vakantie, maar we 'moeten' nog een week :rolleyes:. Fijne vakantie!

    @citroenrasp, hoe is de reis gegaan? Alles goed inmiddels?

    @hier toch wat meer geconsumeerd dan ik ingepland had. De oudste twee zijn gegroeid als kool en ook mijn man was aan nieuwe kleding toe en na het uitpakken van de vouwwagen ter voorbereiding bleek dat er toch wat dingen aan vervanging toe waren. Nou ja, allemaal voor een goed doel! De boodschappen gaan wel volgens planning. Ik zit, nu we de voorraden aan het opmaken zijn rond de 120 euro per week, verzorgingsmiddelen, luiers inclusief. Dat is erg netjes voor ons doen!
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb ook niet echt minder kunnen kopen en ook grote uitgaven moeten doen om weer mobiel te kunnen zijn met het gezin. We hebben een vier persoons auto. Dus verder dan lopen kwamen we niet en ik voelde mij daar toch wel erg opgesloten onder.

    Ik heb wel een aantal goede aanbiedingen getroffen zoals een goede 16 inch fiets nieuw voor 70 euro. En ik heb net een paar paren schoenen voor dochter gekocht met 75 procent korting (1 paar per maat ofc).

    Ik ga ook wat meer fietsen om eten direct bij de boer te kopen. Gister was de eerste keer, toen heb ik voor een nette prijs twee bakjes aardbeien gekocht (2,50 voor een kilo). De komende tijd ga ik meer van dat soort plekjes zoeken. Is gelijk een bonus voor de conditie.
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    hele fijne vakantie elena,veel plezier!!!!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  8. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Hee,

    Ben nieuw hier, ds titel trok me aan. Maken jullie budget boodschappenlijstjes en doen jullie eetschemas opstellen?
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja wij doen beide.
     
    OumSou vindt dit leuk.
  10. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Leuk! Ik volg.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Op welke dagen worden er boodschappen gedaan? I need some inspiration:o:
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik meestal op donderdag maar ben nu op vakantie tot en met maandag.
     
    OumSou vindt dit leuk.
  13. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Heeft er iemand al een weekmenu gemaakt? Ik zoek inspiratie :o:
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben morgenavond weer terug van vakantie dan ga ik weer plannen.
     
    Poppy4 en OumSou vinden dit leuk.
  15. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Of het inspirerend is weet ik niet gezien het mijn voorraad-opmaak-weken-voor-we-op-vakantie-gaan zijn ;), dit is in ieder geval ons weekmenu waarvan een deel uit eigen moestuin komt:

    Ma: Koude rijstsalade met paprika, rozijn, noten met losse (warme) vis
    Di: Koude pastasalade met sla, tomaat, komkommer, mozarella en pesto (vegagerecht)
    Wo: Leftovers eventueel aangevuld met groenten uit de tuin met afbakstokbrood
    Do: Salade met patatjes en vissticks uit de airfryer
    Vr: Rijst met kip, paprika, en ui, saus van kokosmelk en kerriekruiden
    Za: Noodles met diepvriesgroente en reepjes bieflap
    Zo: Quiche met vega kipreepjes en ingevroren groente leftovers
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  16. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik doe dat ook. Het lukt niet altijd om binnen budget te blijven omdat we soms meer bij moeten halen dan gepland. Meestal lukt het wel, mede danzij de eetschema's, die plan ik meestal zo dat er onderling nog aan te passen valt indien nodig.

    Wat maakt dat je het anders wilt gaan doen dan je nu doet?
     
    OumSou vindt dit leuk.
  17. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Elena, je bent al weer bijna terug! Hoe was de vakantie?

    Hier is het ook eindelijk zo ver. Jeetje wat duurde het lang dit schooljaar. Mijn jongste is helaas door iets geveld en ligt nu met koorts schommelend tussen 39 - 40 graden als een zielig hoopje op de bank in en uit slaap te vallen. Zo sneu. Ik hoop dat hij een beetje is opgeknapt morgen of in ieder geval voor woensdag. Om nou met 36+ graden een kind met hoge koorts te hebben zie ik niet zo zitten. We hebben geen airco in huis, alleen ventilatoren.

    Nog een paar weken en we gaan weg. De kasten raken steeds leger dus dat gaat lekker. Wel een tandartsrekening die onverwachts honderden euro's hoger uitviel. Dat was wel even een domper. Nu deze weken goed de boodschappen plannen zodat er zoveel mogelijk op is voordat we vertrekken. Ik laat totaan einde van de zomervakantie ook niet meer bezorgen. Daar begin ik het nieuwe schooljaar weer mee.
     
  18. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Wij eten veel te makkelijk buiten. Hebben we een drukke planning? Dan gaan we meteen bestellen. Lekker en makkelijk maar wel onwijs slecht voor de portemonnee. Ik ben zelf met het idee gekomen thuis. Man vind het best :D ik heb hier de schema voor deze week al gemaakt en morgen worden de boodschappen bezorgd.
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Poppy4 Vakantie was heerlijk! Echt er even 10 dagen uit geweest. Prima binnen budget gebleven waar ik heel blij om ben :) Nu sinds maandagavond weer thuis. Wel nog lekker een poosje vrij hoor, moet 5 augustus weer werken.

    Hoe is het met je kindje? Zo'n opeet challenge is ook heel fijn he? Vond het zo lekker dat alles bijna leeg was toen we weg gingen.
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ben benieuwd naar je menu!
     

Deel Deze Pagina