Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Ja, ik vond het hier ook al zo stil inderdaad :oops: hier gaat alles goed hoor. Ik ben ok benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.

    Afgelopen tijd ben ik flink bezig geweest met jam maken, groenten drogen, groenten invriezen, pizzasaus maken en invriezen etc. Ivm naderende herfst en seizoensgroenten/-fruit. Ondanks dat het niet echt hoeft vind ik dat altijd heel ontspannend om te doen. Ook veel geklust (letterlijke betekenis dan haha) in huis. Heel wat dingen oogehangen (lampen, schilderijtjes, wandplanken). Er moesten nog gordijnen/vitrages komen in huis, was niet echt nodig (amper inkijk en de ramen hier zijn van die waarmee je niet naar binnen kan kijken vanaf buiten) maar meer voor de mooi/gezelligheid. Dus dat was wel echt een luxe aankoop voor mijn gevoel, waren ook best duur.
    Ook heeft mijn man laatst een badkamerkastje in elkaar getimmerd en nu ben ik vooral aan het opruimen overal. Vooral in mijn kledingkast, echt hoognodig was dat. Afgelopen zomer vond ik het veel te heet voor dat soort klusjes. :roflmao:

    Wat fijn dat de jongste zindelijk is! Vond dat altijd zo'n vervelende periode, die zindelijkheidstraining :oops: blij dat ik daar allang vanaf ben haha. Zal ook wel lekker veel geld schelen :D Overigens was mijn jongste 's nachts tegelijkertijd met overdag zindelijk. Deed dan voor de zekerheid nog wel een wasbare luier om voor het geval dat maar dat was achteraf dus nooit nodig. Bij de oudste heeft het 's nachts veel langer geduurd.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Wat komt er trouwens allemaal voorbij in die shopvlogs? Ik ben altijd bang dat dat gewoon verkapte reclame is... haha.
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Upje

    Ik geef weer veel te veel uit aan boodschappen enzo..dus moet echt weer in bespaar modus :)
     
  4. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Vanalles komt er voorbij! Zowel qua winkel als huishoudens. Het is ook deels verkapte reclame hoor, maar daar is vrij makkelijk doorheen te prikken, de vloggers die dat teveel doen kijk ik al snel niet meer.
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Lekker bezig trouwens @citroenrasp. Groenten drogen? Kun je daar over uitwijden? Dat doe ik eigenlijk nooit, wil dat ook weleens proberen ipv alles steeds maar in de vriezer.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ook weer present! Drukke dagen liggen achter ons dus weer wat meer tijd. Auto net in de garage geweest voor nieuwe remmen a 250 euro. Oktober was sowieso een dure maand dus nu weer de knip erop.
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    zo dames ben ik ook weer eens ,ik ben zo druk met werken,maar wil toch graag weer eens mijn lijstje plaatsen!
    ben net naar liddl,aldi,jumbo geweest en kruidvat,heel wat winkels afgefietst voor aanbiedingen maar ik heb weer voorraad!
    bij aldi, vaatwastabletten,vaatwasreiniger,hondenkoekjes,appels honey-crunch,bananen,mandarijnen,4 flessen ariel, waren 2 voor 5 euro! , ranja ice tea perzik, ranja sinasappel, flesjes ice tea green voor mee naar werk te nemen.

    bij kruidvat, 2 flessen shampoo
    2 flessen creme spoeling
    1 fles body lotion
    watten staafjes
    schoolkoekjes
    schuddenbuikjes chocolade smaak

    jumbo 2 pakken dubbel drank die is zo heerlijk en niet duur!
    4 donuts
    pakjes appelsap voor school
    flesje mambo saus ook heerlijk!
    slaatje voor mee te nemen naar werk morgen


    liddl

    2 bruin brood
    1 wit brood
    1 suikerbrood
    zachte bolletjes wit
    zachte bolletjes meergranen
    bananen
    druiven
    allesreiniger
    gloir
    wc en keukenrol/papier
    ham
    gebraden-
    gehakt
    cervelaat
    hagelslag
    kaas
    smeerkaas
    pot speculoos
    pot stroop
    pot chocopasta
    sla
    puntpaprika
    tomaat
    komkommer 2
    peren
    boontjes
    brocolie
    macaroni
    spagettie
    rijst
    boulionbloblokjes kip en groenten
    toetjes 8 stuks
    patat vers voor airfryer
    airfryer frikandellen
    knakworstjes 2 keer
    samurai salade en ei salade
    brokken hond
    lekkere stokjes voor de hond
    kattenbakvulling
    voer kat krijg ik alleen bij de dierenarts
    smeerboter
    bakboter
    dadelijk gaan we naar een verjaardag waar we heelijk verwend worden met koffie/thee fris en lekkere taart!
    daana doen ze altijd chips nootjes en kaasblokjes/worst blokjes
    als we thuis zijn maak ik strakjes patat met snacks/worstjes en sla
    als er worstjes over zijn kunnen we die altijd morgen tussen een wit bolletje eten.
    zo een hele lijst ha ha heb heel wat keren gelopen en gefietst maar ik heb het bij elkaar!
    plaatsen jullie ook weer eens een lijstje? gezellig!
     
    Elena22 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hey dames! Hoe is het hier?
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 We zijn bezig met een voorraad challenge dus maar weinig boodschappen die ik steeds haal. Ik doe sinds een maand het Keto dieet dus wel wat andere boodschappen dan voorheen. Zal eind van de maand weer eens een groot lijstje plaatsen.

    Zojuist bij de Appie geweest en gehaald voor 7.13 euro;

    660 gr broccoli
    1 grote courgette
    1 pakje Douwe Egberts koffie capsules
    1 x kaas plakjes 400 gr
     
  10. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja leuk weer eens een lijstje!
    wat houd dat in keto dieet?
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Elena heb ik ook een tijdje gedaan, vond het best prijzig.

    Ik moet weer even terruggaan naar week boodschappen ipv dagelijks.
    Ben zoveel geld kwijt nu, kan best minder.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Kocht je speciale dingen dan dat je het prijzig vond?
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    20 gram koolhydraten per dag (5%), 75% gezonde vetten en 20% eiwitten. Zo is je dieet dan verdeeld.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Dit waren mijn resultaten na drie weken. Ik ben overmorgen 5 weken bezig. Ik draag 2 broekmaten kleiner dan een maand geleden. Alles zit stukken beter en ik voel me ook beter.

    Collage 2019-11-12 08_31_02.jpg
     
  15. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hoi, ik heb een onbescheiden vraag!
    Ik ben gisteren begonnen met online enquêtes en vragenlijsten invullen (euroclix, GfK en Panelwizard) om zo een (piep:D)klein beetje extra geld te verdienen. Ik heb het al eerder gedaan dus ik weet dat het geen zak verdient, maar ik heb toch veel tijd over dus kun je die maar beter nuttig besteden denk ik dan. En ik vind het ook wel leuk, en ik kan iedere cent ook goed gebruiken moet ik zeggen.;)
    Maar nu mis ik er nog eentje en dat is Nipo/Kantar. Maar daar moet je voor uitgenodigd worden. Kan iemand die dat ook doet mij misschien uitnodigen? :)
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Laat maar, ik open wel een topic. :D:oops:
     
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik heb een bespaar vraag.

    Ik probeer de wasdroger zo min mogelijk te gebruiken. Als het kan droog ik de was buiten. Helaas komt er in het voor en najaar bijna geen zon in onze achtertuin. Daardoor krijg ik de was niet droog. Dus dan toch maar in de droger. Maar ik merk dat die nu wel erg vaak aan staat per week. Ik wil meer op het droogrek gaan hangen op zolder. Maar als ik dat doe wordt het vochtig op zolder (condens op de ramen) en de was gaat muf ruiken.

    Als de handdoeken nat worden (na douchen) gaan ze niet fris ruiken. Hoe kan ik dat voorkomen? Nu doe ik ze toch maar in de droger.
     
  18. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Goed ventileren in de ruimte waar je was hangt werkt vaak.
    In de kamer waar ik was droog, staat het raam altijd open, afhankelijk van het weer hoe ver, dat dan weer wel
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Het dakraam op zolder staat altijd op de ventilatiestand. Als ik het echt open doe wordt het op de slaapkamers en uiteindelijk beneden ook zo koud. Hier is de zolder een open ruimte zonder deur dus de warmte van andere ruimtes gaat zo via het dakraam naar buiten.
     
  20. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Vochtvreter op zolder zetten.
     

Deel Deze Pagina