Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Gymgirl goed ventileren! Eventueel met een ventilator erbij. Wij hebben een paar jaar geleden een ontvochtiger gekocht (soort airco maar dan die alleen vocht uit de lucht haalt). Die staat met het slechte weer aan. Vreet wel veel stroom, minder dan de droger maar toch.

@Elena22 ik lees nu pas je bericht over je hond... wat erg! Je mist echt je Maatje.
    En ook goed nieuws, schuldenvrij! Yes!! Hebben jullie het weekende Parijs al geboekt?
    Dat dieet werkt goed bij jou! Je ziet echt een groot verschil!

Hier,
    De ergste drukte is voorbij. Met het scrollen zag ik dit topic weer, ohja!
    We gaan in januari verhuizen en zijn al ver klaar met inpakken. Beetje jammer dat ik deze maand bijna 2000 euro kwijt was aan mijn auto, gevalletje pech.
    Besparen doen we door minder vlees, inmiddels 4 dagen in de week geen vlees en soms 6 dagen.
    Van de zomer hebben we aardbeien en kersen bij de boer gehaald, scheelde in prijs en smaak. De eieren halen we nu ook bij de boer, 1.10 voor 10 eieren tegenover 2.45 in de supermarkt.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
  3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lelie137 Ja inmiddels alweer 3 maandjes dood. Het is jammer maar het was beter voor het beestje. Nee weekendje nog niet geboekt. We zaten misschien ook aan Duitsland te denken. Moeten nog even kijken.
    Succes met de verhuizing! Balen van de auto, was er veel stuk? Mooie besparingen!

4. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Oke, dus meer ventileren.
    Maar dan staat het raam dus de hele dag open (een klein stukje). Daar gaat dan veel warmte door naar buiten. Ik denk alleen dat de verwarming dan veel harder moet werken en de stookkosten omhoog gaan. Is een droger aanzetten (maar 1,5 uur) dan niet goedkoper?

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Is het geen optie om de zolder af te sluiten? Door middel van een gordijn of een luik/plank oid?

6. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Nee helaas. We hebben er al naar gekeken omdat er geen verwarming is op zolder. Maar dit kan niet.

7. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Anders na 9 uur de droger aanzetten? Is dat geen optie. Je kan zover de was in de droger doen en misschien dan als het nog wat vochtig is dan ophangen?

@Lelie137 balen van de auto! Misschien kan je toogoodtogo app gebruiken. Wat eigenlijk de dag nog goed is, bieden ze voor een klein prijsje aan.

tja..ik heb eigenlijk al heel lang niet meer gepost in dit groepje. Afgelopen jaar was gewoon druk, nieuwe baan en trainen. Ik heb ook niet meer mijn best gedaan om te besparen enzo. Mijn man heeft nu een huishoudboekje. Hij houdt elke dag bij en vindt dat we teveel uitgeven. er ging zowat 600-800 uit aan boodschappen. Nu hebben we bijgesteld voor €100 per week dus 400 per maand. Ik hou redelijk elke week 30-50 over. Het vlees halen we dan bij de slagerij. We kopen dan ongeveer 10 kg vlees voor €35 dan doen we ongeveer 6 weken mee.

Hebben jullie al wat voor de kids gekocht voor Sinterklaas?!

misschien tot snel weer

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Kan je niet op de overloop drogen?
    Ik heb een rekje hangen in het trapgat, we hebben een open trap waardoor veel warmte naar boven gaat (helaas)
    Maar zo word mijn was wel snel droog.
    Al gebruik ik de droger ook vaak.
    Meer ruimte om te drogen is er niet.
    Ik hang voornamelijk shirts/vesten/truien op en de rest gaat in de droger.

Sint: nog niks gehaald, wel al gekeken bij winkels wat ze hadden.
    Bij blokker hadden met 50% korting klei, rubixcube (dochter wilde die graag), puzzel en rummicub (dochter)
    Kruidvat had ook leuke dingen.

Weet nog niet precies wat we willen geven.

9. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik droog al ons kleren op de overloop. De handdoeken + accessoires in de droger. Voorheen deed ik alles in de droger. Maar dat doe ik niet meer. Ons overloop is best warm om te kunnen drogen. ‘s Avonds gaat de verwarming wel eens aan. Maar automatisch gaat het weer uit.

Voorheen bestelde ik alles bij bol.com maar ik ga liever nou kijken wat er in de winkel is. Dan kan ik het zien en voelen of het geschikt is. De broer en mijn schoonzus van man willen geen plastic troep voor hun dochter.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @lievemandie voor toogoogtoogo is niks hier in de buurt helaas. Komt misschien nog.

Sinterklaasinkopen hebben we van de zomer al gedaan, veel Lego in de aanbieding gekocht en een deel via mp.

Houten speelgoed, van de Lidl bijvoorbeeld, is dat wat? Goede kwaliteit! En een stuk goedkoper dan die dure houten merken.

11. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond

Ja ik heb die van de lidl gekocht. Anders bij de kruidvat.

Lelie137 vindt dit leuk.
  12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hoe was jullie Black Friday week?
    Hier ging het prima!
    Alleen 3 broeken voor zoon gekocht die ik ook nodig had, met schuifknoop.
    Verder wat 'aanbiedingen' bekeken en vergeleken, echter was dat niks.

We zijn druk bezig met het budget en de planning van de verhuizing. Aangezien we ook wat buffer over willen houden is het wel wat gepuzzel.

13. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik heb een airfryer xxl gekocht..3 paar Nike schoenen voor mijn zoontje (30% op de hele collectie + 12,5% korting cashback) man heeft ook één paar schoenen. En een XBOX one s. En 1 setje kleding.. en voor de BF heb ik echt veel speelgoed gekocht voor mijn zoontje en zijn nichtje.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ehmz onze black friday was niet zo heel spannend. Wij hebben een nieuwe Google Mini gekocht, een robotstofzuiger (die van de Aldi) en ik heb 4 stuks mascara gekocht. Dat was het. Voor Sint ook allemaal heel beschaafd gehouden. Oudste krijgt 2 dozen Harry Potter Lego (voor zijn collectie) en een doos Playmobil. Jongste krijgt 2 dozen Lego City, een Cars autootje en een Playmobil setje. Stoom komt door alle opwinding nu al uit hun oren en oudste stond vannacht ziek aan mijn bed, benieuwd of hij straks een beetje opgeknapt is.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Wij hebben niks gehaald voor de black friday.
    Sint ook niet zo uitgebreid gedaan, totaal 120 voor 3 kids.

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Is de oudste weer opgeknapt of heeft het doorgezet?
    Beetje sneu ook, al die spanning rond de Sint. Ik merk het hier ook, erg spannend allemaal en dat moet er ook uit.

Wij vieren vrijdag Sinterklaas, ik heb er wat hapjes bij. Pepernoten, amandelletter, zelfgemaakte gevulde speculaas en bakjes groente.

17. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Achter in de keuken nog een analoge weegschaal gevonden. Eens kijken of ik hem voor een euro verkocht krijg of dat hij naar de kringloop kan.
    We hebben het logeerbed op MP gezet, inmiddels 4 biedingen maar niemand reageert op mijn akkoord.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Marktplaats is sowieso ruk op het moment.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben het zondag gevierd. Bij schoonouders. Ziek zijn had niet echt meer doorgezet. Hij bleef wat kwakkelen. Kan niet wachten tot het 2 januari is en de rust terug keert.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoe gaat het met de budgetten dames? Alles beetje vol te houden in deze toch al dure maand?

Deel Deze Pagina