Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hey dames! Hoe is het hier? Iedereen nog druk aan het consuminderen en besparen?

Hier heeft jongste een kleine breuk in zijn enkel. Hij mag niet lopen dus ik ben komende week aan huis gekluisterd. We hebben wel een rolstoel voor hem maar daar kan ik geen grote boodschappen mee halen. Naast wat kleine dingen dus echt vooral koken uit de voorraad. Gaat goed komen aangezien ik vrij heb genomen om bij hem te zijn, kan dus ook echt de tijd nemen voor koken tussen het zorgen voor door. Zal komende week ook ea te koop zetten op Marktplaats, nu tijd genoeg voor. Morgen halen wij nog een prachtige vloerlamp gratis op. Ga nu vegan banaan choco muffins bakken voor de jongens, dan hebben ze wat lekkers dit weekend.

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier druk aan de opruim.
    Ik zit thuis voor de tweede keer met een burn out. Heel vervelend maar voel me na 1 week al beter dan de vorige keer.
    Dus ik verwacht dat ik nu niet zo lang thuis zit.

Maar in ieder geval, ik ben aan de opruim geslagen.
    Bijkeuken is bijna klaar, alleen nog de was machine en drogen aan de kant, 2 kleine muren verven, alles weer terug zetten en laatste dingen opruimen en dan gereed.
    Wel goedkoop plastic bakken met deksel gekocht bij de Xenos.
    Drie bakken voor 7,50. Normaal 15 euro.
    Die zitten nu ook alle drie vol en ander bakken weer leeg.
    Maar wordt wel steeds netter daar.

Verder bezig geweest met de speelgoedkast. Een kallax 4x4.
    Weer wat speelgoed weggedaan. Heerlijk. Weer wat troep weg.

Verder omdat ik nu toch thuis zit, gaan we de keuken leegeten. Ik ben EEG van aanbiedingen kopen. Vandaag ook weer twee wereldgerechten van knort. Maar er lagen er nog 4 in de kast.
    Dus we gaan kast leeg eten. En de vriezer ook. Die moet plat om de deur om te draaien. Hij moet dan plat liggen.
    Dus plannen zat . Die tijd ga ik nu benutten, nu ik weer thuis zit de komende twee maanden.

3. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Beterschap met de jongste @Elena22 ! Zal voor hem ook tegenvallen.
    @goblins jij ook beterschap. Fijn dat je je nu al wat beter voelt.

Hier weinig te consuminderen met de verbouwing. Juist een frietje halen bij de snackbar, broodjes met kant-en-klaar salade want dat smeert makkelijk en snel.
    Nog een week, dan komt alles langzaam tot rust.
    Wel wat kunnen besparen, aantal materialen via vrienden kunnen bestellen met korting. Zonnepanelen zijn besteld en de offertes voor een aantal kozijnen zijn opgevraagd.

Voor de verhuisdatum moeten we de tv &internet nog omzetten, ik twijfel nog of ik daarover zal bellen of naar de winkel zal gaan. Ik wil er eigenlijk ook een korting uit halen.

4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hallo dames,
    ik kreeg geen melding meer:( zie nu pas jullie berichtjes.
    oh wat erg elena! hopelijk gaat het snel beter met de kleine man!
    hier gaan de boodschapjes wel,maar toch nog steeds te veel uitgaven,ook al let ik nog zo op.
    vandaag een vrije dag heerlijk!
    lekker op mijn gemak het hele huis door,de kasten uitspitten,koelkast enz. en wat weg kan meteen weg doen.
    klinkt heerlijk elena die muffins hoe maak je die?

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Ik zal het recept even via pb sturen straks. Zal het niet online mogen plaatsen ivm copyright. Boodschappen worden duur he. Ik blijf me er ook over verbazen. Probeer zoveel mogelijk met kortingstickers te halen maar alsnog.

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Boodschappen zijn duidelijk duurder geworden. Ik ben wel blij met de koopzegels, dat is nog eens fijne rente.

Vandaag en morgen doorpezen als het lukt, ik ben 2 dagen kwijt door de griep en dat waren net de inpak dagen! Nu dus snel snel vanalles inpakken voor de verhuizing.

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijn elena! bedankt alvast

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Succes! Hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt. Wanneer gaan jullie helemaal over?

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Geen probleem! Zal in de loop van de ochtend worden dat ik je pb. Eerst even het huishouden etc.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    We moeten er over een week uit zijn.
    In het nieuwe huis is de keuken nog under construction en in de woonkamer staat nog een hele rij bouwmateriaal, de vloer moet daar ook nog goed gepoetst worden vanwege de stucresten.

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou dat ging niet helemaal lekker... het hoesten werd steeds erger en vanmorgen ben ik met koorts in bed blijven liggen. Inmiddels gaat het een beetje, ik had eigenlijk eerder rust moeten nemen.

We hebben zoveel troep! Marie Kondo zou helemaal gelukkig worden als ze bij ons aan de slag kon gaan... en dat terwijl ik dacht al veel opgeruimd te hebben.
    De zolder was het minste werk, dat stond al in dozen klaar.
    Maar de rest van het huis... en overal kwam ik weer iets van speelgoed tegen of spellen. En waarom zit mijn dressoir zo vol, ik heb dat toch niet allemaal nodig...
    We slepen alles mee en gaan dan maar stukje bij beetje streng Marie-Kondo-en. Er is te weinig tijd ook om nu nog alles uit te zoeken.

12. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hoi allemaal, ik kom ook weer eens binnenvallen, het is alweer even geleden! @Elena, beterschap voor je zoontje, hopenlijk heelt de breuk voorspoedig. Stilzitten is niks voor een kind :$.

@Lelie ook beterschap en succes met aankomende verhuizing (wat een fluttiming zo vlak voor de overstap, zal je altijd zien :( Herkenbaar wat je schrijft over de troep in huis terwijl je toch dacht veel opgeruimd te hebben. Zeker als je gaat verhuizen en heel je inventaris ineens zichtbaar wordt :D. Na sinterklaas en kerst is het hier ook weer aardig volgestroomd ondanks dat ik probeer het bij te houden.

Hier ging & gaat het wel goed met besparen en consuminderen op afgelopen decembermaand na, die zoals gewoonlijk duurder uitviel dan ingepland. Maar ja, we hebben wel een fijne tijd gehad :). Begin februari zit ik ook alweer op maand 5 van een jaar lang geen kleding kopen (voor mezelf, voor de kinderen koop ik wel kleding waar nodig) dus dat schiet ook al op. Laatst kwam ik wel in de verleiding en had ik met een kledingbestelling voor mijn man ook twee truien voor mezelf besteld. Ik heb ze teruggestuurd. Het is niet de eerste keer dat ik met de challenge meedoe en ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat om niets te kopen. Alleen zodra ik dan wel wat moet hebben voor de kinderen of bestellen voor man dan kom ik zelf ook in de verleiding. Maar tot nu toe lukt het om te kijken en niet te kopen.

De jongste is inmiddels volledig zindelijk dus we zijn luiervrij! Desondanks heb ik het boodschappenbudget wel opgeschroefd. De oudste twee eten aanzienlijk meer dan een jaar geleden en ik kwam niet meer uit met het oude budget. Wel ben ik dingen als humus zelf gaan maken ipv kant en klaar te kopen, dat vult goed en de kinderen eten het veel. Ik las ergens ook een tip van @citroenrasp om een hele kip te kopen en zelf te snijden. Die staat ook op mijn lijst voor februari.

Elena22 vindt dit leuk.
  13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat een stilte hier!

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Whoops moet je nog pb-en. Sorry!

@Lelie137 Hoe is de verhuizing gegaan? Ben je alweer aan de betere hand?

@Poppy4 Leuk zo'n challenge! Hoe laat ga je het doen?

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Wij zijn weer enorm aan het minimaliseren hier. Vorige week een tas met schoenen en een tas met kleding aan de kledingbank gedoneerd. Man heeft zijn kast opgeruimd. 4 zakken met kleding/tassen die allemaal zo versleten en oud waren en die dus nu eindelijk weg zijn (sommige t-shirts had hij echt al 20 jaar). Ik heb de boekenkast uitgezocht, de gangkasten weer even nagelopen en als klap op de vuurpijl van de week de hele keuken. Wel veel doorzichtige bakken gekocht bij de Action maar het is zo mooi en overzichtelijk geworden. Heel blij mee. Ook veel troep uitgekomen, tafeltje dat nu weg kon, oude bezem. Allemaal weg. Ruimt heerlijk op. Nu we het overzicht in de keuken terug hebben besparen we ook op boodschappen want ik weet precies wat we hebben.

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    We hebben de verhuizing overleefd! Wat hebben we toch veel spullen...
    Verkopen op MP en Fb loopt momenteel niet.

Verder hebben we 1 week ongezond geleefd (dat is wel goedkoop) En 2x thuisbezorgd getest (duur).

Jij bent echt goed bezig @Elena22 !
    Fijn is dat! Goed gevoel om de kledingkast uit te zoeken en de keuken ook!

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier weer druk bezig.
    Gisteren bij de Ikea geweest voor een matras.

Dus thuis gekomen met een matras, kledingkast en een lamp. Hahaha

De kledingkast staat nu. Dus de oude in weg.
    Tevens de ledikant, commode en kledingkast van de jongste weg. Hij is nu 3,5 en eindelijk uit zijn ledikant.
    Alles op de weggeefhoek gezet en met 2uur was het weg. Was al oud spul, 2ehands gekocht voor 75 euro.
    Nu alle kleding van de oudste uitzoeken.
    En een halve tas met sokken weg gedaan.

En zo gaan we verder. Meer spul eruit dan erin.

18. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Weet ik nog niet. De challenge is in principe voor een jaar en ik ben nu bijna een half jaar verder, maar ik wil op een punt komen dat het een levensstijl wordt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het (heel :D) leuk om nieuwe kleding voor mezelf te kopen, maar dat fijne gevoel van de nieuwe aanwinst is altijd maar even. Bovendien heb ik meer dan genoeg kleding varierend van maat 38 tot 42 om de komende jaren mee door te komen zelfs met schommelend gewicht.

Het is niet alleen de komende 7 maanden niet nodig om kleding te kopen, ook daarna eigenlijk nog niet. Ja, sokken! Die had ik laatst nodig en dan koop ik dat ook ter vervanging van de gatensokken. Maar als het geen vervanging nodig heeft, wil ik het niet meer kopen.

19. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Lelie137 Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Netjes hoor, maar 1 weekje ongezond tijdens de verhuizing :thumup:.

@goblins, Ikea heh :D, de enige keer dat het ons is gelukt met alleen thuis te komen met wat we gepland hadden om te halen was toen we snel doorliepen naar het magazijn, betalen en wegwezen.

@Elena22, doe je nog steeds maandboodschappen? En hoe gaat het met je zoontje?

goblins vindt dit leuk.
  20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hier is momenteel consumeer in plaats van consuminder. Het gezondere eten is zonder keuken best tijdrovend daarom ben ik voor voorgesneden en kant en klaar gegaan. Maar wat duur! En wat een afval!
    Nog 3 weken...
    En verder het ontspullen blijft lastig. Zet vanalles te koop op FB en mp voor 1 euro of gratis en nog niet kwijt. Zonde om zo weg te gooien maar als het einde van de maand nog niet weg is gaat het toch maar de kliko in.

Deel Deze Pagina