Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben een risicogroep dus ga het liefst zo min mogelijk naar de supermarkt nu. De dingen die wij hebben ingeslagen ook niet in bizarre hoeveelheden hoor. Maar net om de tijd thuis in evt quarantaine te overbruggen. Onze jongste is sinds gisteren ziek. Hoge koorts, klein hoestje. Arm kereltje. Bij voorzorg ook niet meer de deur uit geweest.
     
  2. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    @Lelie137 als je denkt ik kan niks krijgen. Kan je wel wat van mij krijgen. Anders doe je lijstje doorsturen en ik haal hier bij de jumbo en dan kan je hier bij mij ophalen!
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.004
    113
    Hoi dames,

    Hoe gaat het met jullie? Is weer een tijdje terug dat ik in dit topic keek. Houden jullie het nog een beetje vol in deze stressvolle periode en merken jullie ook financieel iets?
    Ons inkomen is er niet op achteruit gegaan (gelukkig), maar er zijn wel zoveel dingen duurder geworden. Dus hier toch maar weer op bezuinigingsstand gegaan ;) Vind het trouwens helemaal niet lastig om ineens weer zo om te schakelen, het zij zo.

    @Elena22 Hoe gaat het met jou? Werk je nog of zit je ivm risico thuis?

    Mijn zus heeft waarschijnlijk corona trouwens... Was schrikken toen ik het hoorde hoor! Gelukkig geen hevige klachten op veel hoesten na. In zo'n situatie vind ik het erg lastig dat ik zo ver weg woon.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oh wat schrikken van je zus! Hopelijk blijft ze vrij van hevige klachten. Snap dat het moeilijk is dat je nu ver weg woont. Digi knuffel vanaf hier.

    Ik werk nog gewoon door. Ik ben dan wel een hoog risico groep maar ik ga geen preventief vrij nemen. Ik ga alleen niet naar (bevestigde) besmette gezinnen. Daarnaast hebben wij nu ook mondkapjes etc dus kan gewoon mijn werk nog relatief veilig uitvoeren.

    Hier gaan we er financieel niet op achteruit behalve dat ik nu tijdelijk niet meer oppas wat een heel fijn bedrag betaalde. We lossen nu zelfs nog af op volle kracht.
    Wel probeer ik bewust op het geld te letten. Ik had een nieuw kastje/trolley nodig omdat ik gek werd van de hoeveelheid huiswerk, puzzels ed op tafel. Eerst wou ik er een bij Action halen maar toch maar even op Marktplaats gekeken en daar heb ik er een kunnen scoren voor 5 euro. Scheelt toch weer!

    Voor de rest ben ik even op een punt gekomen dat het allemaal teveel is dus ik klets weinig op zp momenteel.
     
  5. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    ik denk dat ik misschien wat minder krijg qua salaris. Maar dat weet ik pas in Mei. Stressvolle tijd gehad omdat ik niet weet of ik doorbetaald kreeg ivm 0 uren contract. Gelukkig verlossende antwoord gehad (wel doorbetaald krijgen nu). Financieel merk ik niks van, want van de opvang krijg ik mijn eigen bijdrage terug. Dus we gaan eigenlijk op vooruit. mijn vriezer en kasten zitten vol.

    het is moeilijk om mijn zoontje te entertainen. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik ervaar zoveel stress. Hij kan zijn energie niet kwijt. Elke dag strijd. Het is moeilijk.
     
  6. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ooh ik kreeg al geen meldingen meer!
    En daarbij extra moeten werken in deze tijd.

    Financieel merk ik het wel hoor. Denk je even desinfecterende handgel te kopen omdat de desinfectans op het werk bijna op is, kost zo'n flesje €12,99! o_O
    En een aantal producten zijn duurder geworden.
    In de hamstertijd ook; diepvries bij de jumbo helemaal leeg geroofd (nou ja niet echt letterlijk natuurlijk) maar volop verse groente. Die waren ook nog goedkoper dus ik heb daarvan ingeslagen en grotendeels in de vriezer gedaan.

    @citroenrasp hoe gaat het met jou en je zus?
    @Elena22 hoe staat het er bij jou voor?
    En @lievemandie hoe is het nu met werk?
     
  7. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Outlet is nog steeds dicht. Maar we weten nog niet wanneer we open gaan. Morgen als de persconferentie is geweest dan misschien. Ik hou van mijn werk, maar mijn gezondheid gaat voor.
     
  8. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zo, even een beetje rust.
    Ik was van plan om de grote boodschappen weer eens per maand te doen: drinken en houdbaar spul. Maar hoe hou ik de knip erop, dat we ook daarvan niets extra's kopen door de maand heen?
    Wekelijks moeten we toch even voor de verse groenten.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    De grote boodschappen laten bezorgen. Appie zit inmiddels niet helemaal vol meer en je kan tegenwoordig voor de komende 2 dagen sowieso nog een bezorgmoment scoren. Hoe het bij andere supermarkten is weet ik niet. En dan enkel met een lijstje naar de supermarkt voor de verse dingen. Evt groentenboer en bakker apart als je denkt dat de supermarkt teveel verleidingen heeft.

    Zelf bestel ik een keer per maand en verder met een lijstje.
     
  10. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Bezorgkosten nu €7,95 :eek:
    Jeetje...
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oh wow dat is duur! Ik bestel alleen op mijn vrije dagen en kies het goedkoopste moment.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Voor wanneer is dat? Ik heb net gekeken en als ik morgen tussen 8 en 14 laat bezorgen is het 2.50 euro.
     
  13. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dat was voor volgende week dinsdag. Ik heb de jumbo's hier in de omgeving nagekeken, allemaal zelfde bedrag.
    PuP is wel goedkoper, op een gunstig moment 1,95. Dan ga ik daar wel voor!
     
  14. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier ook. Op een normaal 'laag tarief' moment. Ik weet niet zo goed wat ervan te vinden. Aan de ene kant denk ik, 'vraag bepaald aanbod', aan de andere kant denk ik dat de winst voor de supermarkten moet momenteel enorm zijn. Is het echt nodig de tarieven te verhogen om de kosten te drukken gezien de noodzaak/behoefte? Ook rekening houdend met verhoogde inkoopkosten, ingehuurd personeel en bestelbussen om aan de vraag te voldoen?

    Ik bestel nog steeds online ondanks voorbehouden. Mijn man haalt af en toe de boodschappen voor de dingen die we & onze ouders nodig hebben en online niet te verkrijgen zijn. Het gros probeer ik toch zoveel mogelijk nog bezorgd te krijgen. Het heeft wel even geduurd voordat ik qua boodschappen doorhad dat er niet zoveel was om te veranderen, dat was bizar genoeg eigenlijk wel een leuk moment in tijden deze tijden.
     
  15. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Jij betaald wel die hoge prijs @Poppy4 ? Dat heb ik er toch niet voor over.

    Hoe was jullie Moederdag?
     
  16. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik bestel bij de jumbo en die hebben bijna altijd voldoende opties in de 'geen bestelkosten' aanbiedingen. Zal ook wel komen omdat we een groot gezin zijn en er hier met twee prepubers inmiddels aanzienlijk wat boodschappen doorheen gaan :D. Dus ik betaal inderdaad de prijs, maar koop er altijd spullen voor die we veel gebruiken.
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Kijk eens wat de bezorgkosten zullen zijn als je morgen of overmorgen laat bezorgen, scheelt aanzienlijk!

    @Moederdag; Ik heb pioenrozen gehad en de eetkalender van Francesca kookt. Verder naar mijn moeder geweest en naar schoonmoeder. Stiekem baal ik daar wel altijd van want ik heb loop me de hele dag te haasten en te doen.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik was vanochtend bij de Appie. Heb 34.84 euro uitgegeven. Ik heb gehaald;

    1 pakje zuurkool.
    400 gr snijbonen.
    400 gr sperziebonen.
    1 pakje spinazie (diepvries).
    4 st hamburgers.
    4 st braadworst.
    4 st kipschnitzel.
    Gelderse worst.
    Leverworst.
    Kipgrillworst (vleeswaar).
    4 st saucijzenbroodjes.
    2 blikjes cola.
    Heel tijger bruin.
    Zak mini krentenbollen.
    Fles ammoniak.
    4 x 500 ml slagroom ongeklopt.

    Mijn schoonouders helpen nu regelmatig met boodschappen ivm onze flinke financiële tegenslag. Gisteren ook weer 1,5 tas vol gehad. Veel fruit, stuk of 12 mini komkommers, sap voor de jongens, nog 3 x vlees. Heel fijn allemaal :).

    Afgelopen week veel verkocht op Marktplaats. 62.50 euro verdiend en morgenavond wordt er weer wat opgehaald voor 15 euro. Ook veel opgeruimd dus huis wordt steeds wat leger.
     
  19. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dat gaat goed @Elena22 , toch weer ruim 60 euro verdiend. En wat fijn dat je schoonouders bijspringen, dat scheelt een hoop stress.

    @Poppy4 klopt ja, die actie artikelen! Daar heb ik niet meer aan gedacht.

    De mp verkopen lopen redelijk, een heel deel voor 1 of 2 euro kunnen verkopen. Ik wil meer kwijt, inmiddels in de kelder een hoekje gemaakt met mp/FB spullen. Na 4 weken nog niet verkocht? Kliko in. Of de speelgoedbank moet binnenkort open gaan, dan kan het daar weer naar toe.

    We hebben ook een klein deel op de hypotheek afgelost. Fijn om direct resultaat te zien!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Lelie137 Goed bezig hoor! Gaat de extra aflossing veel schelen per maand?

    @Hier; We hebben van onze gemeente een cadeaubon gehad om je huis energiezuinig te maken. Heb radiatorfolie besteld en tochtstrips. Gaat van de winter vooral schelen hoop ik. Voor de rest nog druk in bespaarmodus hier. We eten veel restjes/ gekke maaltijdcombi's om zo min mogelijk boodschappen te doen.
     
    Lelie137 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina