Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Hier heeft de AH de hele week door 35% korting, de Coop zelfs 50% korting. Hier wordt het niet weg gegooid maar aan de voedselbank gedoneerd.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 ; Het was Whiskas en Sheba, brokken ook van Whiskas. Onze dames zijn ware brokkenmonsters en eten daar echt alles van. Natvoer Whiskas, Sheba en Gourmet. Iets anders eten ze gewoon niet. Was dus een mazzeltje dat precies deze eruit gingen.

@Krulpeterselie ; Jemig, 11 weken alweer. Hopelijk hebben jullie hem snel terug.

@Triangel ; Gefeliciteerd!

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; We zijn gelukkig weer een beetje bijgekomen van de enorme schrik van het bizar hoge loonbeslag. Onze allerlaatste potje aangesproken en deze maand in de overlevingsstand. Ondanks dit alles toch weer een schuld volledig afgelost. Dat zorgt er dan ook voor dat we volgende maand het resterende bedrag maar voor een paar tientjes zullen voelen in de portemonnee. Het scheelt dat we deze maand ook niks gepland hadden daar onze oudste nog bijna de hele maand naar school moet.

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Gelukkig valt de "schade" mee Elena! Maar wel super balen.
    Een voordeel is dat je nu wel van die schuld af zijn.

Wij hebben ook enorm veel geld afbetaald. Echt bizar veel, ik noem het bedrag maar niet haha... (mijn vriend had openstaande boetes, zorgverzekering niet betaald, nog meer boetes rijbewijs was in beslag genomen, studieschuld) echt absurd allemaal. Maarja was voor mijn tijd, dus echt boos kon ik niet worden.

Je leert daardoor wel veel meer dingen waarderen, en als je er samen doorheen komt dan is dat ook goed voor je relatie.

Ik heb trouwens afgelopen week van een wildvreemde 10 nieuwe spenen voor de baby gekregen! Stond bij Kruidvat. (Even te kijken bij de spenen en flesjes) en toen zei de beste man dat hij nog een zooi nieuwe spenen thuis had liggen. En jahoor! Gloednieuw en in verpakking.
    Hun beide kindjes gebruikte ze niet haha!

En en en ik kreeg ook nog een GLOEDNIEUWE Maxi Cosi van een kennis. Ze verwennen ons allemaal maar! (We hebben het nu gewoon normaal trouwens qua inkomen, dus kunnen het zelf ook aanschaffen. Maar ik vind het enorm lief dat iedereen dingen aanbied) dus ik neem het maar al te graag aan.

We hebben gisteren trouwens onze boodschappen laten bezorgen door AH. Kunnen we er weer een tijdje tegen aan.

@Krulpeterselie Wow! Mag nu wel eens tijd worden dat jullie de auto terug krijgen.

Zijn jullie trouwens ook gek op aanbiedingen? Ik koop zoals bijvoorbeeld de spullen die ik voor de baby nodig heb, t liefst met zoveel mogelijk korting!
    Gewoon omdat ik het leuk vind hihi. (Zoals billendoekjes 1+1 gratis)

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Prettykitty ; Nou ja, deze maand is de schade natuurlijk behoorlijk en het is flink balen dat we het laatste potje moeten aanbreken want dat was eigenlijk voor de auto bedoeld. Maar goed niks aan te doen en gewoon de schouders eronder.
    Fijn al die spullen voor de baby! Onze jongste heeft ook nooit een speen gehad, in het begin niet aangeboden ivm de borstvoeding en daarna snapte meneer het niet :roflmao:
    Hier ook gek op aanbiedingen mits het iets is wat we gebruiken en echt een aanbieding is.

6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Oopsie? Ik had al weken geen melding gehad :p dacht dat het onderwerp doodgebloed was (vanwege geen melding). Maar goed. Afgelopen weken druk geweest met werken en de kleine.

Heb even snel bijgelezen. Balen van die loonbeslag elena!

Welkom prettykitty. En gefeliciteerd met je zwangerschap. Balen dat je last heb van lichamelijke ongemakken. Ik heb nog wel rompertjes (unisex) van verschillende maten(ongebruikt) Mocht het een jongen zijn, heb ik nog veel kleding. De kledingkast puilt uit namelijk. Ik koop graag alles met korting! Het liefst als de pampers 1+1 zijn. Billendoekjes koop ik meestal in Duitsland. (Ook van pampers) De meeste babyspullen ook in Duitsland, behalve zwitsal douchespullen die koop ik in Nederland.

@Krul balen dat de auto zolang weg is. Hopelijk snel je eigen auto terug. Maar de leenauto hoef je toch de remmen niet te betalen toch? Moet toch het bedrijf eaar je de auto toch van geleend hebt?

@Triangel ik las ergens dat je nu alleen nog vegetarisch kookt? Gefeliciteerd met je nieuwe baan als onderwijsassistente. Nieuwe uitdaging. Nog even genieten van je kindjes.

Vriend en ik gaan van het weekend naar Duitsland om pampers lotiondoekjes te kopen. Zijn nu €9 voor 12 pakken. Is 75 cent per pak. In de winkel kosten ze per pak iets over de €2,80 ofzo.

Tot snel meisjes. dikke knuffels.

7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Joehoe! Was even een dagje niet op zp. Dank voor de felicitaties. :)

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel ; ook weleens lekker toch! Ik ben ook best vaak afwezig haha.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Behalve @Triangel doen er nog meer dames van hier mee met de no spend challenge? Ik heb me gisteren ook opgegeven.

10. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Nee kan me nooit aan zo'n challenge houden :p.
    Lijkt me wel een keer leuk om te doen

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Haha! Misschien volgende keer, kan je je mentaal voorbereiden :roflmao:

12. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja haha.
    Wat houd het precies in?

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
  14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik heb het gelezen, maar ik zou niet weten of ik meer zou kunnen besparen.
    Ik geef amper geld uit aan mezelf. En voor de kinderen heb ik nu ook al een maand geen kleding gekocht.
    Heb me voorgenomen om de kasten leeg te maken, wat betreft kleding voor de kinderen.
    Wel kunnen we besparen op bestellen van eten, maar dat is ook al minder.

Wel een tegenvaller. We zijn vorige week over gestapt naar een andere energieleverancier. Was beloofd dat we geen boete hoefde te betalen, maar nu moeten we ineens 100€ opzeg kosten betalen.
    Ze gaan nu het telefoongesprek terug luisteren of het echt is gezegd.
    Even afwachten dus.

Heb gisteren mijn laatste dag gehad op mijn werk.
    Maandag beginnen in mijn woonplaats.
    Dus op de fiets ipv de auto!

15. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    @vlinder12345 oh! Balen van die opzegboete. Maar weet niet waar je naartoe gaat. Ze betalen die €100 altijd terug. Opzegvergoeding kan je declareren. Ben ook dit jaar overgestapt van oxxio naar essent. Ze zouden mijn boete betalen. Dus aanvraag van die €100 terug gevraagd. Hopelijk voor jou goed nieuws.

16. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Naar Oxxio stappen we over. We hoorde gisteren dat ze geen boetes meer betalen.
    Maar omdat het gezegd is aan de telefoon gaan ze het terug luisteren.
    Je kan wel leukere dingen doen met 100€!

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Oh wat balen van die 100 euro vlinder! Hopelijk komt het goed, je kan met dat bedrag inderdaad leuke dingen doen.

18. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    @vlinder12345 balen! Hoop dat ze snel zijn met het afluisteren van het bandje. €100 is weer een week boodschappen.

19. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hmm, balen. Hopelijk hoef je het idd niet te betalen!

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Hoe is het hier dames? Hoe gaat het consuminderen en besparen?

Wij hebben gisteren ons energie en gas verbruik helemaal in staafdiagrammen uitgewerkt in excel. Qua gas verbruik zitten we ver onder het gemiddelde. Ons energieverbruik is toch weer richting het gemiddelde gekropen, daar willen we dus weer even op proberen te besparen. Vandaag beginnen weer de hamsterweken. Ga sowieso de woezel en pip tandpasta halen maar verder probeer ik mezelf in de hand te houden. Vanavond begint weer een reeks nachtdiensten voor mij (drie deze week, begin volgende week twee) en morgen wordt mijn moeder geopereerd. Ze komt vanavond hier eten, ze wou graag pannenkoeken dus die ga ik vanmiddag bakken. Verder natuurlijk nog steeds in full besparingsmodus.

Deel Deze Pagina