Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik ga van het weekend even bij de hema kijken of deze bakjes wat zijn:

    https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/voorraadpotten-bewaardozen/lunchbox-met-losse-compartimenten-80610301.html?gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQfXpc58iDtv2N-UlnSWqgr5e4c7eZ0G1u3x_VRHSGojDO4dMRpQDaxoCv3oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Als ze een beetje stevig/luchtdicht zijn dan neem ik er voor elk kind eentje mee. Ik heb nu de mepal bakjes, maar daar zitten geen vakjes in waardoor groente, fruit, noten etc meegeven niet handig is. Alles rolt door elkaar. Het moet of in een zakje = meer plastic afval of in een ander bakje wat dan eigenlijk niet goed in de broodtrommel past en weer gepruts is.
     
  2. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    #4422 Poppy4, 10 sep 2020
    Laatst bewerkt: 10 sep 2020
    Nog gefeliciteerd met je man!

    EDIT: En je wordt (weer) tante lees ik net, dubbel gefeliciteerd! Is je zusje zo misselijke dat ze weinig anders dan wortels kan eten (als ik vragen mag)?

    Drie bevallingen in 1 weekend, dat lijkt me heel intensief eerlijk gezegd.
     
  3. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier moet ik het snoep tegenwoordig verstoppen met prepuber 1 en prepuber 2 in huis. Ik had nog best wat over van de vakantie omdat ik wegens corona van te voren best veel had ingekocht waaronder ook snoep zodat we zo min mogelijk boodschappen hoefden te doen, Eenmaal thuis ging ineens de voorraad hard achteruit en vond ik her en der snoeppapiertjes op plekken waarvan je zou kunnen denken dat er geprobeerd is het te verstoppen :rolleyes:
     
    Elena22 en goblins vinden dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ja dat was een heftig weekend :roflmao: Ik merk dat ik echt een klap heb gekregen door vorige week. Vanaf 17 uur weer dienst tot morgenochtend 8 uur. Stiekem hoop ik op geen baby's deze dienst.

    Ja mijn zusje wordt voor de eerste keer moeder en ze is erg misselijk ja dus vandaar een lichte maaltijd.
     
  5. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Had vandaag ook een lifl box weten te scoren...wat een teleurstelling zeg:
    2 citroenen
    4 appels
    1 pitaja
    3 wortels waarvan 1 volledig uitgedroogd en gescheurd
    1 tomaat met gaatjes
    1 verrotte nectarine
    2 bruine kroppen ijsbergsla
    3 bruine preien
    1 bakje verse tijm die alvast gedroogd was:roflmao:

    Zou minstens 3x de aankoopwaarde van 2.99 moeten zijn, nou echt niet. En dan een groot deel echt niet eetbaar meer. Dat was eerder bij de jumbo wel anders. Daar is het nu afgeschaft trouwens, savonds wordt alles afgeprijsd naar 50 cent of 1 euro. Ga altijd rond half 10 boodschappen doen en dan scoor ik regelmatig vlees en groente voor max 1 euro. Thuis direct de vriezer in:thumup:

    Verder vind ik alles ook idioot duur geworden, zeker met een puber en kleuter die altijd honger hebben.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Even tgtg een berichtje sturen met een foto erbij, vaak krijg je dan je aankoopbedrag terug.
     
  7. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Al gedaan inderdaad, het geld wordt terug gestort :thumup:
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  8. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Zoiets had ik ook gehoopt...ik kreeg dit 20200910_133433.jpg 20200910_133438.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Venelientje vindt dit leuk.
  10. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Heb het geld direct terug gekregen, TGTG was het met me eens ;)
    Appels zijn wel ok, citroenen en tomaat ook. Wortels vanavond door de sperziebonen gegeten.
    Sla, prei en tijm gaan weg, de pitaja snijd ik morgen open.
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ja wat zijn boodschappen inderdaad erg duur!
    wat leuk visjes elena,altijd mooi om naar te kijken,zou zo ook wel weer nieuwe visjes willen,maar ik heb geen aquarium meer helaas.
    leuk jullie lijstjes weer eens te zien,en wat een lekkere maaltijden! brengt me weer op ideeen.
    jij hebt ook weer een mega lijst poppy, jij kunt ook weer vooruit!
     
  12. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    poppy hoe maak jij de pasta met yoghurt?
     
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Beetje olie in de pan, spekjes erin en langzaam laten uitbakken tot ze die 'bite' hebben maar nog niet kneiterhard zijn. Daarna roer je een paar scheppen griekse yoghurt erdoorheen totdat je de verhouding spekjes/saus goed vind.

    Ik proef het altijd even, want uit het ene pak spekjes bak je meer vet dan het andere waardoor de saus (voor ons) te zout wordt als ik er onvoldoende yoghurt bij doe. Andersom eveneens, bij teveel yoghurt verlies je pit. (Als je de gezondere versie wilt maken, kun je het vet afgieten en alleen de spekjes mengen.)

    De pan met spekjessaus even laten rusten, ondertussen kook ik de pasta.

    Zodra de pasta kookt, de prei wokken (hier met sesamolie) op hoog vuur met een beetje kruiden (afhankelijk van wat je zelf lekker vind, maar niet teveel zout want de saus met spekjes is al zout).

    Meestal gebruik ik het groene deel van de prei voor omdat ik die het lekkerst vind in dit gerecht. Maar je kunt er gemakkelijk andere groentes erdoorheen doen.

    Als de pasta klaar is, doe ik het bij de prei in de wok, even omhusselen, spekjessaus erbij en klaar!

    Ik zet ook altijd wat rauwkorst op tafel om te knabbelen en het zoute van het gerecht te compenseren.
     
  14. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh dankjewel!! deze ga ik zeker eens maken!
    hier vanochtend even boodschappen bij lidl gedaan
    2 polderbrood
    1 zak bruine zachte bolletjes
    peren
    druiven 2 keer
    mandarijnen
    pers sinasappels
    appels
    krop sla
    tomaten
    2 komkommers
    kipfilet duo pakje
    gehakt
    worstjes
    hamburgers
    afbakstokbrood 2 pakjes
    knoflooksaus
    cocktailsaus
    mayonaise
    curry
    ketchup
    nutella
    frambozenjam biologisch
    mais
    paprika
    uien
    pakje cervelaatworst
    blokje kaas
    bakje salade
    fles ranja
    fles ijsthee
    ik had veel op dus eigenlijk alleen voor vandaag en morgen eten,dinsdag maar weer gaan.
    vandaag ga ik met de kinderen gourmetten
    morgen aardappeltjes,sla en braadworstjes en daarbij nog komkommer.
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Heb straks ook weer een lijstje. Was bij Appie.
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oke ik was dus bij de Appie, ik was 55,16 euro kwijt en heb daarna nog een mooie bananenplant gekocht a 5 euro (ook bij de Appie). Ik heb gehaald;

    2 x 500 gr witte druiven 2.19
    2 komkommers 1.58
    6 paprika's 2.38
    1 paksoi 1.09
    560 gr broccoli 1.55
    125 gr tauge 1.00
    1 kg peren 1.27
    3 preien 1.77
    400 gr Rivolo cherry tomaatjes 1.99
    400 gr andijvie 2.00

    1 zak kroepoek 0.89
    3 pita broodjes shoarma (magnetron) 1.99
    1 kg hoh gehakt 4.99
    1 x filet americain 2.59
    300 gr gekookte worst (vleeswaar) 3.00
    100 gr kalkoenfilet (vleeswaar) 2.31
    100 gr yorkham 2.13
    3 AH aardbeien schelpen (gebak) 2.27
    1 tijger bruin heel 1.07
    1 zak witte bollen 0.99
    1 pot grove mosterd 1.05
    600 gr pindakaas 2.09
    1 x 10 stuks scharreleieren wit 1.63
    1 L ongeklopte, ongezoete slagroom 3.90
    2 blikjes coca cola 1.38
    4 pack cola vanille zero 2.39
    1 zak AH spekjes (snoepgoed) 0.69
    2 pakjes Mora oven frikandellen 2.98

    1 bananenplant 5.00

    Totale kosten 60.16

    Ons weekmenu;

    Ma; bbq
    Di; restjes dag (oa over van zon en ma)
    Woe; Bami met kipfilet, gebakken ei en kroepoek
    Don; Gehaktballen in colajus met stamppot andijvie
    Vrij; Pannenkoeken
    Zat; Misschien bij schoonouders
     
    Poppy4 vindt dit leuk.
  17. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    mooi lijstje elena!
     
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hoe budgetteren jullie extra's?
    Net gekekenen deze maand 300 uitgegeven aan "extra".
    Bijv kleding kids, schoolspullen, cadeau, omschrijfgeld bso, inkt printer e.d.
    Vond het best veel.
     
  19. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik hou van budgetten :). Ik heb dan ook 2 'extra'-budgetten :rolleyes:. 1 Met voorziene kosten, 1 met onvoorziene kosten.

    De voorziene extra's als verjaardagen, (sport)kleding/schoenen, schooltassen, uitjes etc.. bereken ik voor een jaar. Dat doe ik door de kosten van het afgelopen jaar te nemen en ergens tussen de 10% - 20% extra als buffer erbij op te tellen. Het percentage is afhankelijk van de te verwachten aanschaffen het komende jaar in combinatie met stijgende kosten.

    Dit jaar heb ik 20% genomen omdat het jaar duurder uitvalt dan vorig jaar. We hebben een aantal duurdere aanschaffen nodig waaronder nieuwe (tweedehands) fietsen voor de kinderen en de jongste is gestart met de basisschool. Het jaar hiervoor verwachtte ik weinig extra kosten, toen heb ik -dacht ik- 10% genomen.

    Hoewel ik dus eigenlijk werk met een jaarbudget, deel ik het wel door 12 en houdt ik maandelijks bij wat er vanaf gaat. Als ik namelijk het bedrag door 12 deel ben ik minder snel geneigd om extra dingen aan te schaffen. In plaats van dat er 'toch nog genoeg over is' gaat het maandbudget 12 keer zo snel op als het jaarbudget :D. Eindbedrag blijft hetzelfde, maar mentaal weegt het door.

    Bij de onvoorziene extra's (ziekenhuisbezoeken, onverwachte reiskosten, spullen die stukgaan en evravngen moeten worden) doe ik hetzelfde, maar die blijft in de praktijk stukken lastiger in te plannen.

    Het ene jaar houdt ik (flink) over, het andere jaar ga ik er (flink) overheen en eerlijk gezegd is het onvoorziene budget eigenlijk een beetje onzin, maar ik vind het gewoon heel leuk om te doen :).
     
  20. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    elena hoe maak jij die gehaktballen in cola jus? nooit van gehoord.
     

Deel Deze Pagina