Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier het menu
    Vandaag lasagne
    Morgen ?
    Di sperziebonen, aardappels en gevulde kipfilet
    Wo bloemkool schotel
    Do krieltjes, schnitzel en wortels
    Vr pastaschotel
    Za gourmetten
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Zo, ik meld me ook weer eens na een lange tijd.

    Vind dit topic altijd zo leuk, alleen in periodes dat ik niet zo goed op het budget let, of minimaliseer verlies ik het topic altijd weer uit het oog.


    Wat zit het er heerlijk uit allemaal @Elena22
    Fijn dat je dan altijd een goede maaltijd uit de vriezer kunt pakken.
    Wij hebben helaas alleen z'n vriezer die in de koelkast zit zeg maar, weinig ruimte dus helaas. Maar we kijken wel voor een extra vriezer erbij!

    De boodschappen zijn echt duur geworden ja!
    Moet eerlijk bekennen dat ik geen budget heb voor de boodschappen, maar dat is dan ook gelijk mijn struikelblok.

    Dus ik ga vanaf Januari weer goed opletten en mijzelf een budget geven voor de boodschappen.
    Wat ik wil zie is dat AH vooral erg duur is, ik kan bepaalde boodschapoen beter bij Picnic halen, want die bezorgen gratis en zijn gewoon wat goedkoper!

    Qua minimaliseren doe ik 100% mee haha. Ik heb afgelopen maand een stuk of 60 vuilniszakken weggegooid en gedoneerd. (Heel veel kleding) voelde heerlijk, vooral omdat het naar arme mensen gingen die zelf geen geld hebben om kleding te kopen.

    Ook ga ik proberen om mijn voorraadkast een beetje leeg te eten en te drinken.

    Ik sla altijd goed in als er bijvoorbeeld 1+1 gratis is (helemaal gunstig als het op het huismerk is)

    Maar wij eten Hello Fresh (aanrader) en eten dit altijd met minimaal 50% korting.
    Als er geen korting is, zet ik het weer even stop en activeren doe ik alleen als er weer een goede kortingscode is!

    Ik ben op dit moment wat speelgoed van mijn zoontje aan het verkopen, heb toch alweer 3 items verkocht die ook nog eens heel veel ruimte in beslag namen. Dus dat is ook erg prettig! :D
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ziet er allemaal heerlijk uit! doe je de slagroom dan wel opkloppen?
    en de gehaktballetjes ook nog een speciaal recept? ik heb nog nooit kipgehakt gemaakt.
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    En nog iets verkocht. Grote doos weg.
    Heerlijk! :D
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  5. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83

    Klinkt goed.
    Wij eten vandaag rest pompoencurry van gisteren.
    Morgen Vega burger met aardappels en groenten
    En dinsdag bami.
    Daarna ga ik weer boodschappen doen dus zien we weer verder.
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hoe gaat het met jullie?
    Nog kerst plannen?
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    goedemorgen,
    hier alles goed,druk met werken,nog tot donderdag en dan lekker kerstmis,gezellig!
    Ik veel moeten bestellen online daar ik nog niet alle cadeautjes bij elkaar had,maar hopen dat ik alles op tijd binnen heb!
    hier met kerst thuis.
    kerstavond alleen met de kinderen,eerste kerstdag komt zus met kinderen, gelukkig mogen er met kerst 3 personen komen.
    en tweede kerstdag zouden wij naar haar gaan,maar komt ze dan ook hier heen omdat zij maar 2 kinderen heeft.
    Dan wil zij alles zelf meenemen,omdat we niet bij haar kunnen eten,erg lief en gezellig! ze gaat dan ook hier koken.
    eerste kerstdag doen we gourmetten, en in de middag een heerlijke lunch, maar moet nog even bedenken wat we daar allemaal bij gaan eten. lekkere afbakbroodjes,gevulde eitjes,soepje.
    En wat gaan jullie allemaal maken met kerst?
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi iedereen. Hier alles goed. Nog steeds druk met besparen. Wij hadden 2,5 week geleden een nieuwe tweedehands auto gekocht en die ging 5 dagen later stuk buiten de garantie. Reparatie kost ons bijna 500 euro dus ja broekriem blijft maar even aangespannen. Laatste weken hebben we veel uit de vriezer gegeten, hij is in tijden niet zo leeg geweest haha. Ik werk gewoon met kerst (tweede kerstdag ook nog een bevallingsdienst), ik werk nu tot en met de 30e en dan ben ik een paar dagen vrij. De 24e past schoonvader op (wij werken beide) en dan vieren we bij schoonouders daarna kerstavond. We gaan gourmetten en doen cadeautjes. Op eerste kerstdag gaan we na mijn werk naar mijn moeder en dan gaan we lekker Chinees halen. Tweede kerstdag zijn we gewoon thuis ivm dienst. Ik heb lekkere dingen gehaald voor de heren voor overdag en voor s'avonds heb ik biefstuk bedacht. Tenzij ik wordt opgeroepen dan "kookt" mijn man :roflmao:
    Gisteren hebben we een prachtig tweedehands bed voor de kleinste opgehaald. Het bed was gratis maar hij ziet er echt nog als nieuw uit, had een fles champagne gegeven als dank. Komende dagen even afwerken met speelgoed opruimen, opnieuw inrichten en wat dingen in hun kamer ophangen (jongens delen een kamer). Als we dan zo lekker bezig zijn dan baal ik wel even dat alles dicht is maar het is even niet anders. In het ergste geval heeft hij 4 weken even geen bureaulamp, so be it.
    Voor vanavond rundergehakt eruit gehaald, maak vanmiddag na werk chili met rijst. Voor de lunch maken we restjes op en heb afbakbroodjes voor de heren in huis.
     
  9. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    goedemorgen!
    jeetje elena wat vervelend weer van jullie auto zeg!
    wij gaan ook gourmetten,weet alleen niet zo goed wat ik dan voor de middag allemaal wil maken,ik moet nu alles gaan bedenken,want ik kan nog even voor het werk naar de winkel.
    wat maken jullie voor de gourmet zo in de middag?
    als het teveel vult,word met de gourmet niet zoveel gegeten.
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik weet niet zo goed wat ik voor overdag maak.
    Niet zoveel bijzonders denk ik..

    Elena: wat vervelend van de auto! Zo snel kapot zou niet horen.

    Wij doen niet echt wat aan kerst cadeautjes.
    Heb alleen een switch spel voor de jongens gehaald.
    Dochter heeft een hamster terrarium + spullen gehad alvast voor kerst.
    Ik haal nog wat kleins voor onder de boom.
    Verder weet ik het niet zo goed.

    Morgen eten we normaal; gebakken aardappels, kip en groenten
    1e kerstdag; dochter wilde een 3 gangen menu maken.. voor: Carpaccio, tussen: bospaddestoelenbouillon met gevulde portabello en hoofd; beef wellington, haricot vers en puree met kruiden en paddestoelen. Toetje maakt man

    2e kerstdag gourmetten.
     
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh lekker allemaal ! leuk dat dochter dat gaat maken!
     
  12. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik kom weer eens buurten hier :) ik hoop dat het goed met jullie
     
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Met ons prima, druk.
    Vanaf januari ook drukker op mijn werk, moet nog veel examens doen en wordt verantwoordelijk voor de groep. Daar zit ik best om te stressen doordat ik nog leerling ben.
    Krijg er helaas niks extra voor betaald maar hopelijk straks wel een vaste baan mee.
    Dat is ook wat waard.
     
  14. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wat doe je dan voor werk /.opleiding?
     
  15. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier gaat het ook goed, vooral druk en daardoor weinig tijd om in te loggen en actief mee te schrijven. @citroenrasp, ik zag je berichtje. Bedankt voor het recept, ik denk dat het daarmee wel gaat lukken!

    Ons weekmenu:
    Vanavond noodlesoep
    di - aardappelpuree met rauwe witlof en een stukje vis
    wo - jackfruit stoofpotje
    do - paella
    vr - thaise wokgroenten met noodles en misschien nog wat vega kip
    za - nocchi met stukken groenten / roerbak
    zo - leftover dag

    @Elena, het zit jullie qua auto's ook echt niet mee zeg! @MamaChantal, wat leuk dat je dochter het kerstdiner heeft gemaakt! Hoe was het? @bloemetje1, was alles nog op tijd binnen voor de kerst?

    Hier een vrij rustige kerst gehad, De eerste dag bezoek gehad, de tweede niet. Oud en nieuw wordt ook een rustige dit jaar. De boodschappen zijn vandaag weer bezorgd en alles is binnen, dus wel lekker dat ik daar geen omkijken meer naar heb voor de rest van de week.

    Hebben jullie een beetje zin in oud & nieuw? Ik merk dat waar het normaal een opbouw is naar het einde van het jaar, het nu voelt als gewone dagen, in afwachting van een nieuw jaartal komende vrijdag. Beetje flutdagen zo op het einde van een flutjaar zeg maar.
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Het is stil hier.
    Ik moet weer écht aan budget gaan denken, alles vliegt er uit momenteel.
    Grotere uitgaves komen er aan (droger, nieuw matras) dus alles wat we kunnen sparen is fijn.

    Hoe gaat het met jullie?
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zeker stil. Denk dat iedereen druk is.

    Hier ook, hele week gewerkt, gisteren nog na mijn werk wezen oppassen, was pas tegen half 7 thuis. Daarnaast natuurlijk de jongens die thuis zijn.

    Waaraan merk je dat het geld eruit gaat? Ik heb sinds mijn afgelopen salaris binnen was echt elke cent die eruit ging genoteerd. Dus niet alleen het bedrag maar ook waaraan. Woensdag komt mijn salaris weer binnen en dan gaan we eens evalueren hoe en wat. Misschien een idee ook voor jullie?
     

Deel Deze Pagina