Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    @vlinder12345 Dank je wel! Hoe gaan jullie om met bezuinigen/besparen?

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @DreamsandHopes , wij zijn vooral bezig met sparen voor de verbouwing. En dat gaat erg goed!
    Bij ons ging er veel geld uit aan eten bestellen en dat proberen we te minderen.
    We hebben niet echt een week budget, maar ik let er wel op.

Ik let er vooral op dat ik niet teveel aan de kinderen uit geef.
    Nu bijvoorbeeld al 1,5 maand geen kleding gekocht voor ze.
    Ze hebben echt veel te veel.
    En voor mezelf koop ik echt heel weinig!

3. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Net weer naar de stad geweest.
    Teveel uit gegeven, maar moest echt een nieuwe broek.
    Schaam had er maar 1 die super past, met zakken voor mijn werk.
    Mijn andere broek heeft geen zakken, zucht!
    Dus nu 1 erbij :).
    Ik ben een drama met broeken, kan er moeilijk 1 vinden.

Ook nog taart besteld voor het weekend en 2 kleine cadeautjes gekocht.
    Niet teveel want we hebben al een plastic speelhuis gegeven voor de verjaardagen van de kinderen.
    Nu nog een speelgoed auto gekocht en keuken spullen voor in het huisje.

4. Triangel

Triangel Niet meer actief

@Elena22 Meis, gaat alles goed?

@DreamsandHopes Hier is het ook een kwestie van noodgedwongen bezuinigen en besparen. Ik ben mama van 3 kleintjes en tot halverwege augustus nog thuisblijfmoeder. Het is te doen, maar erg goed opletten wat we uitgeven. Straks ga ik weer werken, niet persé vanwege het geld, want met de kosten voor de kinderopvang, een tweede auto, terugbetalen van toeslag van 2017 valt het nog best tegen. Persoonlijk wil ik niet werken alleen voor het geld alleen zeg maar, snap je? Dus de keuze om te gaan werken heb ik gemaakt omdat ik nieuwe uitdaging wil en het me een ontzettend leuke baan lijkt.

@vlinder12345 Oei oei oei, even lekker geld gespendeerd? ;)

Hier hebben we van het weekend de KOT aangevraagd en ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen, hopelijk is het op tijd binnen. Ik heb geen idee wanneer het kdv geld afboekt en we hebben het geld van de spaarrekening natuurlijk ook nodig voor de tweede auto aanschaffen, dus hopelijk gaat alles goed. Best stressvol eigenlijk, onze buffer is nog zo klein vanwege de verhuizing eerder dit jaar.

Heb gelukkig wel een aardig weekmenu in elkaar weten te draaien, volgens mij gaan we wel lekker eten.

Vrijdag: uiensoep
    Zaterdag: bbq (feest opa en oma)
    Zondag: linzensoep
    Maandag: linzensoep
    Dinsdag: rijst, ei, groente
    Woensdag: dhal
    Donderdag: gebakken aardappels met paprika, ui, champignon en gekookte erwten

Wel vrij veel soep, maar dat eet peuter tenminste wel. En die linzensoep is echt jummie. Vaak eten we er dan een broodje ei, tosti of wat rauwkost met gebakken aardappelen bij. Dus prima maaltijd wat mij betreft. Dhal ga ik voor het eerst maken, klinkt ook echt geweldig lekker. Ik denk dat de boodschappen zo'n 60 euro gaan kosten deze week.

Zaterdag gaan we dus een dagje weg met opa en oma en de lunch moet ieder voor zich verzorgen. Opa en oma hadden in de middag een activiteit gepland met aansluitend bbq en mijn tantes hebben een fotograaf geregeld in de morgen, maar lunch moet ieder voor zich regelen. De kosten voor de fotograaf worden verdeeld over de kinderen van mijn opa en oma, dus daar hebben we in principe geen kosten meer aan, maar ik vind het wel erg leuk om een foto te hebben van ml, ik en onze kindjes, dat kost 25 euro. Dan krijgen we hem digitaal. Maar dat geld had ik al overgeboekt. :) Verder wil ik nog wel een lekkere lunch meenemen. De croissantjes zijn in de aanbieding bij de Plus, dus die ga ik kopen. Heb nog leeg krat bier en lege flessen liggen, daarvan mogen we lekkers kopen zaterdagmorgen, heb ik bedacht. ;)

@DreamsandHopes Vegetarisch eten is ook wel een idee om te besparen op de boodschappen. Geen dure vleesvervangers kopen, maar gewoon vervangen voor ei en peulvruchten.

5. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja haha @Triangel . Moest ff wat dingen kopen, ook wel nuttige dingen.

Vind het idd veel soep. Onze peuter is ook erg kieskeurig en eet ook alleen soep en macaroni. Macaroni alleen met saus uit potje anders niet. Echt drama.
    Tip: rijst met witte bonen in tomatensaus uit een potje echt lekker. Met eventueel stukjes tomaat erbij. Echt lekker!

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Soep met broodjes erbij is wel lekker!

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik ken het vlinder,hier had ik ook maar 1 broek en 1 voor te werken:( maar ik heb nu bij het kruidvat 1 nieuwe spijkerbroek gekocht en 1 bij de zeeman totaal kosten 19,99:D en ze zijn harstikke leuk!
    ik koop eerder voor de kinderen dan voor me zelf,maar was mijn broeken wel erg vaak!
    wat gezellig triangel zo met opa en oma weg! wat gaan jullie allemaal doen?
    oh heerlijk verse croisantjes,altijd lekker voor een heerlijke lunch!
    dan zullen jullie vast wel gaan genieten zaterdag!

8. Triangel

Lastig hè, die kieskeurige peuters. Ik heb die bonen in tomatensaus nog nooit op durf niet goed, haha. Het ziet er zo vies uit.

Ik ben zelf ook erg gek op soep, dus ik vind het geen probleem. Man eet ook vaak later dan ons en soep blijft lekker als je het opwarmt, dat is lang niet met al het eten zo natuurlijk.

@bloemetje1 Goed dat je wat voor jezelf hebt gekocht, kan best eens nodig zijn.

We gaan foto's maken en brood eten in een grote stad in NL, ik blijf een beetje van hoor ;) en vervolgens naar een kleinere plaats daar ergens in de buurt waar we kunnen bbq'en en wat sportieve activiteiten kunnen doen, maar ik doe nergens aan mee ivm kindjes.

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Die bonen zijn best lekker!
    Ik hield er ook niet van, maar man doet alle soorten potgroente door het eten.

Pot opwarmen, rijst erbij koken. Door elkaar opscheppen en wat salade erbij. Ik vind het echt lekker. Zelfs de kinderen eten de bonen, peuter eet heel het bakje leeg.
    Of lekker met couscous.

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wat ik trouwens vaak doe met vale kleding die niet versleten is is verven. Kun je bij de kruidvat kopen voor 7-9 euro. Ik heb een paar broeken van de shoeby die ontzettend lekker zitten maar wel vaal worden van het vele wassen. Nieuw zijn ze 60 euro dus eens in de 1,5 jaar ofzo dan geef ik ze weer een verfje

11. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    @vlinder12345 ik heb (helaas) nog geen kinderen, maar dat scheelt nog wel even in de portemonnee. We zijn er wel mee bezig, dus het is voor ons wel belangrijk om in de komende periode te leren goed met onze financiën om te gaan voor als het zover is..! :)

@Triangel Ik snap wel dat je gaat werken voor het plezier wat je ervan ervaart en de ervaringen die je opdoet! Luxe hoor dat je dat zo mag kiezen! :)
    Lekker menu trouwens, heerlijk al die peulvruchten! :) Ik ben zelf al aan het minderen wat betreft vlees (al moet ik zeggen dat ik vandaag toch ook best veel vlees heb gegeten tijdens de BBQ), ik ben bijv ook gek op groentesoepen die ik dan zonder balletjes oud maak.

12. Triangel

@vlinder12345 Dat moet ik dan misschien eens proberen. Ook natuurlijk lekker low budget gerecht. ;)

@Krulpeterselie Dat heb ik ook wel eens gedaan. Had een heel leuk jurkje, maar gelijk bij de eerste keer een chloor vlek erin. Geverfd met donkerblauw en dat ging prima. Was ik echt zo blij mee. :)

@DreamsandHopes Ik hoor dat van veel mensen; ''wow, wat mooi dat jullie dat kunnen, maar wij redden dat niet hoor!'', maar ons inkomen is beneden modaal. Straks wsl ongeveer modaal. En we hebben nog veel minder inkomen gehad een aantal jaar terug, en toen lukte het ook. Kwestie van heel bewust met geld omgaan, dan zouden veel van die mensen die tegen mij zeggen dat ik in een luxe positie zit, het ook gerust kunnen. Wij gaan bijvoorbeeld nooit op vakantie en doen weinig uitjes die geld kosten. Ik vind dat we nog steeds een erg leuk leven hebben, maar een ander vindt het misschien niets. Mja, dat kost dan wel geld natuurlijk. ;)

13. Triangel

Zo, boodschappen gedaan. Zal even een lijstje ervan maken. Prijzen zijn ps.

2 * kokosmelk 0,69
    5 * potjes fruit 0,79
    2 * passata 0,46
    2 * potjes groente 0,79
    3 * appelmoes 1,02
    Eieren 1,39
    2 * drinkpakjes dubbelfris 1,89 (bonus 1+1)
    Sweet chili sauce 0,89
    Zuivelspread 0,83
    Beschuit 0,39
    Smeerkaas 0,38
    Kaas 2,71
    2 * alpro boter 0,82 (bonus 1+1)
    3 * Griekse yoghurt 1,39
    Drinkpakjes melk 1,79
    Rode peper 0,29
    Chocolade koekjes 0,75
    Lange vingers 0,79
    2 * Soepstengels 0,41
    Mentos 1,57
    Crackers 0,94
    5 * Tarwe brood 1,19
    2 * Buitenbeentjes appels 1,29
    Paprika stoplicht 1,49
    2 * Peren 1,19 (bonus)
    3 * bananen 0,99
    Aardappelen 2,19

Totaal wat we moesten betalen was 48,87. Prima bedrag dus. ;)

14. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    mooi lijstje weer triangel!

15. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    en heel veel plezier morgen met het uitje klinkt heel gezellig en jullie hebben veel geluk met het weer.
    en geniet van de lekkere lunchspulletjes die je nog koopt bij de plus:) ook een hele fijne winkel,maar die ligt hier weer een stuk uit de buurt,loop er wel meestal even binnen als ik naar mijn ouders ga,ik vind de ranja daar ook zo lekker de sinasappel mandarijn.

16. Triangel

Dankjewel!

Ik ben helemaal geen fan van de Plus eigenlijk. Ik vind de winkel die nu het meest dichtbij ons huis is, ook zo klein. Ben echt AH fan. ;)

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Hey dames, ik ben er nog hoor :thumup: Ik zal straks even reageren. Zo eerst de dreumes naar bed brengen.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie ; Fijn die producten die de gasten hadden laten liggen :) Ik heb ook een keer een spijkerbroek opnieuw geverfd, was goed bevallen.

@Triangel ; Ik ben er nog hoor :D Afgelopen week weer nachtdienst, extreem weinig geslapen (lees 2 uur per dag), de dreumes die niet wou slapen en de stress rondom de operatie van mijn moeder. Alles is goed gegaan, inmiddels is ze thuis en moet ze herstellen en aansterken voor de chemo's. Hier ook een groot fan van Appie! Mooi lijstje weer. Lekker soep. Ik ben gelukkig gezegend met twee allesetertjes (over het algemeen dan) dus wij kunnen wel lekker gevarieerd eten. Overigens houdt onze jongste totaal niet van gekookte aardappelen, spuugt het echt uit zo vies vindt hij die :roflmao: Gelukkig eten we die niet zoveel. Veel plezier morgen!

@DreamsandHopes ; Dat is niet veel voor alles. Met zijn tweeën wel haalbaar denk ik. Succes en nogmaals welkom!

@Bezuinigen en besparen; Wat wij doen: Zelf kruiden kweken (gewoon in de vensterbank) Zelf wat groenten kweken (niet veel want we hebben enkel een balkon maar alles scheelt al). Zoveel mogelijk uit het seizoen eten, weekmenu plannen, basisvoorraad aanhouden. Ik combineer verse groenten en fruit ook met diepvries en dan heb ik altijd de goedkoopste zakken uit de diepvries. Wij drinken voornamelijk thee, water en aanmaaklimonade. We hebben enkel soms wat fris voor de afwisseling of een uitstapje. Ik combineer gekochte wasmiddel met zelfgemaakt wasmiddel, zelfde geldt voor deo. Zijn zuinig met verzorgingsproducten. Kopen tweedehands waar kan en mits in goede staat. Ikzelf gebruik vooral de fiets, mijn man heeft de auto echt nodig voor zijn werk. Uitjes zijn hoofdzakelijk gratis of goedkoop. Gaan bewust om met energie en gas. Repareren waar we dat kunnen. Verkopen op marktplaats. Houden bewust een kasboek en budget bij en die wordt met grote regelmaat gecontroleerd. En vast nog wel meer kan er alleen even niet op komen haha.

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    goedemorgen meiden,
    en triangel was het nog gezellig gisteren?
    en nog lekkere lunchspulletjes gehaald?
    hier krijg ik vanmiddag visite,moet dadelijk nog naar de winkel,wat blikjes frisdrank halen,wat chipjes en een zak nootjes,en voor mijn vriendin en haar man flesje wijn,en voor de kinderen een doos ijsjes!
    ben nu al de frietketel aan het schoonmaken,neem ik dadelijk een fles nieuw vloeibaar frituurvet mee,en wat frietjes,snacks,en een zak sla.ze blijven gezellig mee eten dus moeten we het gezellig maken:)
    oh en nog donuts bij de lidl die wilden de kinderen graag voor vanmiddag bij de koffie/thee.
    ben mijn boodschappenlijstje aan het maken,en zie dat ik ook nog mayonaise moet hebben,ketchup,en de kinderen willen graag zo een fles amerikaanse frietsaus van bij de lidl,die is dacht ik 1 euro dus vooruit!
    fijne zondag meiden!!

20. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Fijne zondag @bloemetje1 !
    Wij hebben hier een feestje :)!
    Bbq :):), voor de verjaardag van de kinderen.

Deel Deze Pagina