Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #502 Krulpeterselie, 12 jul 2017
    Laatst bewerkt: 12 jul 2017
    Goed!!! Ik heb zojuist de plus beroofd :)
    Alle roerbakgroentes lagen met 50% kortig houdbaar tm 13-07. Dus de vriezer zit ramvol! Ook wat vlees met 30% korting meegenomen. Samen met wasmiddel 1+1 gratis, toiletpapier, aanmaak, bloemkool en courgettes en wat andere aanbiedingen had ik totaal 24,80 aan korting te pakken :D. Moest alsnog 70,28 betalen maar beter dan 95,08
    Ook nog statiegeld en koopzegels ingeleverd en dat leverde 50 euro op die nu in mijn vanmorgen gekochte dichte spaarpot zit voor de vakantie. Van wie zou ik die hebben :)
    En onze telefoons waten kapot. Hier komt de vaste lijn op uit maar dat werkte niet meer nadat we de prive lijn opgezegd hadden. Laten resetten door de provider en oplaadbare batterijen gekocht bij de action. Voor 2,29 weer twee werkende telefoons.

Triangel vindt dit leuk.
  3. Triangel

Leuk leuk, goed bezig zeg. Ik voel me dan altijd zo rijk hè, als ik de vriezer vol heb.

Die spaarpot, haha! Ik heb net nog wat bedacht en gelijk uitgevoerd, want ik ben nu in de ban van ongemerkt sparen. De bedragen van boekjes van koopzegels ga ik in de spaarpot stoppen. En ik heb een rekening met opnametermijn geopend, nog één. En daar ga ik de 52 weeks money challenge mee doen. Heb gewoon een soort bingo kaart gemaakt met daarop een aantal keer 2,50, 5, 7,50 en 10 euro en iedere maandag stort ik één van die bedragen op de rekening en dan mag ik het vakje inkleuren. Totaal mijn eigen draai aangegeven, maar ach, dat mag vast wel. :)

Als jullie denken, waar hebben zij het over, we zijn lid van een groep op facebook waar enorm leuke tips gedeeld worden. Meer geld, minder stress - bespaartips, voor wie ook wil meegenieten.

Ik heb de boodschappen besteld voor morgen. We vieren de verjaardag van de tweeling dus ik zit weer op een flink bedrag, dus laat ik ze bezorgen. Ik zal zo mijn lijst even laten zien. :)

Vrijdag gaan we vliegtuigen spotten, dan is de tweeling echt jarig en is manlief vrij en gaan we dus op stap. Ik heb daar geen rekening meegehouden met boodschappen doen en doel is dus niet nog eens naar de winkel voor extra lekkers, maar gewoon meenemen wat we thuis hebben liggen. Heb nog een paar losse euromunten in mn portemonnee, wie weet kunnen we daar nog wat mee, maar dat zien we dan wel.

4. Triangel

Weekmenu
    Vrijdag: dhal (alles nog liggen van vorige weekboodschappen, want niet gemaakt ivm eten halen bij snackbar! :( )
    Zaterdag: patat (feestje tweeling, mijn ouders blijven eten)
    Zondag: uiensoep en tosti (uiensoep nog in vriezer)
    Maandag: groente, gebakken aardappelen en linzenballetjes
    Dinsdag: rijst, ei, groente
    Woensdag: prei omelet met kaas en gebakken aardappelen
    Donderdag: rijst, ei, groente

Weekmenu is even snel tussendoor bedacht, dus weinig inspiratie voor jullie vrees ik.

1 AH Aardbeien siroop 2,59
    2 AH BASIC Choco pinda's 3,88
    1 AH BASIC Chocolate chip cookies 0,75
    1 AH BASIC Kano's 0,65
    2 AH BASIC Mini friet 2,12
    2 AH BASIC Soepstengels naturel 0,82
    3 AH BASIC Tablet melk/ hazelnoot 1,47
    4 AH BASIC Tortilla chips nacho cheese 1,76
    1 AH BASIC Vastkokende aardappelen 2,39
    1 AH Babymaaltijd aard-bloemkool-ei 12 mnd 0,99
    1 AH Babymaaltijd aard-brocc-wort-kalk 12 mnd 0,99
    1 AH Babymaaltijd spaghetti bolognese 12 mnd 0,85
    2 AH Beschuit naturel 0,78 (BONUS)
    2 AH Buitenbeentjes appels zak 2,58
    2 AH Buitenbeentjes peren 2,58
    2 AH Chips cheese onion 1,70
    1 AH Extra jam aardbeien 0,95
    1 AH Extra jam frambozen 1,29
    6 AH Fruithapje appel-peer-abrik-ban 6 mnd 3,90 (mijn peuter en baby's vinden fruithapjes 6 maand zo lekker, hahah! dit is makkelijk voor vrijdag)
    1 AH Halfvolle melk houdbaar 1,79 (drinkpakjes voor peuter)
    1 AH Handzeep cream navul 0,90 (vandaag en dinsdag pogingen gedaan zelf zeep te maken, jammerlijk mislukt. Te dik en te dun. ;))
    2 AH Kaas flips 1,18
    4 AH Luchtige crackers volkoren 3,76 (BONUS, peuter eet deze erg graag, ik ook, met een beetje pindakaas, lekker plakkerig)
    2 AH Minisnacks 4,30 (voor het feestje)
    1 AH Smeerkaas naturel 0,38
    1 AH Standaard 3 groeimelk 6,49
    1 AH Thee specerijen-rooibos mild & zoet 0,69
    5 AH Zaanse snijder bruin heel 5,95
    1 AH Zilvervlies rijst voordeel 1,95 (6 cent in prijs gestegen sinds ik deze voor het laatste kocht)
    1 AH Zwarte thee bosvruchten zacht & rond 0,92
    1 AH Zwarte thee citroen fris & fruitig 0,75
    3 Bananen zak 2,97
    2 Covelt Dixap appel 4,90
    2 De Zaanse Hoeve Jong 48+ stuk 5,38
    5 De Zaanse Hoeve Yoghurt Griekse stijl 6,95
    2 Groko Sperziebonen gebroken 1,24
    2 Kwekkeboom Goudse kaassouffl?s 3,98 (gratis bezorgen bij 3 pakken kwekkeboom of van dobben)
    2 LU Tuc crackers sour cream & onion 1,88
    1 Mentos Drop 5-pack 1,57 (BONUS)
    2 Valle del sole Rode split linzen 4,38
    1 Van Dobben Kalfsvlees croquetten 2,59
    2 White Lady Naturel zuivelspread 1,66

Totaal 98,30

Heb nog vrij veel soorten groente in de vriezer. En nog een komkommer in plastic in koelkast.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Toch weer fijn een besparing van ruim 25 euro! Haha, jij ook al aan zo'n spaarpot :thumup: Wat voor telefoons hebben jullie dat je er een oplaadbare batterij in kon doen?

@Triangel Mooi lijstje weer. Veel plezier op het feestje van de tweeling!

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; De bodem van de portemonnee is nu behoorlijk in het zicht. We hebben een aantal dingen op Marktplaats staan, hopelijk verkopen we dat een beetje, dan hebben we weer een beetje adem ruimte. Gelukkig duurt onze financiële maand nog maar 12 dagen, dan is het nieuwe geld er. Er komen de 20e wel toeslagen binnen maar die zijn echt voor de kinderopvang nodig. Komende tijd dus weer even crea in de keuken zijn. Ga straks even door de voorraad heen en een menu plannen.
    Ik was gisteren trouwens bij een vriendin. Ik zou bij haar eten om de tijd tussen mijn werk en de zomerborrel van mijn werk te overbruggen. Ik had zelf zo'n kant en klaar lasagne meegenomen om haar te ontzien. Nu bleek zij vrijwel geen eten te hebben en geen geld meer. Ik voelde me zo slecht. Ze heeft ook amper voorraad maar ik vond nog wat macaroni die we gekookt hebben. Toen hebben we allebei de helft macaroni gegeten met de helft van de lasagne en een beetje olijfolie. Was prima te doen ;) Vond het zo sneu voor der, als het goed is komt ze van het weekend hier eten. Eens even wat lekkers voor haar in elkaar flansen.

7. Triangel

@Elena22 Wat rot dat je vriendin net als jullie in finacieel zwaar weer zit, al is het voor jullie als het goed is maar tijdelijk.
    Ergens lijkt het me ook wel eens 'fijn' als één van mijn vrienden of kennissen het ook wat minder goed zouden hebben. Dat klinkt wat vreemd, maar ik praat heel weinig over dat wij soms best moeten puzzelen met mensen uit mijn omgeving, iedereen heeft het gewoon goed voor elkaar, veel tweeverdieners of zonder kinderen en zo. Ik gun uiteraard niemand financiele shit, maar zou het wel lekker vinden een gelijkgestemde te vinden. Gelukkig lukt dat via internet wel.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel Daar had ik het met die vriendin gisteren ook over. Dat het zo fijn is dat we van elkaar echt snappen hoe het is.

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , wat naar voor je vriendin!
    Lief van je dat je een maaltijd hebt gemaakt!
    We zijn er om elkaar te helpen :).

Leuk nieuws de kleinste staat nu, en probeerde net over te steken van bank naar tafel! Leuk :)! Word ik blij van! :):)

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    @Elena22 het levert dan ook wel weer mooie gesprekken op. Wat @Triangel zegt merk ik ook wel. Wat ik vaak merk is dat we het zelf langzaam beter krijgen en een hoop rommel weg kunnen werken van de afgelopen jaren, maar ik blijf soort van gul ofzo. Als ik een dag plezier kan beleven dan doe ik dat ook (uiteraard niet tegen elke prijs) zoals bijvoorbeeld een familiedag. En dan mensen die 100% zeker meer te besteden hebben dan wij, zeuren dat de geplande activiteit toch te duur is. Ga dan niet mee denk ik dan of zeg dat van te voren. Iedereen is hier ook altijd welkom en krijgt dan ook gastvrijheid dmv eten en drinken aangeboden. Je kan altijd aanschuiven etc. Maar andersom krijg je dan op een verjaardag worstjes met een augurk in vieren gesneden (echt!) en dan drie keer rondgaan en een glaasje aangelengde sap uit een pak (dus sap in een kan gieten en dan water erbij doen). Gek genoeg vind ik dat juist weer vrekkig ofzo. Kan het lastig onder woorden brengen
    Zoals de blog van aad actief ze leeft van een budget van 50 euro per week en moet je zien wie er allemaal langskomt, mee eet en gezelligheid. De gulheid spat ervanaf.

11. Triangel

@Elena22 Dat lijkt mij ook echt. Zeker als je samen de schouders er onder zet zoals jullie doen en niet samen gaat zitten kniezen. :)

@Krulpeterselie Pfff, ja, ik snap je helemaal. Ik heb ook zo'n hekel aan dat eeuwige gemekker over de centen. Ga dan niet. ;) En idd, vreselijk, dat knieperige. Besparen, oké, minder dure hapjes ed snap ik ook. Maar de hoeveelheid moet wel gewoon kloppen en vrekken vind ik gewoon stom ;)

12. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Wat een leuk topic. Ik lees al een tijdje mee maar dit is de eerste keer dat ik post :)

Heb altijd als een luxepoes geleefd (festival hier, broodje halen daar) nooit echt gespaard. Maar nu word mijn hele leven anders want ik ga in december bevallen. Vriend en ik zitten beiden op school en wonen nog thuis. Hopelijk krijgen we ergens dit jaar nog een woning toegewezen maar de vraag is hoog en het aanbod laag. En dan gaat het echt krap worden (stufi als inkomen en dan de vaste lasten en onze baby) vind het erg spannend allemaal en hoop dat we het redden. Hebben jullie nog tips?

Waar doen jullie bijvoorbeeld het goedkoopste boodschappen? Wij hebben in ons dorp alleen Aldi, Coop en Plus maar heb het idee dat de Jumbo en Lidl veel goedkoper zijn. Ik ben echt een kook fanaat maar vind gezond eten zo duur, helaas. En wat vinden jullie nou echt nodig voor een baby qua spullen? Ik wil geen overbodige spullen inslaan die ik niet ga gebruiken want ik ben helemaal into minimalisme de laatste tijd.

13. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat vervelend voor je vriendin elena! heeft ze ook kinderen? hoop dat ze het ook snel beter heeft! en dat ze weer snel boodschapjes kan halen.
    fijn dat ze bij jullie komt eten,super!
    die blog van aad lees ik ook inderdaad en echt super hoe ze het doet!
    veel plezier met het feestje van de tweeling triangel:)

14. Triangel

Dankjewel!

@Irisje24 Leuk dat je mee komt schrijven, welkom. :)
    Ik haal mijn boodschappen bij de AH. Hiervoor bij Aldi en Plus, omdat ze bij Aldi niet alles hebben. Maar nu naar één winkel, bevalt me prima. :) Misschien gewoon eens vergelijken online, bij Ah en jumbo kun je t hele assortiment online bekijken bijvoorbeeld.

Qua baby spullen. Een baby heeft maar heel weinig nodig, maar sommige dingen maken het net wat makkelijker. Ik zou iets om je baby in te vervoeren handig vinden, dus een maxi cosi en een kinderwagen of draagdoek. Iets om je baby in te laten slapen beneden is ook prettig. Dat kan de kinderwagen zijn, maar ook zo'n mozeswiegje of een box. Die box, sommige moeders zweren erbij, anderen niet. Meubels (kast, commode en ledikantje) zou ik zoeken bij kringloopwinkel of mp. Dat zijn dan de grote dingen. En laat goed weten aan je omgeving dat je van alles nodig hebt. De meeste mensen hebben genoeg spullen op zolder die je misschien wel mag hebben of lenen.

Verder voor het kleine spul, probeer het via mp of kringloopwinkel. En koop niet teveel. Stichting slimme boefjes al bekend bij jou? Google maar even. :)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel Nogmaals gefeliciteerd met de tweeling!

@bloemetje1 Nee, mijn vriendin is alleen.

@vlinder12345 Leuk, dat staan :) Nu is het gedaan met de rust ;)

@Irisje24 Welkom! Wij doen voornamelijk boodschappen bij de AH. Kan je ook prima budget shoppen. Als moeder en kraamverzorgende zou ik zeggen dat echt nodig zijn voor een baby; Een Maxi-cosi. Iets om de baby te vervoeren, hier zweer ik bij de draagdoek maar een kinderwagen kan ook. Een bedje. Een ladenkast kan ook als commode dienen maar die kan je ook tweedehands scoren. Een stapeltje hydrofielen (die dingen zijn multifunctioneel), wat setjes kleding maar hou het beperkt. De basis aan verzorgingsproducten maar niet een hele collectie, je weet nog niet wat voor huidje je kindje krijgt.

16. Lientje13

Lientje13 Actief lid

13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland

He prettykitty! ik lees net je post, maar als je gewoon geen uren werkt en geen ziektewet heb je toch ook geen loon?
    Ik heb ook een 0 uren contract vandaar mijn vraag.
    Of heb je gewoon gewerkt tot je verlof en dan krijg je geld van je zwangerschapsverlof?
    Ben het nl aan het uitzoeken :)

17. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    weten jullie waar je voordelig van die plastic mandjes kunt kopen? wil graag wat mandjes in de kast zetten voor wat voorraad spulletjes.

18. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
  19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Ik zou ook zeggen Action of de Ikea, maar die moet net in de buurt zitten. En je moet je daar kunnen beheersen :roflmao:

20. Triangel

@bloemetje1 ik heb de mijne bij de kwantum vandaan.

Deel Deze Pagina