Ik heb een vriendin die het echt krap heeft en daarom kunnen we weinig afspreken.. We wonen ver uit elkaar en man bezit de portemonnee en zij krijgt niets.. Ik heb haar wel eens stiekem geld toegestopt. Het is niet zo dat ik met haar tips ging uitwisselen, op een of andere manier leek me dat betweterig overkomen.
@Lovelive3 dat klinkt vooral als een heel ongezonde relatie eigenlijk. Hier gaat het minimaliseren ook lekker. De luiertas staat op marktplaats. Ik maak er een gewoonte van om dingen niet weg te leggen zo van; komt nog wel, maar gelijk als het overbodig blijkt te zijn wegbrengen naar kringloopwinkel of marktplaats.
Yes, hier maar €50 uit gegeven in 1 week. En dan ook nog drinkbekers voor de kleintjes gekocht. Zijn druk bezig met sparen. Vanavond bijvoorbeeld nasi maken voor 2 dagen! @Lovelive3 , wat naar van die relatie. Bij mijn oom en tante ging het vroeger ook zo. Ze moest alles terug brengen als ze wat kocht enzo. @Elena22 , veel opgeruimd! Gaat goed. Ik ga vanmiddag weer verder .
Hoe is het hier? Ik baal een beetje. Vanaf 21 augustus gaan de kinderen naar de opvang en vanaf eind deze maand gaan we betalen. Maar we hebben nog geen bericht van de belastingdienst. Ik ben bang dat het dus niet allemaal gaat lukken met ons eigen geld, want we moeten een tweede auto kopen natuurlijk. @Elena22 Hoe komen jullie de maand door?
jeetje triangel dat is balen! dat zijn natuurlijk flinke kosten met 3 naar de opvang,hopelijk horen jullie heel snel wat!
Zojuist een bestelling geplaatst bij de AH. Er is heerlijk veel in de (persoonlijke) Bonus van wat wij normaal gebruiken. Bio diksap, potjes, doekjes, zoet beleg, wraps, appelmoes, opvolgmelk!, dus dat is echt heel fijn. Als nog wel 100 euro morgen, maar goed, dan heb ik voor 4 weken babymelk in huis, diksap voor een aantal weken, genoeg potjes voor een aantal weken (alleen als we niet thuis eten hoor Dus fijn.
@Triangel Jemig wat vervelend van de belastingdienst. Ik heb toen begrepen dat het max 8 weken kan duren, hoe lang geleden heb je het aangevraagd? De maand doorkomen is echt met de hakken over de sloot Stond vanmiddag in de supermarkt en stond echt te rekenen of ik nog wel genoeg geld had. Moet er wel bij zeggen dat ik komende dagen weer vrij ben en dan is het makkelijker, kan gewoon koken uit de voorraad en niet snel snel na een lange dag zoals gisteren en vandaag (kwart voor 7 de deur uit half 7 thuis met twee hongerige kinderen die ook echt nog in bad moeten etc). Gelukkig komt er dinsdag nieuw salaris. Toeslagen morgen gebruiken we niet, die zijn echt voor de kinderopvang. Gelukkig is de schuld deze maand afgelost. Doen wel nog extreem zuinig, band van de auto moet nog steeds vervangen worden en moeten echt weer een nieuwe buffer aanleggen. Ik heb ook een bestelling staan voor dinsdag avond. Volgende week veel en onregelmatig werken, de dagen dat ik vrij ben echt geen zin om uren in de super door te brengen. Fijn weer voorraad bij de AH!
@Triangel , vervelend dat het nog niet geregeld is. Gaan jullie het wel redden dan deze maand? Wij zijn gisteren bij de makelaar geweest we hebben nu bedenktijd. Het huis ligt naast een waterzuiveringsinstallatie, de voordeur word gebouwd op de rand van de 'stankcirkel'. Dus daar mogen ze vanaf gaan bouwen. Maar daarvoor in die cirkel word het speeltuintje gebouwd. Gister geroken naast de installatie en het ruikt naar open riool!! Jullie snappen het denk ik al, we doen het niet. Op slechte dagen spelen de kinderen in rioollucht en je kan de ramen niet open doen. Nu op zoek naar bestaande woningen.
Oh jakkie, daar zou ik ook echt niets voor voelen. Wat stom zeg! We redden het op zich wel hoor, we hebben alleen het gespaarde geld voor de nieuwe auto nodig voor het kdv. Kijken of de belastingdienst komt met een beschikking voor nu en een maand of dat we geld moeten lenen bij familie. Maar het komt wel goed. Desnoods fietst mn man tijdelijk.
Balen. Waarom moet opvang zo duur zijn? Hoeveel% betalen jullie dan zelf van de opvang?? Ben daar nieuwsgierig naar.
Net weer een leuke besparing. Doosjes nespresso cups die uit het assortiment gaan. We leggen deze cups neer voor onze gasten. 9 doosjes a 10 stuks voor 8,96. Voor de korting kostten ze 2,99 per doosje dus 26,91 totaal.
Hangt helemaal af van je inkomen Vlinder. Het percentage heb ik ook geen idee van. Ik weer wel dat ik het te veel vind
@Krulpeterselie Dat is nog eens een fijne besparing! @Triangel Hopelijk hebben jullie snel het geld voor de opvang. @vlinder12345 Op dit moment betalen wij 74% van de opvang zelf. De overige 26% is toeslag. Als het goed is betalen we volgend jaar minder. Wij waren nog een deel aan het terugbetalen en dat is verekend daarom betalen we nu zoveel zelf.