Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Dankje meiden. Ik vind zo'n kip uitpluizen geloof ik iets teveel gefrunnik aan rauw vlees, sorry @citroenrasp

    @Elena22 ik denk dat het een combinatie gaat worden. Tofu ga ik gewoon proberen en wat extra groente erbij. Benieuwd hoe het gaat zijn.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Je kan het gewoon in de keukenmachine doen als je die hebt.
     
  3. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hey meiden ,
    ik heb gisteren een geweldige dag gehad!
    ben de hele dag met een vriendin en haar man op pad geweest,we zijn lekker gaan wokken en ik heb ook nog een treinkaartje gekregen voor samen weer een dagje te gaan treinen met mijn vriendin.
    wat heb ik genoten van deze dag!!
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Klinkt goed Bloemetje!
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Dit heb ik gisteren uiteindelijk allemaal gescoord;

    - Een wheelybug muis 2.00 euro.
    - Een Fisher Price kassa compleet 1.25
    - Een Nijntje houten magnetische puzzel 1.25
    - 3 nieuwe broekjes + sjaaltje en mutsje met van die hippe printjes (vosjes, grafische prints ed) 12.00 euro (het vrouwtje dat ze verkocht maakte deze zelf).
    - Een Vingino shirtje 1.00
    - Een spijkerblousje van ik geloof Zara of Mango (zit in de was dus kan niet kijken) 1.00
    - Een spijkerjogging broekje van Tumble n Dry 2.00
    - Een hele mooie stoere degelijke jas voor de oudste (eigenlijk bedoeld voor hiking) 2.50
    - Stapel Pokemon kaarten 2.00
    - En onze oudste had diverse actiefiguren met geluid ed van Toy Story 6.00
    - Een race auto voor ons oudste 2.00
    - Een nog nieuw judo pak in de verpakking voor 3.00
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1; Nee onze oudste zit nog niet op judo. We wachten tot er een plekje vrij is op de maandag zodat mijn man met hem kan gaan. Op vrijdag heeft hij al zwemles, zaterdag werk ik om de week dus is niet zo handig, zondag houden we vrij ivm verjaardagen en familietijd, woensdag hou ik bewust vrij zodat hij af en toe nog kan afspreken of we iets kunnen doen en dinsdag en donderdag zijn gewoon onhandig ivm dinsdag werken en donderdag regelmatig uit de nachtdienst komen.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @citroenrasp; Welkom terug! :) Lange tijd alleen. Wel fijn dat je dan lekker zelf kan bepalen wat je eet. Als mijn man niet thuis is eten wij ook meestal vega. Het nieuwe forum is inderdaad wennen.

    @Triangel; Een lekker rustig dagje klinkt ook heel goed! Hier is onze oudste echt gek op Koningsdag, zijn hier ook veel activiteiten voor kinderen, springkussens, brandweerdag etc. Ik was wel echt mega moe gisteravond, viel gewoon zittend op de bank in slaap :p

    @vlinder12345: Welkom terug! :)

    @bloemetje1: Nee ik heb krul nog niet gezien.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb donderdag ook nog wat boodschappen gedaan, zal straks mijn lijstje even posten. Meneer de dreumes zit op schoot te spelen dus moet me in allerlei bochten wringen om sowieso te kunnen typen.
     
  9. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Eindelijk heb ik het groepje teruggevonden!

    @Triangel Je kan tempeh met zoeteaardappelen combineren. Eerst de tempeh bakken en de zoete aardappel in blokjes snijden (wel geschild en al). Een ovenschaal pakken en in de oven voor 20 minuten op 220 met beetje olie en op smaak brengen met zout en peper.

    Tofu kan je met heeeel goedkoop gehakt combineren. (ma po tofu). Recept kan je online vinden. Of tofu soep met spinazie.
    Of de tofu bakken in olie.

    Met kikkererwten kan je lekker falafel maken.
     
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Ik wilde gisteren nog even naar de stad, was ik helemaal vergeten dat het koningsdag was. Haha, oeps. Ben maar gelijk weer naar huis gegaan want ik houd absoluut niet van die drukte en met rommelmarkten haal je vaak toch alleen maar weer troep in huis, dus ik heb waarschijnlijk niets gemist.

    Er is hier een tassenwinkel die opheffingsuitverkoop heeft, ze verkopen vooral dure merken, maar wel echt kwaliteit. Mijn tas valt nog net niet uit elkaar, heb 'm ook al echt +10 jaar, daarom wil ik dus al een tijd naar de stad maar of het regent steeds hard (moet lopend of fietsend) of er is weer iets anders, dus ik hoop maar dat ze nog wat hebben tegen de tijd dat ik wel echt kan gaan.
     
  11. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    leuke spulletjes gescoord elena!
    ja dan is inderdaad de maandag fijner voor de judo,woensdag middag is inderdaad erg fijn als ze willen spelen met vriendjes.
    nog een tas gescoord citroenrasp?
    hier vorige week een leuke tas gescoord bij trekpleister voor 9,99 ,fijn voor mee te nemen naar het werk.
    jij ook alweer boodschapjes gedaan elena?
    laat je ze ook nog altijd bezorgen?
    merken jullie ook dat hoe groter de kinderen worden er steeds meer boodschappen doorheen gaan?
     
  12. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    We hebben van de week weer gekeken naar ons bestelgedrag van eten en uit eten gaan.
    Was schrikken!
    Toch weer rond de 100/150€, gaan dus weer meer zelf koken.
    Sluipt er stiekem in.

    Gisteren salade met rijst en bonen gegeten. En dan in een wrap gerold, erg lekker!

    Baal er erg van dat er zoveel door heen gaat.
    Boodschappen is ook snel 500€ en het gaat allemaal op!
     
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh dat herken ik heel erg. Uit eten gaan we nog niet heel vaak omdat we of oppas moeten regelen of niet de tijd kunnen nemen als de jongste meegaat. Maar bestellen wel. Als het een beetje drukke weken zijn is het al snel een makkelijke optie. Afgelopen maand is het me gelukt om de hele maand geen eten te bestellen, onder andere door voor te koken zodat ik gewoon wat uit de vriezer kon pakken. Zo, dat scheelt zeg!
     
  14. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Wij hebben dat helemaal niet. Behalve dat we ons wel laten verleiden bij de Ikea als we er eens zijn, dat we daar eten ipv thuis. Maar daar zijn we al een hele tijd niet geweest.
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Bestellen doen wij bijna nooit, uit eten zijn we helemaal nooit geweest (ik heb daar echt een enorme hekel aan). Als we bestellen dan is dat overigens ook vaak voor minder dan aangegeven op de menukaart, dan delen de kinderen bijvoorbeeld een eenpersoonsportie. Anders blijft er toch veel van over.

    Gelukkig houd ik van koken en mijn man houdt kennelijk ook wel van mijn kookkunsten haha.
     
  16. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Mag ik ook mee kletsen. We zijn momenteel aan het leven alsof we ww hebben. In mijn geval zou dat een grote val zijn ivm veel ORT.
    Daarnaast de vriezers en voorraadkast leeg aan het eten. Ben druk aan het opruimen en dingen op MP aan het zetten.
    Dit alles met 2 doelen. 1. Back to basic, we moesten het ooit met weinig doen, elk jaar leven we weer even als toen. Zo verleer je het niet en waarderen we de luxe weer van een normaal inkomen.
    2. Sparen, we zijn op zoek naar een huis. Tot die tijd is elke €100,- mooi meegenomen.
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Ja, heb er twee! Een wat grotete en een klein schoudertasje voor alleen de portemonnee en telefoon e.d. Nu maar hopen dat ze net zo lang meegaan als mijn vorige tas (+ 10 jaar!).
     
  18. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    ha ha ook nog 2:) welke tassen heb je. leuke kleurtjes?
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Haha nou niet echt, beide grijs. Wilde juist een beetje een neutrale kleur zodat het overal gewoon bij past.
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Boodschappen; Ja ik merk zeker dat ze wat duurder worden nu ze wat ouder worden, vooral mijn oudste (ruim 6,5 jaar) kan soms echt veel eten. Ik probeer een goede balans te vinden tussen zelf boodschappen doen (want producten met 35% en/of 50% korting) en laten bezorgen. Dit omdat de jongste echt een gruwelijke hekel heeft aan boodschappen doen en gewoon niet stil zit op de fiets. Dat was met alleen de oudste toch allemaal een stukje makkelijker.

    @Bestellen/uit eten gaan; Ja daar kan een hoop geld naartoe gaan. Vooruit plannen is gewoon heel belangrijk denk ik. Zorgen dat je een dag vooruit kan koken en dan makkelijke maaltijden invriezen. Of een stoommaaltijd oid halen (ik haal weleens die van de Appie voor een avonddienst, prijzen zijn ongeveer 4,80/4,90 euro maar prima te eten en over het algemeen genoeg groenten, evt wat rauwkost erbij en je hebt een prima maaltijd en goedkoper dan bestellen).

    Welkom nieuwe meekletsers!

    @citroenrasp: Leuk twee nieuwe tassen! Nog met een goede korting kunnen scoren?

    @Hier; Vanavond een avonddienst. Neem een restje eten mee uit de koelkast. Daarna hoef ik zaterdag pas weer te werken. Echt heerlijk. De jongste gaat 2 ochtenden naar de opvang zodat ik echt even het huishouden uitgebreid kan doen, misschien morgen of woensdag wel uitgebreid koken.
     

Deel Deze Pagina