wat geven jullie mee in de lunchtrommel van de kinderen? hier morgen weer naar school en heb al de broodtrommel klaar staan en daar komt morgen vroeg in, 2 sneetjes volkoren brood met beleg, 1 mini krentenbol,kleine tomaatjes en druiven. en voor tien uurtje 1 banaan,en 1 melk-liga,pakje magere chocolademelk. voor de grote pauze flesje water aangelengd met beetje kc.
Zo veel gekletst weer! Ik merk goed in het budget dat de vakantie voorbij is. Geen fruit en lunch meer op de bsk maar zelf meegeven. Hier gaat er voor 10 uur een appel mee of druiven of ander fruit. Tussen de middag twee sneetjes volkoren met kaas (ze maken altijd tosti's in de klas). Helaas is het beleg dus flink eentonig. Echt zo frustrerend triangel. Hopelijk hebben ze voor de 20e een beschikking. Onze tweeling is zaterdag jarig en heb nog niks geregeld :O. Ik weet helemaal niet wat voor cadeautje we moeten kopen. Alles hebben ze al en we komen om in het speelgoed. We zitten nu te denken aan een abbo voor de dierentuin. 3 keer gaan dan hebben we het eruit. Hagelslag: ook na 2018 is dat prima goed hoor! Eigenlijk alle dingen die niet in de koelkast hoeven zijn heel lang houdbaar. Er moet alleen een datum op van de nvwa.
voor dadeljk als de herfst/winter weer begint staan er ook al veel leuke hobby artikelen in kruidvat krantje voor lettering ziet er leuk uit!
Sorry weinig tijd om te reageren. Druk bezig hier, vanaf vandaag staat ons huis te koop. Nog niet op internet, volgende week pas. Er zijn vanmorgen foto's gemaakt. En vanmiddag gaan we keukens kijken. Kijken wat er mogelijk is met ons budget.
@vlinder12345 Hebben jullie al een huis gekocht? Vanwege de nieuwe keuken. Spannend, jullie eigen huis straks op internet. @bloemetje1 Ik ben gelukkig niet zo creatief, scheelt een hoop geld, haha. @Krulpeterselie Wij gaan een loopfiets geven aan onze oudste, is een maandje jonger. Maar dat hebben ze misschien al?
@Triangel , ja we hebben al een woning. We gaan in een twee onder 1 kap woning wonen. Ook in een rustigere buurt. Wel dichtbij onze ouders. We keken voor nieuwe keuken voor het nieuwe huis. Maar de vloer en nieuwe badkamer gaan voor. Wel veel wijzer geworden wat mooi staat in de woning .
@bloemetje1 Ik heb de knutselspullen gezien en een paar kleine dingen gekocht van het cash geld wat ik bij me had. Ik hou zelf sinds een aantal maanden een bullet journal bij en gebruik het hiervoor. @Mee naar school; voor de kleine pauze hier fruit. Soms een soort, soms meerdere net wat we hebben. Daarbij een pakje sinaasappelsap (haalt mijn schoonvader altijd bij de Aldi). Voor de grote pauze verschilt het, soms brood, soms restjes (bijv pannenkoeken of een ei, oid). Daarbij wat rauwkost en een dopper water. Onze zoon blijft 1 tot 2 keer per week over. @vlinder12345 Gefeliciteerd met de verkoop van het huis! Succes met alles @Krulpeterselie Gaan jullie het groot vieren? Een abbo is wel heel leuk, kunnen jullie gaan wanneer jullie het straks weer rustiger hebben, quality time met de kinderen.
Valt mee hoor elena. Ik heb taart besteld vij de hema. 27 euro totaal. Eentje ervan met een mooie foto erop. Ik heb rond de verjaardag van de tweeling echt tijdnood vanwege drukte in de zaak dus kan ik meestal niet zelf bakken. We gaan bij mooi weer naar een hele grote gemeente speeltuin een dorp verderop. Entree is gratis en je mag alles qua eten en drinken zelf meenemen en daar opeten. Scheelt mij alle bende in huis en veel plezier met zijn allen. Als alle familie komt zijn we met 15 kinderen en 14 volwassenen dus heerlijk als dat lekker de ruimte heeft ipv in ons postzegeltuintje. Hoef dus zaterdag alleen de taart op te halen en drinken te kopen. En wat chips en nootjes oid wat niet snel bederft als de zon schijnt.
@vlinder12345 Fijn, een woning. Veel meer ruimte dan nu? @Krulpeterselie Dat klinkt gezellig zeg. Hopelijk is het zaterdag mooi weer!
@vlinder12345 wat fijn. Een huis. Hopelijk worden jullie huis snel verkocht! @Krulpeterselie wat een feest! Hopelijk hebben jullie lekker weer en kunnen jullie buiten genieten van het mooie weer. In Juni heeft mijn vader courgette plant en pompoen plant in de tuin geplant. We hebben nu 4 keer van de courgette kunnen genieten. We hebben nu 4 pompoenen! Onze 2 tomatenplanten en cherrytomaatplantje doen het goed! We hebben denk ik als ze rijp zijn 4-5 kg aan tomaten en 1 kg aan cherrytomaten. 1 tomaat was rijp en die was zo lekker! Mijn beste vriendin en ik doen samen boodschappen. Vandaag thuis laten bezorgen en ze waren hier al om 8.15 ☹️ Haar een tip gegeven om te besparen. Totaal boodschappen (incl. statiegeld) 144.08 Voordeel Totaal voordeel 46.62 Servicekosten Servicekosten 3.95 Zomeractie diverse A-merken -3.95 Totaal servicekosten 0.00 Samenvatting Boodschappen 81 143.33 Bonusvoordeel -46.62 Subtotaal 96.71 Luke is van de week naar de CB geweest. Maar cb zegt dat hij onder de gemiddelde zat. Hij is 78,5 cm en 9,5 kg. Hij is 15 maanden. Hij moet nou in december terug voor een extra controle. Hoeveel weeg jullie dreumes? Ik maak mij geen zorgen, hij eet nog meer dan ik en loopt en kruipt overal rond. Hij is gewoon actief. (Ze weten dat het een halfbloedje is, mix Chinees en NL). Ik trek mij niks van de CB maar ik ben wel geschrokken..in mei was hij 8,7 kg en na die prikken was die zeker 1 kg afgevallen. Ik had nu verwacht dat die rond 10,5 kg is.
@lievemandie , mijn dochter was toen ongeveer 80 cm en 10 kg. Als ze maar gezond zijn toch? En alert en fit. Mijn zoontje ga ik niet vergelijken, die zit op de 2+ lijn. Heb juist mijn zorgen daarover uitgesproken maar doen ze dus niks aan. Omdat mijn man heel groot is. Pas met 2 jaar kan hij naar de kinderarts. Snap ik niet want mijn dochter moest met 6 weken terug naar de kinderarts, omdat ze prematuur was. En toen werd er al moeilijk gedaan omdat ze 1cm! te groot was. Nou ik snap het ook niet. Mijn zoontje eet ook mega veel, vraag me af of dat goed is? 4/5 boterhammen zijn normaal + 2stuks fruit + koekjes + 2 rijstwafels + warm eten en yoghurt. En dan nog drinken.... @Triangel , het is niet veel groter. Maar fijner ingericht. Onze woning nu is een drive in woning, dus voor alles moet je een trap op. In het nieuwe huis ligt de keuken en woonkamer aan de tuin. Ideaal! En de tuin is afgesloten . Nu kunnen we op 2 manieren de tuin uit en veel mensen staan over onze schutting te roepen, niet fijn! Dat is in het nieuwe huis niet mogelijk .
@vlinder12345 Luke krijgt 1 grote krentebol met 1 beker melk als ontbijt. Hij krijgt 2 keer fruit per dag, tussendoor eet hij 2x2 nijntje koekjes en groenten. Lunch eet hij een grote bolletje wit. Dan eet hij 's avonds een grote soepkom vol eten. Hij krijgt ongeveer 800 ml aan drinken (water,sap, bio sap). Tussendoor als ik ook eet, krijg hij meestal ook. Jong eet bijna de hele dag. Bij opa krijgt hij 2 keer warm op een dag. (2 volle kommen!) Naja..hun stofwisseling gaan zo snel denk ik dan? Weet ook niet waar hij dat allemaal laat. Mijn zoontje is met 37+3 geboren. Niet meer prematuur. Maar in mijn ogen wel!
9.5 kilo is prima toch? Hier zijn ze 8.5 kilo, bijna 14 maanden. Maar ze zijn gezond hoor. Gewoon niet teveel vergelijken als ze gezond ogen lijkt me het beste.
Hier altijd een grote knul gehad ( lengte Rn gewicht ) lag altijd boven de gemiddelde lijn. Hij heeft de lijn nu voor de 2e keer doorbroken wat betreft gewicht en ze gaf aan dat ze het volgens protocol moet zeggen. Hij is ruim 78cm en weegt ruim 10 kilo. Hij oogt niet mager, hij eet als een malle en beweegt continu ( zit nog geen moment stil ) hij verbrand dus super veel en ze gaf aan dat het dus bij hem hoorde, maar dat ze het volgens protocol moest zeggen. Zou me niet teveel zorgen maken hoor.
Hi, sinds deze maand heb ik ouderschapsverlof en de inkomsten dalen dus een beetje. Hebben jullie wat leuke bespaartips? Vind 38 pagina's teruglezen nogal een uitdaging...
@lievemandie Mijn oudste groeide altijd volgens het gemiddelde lijntje, mijn jongste is echter klein. Zit tussen de -1 en -1,5 lijn in. Hij wordt eind september 2 jaar is nu ongeveer 81 cm en weegt nu net 11 kg. Heel eerlijk kunnen die lijntjes en gemiddelde me helemaal niks meer schelen. Toen hij 3 maanden was kreeg hij nog volledige borstvoeding maar groeide niet snel genoeg, toen moest hij in vier dagen 150 gram aankomen anders zouden ze maatregelen nemen (ka oid), ik raakte volledig van slag waardoor mijn productie nog meer kelderde. Achteraf heb ik ook een klacht ingediend. Ik kijk vooral naar mijn kind. Hij is niet vaak meer ziek, is over het algemeen tevreden en blij (op de peuterdriftbuien na ) ontwikkeld zich prima en groeit langzaam maar gestaag. Naar mijn mening allemaal prima maar ik laat je eind van de maand zeker weten wat ze zeggen! Eten gaat hier trouwens als een bootwerker maar geen dag is hetzelfde. Ontbijten doet hij graag met havermout trouwens.
Klein lijstje van hier weer; Gisteren bij de Appie; 2 x zak doperwten diepvries 1.38 2 x zak sperziebonen diepvries 1.24 4x bakboter 1.52 2 x 500 gr AH kwark 1.64 Grootste zak AH verse spinazie 1.23 Vandaag wat dingetjes bij de voedselbank; 1 maiskolf 2 tomaten zakje soepgroenten 3 spitskolen bakje aardbeien pak wraps walnootboter (geen idee of dat lekker is) zakje ongebrande amandelen chutney pasta saus smeerkaas wat losse broodjes