Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , wat vervelend van haar arm. Hoop dat het snel beter gaat.
    Succes bij CB vrijdag.
    Hier is het goed gegaan :)

2. Triangel

Triangel Niet meer actief

3. Triangel

Zo, vandaag worden de laatste centen uitgegeven. Van een van de auto's de tank volgooien en wat contant opnemen, zodat ik vanavond spullen kan kopen op de tweedehands beurs. Gisteren voor iets van 30 euro in totaal boodschappen gedaan tot woensdag, dan is de uitbetaaldatum. Heb echt nog nooit zo erg op zwart zaad gezeten, geloof ik! :-O

Wel heel creatief boodschappen gedaan. Paprika's bij de Turk, 500 gram was 50 cent. Dat zijn 3 paprika's, rode. Een losse rode paprika kost bij de AH 0,99. De billendoekjes bij de kruidvat gekocht, de goedkoopsten zijn daar toch 10 cent goedkoper dan de goedkoopste van de AH. ;)

Ons weekmenu is niet zo spectaculair, maar alle restjes worden opgemaakt en zo konden we goedkoop boodschappen doen.

Vrijdag: pizzawraps
    Zaterdag: frietjes
    Zondag: sperziebonen, gebakken aardappelen en linzenballetjes
    Maandag: chili
    Dinsdag: restje chili / pannenkoeken als het niet genoeg meer is
    Woensdag: spinazie, aardappelen en wederom linzenballetjes, want ik heb heel veel linzen in huis en zo hoeven we geen vleesvervangers te kopen. En als ik dinsdag geen pannenkoeken hoef te kopen, kunnen we er een eitje bij eten.

4. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , goed weekmenu :).
    Leuk een tweedehands beurs, wat ga je kopen?

Hier rustig. dochter had alles onder gespuugd.
    Kan dus weer aan de was.
    Ook nog een paar bezichtigingen gehad, . maar het valt tegen.
    Volgende week wel weer 2 ingepland, dus gelukkig komen er wel mensen.

5. Triangel

Hier ook al een spuger... Sterkte jij!

Succes met de potentiële kopers volgende week.

Ik heb shirtjes en rokjes gekocht. En een jasje voor mezelf. Sneakers van Adidas. En teva's. Die laatste twee voor oudste dochter. Best goed geslaagd, vind ik zelf. ;)

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Zo zeker goed geslaagd @Triangel .
    Ah nee vervelend ook een spuger, hier is het bij 1 x gebleven. Alleen ze heeft het steeds over buikpijn.
    Hopelijk vandaag niet weer! Wat een zooi.

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hey meiden hoe is het met iedereen?
    wat lijkt me dat fijn zo een turks winkeltje ik hoor altijd dat daar alles zo goedkoop is met groente ,eitjes enz.,maar dat is hier ook nergens in de buurt.
    elena hoe gaat het met je moeder?
    hier komt vanmiddag vriendin naar me toe,heb bij de aldi afbakbroodjes mee genomen en vleeswaren.
    normaal gaan hier geen vleeswaren op,moet ik altijd weggooien,maar als iemand komt eten wil ik toch wat lekkers op tafel. en bij aldi is gebr. gehakt maar 0,59 en ham was ook maar dacht ik 0,89?
    bakje salade 0,89 aspeges meloen salade.
    jam,eitjes enz. heb ik nog voldoende in huis.
    deze week boodschappen-budget totaal op 95,00:eek:
    moest wel ook schriften,pennen, voor school.
    wasmiddel,kattenzand,doucheschuim enz.
    alleen nog bedenken wat ik vanavond maak:)

8. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Vraagje, wat gebeurd er met kleding die ik in de kledingcontainers gooi?
    Niemand wilt nog kinderkleding hebben en zomaar in de container gooien vind ik zonde!

9. Triangel

Ik heb daar niet zo positieve verhalen over gehoord. Het zou vernietigd worden?

Misschien kun je het aan de kringloopwinkel geven? Welke maten zijn het trouwens? En voor welk geslacht. Misschien kan ik het voor een klein prijsje van je overnemen? :)

10. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , weet je dat zeker dat het vernietigd word??
    Dan maar toch naar de weg geefwinkel.

Het zijn helaas veel jongens kleding. Maat 68 tot 80.
    Voor de meiden kleding had ik iemand gevonden, daar is meer interesse voor.
    Als ik het volgende keer weer niet kwijt kan zal ik het zeker zeggen tegen je :).

Tip: ik heb weer een groot pakket kleding via mp besteld. Vaak zijn er wel leuke dingen.
    Maar ik vind wel dat de grotere maten vaak troep is. Zat ook veel kapotte dingen bij :(.

11. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    @vlinder12345 Is er geen kledingbank bij jou in de buurt of kerk die kleding inzamelt voor mensen die bij de voedselbank lopen.

12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De containers hier schijnen goed gecontroleerd te worden. Alles wordt gesorteerd. Kleding en schoenen wat compleet en goed is gaat naar een goed doel. Kleding wat niet goed is wordt verkocht in van die lappendozen voor bedrijven als poetslappen.

Je hebt ook een stichting waar je je oakket mee kunt geven aan een postnl bezorger. Ga eens even voor je zoeken.

13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    https://www.packmee.nl/

Minimaal de helft van de opbrengst gast naar kika.
    Ik gooi het zelf altijd in de bak. Kleding koop ik veel bij de primark of in de sale als de prijxen dan gelijk liggen aan die van de primark. na een seizoen intensief dragen (heb ongeveer vier/vijf setjes per kind) is de kleding echt op. Dat van de primark komt gek genoeg vaak nog het mooiste uit de strijd. Met de tweeling is het anders echt niet te betalen ieder seizoen. Alles moet dubbelop gekocht worden.

14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Krulpeterselie , redden jullie het met 5 setjes per kind??
    Soms denk ik dat ga ik ook doen.
    Vooral omdat ik weinig kleding kan vinden voor mijn zoontje.

15. Triangel

Ik weet niet hoe vaak je wast? Ik zou het redden met 5 per kind iig

16. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ja hoor we redden dat makkelijk. Nu met zindelijkheid wordt het iets meer een uitdaging. Maar we zijn met vijf personen. Zeker in ons beroep gaat er dagelijks schone kleding aan ivm zweten. Er wordt daardoor minimaal 3 keer per week kleding gewassen. Meestal een keer spijkerbroeken en twee keer kleding als shirts en truien.

Hier gaat het vandaag minder. Vanmiddag is mijn verstandskies eruit gehaald bij de kaakchirurg. Nu de verdoving inmiddels is uitgewerkt snap ik ook waarom hij zo zat te schelden dat hij het niet voor elkaar kreeg. Allemensen wat een pijn. Doe mij de keizersnede maar. Dat was beter te hachelen dan dit. Pijn straalt volledige gebit boven en onder door, nek, schouders en hoofdpijn. Krijg mijn mond nauwelijks open (door de klem die ze erin gezet hebben denk ik) en slikken doet ook erg veel pijn.
    Ik heb nog diclofenac liggen van een eerder akkefietje. Die gaan er dadelijk in als het niet beter wordt. Heb sinds 12 uur al 3 ibuprofen en 6 paracetamol op normaal gesproken lig ik daar al plat van omdat ik er suffig van wordt maar dit houdt me wel wakker hoor brrrr.

17. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Krulpeterselie , vervelend! Heb ook liever een keizersnee :p. Hou je wat leuks aan over tenminste.
    Sterkte!!

Ik was elke, nu minder door de bezichtigingen.
    Maar eigenlijk elke dag, alleen droogt het langzaam en heb altijd het idee dat ik veel moet hebben.
    Maar bij mijn dochter word ik gek van haar kast. Zoveel spullen.....

18. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik vind het zo zonde van het geld :) een seizoen en weg kan alles weer. Niemand die er ook maar wat voor wil geven op marktplaats dus uiteindelijk doe je het alsnog gratis weg.
    Moet er wel bijzeggen dat de tweeling met drie jaar nog altijd een slab om hebben bij het avondeten. Die plastic dingen van de ikea wat zn bakje is. 9,9 van de 10 keer hebben ze daardoor geen vieze kleding. Slab onder de kraan en schoon zijn ze weer.

19. Premiemama

Premiemama Actief lid

27 jun 2016
    173
    54
    28
    @lievemandie

Hoi.
    Ik had een beetje teruggelezen in dit topic en had gezien dat jij je boodschappen in Duitsland doet.
    Mag ik vragen in welke winkel(s) je dan gaat?
    Wij gaan een weekje op vakantie naar Duitsland, vandaar de vraag :)

20. Triangel

Deel Deze Pagina