Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hoi triangel hier alles goed!
    wat fijn een andere auto,hier al meerdere jaren zonder auto,gaat financieel gewoon niet lukken,dus doe alles op de fiets,en bij hoge uitzondering neem ik de bus,die stopt om de hoek.

2. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Lief dat je om iedereen vraagt! Hier gaat het wel redelijk, ik erger me een beetje aan het feit dat we als gezin heel weinig tijd met elkaar doorbrengen omdat we heel veel werken. Wil er graag veranderingen in, maar mijn werk, werkt niet mee. En mijn man heeft sinds kort ook nog drukker, dus het word er niet beter van. Verder betreft de financiën, gaat het wel de goeie kant op. Das wel het voordeel van de nadeel.

Afgelopen weekend kippenbouten en gehakt gekocht, maar merk dat ik tot heden van alles maak toch zonder vlees :D

We eten wel lekker voor weinig geld, tenminste, dat denk ik wel haha.

3. LolaBloem

oh das wel balen, hoe ga je naar je werk?

4. Triangel

Triangel Niet meer actief

Woon je wel een beetje centraal @bloemetje1 ? Hier zou dat gewoon echt geen optie zijn, ben dan ook erg blij met onze auto's op zichzelf!

@LolaBloem Lastig zeg. Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te leven. Vervelend dat je voor nu niets kunt doen daaraan. Hopelijk komt er snel een oplossing.

LolaBloem vindt dit leuk.
  5. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik ga naar mijn werk ook met de fiets,wonen gelukkig kort bij supermarkten,en naar b.v. action half uurtje fietsen.
    eerst woonden we in een heel afgelegen dorpje en als ik wat vergeten was moest ik een uur fietsen heen en terug eer ik bij de winkel was.
    als ik met de bus wilde gaan moest ik eerst half uurtje fietsen eer ik bij de bus was.
    wat dat betreft een geluk nu zonder auto.

6. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wonen jullie dan erg afgelegen triangel?

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Elena heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Hier gaat het wel lekker op zich. Financien ziet er over een paar weken weer lekker uit als het geld van de belastingdienst komt waar we nog recht op hebben.

Heb vandaag een uitspatting van jawelste gedaan. Al ruim drie jaar erger ik me groen en geel aan onze dekbedsets die de kraamzorg op 95 graden gewassen heeft. Ik kom ruim 15 cm hoes tekort dus altijd een prop dekbed over aan een kant of helemaal naar beneden gezakt. Het waren hele dure van walra ook nog eens. Tot nu toe heb ik ze nog steeds niet vervangen. Nu is een vriendin van ons die veel voor ons doet binnenkort jarig. Zo mochten we in de 21 weken dat onze auto bij de garage stond iedere dag haar auto lenen om de kinderen naar school te brengen, mijn man als het nodig was voor de zaak etc etc. Ze past regelmatig op de kids. Zij is gek van Riviera Maison (ik ook maar duur!) en ze liet me een paar keer een heel mooi groot windlicht zien van €80,- maar dat ze die toch te duur vond voor zichzelf. nu was de actie dat je bij besteding van €250,- een dekbedset kreeg twv €119,-. Voor de maat die wij hebben (260x220) is dat niet overdreven duur. Ik heb dus een dekbedset besteld, dat windlicht en een strijkplankhoes van €9,-. Kwam nog €45,- tekort daarna. Wat koffieglazen erbij gedaan (we hadden er nog maar drie over) en nu dus een gratis zelfde dekbedset erbij. Dus eigenlijk zijn de mokken en het cadeau gratis want ik wildde toch al nieuwe sets kopen en die waren anders ook ruim €200,- geweest voor twee sets. Echt heel dubbel! Een besparing van bijna €100,- maar een uitgave van €250,-

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wauw krulpeterselie wat zal je vriendin super blij zijn zeg! wat een super mooi cadeau en uiteraard geweldig dat ze jullie zo heeft geholpen! hoe gaat het bij jullie met de boodschappen allemaal meiden?

9. LolaBloem

Manlief afgelopen weekend boodschappen laten doen bij de groenteboer. Hij kwam met een groot zak vol paprika's thuis :D

Dus probeer van alles met paprika te maken haha

10. LolaBloem

Wat zijn jullie lieve vriendinnen voor elkaar zeg!

11. Triangel

Wow Krulpeterselie, wat een uitgave, maar echt super lief en voor jezelf ook eens leuk, fijne nieuwe spulletjes!

Bloemetje, het is een dure week; veel voorraad in onze vorige maand opgegeten en dat moet bijgevuld worden. En maandag de oudste jarig!

12. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Ja echt heh maar we hebben een dekbed van 260x220. Naast dat die hoezen al zeer zeldzaam zijn kosten ze vaak ook nog ruim 100,- (ik weiger onder synthetische stoffen te slapen. Jeuk en zweterig)
    Dus wat dat betreft is het eigenlijk nog een besparing ook omdat ik nu meer voor minder heb en spullen die ik anders in andere winkels had gekocht voor evenveel geld en dan nog een mooi cadeau moest vinden wat er bovenop zou komen. Heel dubbel haha.

13. Triangel

Ik snap het helemaal hoor. Zelf hebben wij twee eenpersoonsdekbedden, ideaal, haha. Ik hou ervan mezelf in te pakken in een deken én erg gemakkelijk dekbedhoezen vinden, gewoon 140 bij 200 cm. :)

14. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dan kun je overal goed slagen inderdaad! We hebben een gekregen dekbed van echte texeler schapenwol. Gekregen van mijn ouders en als ik internet moet geloven belachelijk duur maar het slaapt heerlijk!
    Die gaat dus ook niet zomaar weg voor een ander dekbed. Maar morgen komt het binnen en ben zo benieuwd!

15. LolaBloem

Hoeveel besteden jullie aan dekbedden?

16. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dekbedden voor de kinderen zo weinig mogelijk. Ze slapen onder een dekbed van 30 euro (ikea) en de hoes ook max 25 euro (hemak). Zeker als ze klein zijn zijn er nog wel eens ongelukjes in bed en dan wil ik gewoon op 60 graden willen wassen. Er ligt ook een waterdicht ding onder het hoeslaken van de ikea.
    Die van ons is dus gekregen en voldoet prima. Ik heb dus geen idee wat ik daaraan uit zou geven. De hoezen die ik nu ga vervangen heb ik al 7 jaar in gebruik waarvan dus ruim drie jaar gekrompen in de was door de kraamzorg. De 95 graden was hebben ze niet overleefd.

17. LolaBloem

Oeii dat lijkt me wel heel erg duur ?
    Wij hebben voor onze matras hoeslakens gekregen van mijn ouders en gebruiken van die dikke dekens met vacht dus geen dekbed.
    Nu willen we overstappen op een boxspring. Dus zal voor de topper of boxspring hoeslakens moeten aanschaffen en wegens stogfallergie van manlief, gaan we ook over op een dekbed. Dus zal allemaal nieuw betreft kost voor ons zijn.

18. Triangel

Wij hebben dekbedden van 25 per stuk. Hoezen kopen we eigenlijk nooit, 3 jaar getrouwd en nog niet nodig geweest, behalve voor de oudste. ik denk hooguit tientje per stuk ergens in de aanbieding of bij de zeeman.

19. LolaBloem

Ik bedoel hoeslakens eh? Heb je er genoeg op voorraad? :D

20. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik dacht dekbedovertrekken :)
    Hoeslakens ook hema 80x200 voor geloof 6 euro. Die van ons 90x220 voor een paar euro meer.

Deel Deze Pagina