@bloemetje1 , bekend met vroeg of laat werken! Heb er een hekel aan! Vanavond van 17:00 tot 23:30. Ik weet nu al dat mijn dochter niet wilt gaan slapen, vannacht misschien weer steeds wakker is en bij ons in bed ligt. Bah bah heb er een hekel aan . De ideale diensten vind ik tot half 1 werken, maar dan moet ik 4 dagen werken per week. Krijg nu vaak tot 4 werken en avonddiensten. Deze week werk ik dubbele uren!! Zo moeilijk vol te houden. Ik heb gelukkig een auto dus die gebruik ik dan. Heb jij een auto? Wat heb je nu voor werk en waarom ander werk? Zou er wel goed naar kijken, straks gaan de tijden tegen staan bijvoorbeeld. Ik ben ook overgestapt omdat het dichterbij werk. Maar door de andere diensten heb ik nu meer oppas nodig. Gelukkig vind ik het werk wel leuker.
ik werk nu bij de thuiszorg ,maar ik moet gewoon meer uren draaien maar kom niet aan de 36 uur. nu baan gezien voor 40 uur,maar moet alles op de fiets doen heb geen auto helaas.
Hoor ik vaak bij de thuiszorg, veel gebroken diensten enzo. Ja ik werk ook in de zorg. In een woonzorgcentrum . Erg leuk, maar ben erg moe op mijn vrije dagen en begin ik een beetje van te balen. Met ons nieuwe huis, moet ik nu wel blijven werken. Maar we gaan proberen versneld te gaan aflossen. Maar we moeten veel in het nieuwe huis doen, dus de spaarrekening is snel leeg.
ja dat kost inderdaad veel geld als je vanalles in het nieuwe huis moet doen,zag het toen al hier met verhuizen wat een kosten
@vlinder12345 Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! @bloemetje1 Ik ging wel altijd op de fiets zo vroeg en laat maar aan het begin van het jaar lastig gevallen door een semi bekende dus sindsdien brengt en haalt mijn man me weer. Was overigens gewoon midden in een woonwijk. Ik denk dat ik het best zou doen mits mijn tel is opgeladen en bijv partner nog wakker is en in de gaten kan houden of je thuis of op je werk komt binnen een bepaalde tijd. Verder gewoon extra hard fietsen.
Ik werk ook in de zorg Als ik bij gezinnen thuis kraam dan is dat ergens tussen 8.00 en 19.30 uur. Mijn diensten in het ziekenhuis (wat ik eigenlijk alleen nog maar doe) zijn; 7-16. 15-23.30 en 23-8 uur. Elke dienst heeft wel zijn voor- en nadelen.
he bah elena dat bedoel ik nou stel dat je zoiets gebeurd vreselijk!! ik heb zoveel leuke vacatures gezien maar als ik om 6 uur moet beginnen 20 km verderop dan rijd er dus ook nog geen enkel openbaar vervoer,en zover durf ik dan echt niet alleen op de fiets langs weilanden enzo,echt jammer. deze is maar ong. 20 min. met de fiets,maar ik vind het toch eng ligt allemaal vrij afgelegen,maar eigenlijk moet ik het gewoon doen. hoe gaat het nog bij iedereen met de boodschapjes?
@Hier; Mijn moeder is op dit moment stabiel en rustig. Even wat minder zorgen dus. Vandaag is onze oudste jarig. We vieren dit vandaag niet echt meer. Vanochtend ons cadeautjes gehad en vanmiddag die van mijn moeder en natuurlijk trakteren op school. Zijn neefje komt vanmiddag mee naar huis en we eten pannenkoeken. Familiefeestje en kinderfeestje heeft hij al gehad vorige week. Hierna dus eindelijk weer de rust waar we zoooo aan toe zijn. Financieel gezien nog steeds pittig. Ben blij dat die verjaardagen achter de rug zijn. Nu weer vol gas op de rem. Laatste drie maanden houden we echt vrijwel niks over en is het de laatste week/weken echt puzzelen. Ben er zo klaar mee. Als de planning goed gaat betalen we volgende week wel een schuld af waardoor we per maand 150 over blijft. Duimen dus dat er niks mis gaat. Ook veel stuk gegaan laatste tijd. Niks kunnen vervangen door gebrek aan geld maar op dit moment echt toe aan vervanging; -We moeten nog een band van de auto vervangen. -Vaatwasser is stuk, hoeft geen nieuwe maar dan wel een goed droogrek. -Oven is stuk. -Ons bed + matrassen zijn echt aan vervanging toe. -Heb echt een nieuwe braadpan nodig. Ach ja het komt allemaal wel weer goed maar vervelend is het soms wel.
@Elena22 , ik denk erover na of ik ook in het ziekenhuis op de kraamafdeling wil gaan werken. Kan dit als vig-er?? Als de kinderen wat ouder zijn wil ik dit graag gaan doen. Maar weet nu niet hoe ik erachter kan komen of ik het leuk vindt?
@bloemetje1 Op dit moment steeds weinig boodschappen door een gebrek aan geld. We kunnen wel de basis halen hoor maar daar blijft het ook echt bij. Verbaas me er ook echt elke keer weer over hoe duur alles is geworden. Echt bizar.
@Elena22 , gefeliciteerd met jullie oudste hopelijk kunnen jullie toch een beetje genieten. Sterkte met de rest, wel fijn dat het wat rustiger is! Hier ook dingen die kapot gaan, maar gaan we niet vervangen voor de verhuizing.
Pfoe volgens mij moet je wel wat extra certificaten halen om in de kraam aan de slag te gaan. Misschien eens vragen of je stage mag lopen een paar dagen en dan gelijk dit soort dingen informeren? Ik vindt het fantastisch. Nog steeds alle voordelen van mijn werk maar gewoon op vaste tijden. Extra diploma's mogen halen om meer handelingen te mogen doen. Ben zelf werkzaam in een academisch ziekenhuis dus heel leerzaam. Dinsdag mocht ik voor de tweede keer mee naar ok voor een keizersnede, onwijs leuk.
Leuk hè een keizersnede. Heb er zelf 2 gehad, zat mijn ogen uit te kijken . Haha die mensen op de OK moeten wel gedacht hebben. Heb overal foto's van, ik mocht ook meekijken maar toch maar niet gedaan. Dan zie je ook hoe alles open gemaakt word enzo...
elena allereerst van harte gefeliciteerd met je jarige zoon! heb je weer een leuke traktatie gemaakt? ja ik ken het hier gaat ook veel stuk echt balen daarom moet ik gewoon nog meer gaan werken. een auto zit daarom gewoon niet erin,je kunt wel een goedkope auto aanschaffen maar ik moet ook denken aan benzine,verzekering,wegenbelasting en dat gaat gewoon niet lukken. zo snel als het gaat, maar kijken voor een nieuwe goedkope omafiets,zonder versnellingen dat is makkelijker in het onderhoud. laatst eentje via marktplaats gekocht,ga ik naar het werk,band stuk,ketting eraf ben de fiets gelijk terug gaan brengen en kreeg gelukkig geld terug,dus toch maar voor een goedkope nieuwe gaan. hoe doe jij het nu met koken enz. elena? ik probeer ook iedere dag goedkope maaltijden te maken,maar de boodschappen lijken iedere keer duurder te worden. kids hebben vakantie en wilde net tosties,dus maar even bij de lidl goedkoopste witbrood gehaald en de kaas en ham waren met 30% korting,nog wat peren meegenomen en kattezand en voer en was toch alweer 9,45 kwijt.
Of een x bij de kringloop neuzen?? Misschien hebben ze daar wat?? Mijn schoonmoeder kwam van de week met een gloednieuwe slaapzak aan. Mijn dochter vindt hem echt fijn om in te slapen. Bij de kringloop gevonden.
Gefeliciteerd met je zoontje Elena! Lastig dat alles tegen zit en dat je gewoon echt alleen de basis kunt kopen. Maar iedere maand dat je wat aflost, ben je weer een stapje dichterbij... En wat fijn dat alles nu rond is Vlinder. Bloemetje, ik ben niet zo'n held en ik zou het denk ik niet durven.. Misschien een scooter? Dan ben je denk ik wat minder kwetsbaar en is goedkoper dan een auto. Maar het kost wel wat..
ja triangel een scooter heb ik inderdaad deze week al naar gekeken ,uiteraard tweede hands,maar ook helaas nog vrij prijzig en dan ook de verzekering en benzine,gaat helaas niet lukken.