@LolaBloem Wij doen zeker aan budget koken. Zeker aan het eind van de maand of in dure maanden. Misschien een idee om je budget iets hoger te leggen en daar proberen onder te blijven. 200 is best pittig. Wij zitten met 2 volwassenen, 2 kinderen (een in de luiers), 1 kleine hond en 2 poezen op 350 euro per maand. Goed gescoord bij de leenbakker! Is er een reden waarom jullie alles nieuw hebben gekocht?
Wij hebben een heel erg low budget huis . Ons dressoir die ook als tv kast dienst doet was gratis, net als onze salontafel, bank en onze mega Pax kast. Onze eettafel plus stoelen waren 35 euro. Onze boekenkast was 70 euro. Bijzettafeltjes waren totaal 20 euro. Mijn bureautje is de oude naaitafel van mijn oma geweest. Mijn computer is ook tweedehands via mijn broer zijn ex-vriendin. Bureau van mijn man is een verbouwde gangkast. Onze poef heb ik geruild met mijn moeder. Kasten in de keuken waren gratis, koelkast (Amerikaanse) was tweedehands 200 euro. Onze vloer was gratis. Ons bed hebben we gekocht van ons trouwgeld. Bedden van de jongens waren gratis, alleen het ledikant hebben we nieuw gekregen van schoonouders. Onze wasmachine was van de opa van mijn man geweest en een jaar oud toen wij hem kregen. Plankjes + wastafel en spiegel in de badkamer waren gratis. Eigenlijk is er weinig nieuw hier Toch ben ik heel gelukkig met ons huisje
Sorry voor de scheve nekken. Het is nu niet helemaal opgeruimd. Dozen op tafel en boven op de boekenkast een troepje na cadeautjes inpakken en kralen die ik nog moet opruimen maar anders door het het hele huis liggen.
@Elena22 Ziet er heel veel fijn uit! En echt niet super rommelig hoor. Fijn huis. @LolaBloem Oeps, met zo'n waslijst aan nieuwe dingen zul je vast genieten van de nieuwe spullen, maar ook wel weer flink moeten bezuinigen. Succes iig!
Haha en veel plezier met in elkaar zetten. Hihi, ik zeg niks schaam. Ooit samen met man onze tvkast in elkaar gezet, van leen Bakker. Duwde hem zo in elkaar, leunde er per ongeluk tegenaan. Hihi oeps. Hij staat nog hoor.
Hebben jullie nog dingen om wat extra te verdienen? Ik heb een app op mijn tel en bij elke ontgrendeling van je scherm krijg je een plaatje/advertentie te zien. Die kan je gelijk weg 'swipen' en krijg je punten voor. Die kan je inwisselen voor bijv pathe, Hema en coolblue.
@MamaChantal Hi! Ik gebruik euroclix als ik dingen bestel bij wehkamp of bol.com bijv. Maar er zijn nog heel veel andere winkels die meedoen. Je verdient dan clix en die kan je laten uitbetalen. Welke app gebruik jij met dat swipen?
Ik doe niks op mijn telefoon of computer om extra te verdienen. Ik vraag om avond- en/of nachtdiensten voor extra ort. Wij verkopen spullen op Marktplaats die we niet meer gebruiken. Heel soms doet mijn man wat klusjes aan fietsen oid waar we dan een klein extraatje voor krijgen. Eigenlijk vrij weinig ik probeer dan eerst echt flink te hakken in onze variabele lasten.
Kennen jullie de app scoupy? Er staat wel eens product wat je kan kopen en later het bedrag teruggestort krijgt op je rekening. Spaar iemand die zegels voor de spellen(jumbo actie)? Kan ik misschien nog iemand blij maken met AHuitjes? (Heb er nog 1 liggen). Dat is 2e uitje gratis voor een persoon. Wij hebben afgelopen 2 weken maar €80 uitgegeven aan boodschappen. Besparen doen we nou eigenlijk weinig. Vandaag 10 setjes kleding bij de h&m gekocht voor Luke. Aangemeld voor de club lid. Heeft het vrouwke 10% korting op de totaalprijs vergeten aan te slaan. Later op de dag terug naar h&m voor mijzelf een broek kopen. Ik had het uitgelegd. Ze was zo vriendelijk alles retour te nemen en de korting 10% toepassen, moest ik nog €1,40 bij betalen! Dus €12 bespaard. @bloemetje1 misschien korean bbq met Kerst? Is net als gourmetten, alleen op zijn koreaans. Op een gasstel met een speciaal ding erop. @Elena22 hoe gaat het verder met je moeder?? Weten jullie al ongeveer wat jullie de kinderen gaan geven met Sint en Kerst? Kan iemand mij wat tips geven? Ik heb al puzzeltjes, vormenstoof en blokken. Ik weet niet echt wat ik moet kopen voor Luke’s zijn leeftijd. Ik wil nog boekjes kopen bij de prijsmepper over kinderboerderij dieren, abc en getallen.
Niet zoveel, ik denk 25 euro per halfjaar. Maar ik vind het beter te doen dan euroclix. Wil je wel uitnodigen, moet je even in pb je email sturen.
Hier krijgen ze een vormenstoof, boekjes, de vtech ballenboom en wil nog grimms regenboog als het budget het toelaat...
@lievemandie die korean bbq ken ik niet zal eens opzoeken! @Elena22 wat hebben jullie een gezellig huisje zeg. hier gisteren 2 pizza,s laten komen doe ik normaal nooit maar we hadden zo een zin in een lekkere pizza dus 2 grote besteld en dat was meer als genoeg. moest wel 18,00 betalen dus dat doen we niet zo vaak nu nog bedenken wat we strakjes gaan eten,heb nog geen enkel idee. @Elena22 had je ook nog een goed afwasdroogrek kunnen vinden?
Hier nog geen idee. Oudste (9) denk ik - topmodel tekenboek - etui - spel - nog iets Jongens - bambino loco (samen) - klei set (samen) - puzzel peppa big (jongste) - puzzel cars (middelste) - spel (samen) - Nog iets voor hun allebei apart. - allebei een kleurboek Zoiets denk ik. Hoop voor 100 klaar te zijn. Jongens spelen met alles samen, dat scheelt. Vieren het met de fam en doen dan lootjes a 15 p.p. dus komt nog 45 bij. Daarbij oudste op school nog. En kopen met kerst vaak nog een kleinigheidje voor onder de boom.
hier hoop ik ook voor 100 euro klaar te zijn,met kerst ook vanalles voor onder de boom vind ik altijd zo gezellig doe dan ook voor de huisdieren cadeautjes inpakken
@lievemandie Mijn moeder is op dit moment ziek. Zware griep. Lang leve geen weerstand hebben. Buiten dat om gaat het op het moment wel goed met haar. Nog erg moe maar rustig. @Scoupy & apps Ik ben bekend met deze app maar dit zijn toch vaak producten die we niet gebruiken enzo. Hebben jullie dat niet? @Triangel Oh Grimms regenboog! Wij hebben die vorig jaar aan onze jongste gegeven (was toen 14 maanden) met Sinterklaas. Nog steeds een hit. Hij pakt hem nu ook heel vaak om zelf mee te spelen waar ik eerder moest helpen. Daarnaast staat hij natuurlijk ook heel mooi in/op de kast Wij hebben ook de Grimms auto's en de poppetjes in bakjes. Heel fijn speelgoed allemaal. @bloemetje1 Een keertje bestellen moet kunnen! Je kan ook eerst eens op google zoeken naar kortingsacties. Nee nog geen goed afdruiprek, komt wel. @Sinterklaas & kerst cadeaus Met Sint doen we alleen cadeautjes voor de kinderen. Onze oudste is nu helemaal gek van Lego Ninjago, dus waarschijnlijk daar iets van. Ons jongste waarschijnlijk iets van treintjes. Daar is hij nu helemaal fan van. Van zijn grote broer hebben we nog heel veel van Thomas de trein en een houten treinbaan dus kan hier vast wel nog iets moois bij vinden. Als alle rekeningen ed mee vallen dan doen we voor ons gezin (jongste is nog gratis) voor Kerst jaarabbo's voor Disney. Voor schoonouders moet ik nog wat bedenken. Als de rekeningen duurder uitvallen moet ik wat gaan verzinnen maar ik vindt meestal wel originele cadeau's die bij de juiste mensen passen.