@bloemetje1 Ik snap dat je het vanwege de kosten niet vaak doet, wij doen het ook echt nooit. Het is wel heel lekker. @Elena22 Ik heb dat met Scoupy ook, ik vergeet het ook iedere keer weer te kopen.. Ik heb een fijn en goedkoop droogrek van de Ksenos, ik schrijf het een beetje raar maar die ene letter die je als ''iks'' uitspreekt, doet het niet meer.
Wauw @LolaBloem dat is een goede deal! Ligt het nieuwe bed ook fijn? @Elena22 gezellig huis! Marktplaats, ik zet er wel wat op maar vooral de babykleding gaat moeizaam. Sinterklaas, zoon krijgt een elektrische trein van Duplo (van marktplaats) en een zitzak. Vandaag na het werk nog broodbeleg gehaald, 2x ardenner á 1.50 Cremepate 1.69 Salami 1.59 Bij het andere broodbeleg sta ik te kijken en neem vervolgens niks mee omdat er zoveel suiker in zit. Eens vergelijken of in de sandwichspreads een minder-suiker variant bestaat die niet heel duur is.
@Elena22 Dat is wel een goeie, om het budget van 200 eens te verhogen. Denk dat 250 wel prima zou zijn. En wat heb jij een goedkoop en mooi huisinrichting! Tegenwoordig vind je niet gauw iets gratis op 2ehandssites, helaas. De reden dat we nieuwe interieur hebben genomen is omdat we ons huis wouden opknappen. We wonen er niet zo heel lang maar vinden dat er het een en ander wel bij moest (de barkrukken bijv) @Lelie137 het bed lag wel fijn! Nu nog kijken hoe het is na een nacht erop te hebben geslapen. We hebben trouwens de topping er nog niet bij gekocht. Dus er komt nog zo'n 170 bij.
ik ben nog op zoek naar een leuk mandje voor de ontbijtspulletjes,veel handiger om in de ochtend alles op tafel te zetten,gebruiken jullie ook een mandje of dienblad of broodmandje?
@bloemetje1 Ik ben er ook naar opzoek! Denk eind van de maand te gaan kijken bij de Action. Is veel handiger inderdaad. Gebruik jij ook wat voor de kruiden? Een mand oid? Edit: De kruiden niet voor bij het ontbijt hoor maar voor in de keuken!
Hier een snelle zwaai vanuit zagreb. We zijn nu aan het wachten op de airport en vliegen straks weer terug naar huis. Waren heel vermoeiende lange dagen maar we hebben goede zaken kunnen doen. We hebben totaal niet op geld gelet of wat dan ook. Zagreb is echt een mooie stad maar ook een van tegenstellingen. Sommige dingen heel normale prijzen. Andere belachelijk goedkoop. Zo eet je in een voor kroatische begrippen erg duur restaurant voor €50,- dus €25,- per persoon. Het ontbijt in het hotel kostte alleen wel €16,- per persoon per dag.
@bloemetje1 Ik heb hele fijne mandjes bij de Kwantum vandaan, waar ik idd dat soort spullen in bewaar, heb er denk ik wel 20 door het hele huis. Sokken, schroevendraaiers, kruiden, vaatdoekjes, beleg, noem maar op! En nee, nog niet. Ik twijfel nog steeds, haha. Ik ga nu iedere keer zaterdagochtend vroeg en heb toch het idee dat het goedkoper is om naar de winkel te gaan met de zelfscanner. Wat leuk, waren jullie zo maar een paar dagen weg? Fijn dat jullie genoten hebben!
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1797762 Ik heb ze ongeveer een halfjaar terug gekocht. Laatst zag ik ze helaas niet meer. Maar goed, dit soort dingen hebben ze ook bij de action voor een soortgelijke prijs, gok ik. Zojuist lekker gegeten. Ik had een verspakket van de AH. Turkse groente kebab. Ik moest zelf toevoegen: pita broodjes en 200 ml griekse yoghurt. Met het pakket kon ik de rest maken. Er zat een paprika, courgette, aubergine en rode ui in, dat samen met een zakje shoarma kruiden gebakken in een pan. Vervolgens van de twee tomaten en een kwart rode ui en sap van de limoen de salsa gemaakt. En dan zat er een basis voor knoflooksaus in, samen met knoflook en peterselie en de yoghurt was dat de knoflooksaus. De kosten waren ongeveer 4,50, want het pakket was in de bonus vorige week zaterdag. Was erg lekker en gelijk weer toegevoegd aan mn inspiratielijstje. De volgende keer ga ik m zonder pakket maken met gewoon kant en klare saus en laat ik die salsa zitten, dan is het wat meer budgetproof en ik geloof net zo lekker.
@Triangel het was voor werk maar inderdaad ook het een en ander gedaan daar. Lekker rondgelopen en alles bekeken.
@Krulpeterselie leuk een paar dagen weg! @lolab de kruiden heb ik ook in zo een plastic mandje jaren geleden voor 0,50 bij de wibra. @Triangel jij hebt echt fijne mandjes zet je die ook zo met zoet beleg op tafel? hier bij de kwantum hebben ze die niet meer.
Wij smeren brood altijd op het aanrecht eigenlijk. Sneller en makkelijker. Alleen als er iemand komt eten gaat alles op tafel. We hebben ook niet echt veel beleg eigenlijk.
hier word ook het meeste zoet gegeten heb wel altijd of meestal kipfilet in huis,cervelaat of ham,enkele keer gebraden gehakt als er iemand komt eten vaak een salade of iets van filet american. zoet beleg vruchtenhagel,hagelsag,choco pasta jam, sandwich spread.
kopen jullie jam en ander zoetbeleg van het huismerk? of echt merk? hier de vruchtenhagel wel altijd de ruijter , hagelslag altijd huismerk.
Vruchtenhagel ook altijd van de ruijter. Pasta van Nutella. De rest is huismerk. Vruchtenhagel eten we eigenlijk nauwelijks. Alleen op beschuit of af en toe in de yoghurt.
Brood doe ik echt niet in een broodmandje, haha. Mijn man haalt s ochtends brood uit de diepvries, ontdooit het in de magnetron; 6 voor hem zelf, 3 voor mij, en per kind 1 broodje. En dat gooit ie dan snel op ieder z'n bordje. Gaat allemaal snel snel hier en s middags eten we op werk/kdv. Hier hebben we gewoon huismerk of zelfs basic merk. De hazelnootchocoladepasta van AH basic is zonder melk bijvoorbeeld. Verder hebben we huismerk jam, vruchtenhagel, pure hagelslag en pindakaas. Dan hebben we nog per week een pakje vega hartig beleg, wat smeerkaas en zuivelspread.
Wij eten veel vleesbeleg. Pate, ardenner worst, kipfilet, cornef beef. Soms pindakaas (calve) of chocopasta (orinoko). Ik wil wel voor gezonde zelfgemaakte groentespread gaan maar dat kost tijd die ik niet altijd heb. (Leuk he werken in de zorg ) En daarbij moet het glutenvrij zijn voor zoon.
@bloemetje1 Wij smeren altijd de boterhammen in de keuken. Hier geen mandje dus. Wanneer we wel alles op tafel zetten is het vier stappen zetten tot de tafel dus ook dan niet echt een mandje nodig. @Krulpeterselie Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad @Triangel Klinkt lekker. Ik haal die pakketen ook weleens. Zeker als ze in de bonus zijn of met 35% korting. @Broodbeleg Hier verschillende dingen. Vleeswaren, kaas, hummus, wat zoet beleg maar niet zoveel. Rauwkost. Heel divers. Net hoe groot het budget is en wat we in huis hebben.