Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    dat is dan inderdaad wel erg fijn met de kinderen de nachtdiest elena!
    ik had ook een leuke baan gezien in ploegendiest,maar als ik om 6 uur in de morgen moet beginnen,kom ik niet daar,het is zeker 30 km. verderop en ligt afgelegen op een industrieterrein,en heb helaas geen auto.
    met de fiets durf ik niet zo vroeg door veldwegen en zo vroeg rijd er geen openbaar vervoer.
     
  2. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh lekker hutspot!
    denk dat het met kip ook wel kan toch?
    vind het zelf lekker met gehaktballetje of braadworstje.
     
  3. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Vandaag voor 25 euro een HOOP boodschappen bij de Aldi kunnen doen.
    Een lekkere zoete aardappelsoep gemaakt (nog 2 porties ingevroren).
    Moet nog een paar spullen bij een andere supermarkt halen en dan denk ik voor de komende twee weken een heel eind te zijn!! *blij*
    Alle groente/fruit zelf ook al bijna helemaal binnen.
     
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hee meiden wat is het weer rustig aan het worden hier,jammer!
    hier vandaag en in weekend samen weer boodschapjes gedaan voor 31,45.
    niemand iets meer gehoord van krul? hoe zou het met haar zijn?
     
  5. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    elena alles bij elkaar voor de vakantie? wanneer gaan jullie?
     
  6. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    @Krulpeterselie @bloemetje1 Ze heeft hier in het begin 1 keer gereageerd toch? Ik heb via fb contact met haar, ze leeft dus nog. ;)

    Hier verder alles oké, weinig uitgaves. :) Vandaag nog potje Olvarit gekocht via Scoupy, 100% cashback.
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh gelukkig dat ze nog leeft:D ha ha,
    dat is fijn triangel 100% terug!
     
  8. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Hallloooo haha ik ben boven water hoor. Fijn dat je een melding krijgt als iemand je naam schrijft zoals Triangel deed. En via fb natuurlijk :)

    Hier gaat het besparen wel goed. Fulltime werken doet ook wonderen. We zijn deze maand twee keer uit eten geweest vanwege een gelegenheid, extra bso rekening van 50 euro, een tandartsrekening van 32 en zelfs daarna nog 250 extra kunnen sparen. En ik had het automatische sparen al omhoog gezet van 50 naar 100.
    Alleen kwam er zaterdag een rekening van de zorgverzekering. Eigen risico van 2016 en 2017 en een prednisonkuur van mijn man van €65. €750 euro ongeveer!! Man loopt momenteel wekelijks in het ziekenhuis ivm plotsdoofheid en tinitus. Die rekening gaat mooi in de nieuwe maand betaald worden van het vakantiegeld want wil die €250,- niet weer eraf halen.
    Verder is het super druk met lange dagen. Elke dag 6:30 opstaan. 18:00/18:30 weer het huis binnen komen. Koken en de avondroutine van afwas en kinderen naar bed. Werken achter de pc tot 22:00 en weer slapen. Heel vermoeiend maar zal ook wel weer wennen. Mis alleen tijd voor mezelf momenteel.
     
  9. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    Halloooo krul leuk dat je er weer bent,jee wat een lange dagen maak je!!,kan me voorstellen dat je erg moe bent,en dan nog koken enz.
    hoe bevalt het de kinderen op de opvang als je zo een lange dagen weg bent iedere dag?
    wat erg van je man! hopelijk gaat het snel beter met hem.
    fijn dat jullie nu ook nog kunnen sparen, en heerlijk uit eten!
     
  10. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Kwam gisteren dit topic tegen en lees even mee.

    Laatst hadden ik het met een vriendin over de financiën en schrok toen wel hoe enorm makkelijk we geld uitgeven.
    Zo hebben we hier in het dorp een dure buursuper en uit gemakzucht gingen we daar eigenlijk altijd naar toe. Alleen al door voor 4 dagen in de week een menu samen te stellen en naar andere winkels te gaan besparen we op het eten alleen al €200.

    We willen graag uitbouwen, want wonen op een geweldige locatie, alleen is het boven ietsjes krap (groot balkon op de eerste etage)
     
  11. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Welkom @klaver85! Wat goed dat je de uitgaven aan de buurtsuper hebt teruggedrongen. Het scheelt je ook nog eens veel tijd denk ik, als je de ingrediënten zo uit de kast kunt halen voor het eten koken ipv naar de buurtsuper.
    Zelf weet ik niet beter dan dat ik altijd een weekmenu maak en maar eens per week boodschappen doe. Mijn ouders deden het ook altijd zo, dus ik had geen idee dat er überhaupt mensen waren die iedere dag gingen, haha!

    @Krulpeterselie Wat rot van je man zijn doofheid. Dat kan iedereen overkomen? Heeft dat met herrie te maken?
    Wel heerlijk dat je merkt dat je breder zit in het geld, maar het lijkt me ook heel erg zwaar allemaal.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi dames, ik ben er ook nog hoor! Lees wel mee op mijn telefoon als ik onderweg ben maar nog geen tijd gehad om uitgebreid te reageren. Hopelijk donderdag even!
     
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Doofheid: kan iedereen overkomen helaas. Het heeft niets te maken met herrie. Het kan zo zijn dat je oor dus dichtklapt of na een ontsteking doof blijft. Zoals bij man na een ontsteking van het buisje van eustachius.

    Kinderen: het bevalt ze heel goed eigenlijk. Er is sinds een paar weken een nieuwe juf en die vinden ze helemaal geweldig. Is ook echt een schat. Smorgens zeggen ze al we gaan naar het 'kindagbijf' met *** knuffelen.
    We zijn blij dat we de keuze voor deze opvang hebben gemaakt. Twee/drie middagen per week speelt onze dochter mee met hun dus als broers en zus zijn ze nog steeds veel samen. Ook de bso en kdv doen activiteiten samen.

    Klaver: welkom! De buurtsuper is echt schrikbarend duur vind ik. En ik snap het ook wel want ze hebben geen grote massa om het geld te verdienen. Daar valt inderdaad veel winst te behalen door naar een andere supermarkt te gaan. Wij maken ook altijd al een weekmenu eigenlijk. Geeft rust en steuctuur en gerichter boodschappen doen dus minder onnodige dingen die je dan koopt.
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Leuk om je weer hier te zien krulpeterselie.
    Zaterdag komen mijn man en jongste dochter eindelijk weer terug dus ben nu vooral bezig met de laatste dingetjes opruimen (dat is nogal lastig als hij er is aangezien hij nogal een hoarder is haha) dus ben steeds bezig met opruimen en schoonmaken.
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    En wat erg van die doofheid trouwens. Ik heb zelf ook tinnitus, bij tijden super veel last van en dan ineens weer niet... Heel gek is dat.
     
  16. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Echt enorm balen die problemen en klachten met gehoor van ml @Krulpeterselie wel enorm fijn dat de Kids het zo fijn hebben op kdv. Maakt het allemaal wel makkelijker lijkt me, om zoveel te werken als je weet dat zij het iig goed hebben!

    @citroenrasp logisch dat je nu nog even wilt doorpakken. Mooi gebruik van maken! Fijn dat straks je gezin weer compleet is!

    Ik had laatst gevraagd naar vervanger van kipfilet in chicken tonight toch? Had tofu gedaan, was blegh. Smaak stond me niet aan. Had wel goed vocht uit laten lekken door stapel boeken en zo. Maar gewoon de smaak en het zachte structuur stond me echt niet aan. Maar had op het laatste moment een halve pot bonen erbij gekieperd die al een tijdje open stonden. En dat was wel lekker! Dus ik denk dat ik dat de volgende keer er in ga doen, samen met rode paprika, lijkt me best lekker. Heb nog kerrie en saté staan, nog vier potten uit een aanbieding. Wij aten dat regelmatig maar goed, kipfilet is duur en biologische kip al helemaal, maar daar hebben we t al over gehad.. :)
     
  17. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Lekker citroenrasp! Inderdaad nog van de gelegenheid gebruik maken om alles op te ruimen.

    Triangel: wij eten het vaak zonder kip maar met gebakken ei of roerei erdoor. Als groente ook wel eens tauge en een beetje kool of prei in de sate variant. Paprika en wortel en ook weer kool/prei doen we in de rode varianten. Of rode ui. Als ik echt veel haast heb dan zonder groenten. Altijd nog gezonder dan friet of eten halen.

    Gehoor: inderdaad heel vervelend. Hij is ook totaal de orientatie kwijt waar geluiden vandaan komen. Je bent ook zo gewend dat iemand je verstaat. We hebben nog nooit zoveel ruzie gehad als de afgelopen weken. Hij is geïrriteerd en sjago waar ik me weer aan erger en zo gaat dat dan regelmatig mis.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Ik heb dat vaak met mijn oudste dochter. Heb al duizenden keren moeten zeggen dat wanneer er ergens andere geluiden vandaan komen (bv. op straat met auto's, in de keuken met geluiden van de wasmachine e.d.) het geen zin heeft om te praten omdat ik haar dan toch niet versta (in de periodes dat ik last heb dan, dat is nu al ruim een half jaar ononderbroken helaas). Als ik niks terugzeg wordt ze boos. En dan moet ik het weer gaan uitleggen. En zo gaat het maar door.
    Of als ik een keer vraag "wat"/"wat zeg je" wordt ze gelijk boos omdat ze dan denkt dat ik haar wel heb gehoord maar het op een sarcastische manier bedoel en ze denkt dat ik boos ofzo ben. Zooo frustrerend, helemaal omdat ik al zo ontzettend vaak heb uitgelegd dat wanneer ik vraag wat ze zegt, dat ik dat ook echt zó en niet anders bedoel. Zucht. Gelukkig niet echt irritaties erover met mijn man, maar dat het zo gaat met mijn dochter vind ik heel erg vervelend.
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    @ tofu, dat vind ik eigenlijk ook alleen gebakken lekker. Ik zou dan eerder sojabrokken ofzo nemen, of zelf seitan maken, dat heeft nog wel een beetje een vleesachtige structuur.
     
  20. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    We aten het nu met gekookte sperziebonen erbij. Ik ben echt dol op sperziebonen, haha!

    Oh wat rot van die frustraties. Ik snap wel dat het de communicatie flink verslechterd!
     

Deel Deze Pagina