Hey dames, ik ben er nog wel maar mijn hoofd staat even niet naar schrijven oid. Zie mijn topic in de lounge waarom. Ik zal er binnenkort weer zijn als ik alles een beetje een plekje heb gegeven.
@Krulpeterselie; Vervelend de situatie met je man. Kan het nog goed komen die doofheid? De rest wel gelezen, niet onthouden. Sorry!
@Hier; Ben een beetje van het padje. Bij mijn moeder is alvleesklierkanker ontdekt met mogelijke uitzaaiingen. Komende 1,5 week komen we meer te weten. Behoorlijk van geschrokken. Mijn moeder is nog geen 50 en ben mijn vader ook al verloren 8 jaar geleden. Leven is dus een beetje een grote waas. Probeer door te gaan maar soms moet ik echt ontzettend huilen als ik bij bepaalde dingen ga stil staan. Verder druk met besparen. Auto ging voor een distributiesnaar vervanging naar de garage maar toen bleken de remblokken en schijven ook helemaal op te zijn. Tel daar de waterpomp nog bij op en we zijn bijna 1100 euro armer . Wel belangrijk omdat man hem nodig heeft voor zijn werk en we een veilige auto nodig hebben over drie weken voor Disney maar baal wel een beetje. Sinds februari hebben we al 2000 euro in de auto geïnvesteerd. De broekriem is hier dus weer flink aangespannen. Besparen waar kan en dan vooral op boodschappen. Eigenlijk zou ik komende dagen ook op de fiets naar mijn werk moeten maar werk tijdelijk in een ander ziekenhuis en dan moet ik 30 km per dag fietsen en om 6.00 uur al moeten gaan fietsen. Heel eerlijk weet ik niet of ik dat zie zitten . Komende week wat vaker vegetarisch eten om te besparen dus maar. Gelukkig komt er de komende 1,5 week heel veel geld binnen ( 2 x salaris, 2 x vakantiegeld en belastingteruggave) en kunnen we dan weer even een pas op de plaats maken. Naar Disney nemen we ook het een en ander zelf mee. Kwestie van doorbijten nog even.
jeetje elena wat erg van je moeder! en nog zo jong,hopelijk krijgen jullie een goede uitslag,dat je moeder nog lang bij jullie mag zijn. en wat een pech met de auto,je kunt er inderdaad eigenlijk niet zonder,maar als je er wat aan krijgt hopelijk kunnen jullie op vakantie een beetje ontspannen en even genieten zonder zorgen. heb jij nog tips voor een weekje lekker en heel goedkoop rond te komen? hier moet ik voorlopig ook de broekriem flink aanspannen!
@bloemetje1; weinig vlees, veel vega, peulvruchten en bonen en in het seizoen eten. Komende week eten wij onder andere; dahl met zelfgemaakt naanbrood. Chili sin carne. Vega curry met pompoen en linzen. Als broodbeleg maak ik een pot hummus van kikkererwten. Wortels zijn ook goedkoop, als tussendoortje en om door/bij de maaltijd te gebruiken.
veel van deze producten heb ik nog nooit gehad wat is dahl? en chili smaakt dat b.v. lekker zonder gehakt? wel super hoe jij dat doet zeg!
Ik leef met je mee Elena, hoop dat alles mee mag vallen. Hier ook de broekriem aangetrokken, al een tijdje en dat blijft voorlopig. Bloemetje, deze chili sin carne is erg lekker! http://www.devegetarischecarnivoor.nl/recepten/chili-sin-carne-met-avocado/ De avocado is relatief duur natuurlijk, die heb ik er doorheen gedaan maar vind het niet heel veel toegevoegde waarde hebben dus die laat ik de volgende keer zitten. Verder kan je denken aan slastampot, heeft @Krulpeterselie wel recept van. Of bijvoorbeeld diepvries doperwten met rijst en gebakken ei die je lekker hebt gekruid met paprikapoeder en kerrie. Kost ook niet veel en ik vind dat echt heerlijk!
https://www.google.nl/search?q=doortjes+blog+wraps&oq=doortjes+blog+wraps&aqs=chrome..69i57.4712j0j4&client=ms-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Deze zijn ook lekker! Laatst in de aanbieding wraps ingeslagen, toen waren ze 99 cent voor 12 stuks. Laatste tijd eten we vrij veel paprika dus koop ik een zak buitenbeentjes.
Mijn geheim is nog steeds de markt. Afgelopen vrijdag naar de primark geweest en had daar een zak prei, paprika, tauge en courgettes allemaal een euro per stuk. Drie bakjes aardbeien voor 3,50. Onze eigen markt heeft dit ook alleen zijn de aardbeien wat duurder (wel betere kwaliteit). Die ik nu gekocht heb kan ik geen week bewaren zoals onze eigen markt. Ik heb van de groentes kippensoep gemaakt, 40 loempia's, Een taart met banketbakkersroom en aardbeien. En had nog vier porties van 600 gram over voor de vriezer. Slastamp: heel simpel. Aardappels met augurk, sla ei en aanmaken met fritessaus, jus of melk. Ovenschotel wortels/doperwten is ook heerlijk. Gehakt onderin, groentes erop, aardappelpuree erop en 20 min op 200 graden in de oven. Gehakt kruiden met wat je lekker vind. Door de aardappelpuree kun je ook kruiden doen zoals peterselie of basilicum oid. Ik heb vandaag boodschappen gedaan voor 70 euro maar veel voorraad ingeslagen. 8 juni is onze dochter jarig dus ben nu al aanbiedingen aan het kopen. Zoals vlees voor op de bbq wat we altijd doen als het mooi weer is. Zo niet komt het wel op als we in het weekend willen bbq-en. Kunnen we het zo pakken.
hee meiden hoe is het met jullie? hier gisteren op de markt 1 watermeloen voor 2 euro en 3 bakjes aardbeien voor 3 euro gekocht. appelen en paar bananen waren voor 2 euro samen. daarna bij de lidl nog wat boodschapjes gedaan voor 18,38. hoe gaat het bij jullie met de boodschapjes?
Hey, Lang geleden dat ik gereageerd heb. We waren een weekje weg . Hier gaat het goed met de boodschappen! En ook met het sparen
Gisteren wezen boodschappen doen in Duitsland Ongeveer 3,5 kg vlees voor €15. 2 pakken luiers pampersdoekje €12 Was gisteren totaal €36 kwijt We wilden gisteren gaan tanken. Heenweg was 1,089. Terugweg 1,109. Gezegd..komen wel van het weekend terug.
Yes nieuwe baan. Binnen hetzelfde bedrijf maar dan in mijn eigen woonplaats. Schreef al eerder dat ik het niet naar mijn zin had. Ik heb vannacht weer voor het eerst heerlijk geslapen. Kan nu weer lekker op de fiets en misschien mijn auto weg doen. Maar dat moet ik nog even bekijken. Voelt goed!! Toch gisteren geschrokken hoeveel invloed dit heeft op mijn leven. Ben gelijk vrolijker.
Boodschappen doen gaat hier zo zo. Ik probeer te bezuinigen maar grijp de laatste week ook wat te makkelijk naar gemaksvoedsel. Veel stress van mijn moeder, veel werken, gisteren ook een extra nachtdienst gewerkt. Veel spanningshoofdpijn en zit helemaal vast bij mijn schouders en nek. Eens kijken hoe we dit gaan oplossen het is ook niet de bedoeling dat ik straks financieel ga lopen aanmodderen.
Ik had gisteren trouwens wat in elkaar gedraaid wat erg lekker was. Heel simpel en misschien kennen jullie het allang, maar ik had het nog nooit gegeten. Ik had een prei die nodig op moest en nog wat geraspte kaas die er al een tijdje lag. Ik had de prei fijn gesneden en even gebakken in een pan, toen 4 geklutste eieren er over, samen met peper, zout, paprika poeder en knoflookpoeder. met pan op de deksel gaar laten worden, op een gegeven moment omgedraaid en toen de kaas er over heen gestrooid en weer de deksel er op. Was echt heerlijk. Er bij aten we lekker gekruide aardappelblokjes.