@Lelie137 Mihoen en rijst moet je eigenlijk naar een Chinese supermarkt gaan! Veel goedkoper. Chefkok rijst van de oriental 20 kg voor €15 (kan inmiddels verhoogd zijn!) Ik vind sommige dingen zoals mihoen en rijst is vele malen goedkoper en vaak hebben ze leuke aanbiedingen bij de Chinese supermarkt. (amazingoriental.nl) Bij de DM hebben ze hun eigen merk. Babylove ofzo. Vaak goedkoper dan de HIPP. Alete is qua prijs ook okay. Maar ik koop zelf geen knijpfruit. (Veel babyvoeding is biologisch in Duitsland!) Volgende keer kan je misschien bij de real eens kijken. Ze hebben budgetmerken. Ik kijk tegenwoordig alleen nog maar naar real en AH.
Hallo! Nav mn topic die ik gister opende kreeg ik de tip om eens in dit topic te duiken. Dus klets graag mee! Besparen en een laag boodschappenbudget hebben we al aardig wat ervaring mee maar er zullen vast nog tips zijn waar we niet aan hebben gedacht!
Nog geen ervaring maar we willen wel bekijken of het financieel haalbaar is voor dit jaar. We hebben wel al verschillende bedrijven laten komen. Er is ons toen duidelijk uitgelegt waarom het gunstig kan werken op je stookkosten... De kou vanuit je bodem komt tot ongeveer aan kniehoogte, wat warme lucht onttrekt uit de omgeving. Als je je kruipruimte isoleert, hou je dat dus tegen. Wij hebben hier ook last van optrekkend vocht, wat ook minder wordt. Er zijn een aantal manieren/materialen waaruit je kunt kiezen. Wij kiezen dan voor de folie. (Folie op de bodem en folie tegen de onderkant van je vloer) Maar je hebt ook isolatie in je muur. Laat je goed informeren naar de nadelen... Door muur en bodem samen te isoleren, kun je juist een vochtprobleem creeeren. Hoeft niet maar dan zeker zorgen voor goede ventilatie.
@Lelie137 ik neem aan dat jij een pakketje heb genomen. Die kosten per 4 €2,45. Je hebt dus 9 keer per 4, kom je uit op €22,05 dan heb je 36 knijpfruit. Als je die babylove had genomen. €0,45 per stuk, had je 50 stuks gehad en dat voor €22,50! Heb je 14 pakjes meer gehad. Hopelijk heb je veel goede dingen kunnen inslaan en voor de komende maanden de kosten kunnen drukken. Trouwens bedankt voor de slurpfruit tip, denk dat ik misschien dat tussendoortje ga kopen voor mijn zoontje.
Lastige keuze. Is een (elektrische) fiets of kleine auto geen optie voor de baan verderop? Ik ben op de gewone fiets vaak veel sneller als met het ov. De andere kant van Amsterdam was voor mij bijna 1 uur en 45 minuten reizen met het ov terwijl het "maar" 55 minuten fietsen was. Scheelde behoorlijk. Vind en vond het vele reizen met het ov erg vermoeiend, zeker wanneer er weer iets uitvalt. Maar 3 uur overwerken per nacht is veel, komt dat vaak voor? Kan je man je niet ophalen bijvoorbeeld dan?
Een brommer is relatief goedkoop tweedehands, in verzekering en benzine. Op een volle tank van nog geen tientje rij je meer dan 100 km. Sommige rijden 1 op 40 en dan ben je ongeveer 5 cent per km kwijt aan benzine.
een brommer zou ook fijn zijn,maar de aanschafkosten zijn me gewoon veel te duur nu,zeker een auto zou super zijn!,merk dat er zoveel leuke vacatures zijn,maar doordat ik geen vervoer heb kun je gewoon niet reageren,omdat het openbaar vervoer op die tijden niet rijd jeetje elena fietste je 55 min? knap hoor! wat een afstand. de ah wat ik had gezien is ong. 25 km. hier vandaan.
Oei ik heb inderdaad niet naar de prijzen van de enkele vetpakkingen gekeken, ervan uitgaande dat die net zoals in NL duur zouden zijn.
Onhandig is dat he, ik doe ook alles met de fiets/ov. Zit te zoeken naar een bbl plek voor september maar had de perfectie plek gevonden, was het 1.5u met ov. Dan maar verder zoeken. Woon je zo afgelegen dat alles ver is?
nee niet echt afgelegen,maar in de morgen gaat de eerste bus om 6.15u en in het weekend om 8.15u dit gaat met diensten al niet lukken. de laatste bus gaat om 5 over 12 in de nacht,dus als je laat moet werken kom je al niet terug. na 18.00 u gaat nog maar 1 keer p.uur een bus. naar de trein moet ik eerst een half uur fietsen.
Het is niet erg. Dan weet je dat voor de volgende keer. Ik ben zo’n iemand voordat ik iets ga kopen, informatie inwinnen, analyseren en berekenen wat mij dat gaat kosten. Ik struin alle websites af. Creepy
@bloemetje1 en @MamaChantal Hopelijk vinden jullie beide snel iets wat dicht bij is en jullie bevalt.
@Hier; We zijn nog steeds heel druk met ontspullen. Blijkbaar kon er nog meer weg. Het een en ander te koop gezet op Marktplaats, sommige dingen weg gegeven en andere dingen weg gegooid. Zijn ook nog druk bezig met besparen. Maken veel op qua voorraad. Niet alleen voeding maar ook andere dingen. Ik moet behoorlijk wat afvallen dus ben ook nog bewuster op mijn voeding aan het letten, merk wel dat het een grotere uitdaging is dan een paar jaar geleden. Boodschappen worden gewoon onwijs duur. Begonnen met sport oefeningen thuis en hopelijk kan ik over een tijdje weer het hardlopen oppakken (enkele jaren geleden een hele nare blessure opgelopen tijdens het hardlopen). Ik werk weer veel nachtdiensten, levert meer geld op dus dat is heel fijn.
Hier ook veel uitgaves Mijn jas is kapot, dus moet een nieuwe. Dochter moet een andere fiets, krijgt een goede 2e hands en dat dan gelijk maar als verjaardagscadeau. Nieuwe is het niet waard. Daarbij ook verjaardag van haar, partijtje enz. Mijn rem hemdel van fiets is afgebroken en moet dus ook een nieuwe op. En moet een nieuwe batterij voor de laptop. Daarbij hoop rekeningen.
ja verschrikkelijk he al die extra uitgaves,hier vorige week stond ik bij de drukke weg knapt de rem helemaal over hele kabel kwam eruit gesprongen meteen naar de fietsen maker gebracht koste me 18,50. een verjaardag kost ook altijd weer extra,feestje.traktatie,cadeau,maar wel gezellig.
Vervelend al die extra kosten! Hebben jullie daar een budget voor apart gezet? @Elena22 fijn die extra nachtdiensten, ort tikt fijn aan. Gezond eten is duur heb ik gemerkt! Fijn als je dan een gratis sport zoals hardlopen kunt doen. Ontspullen zijn we al maaanden mee bezig, telkens een beetje. Vorige week 2 keukenkastjes uitgemest, die zijn nu erg leeg Op zolder blijven we ook bezig. 4 dozen met decoratiespul uitgezocht en terug gebracht naar 2 dozen. Daar zit dan paasversiering, herfst en winter deco in en wat theelichthouders.
Niet echt Hebben gelukkig wel wat op de spaar staan. Kinderfeestje gaan we thuis doen, high tea maken. Verjaardagscadeau maken haar gelukkig niet zoveel uit. Ze is snel tevreden Maart word ons zoontje 4, dat word lastiger haha Maar hoop snel wel weer een baan te hebben. Druk aan het solliciteren