@Triangel echt irritant. En mijn man krijgt geen maandsalaris maar per week betaald. Gewoon, om het even lastig te maken... wie verzint het toch. @lievemandie ik zal je een pb sturen, ik werk enigszins in de buurt van je woonplaats. Weekmenu: Maandag: kokoscurry met rijst en groente Dinsdag kipschnitzel met aardappel en groente Woensdag: mihoen met gehakt en tomaten-paprikasaus Donderdag: Kokoscurry met kip en groente Vrijdag: Mihoen met gehakt en tomaten-groentesaus Weekend moet ik nog even bekijken. Zindelijk maken lukt nog niet echt. Zaterdag wel fijn op de wc gepoept ,maar plassen niets op wc of potje, wel onderbroeken en broeken nat. Gisteren ook geen succes, zelfs in de broek gepoept. Vandaag ook nog niet zo geweldig, al kwam hij straks zelf vertellen dat zijn broek nat was (vies! Vies mama!) dus hopelijk helpt dat wat.
@Lelie137 Het gaat niet vanzelf hè, bij sommige kinderen. Echt lastig vond ik het, zindelijk worden bij je kind. Succes ermee. Hier de boodschappen besteld, heb veel voorraad besteld om aan de 70 te komen en zaterdag ga ik dan weer naar de winkel voor een hele week. Dinsdag: dahl Woensdag: rijst, roerbakgroenten (allerlei restjes) en ei Donderdag: AGV Vrijdag: vegan bruine bonensoep met pita broodjes
Mag ik ook mee doen??? Hier gaan we deze maand starten met minder uitgeven en daarnaast meer voor kwaliteit te gaan en minder kwantiteit. Weekmenu: vandaag: geb aardappel, broccoli en vis woensdag: gek aard, doperwten en runderlap donderdag: pasta pesto vrijdag: verse worst, wortelen/sperzie bonen met gek aard zaterdag: Bami zondag: restjes dag. We zijn nu bezig om de diepvries en voorraad "op" te maken en gaan dan over op bio vlees/melk/eieren.
@bloemetje1 Ik hou een standaard basis voorraad aan. Zodra iets bijna op is gaat het op mijn boodschappenlijstje en wordt het dus gelijk weer aangevuld. @Pizzarette; Uiteindelijk waren we pas laat thuis onverwachts en heb ik grote pizza's van het deeg gemaakt en in de oven geschoven. Binnenkort dus in de herhaling @Lelie137 Oh dat lijkt me echt heel vervelend. Hier altijd salaris op de 25e. Valt dat in het weekend dan de vrijdag ervoor. Alleen in december krijgen we een paar dagen eerder salaris.
@Zindelijk worden; Verschilt echt van kind tot kind. Mijn oudste was snel zindelijk maar mijn jongste vindt het potje echt niks, wordt dan ook heel boos. De wc vindt hij eng. Binnenkort maar weer eens proberen.
@Hier; Onze peuter is de laatste dagen erg driftig. Alles is een strijd. Moet dus nog beter plannen om de driftbuien voor te zijn. Ik laat denk ik vrijdag even bestellen. Even kijken of er nog een betaalbaar tijdstip vrij is waarop ik thuis ben. Had jij nog zo'n bestel abbo genomen @Triangel ? Ons menu deze week; Zondag; Hadden we visite. Ik had twee soorten shoarma gemaakt (kip en varkens) met Turks brood, pita, frietjes uit de Actifry en salade. Maandag: Restjes shoarma, kipsate uit de oven, salade en we hadden 2 porties frietjes gehaald bij de snackbar die we met zijn vieren deelden. Dinsdag; Zilvervliesrijst met Tandoori curry met paprika, ui, sperziebonen en doperwten. Erbij gestoomde broccoli. Woensdag; Stamppot rauwe andijvie met runder rookworst. Donderdag; Eten we bij mijn broer. Vrijdag; Mogelijk bij schoonouders ivm auto wisselen (onze auto gaat zaterdag naar de garage ivm een behoorlijke prijzige reparatie) Zaterdag; Mogelijk komen er drie collega's van mijn man eten dan maak ik Roti met kip massala. Zo niet dan maak ik Indiaanse zoete aardappelsoep met zelfgemaakte naanbrood. Vnaf zondag plan ik weer vooruit. Ik heb vanavond nachtdienst en morgen nachtdienst dus morgen lekker makkelijk en donderdag ga ik eind van de middag met de jongens en mijn broer plus zijn zoontje naar een indoor speelparadijs om wakker te blijven.
@doedel Goed om te lezen. Dat voornemen had ik voorjaar 2017 eens, toen kwam ik erachter dat bio écht duur is en sindsdien eten we thuis vega en tegenwoordig zelfs steeds meer vegan. @Elena22 Uiteraard! http://www.simplyvegan.nl/vegan-bruine-bonensoep-kom-maar-op-met-de-winter/ Deze site heeft best goede en lekkere recepten! Ik heb uiteindelijk dat abonnement niet genomen, ik bestel tegenwoordig niet zo vaak meer online. Gaat een beetje in vlagen bij mij. Sterkte met je driftige peuter. Ik heb hier ook zon driftkop. Eigenlijk zijn het allemaal pittige tantes. De oudste is 3,5 jaar, maar huilt en krijst gerust de hele wandelroute van kdv naar huis omdat ze niet wil. En dan echt dierlijk gekrijs. Genant! Niets is hier veilig als ze een driftbui krijgt, vreselijk. De jongsten zijn ook best al pittig, en nog maar net 1,5 jaar. Maar echt al heuse driftbuien.
@zindelijk Hier was de oudste echt binnen twee weken dag en nacht zindelijk en de jongste vind het nog niet zo interessant. Dadelijk met het mooie weer willen we het gaan oppakken. @Elena22 Ja dat is wel de bedoeling, voor mij is dat nog niet zo'n probleem maar voor mijn man die heeel graag vlees eet misschien iets meer. Maar het is voor het goede doel denk ik dan maar, daarnaast drinken wij niet veel melk en gebruiken niet veel eieren dus dat is wel te doen. En pfff driftige peuters bleehh hhaha hier ook. Wat bedoel je met "nog beter plannen om de driftbuien voor te zijn"? @Triangel Klopt bio is wel duurder maar doormiddel van plannen en de 35% korting stickers van ah gaan we het iig proberen hahaha.
@Triangel Thanks! Ga hem binnenkort eens maken. @doedel Hij wordt vooral heel driftig als hij honger heeft bijvoorbeeld. Ik moet dus echt zorgen dat het eten op tijd klaar is ongeacht hoe druk ik ben. Morgen bijvoorbeeld; Ik werk tot 08.00 uur morgenochtend. Dan breng ik snel de jongens naar de opvang en school en ga vervolgens naar huis. Ik zet dan de was aan en eet wat kleins. Vervolgens slaap ik van 09.00 tot 14.00 uur met tussenpozen (ik slaap slecht overdag). Als ik wakker wordt ga ik douchen, ontbijten, koffie drinken en ondertussen avondeten maken. Als het eten op staat ruim ik op en maak ik me klaar. Daarna fiets ik naar mijn moeder (20 minuten fietsen) waar ik de oudste op haal en een kop koffie drink. Vervolgens haal ik de jongste op (2 minuten vanaf mijn moeder haar huis) en fietsen we weer naar huis. Dan hebben we een tijdsgat van 2 a 2,5 uur waarin we moeten eten, afwassen, douchen, tanden poetsen, huiswerk maken met de oudste en wat tijd samen hebben. Zodra mijn man thuis is om 19.00 a 19.15 uur brengt hij de jongste naar bed. Ik breng de oudste naar bed en vervolgens ga ik nog 2 uur rusten en proberen te slapen voordat ik om 22.00 uur opsta om weer te gaan werken. Voor de jongste is een strak schema fijn. Hij weet graag waar hij aan toe is en bij een vast "programma" doet hij het heel goed. Maar met onregelmatige diensten werkt dat helaas niet altijd en wordt meneer driftig. Zeker als ik bijvoorbeeld heel moe ben en daardoor wat langzamer ben. Ach ja, het is een fase toch
@doedel Met plannen en de kortingstickers kom je al een heel eind. Heb je toevallig ook een Ekoplaza in de buurt? Soms hebben die ook goede aanbiedingen.
@Elena22 Ik ga m zelf de volgende keer wel met iets minder bonen maken. En een flinke prei of juist twee kleintjes. De vorige keer miste ik een wat scherpe smaak, toen vond ik het echt te melig zeg maar. Maar goed, smaken verschillen. Ik had toen een klein preitje.
@Elena22 Nee helaas niet. @Triangel Nou hier gaat het niet zo goed, ik heb al een paar dagen flinke kroep en ben net een vaatdoek... hopelijk gaat het de komende dagen wat beter. Hoe is het bij jullie?
Elena mag ik je een tip geven? Heb je wel eens gehoord van mealpreppen? (YouTube) dan maak je op rustige dagen een aantal maaltijden die je in de vriezer doet en die eet je op drukke dagen. Ik werk ook onregelmatige diensten en daarvoor pas ik dat ook toe. Gelukkig niet zulke diensten. Lijkt me heel erg zwaar! Oja over driftig en eten. Die van mij hebben ook regelmatig honger tijdens het eten koken en dan worden ze idd chagrijnig. Ik geef dan drinken (om hun maag te vullen) en wortels of tomaten komkommer. Hebben ze hun groenten alvast binnengekregen. Of een snelle diepvriesfruit (ah soms 1+1) smoothie.
@Lovelive3 Gezellig! @doedel oei, beterschap voor jou! Hier z'n gangetje. Straks weer even boodschappen doen. Zal hier een weekmenu en lijst plaatsen. Gisteren naar Ikea geweest. Best veel uitgegeven. Mooi nieuw beddengoed, spulletjes om in de keuken op te hangen, die willen we gaan opknappen. Kruidenrekjes, van die hang dingen voor je keukengerei en vergieten ed.
oh leuk naar ikea,die hebben altijd zo veel leuke spullen! wat zal jullie keuken er gezellig uitzien triangel,met die nieuwe spulletjes.
@Lovelive3 Ja ik ken het principe wel alleen ben ik de laatste tijd bijna dagelijks druk Ik maak tijdens het koken lekker veel gebruik van mijn keukenmachines. Scheelt ook tijd. Gelukkig vindt ik koken heel leuk dus dat maakt het al minder erg. Als Luc echt honger heeft tijdens het koken wilt hij niks anders dan wat ik aan het koken ben om het lekker makkelijk te maken haha. Ik weet dat het een fase is dus bijt me erdoorheen. @Triangel Leuk de Ikea! Wij gaan de keuken ook een beetje oplappen. Zijn op zoek naar een nieuwe buffetkast via Marktplaats.