@Hier; Heb echt zo beroerd geslapen tussen mijn nachtdiensten in. Dinsdagochtend gewoon om 06.15 uur opgestaan, in de avond nog wel 1.5 uur kunnen voor slapen en toen de nachtdienst in. Woensdag kon ik maar 2.5 uur slapen vanwege verbouwingen buiten (ben een lichte slaper), s'avonds nog 1.5 uur meegepikt en toen weer aan het werk. Had me verheugd op lekker slapen donderdag tot mijn man appte dat de jongste flink aan het spugen was en koorts had. Hij kon dus niet naar de opvang en naar mijn moeder ook niet ivm haar weerstand. Hij bleef dus thuis bij mij. Hij was zo ziek dat hij de hele ochtend heeft geslapen op de bank. Ik heb toen ook nog even 2 uurtjes naar hem gelegen. Rest van de dag mezelf wakker gehouden door klusjes in huis te doen en we zijn nog heel even naar mijn broer geweest toen hij zich wat beter voelde. Gisteren naar de tandarts geweest en te horen gekregen dat de oudste mag afzwemmen volgende week. Zo trots! Ook kregen wij gisteren een brief dat een van onze schulden in een keer is kwijtgescholden vanwege onterechte kosten die zij in het verleden in rekening hebben gebracht. Een andere hebben we vandaag de laatste termijn betaald. Twee schulden in een klap weg Vandaag is onze auto naar de garage voor flink onderhoud. Morgen komen mijn schoonouders klussen. Druk druk dus haha.
Wauw Elena wat een mooi nieuws van de kwijtgescholden schuld!! En de afbetaalde schuld! Zijn jullie nu schuldenvrij?
Nee nog niet helemaal maar het einde is in zicht. Wij lossen af via het sneeuwbalprincipe dus we lossen de overige schulden nu nog sneller af.
Wauw @Elena22 dat is goed nieuws! Twee schulden in 1 klap kwijt! Gefeliciteerd! Kun je dit weekend nog een beetje bijslapen? Zo weinig slaap breekt je op den duur wel op. Gaat het nu ook beter met de jongste? Hier gaat het rustig aan. Mijn man heeft gisteren boodschappen gehaald, ik had maar een klein lijstje (brood, melk, fruit) en hij heeft er chips, worstenbroodjes en pizza bij gedaan. Dus meer uitgegeven dan nodig was. Ik zit nog te wachten op mijn loon, als dat binnen is wi ik een hoeslaken voor het bed kopen (ik heb er 1, twee is toch fijner ook al is het morgens wassen, savonds erop) en het boek 'Tot slot - wat ik nog zeggen wil' bestellen. Dat is een boek met wensen over het levenseinde, wat geregeld is, wie je bent en zo. In onze familie zijn er nogal wat gebeurtenissen geweest en dit boek lijkt mij een fijn handvat om bepaalde onderwerpen te bespreken. Het zindelijk maken is trouwens niet gelukt deze week. De eerste dag heeft zoon heel enthousiast op de wc gepoept, hij vond het reuze interessant en leuk! Daarna geen zin meer. Plassen ging vaker fout en maar een enkele keer goed, vooral als hij helemaal in het spel zit wil hij niet op het potje. Hij snapt het principe al en het potje blijft, de Duplo poppetjes gaan ook op de wc (van een speelgoedhuis) maar hij wordt nu niet meer 'gedwongen'. Het komt wel! Mijn volgende vakantie proberen we het gewoon opnieuw.
Wauw @Elena22 Dat is heel mooi nieuws! Wat fijn voor jullie. Wat ga je aan de auto laten doen? @Lelie137 Ik vind het beddengoed van Zeeman en Ikea nu dus ook echt prima! Weekmenu: Zaterdag: wraps Zondag: maïssoep Maandag: bonenschotel Dinsdag: dahl Woensdag: linzen chili Donderdag: AGV AH: 1 griekse yoghurt 1 appelsientje voordeelpak Diepvriesaardbeien 2 maïs 2 tomatenblokjes 1 kleine maïs blikje 1 linzen 2 appelmoes 3 kidneybonen 2 hummus pikant 1 bio halvarine 1 mandarijnen 2 * gewone pita broodjes 2 * spelt pita 1 elstar appels verpakking 1 peren verpakking 2 vegafit vleesvervangers guacamole aardappeltjes 2 * bananen Ijsbergsla 2 paprika's bosui volkoren brood kastanje champignons Totaal incl. koopzegels: 55,34
Ik heb afgelopen week wat spullen teruggebracht naar de winkel waarvan ik dacht dat ze handig waren, maar niet gebruikt werden. Onze kasten zitten bomvol na een bestelling in de kerstvakantie van ah.nl Van sommige producten heeeeel veel ingeslagen.
@Lelie137 het beddengoed van de action is ook goed. Laatst bij een dekbed discounter een dekbedovertrek besteld en een gratis dekbed erbij! Ik heb ook voor aankomende week besteld voor woensdag. Ik wilde sommige dingen wijzigen heeft AH serverfout heb gelukkig nog tot dinsdag. @Lovelive3 ik ook, heb veel diepvriesfruit besteld om smoothie van te maken. Makkelijk is dat! Probeer is combinatie met appel komkommer en spinazie smoothie heel erg lekker. Beetje appelsap of water erbij toevoegen. Gewoon gehamsterd
@Triangel Leuk leuk ikea, wij gaan/ gingen er toch ook wel regelmatig heen. hier gisteren bij de hap geweest een een prednison en codeïne kuur gekregen, thank god dat ik nu weer wat meer lucht heb! Zojuist de boodschappen besteld en laat deze morgen bezorgen, ben echt nog niet fit en aangezien iedereen bij ons in huis ziek is vind ik het die 6 euro wel waard haha. Doordat de de week anders liep en we allen weinig gegeten hebben hoefde ik ook niet zo veel te bestellen en lijkt het menu veel op dat van vorige week. Ons menu: vandaag: Bami maandag: gek aardappels met broccoli en karbonade dinsdag: boerenkoolstamppot en macaroni woensdag: puree, via en salade donderdag: chicken to night met extra groente vrijdag: geb aardappels gehaktbal en spinazie zaterdag: waarschijnlijk frites zondag: Kliekjes. besteld: PLUS Handperen Conference Per 1 kilo 1 € 1,99 € 1,99 PLUS ijsbergsla Per stuk 1 stuks 1 € 1,19 € 1,19 PLUS Prei Per 500 gram 1 € 0,96 € 0,96 PLUS Paprikamix Per zak 3 stuks 1 € 1,49 € 1,49 PLUS Kruimige aardappelen Per zak 2.500 gram 1 € 3,36 € 3,36 PLUS Boerenkool Per zak 300 gram 1 € 1,15 € 1,15 Kaas, vleeswaren, tapas Bio+ Achterham Per 100 gram 1 € 2,85 € 2,85 Bio+ Kipfilet Per 100 gram 1 € 3,19 € 3,19 Bio+ Gebraden gehakt Per 100 gram 1 € 1,53 € 1,53 Bio+ Jong belegen kaas - plakken Per 175 gram 2 € 2,78 € 5,56 Bio+ Spekreepjes Per pak 200 gram 1 € 3,09 € 3,09 Zuivel, eieren, boter Bio+ Biologische eieren Per doos 10 stuks 1 € 2,95 € 2,95 Bio+ Halfvolle melk Per pak 1 liter 2 € 1,13 € 2,26 Bio+ Houdbare halfvolle melk Per pak 1 liter 2 € 1,19 € 2,38 Ontbijtgranen, broodbeleg, tussendoor PLUS Fruitbiscuit yoghurt bosvruchten Per doos 182 gram 2 € 1,19 € 2,38 PLUS Melkbiscuit melk-aardbei Per pak 245 gram 1 € 1,29 € 1,29 Frisdrank, sappen, koffie, thee Dalphin Water met koolzuur Per set 3.000 ml 3 € 0,84 € 2,52 PLUS Vruchtendrink multi fruit Per set 10 pak 2 € 2,00 € 4,00 Pasta, rijst, internationale keuken Knorr Roerbaksaus chicken tonight tomaatPer pot 495 gram 1 € 1,69 € 1,69 Soepen, conserven, sauzen, smaakmakers PLUS Olijfolie mild Per fles 250 ml 1 € 2,09 € 2,09 OKE Satésaus K&K Per kuipje 450 gram 1 € 1,25 € 1,25 Diepvries Iglo Fieldfresh spinazie a la creme Per doos 450 gram 2 € 0,87 € 1,74 Huishouden Robijn Wasverzachter Per fles 750 ml 1 € 3,35 € 3,3 Boodschappen incl zegels waren 56 nog wat. Komt dan nog de borg bij van de kratje maar ik lever er ook weer 3 in. We zullen zien hoe de week loopt kwa ziekte en voeding.
@Elena22 Whooeee gefeliciteerd!!!! Wat goed, en fijn ook! @Lelie137 Snap het helemaal! volgende keer beter.
mooi lijstje doedel! en fijn veel biologisch. hier net even naar lidl gelopen, had dadelijk komt zus eten met kids, 8 harde broodjes 8 croisants 1 volkoren brood pot speculoos 1pakje ham 1 pakje grillworst 1 pak hagelslag puur 1 blok kaas bananen peren 2 mango 4 koffiebroodjes 4 berliner bollen voor vanavond maak ik verse patat, aardappelen 1 doos kroketjes 1 krop sla tomaten 1 fles curry en 1 tube mayonaise moest betalen 30,92
@doedel doe jij altijd laten bezorgen door de plus? Ik ben aankomende week €86 kwijt aan boodschappen incl bezorgen Deze week ga ik nog naar Duitsland om luiers te gaan halen. Pampers! Jumbopack (72 luiers) voor 14,99. Voor een maand ben ik dus €30 kwijt! Mijn lijstje deze week bij de AH. Albert Heijn AH Avocado 2 1.09 2.18 AH Boerenwit mais half 1 0.90 0.90 AH Fries roggebrood 1 0.99 0.99 AH Goudse belegen 30+ plakken 1 2.49 2.49 AH Goudse jong belegen 30+ plakken 1 2.19 2.19 AH Grillworst kip 1 1.92 1.92 AH Handsinaasappelen medium 1 2.79 2.79 AH Iraanse long type pistache gezouten 2 2.99 5.98 AH Krentenbollen 1 1.39 1.39 AH Mini framboos tartelette 1 2.99 2.99 AH Paracetamol 500 mg 1 0.49 0.49 AH Ribkarbonade 2 2.12 4.24 AH Roodschillige aardappelen 1 3.79 3.79 AH Smoothie mango avocado 1 2.39 2.39 AH Tijgerbrood bruin half 1 0.55 0.55 AH Vers sap ananas-meloen-mango 1 2.19 2.19 AH Vers sap sinaasappel 1 1.99 1.99 AH Weekend kaas-uienbroodjes 1 1.59 1.59 Appletiser Apple pomegranate 1 2.29 2.29 Arla Biologische halfvolle melk 3 1.29 3.87 Danone Cars yoghurt 2 1.45 2.90 Danone Oikos bosbes 2 1.25 2.50 Danone Oikos perzik 2 1.25 2.50 Fuze Tea Black peach hibiscus 2 0.99 1.98 Fuze Tea Black tea lemon 2 0.99 1.98 Fuze Tea Black tea lemon 1 1.89 1.89 Fuze Tea Black tea peach 1 1.89 1.89 Fuze Tea Green tea 2 0.99 1.98 Fuze Tea Green tea 4 1.89 7.56 Fuze Tea Green tea mango chamomile 2 1.89 3.78 Fuze Tea Green tea mango chamomile 2 0.99 1.98 Healthy People Appel 4+ 1 1.37 1.37 Healthy People Bananenwater 1 1.89 1.89 Healthy People Granaatappel- framboos 1 1.85 1.85 Healthy People Watermeloen superfruitmix 1 1.92 1.92 Hero Jam landfruit perzik minder suiker 1 1.99 1.99 Homemade Brood in blik pompoen-spelt 3 1.85 5.55 Homemade Brood in blik zonnebloem-tarwe 3 1.85 5.55 Kettle Sea salt 2 1.79 3.58 Kettle Sea salt-crushed black pepper 1 1.79 1.79 Maggi Jus uitjes 2 0.44 0.88 Pickwick Even opfleuren groene thee 1 0.99 0.99 Santa Maria Dip mix American ranch 1 0.79 0.79 Smint XL tin Extreme Frost duopack 1 3.49 3.49 Tropicana Essentials magnesium 1 2.99 2.99 Tropicana Orange creations orange & mango 2 2.89 5.78 Unox Soep in blik stevige champignonsoep 2 0.89 1.78 Unox Soep in blik stevige erwtensoep 2 0.89 1.78 Unox Soep in blik stevige kippensoep 2 0.89 1.78 Gratis toegevoegd Allerhande nr. 2-2018 1 0.00 0.00 Flyer Bezorgbundel 1 0.00 0.00 Flyer Kwekkeboom Black Angus 1 0.00 0.00 Zegelvel met 3 AH Ovenzegels 4 0.00 0.00 Totaal boodschappen (incl. statiegeld) 123.90 Veel van deze boodschappen zijn 2e halve prijs of 1+1 (50%korting) Als woensdag de boodschappen zijn bezorgd, ga ik woensdag nog even naar de markt. En dan ga ik nog iets lekkers halen voor de koffie voor bij de buren. Nog een shirtje halen. Woensdag ga ik ‘s ochtends een zwangerschapstest halen en testen of ik zwanger ben van een tweede . Ik ga het shirtje bedrukken.
@bloemetje1 ik ga ook vaak naar de lidl! Vind dat ook wel een fijne winkel. Ik wil nu een excel bestand gaan maken waar welke bio producten voordelig zijn en dan is de lidl ook wel een fijne winkel. @lievemandie nee normaal eindelijk nooit, het is nu meer omdat ik zelf ziek ben en de kids ook aan het kwakkelen ben dat ik de energie nu niet heb. Ik wil soms nog wel eens de boodschappen alleen ophalen als ik weinig tijd heb, dat kost dan 2,50. Van jou ook een mooi lijstje! Wat is je week menu? En bij welke winkel zijn de pampers in de aanbieding? wij wonen dicht aan de grens dus misschien nog een tripje waard. Ik duim voor je woensdag!!
Lievemandie, hoop het voor je, zou erg leuk zijn! Doel deze week: ik ga proberen om zoveel mogelijk uit voorraad op te maken, heb ook nog een en ander vers in huis. Ik ga een menulijst maken voor deze week. We willen sparen voor een nieuwe tweedehands auto omdat deze 16 jaar oud is zal hij binnen enkele jaren afgeschreven kunnen worden. Daarnaast hebben we weinig spaargeld (iets meer zou wel verstandig zijn..) omdat we de hypotheek aan het aflossen zijn, we willen onze vaste laten zo laag mogelijk houden. We zitten met 5 personen op 100 euro ongeveer incl wasmiddelen enzo. We hebben het afgelopen jaren voor veel minder gedaan voor wie mij nog herkend. Ivm ziekte van onze zoon moesten wij noodgedwongen minder werken en kwamen uit op een klein gezamenlijk inkomen van 1300 euro per maand, maar dan nog plus toeslagen en kinderbijslag. Blij dat het nu goed gaat met hem, hij gewoon naar school kan, en we gebruik kunnen maken van BSO om maar een voorbeeld te noemen. Ik las in de dierenwinkel dat een konijn 45 per maand kost aan eten en hok verschonen, ik zou echt niet weten hoe je dat doet. Ik heb een zak houtvezels van 99 cent en daar kan ik 2 weken meerdere keren per week zijn kooi mee verschonen, en ik heb een zak bix voor 2 euro daar kan hij minimaal een maand of 2 maanden van eten. Verder nog wat restjes van fruit en groenten wat wij over hebben.
Bij real. Ik maak geen gebruik van een weekmenu. Het probleem is, haal ‘s ochtends het vlees uit de vriezer. Mijn vriend die weet nooit wat die moet eten. We eten altijd iets met rijst en groenten erbij. Ik koop altijd van alles. Bijv eet ik vega en vriend eet dan iets een schnitzel wat ik niet eet. Op één vaste dag eten we friet. Het kan ook dat we spontaan uiteten gaan.
@Lelie137 Ja met de jongste gaat het nu weer stukken beter. Ik heb redelijk bij geslapen van het weekend. Deze week gelukkig 2 avonddiensten en dan volgende week weer nachtdienst. @Beddengoed; Wij hebben beddengoed van de AH, eigenlijk altijd met 50% korting of meer gekocht. Lang leve de koopjeshoek hier. Zie weer mooie lijstjes voorbij komen! @doedel Ik had ergens voorbij zien komen dat Lidl komende (of volgende week, moet je even kijken. Wij hebben geen folders) weer bio weken heeft. De groentenspreads zijn erg lekker van daar @bloemetje1 Nee wij hebben uiteindelijk toch niet besteld. Ik heb de boodschappen zelf gedaan. Vlees en zuivel alles met 35% korting. En heel veel vleesvervangers ingeslagen bij de Coop. Daar was alles 1 euro per pakje van Vivera. Heb er geloof ik een stuk of 12 gehaald. De vriezer ligt dus weer vol voor komende maand. Overige boodschappen moet ik de bonnetjes van verzamelen. @Luiers; Ik heb heel vaak dat de luiers mijn persoonlijke bonus aanbieding is bij de Appie. Dan betaal ik maar 5.00 euro per pak voor echte Pampers. Action heeft ook echte Pampers voor minder dan 5 euro. Afgelopen week ook Zwitsal luiers gekocht bij de Appie. De aanbieding plus 35% korting stickers. Op het moment koop ik nog erg weinig zonder die stickers. @lievemandie Ga voor je duimen woensdag! @Hier; Gisteren geklust. Heel mooi geworden, zal straks wel even een foto posten. Mijn schoonouders bleven eten. Had kipsate (35% korting) met kroepoek, pittige boontjes in kokossaus (alleen sperziebonen uit de bonus gekocht) met rijst, gebakken ei en loempia uit de oven. Erbij gebakken uitjes en atjar. Meeste kwam uit de voorraad. Vandaag stamppot rauwe andijvie met sukadelapjes. Moet de rest van het menu nog bedenken dus die post ik later. Komende maand vooraal voorraad weer leeg maken. Ik wordt over 1.5 week 30 jaar, wil dit vieren met zoveel mogelijk uit de voorraad. Deze week dus even goed plannen.
Hallo allemaal, Ik lees nog altijd mee, schrijf wel weinig sorry daarvoor. Drukke tijd hier en veel werken. @lievemandie , ik duim voor je! Erg leuk! Wij zijn sinds 2 maanden bezig voor een derde!! Jeej !! Bij Action van het weekend een bullet journal boekje gekocht, 2€. Daar ga ik in bijhouden wat ik allemaal moet doen op een dag. Merk dat het wel helpt.
@lievemandie Spannend, ik zal duimen. Ik wist niet dat jullie bezig waren, maar leuk! @vlinder12345 De knoop doorgehakt? Dacht dat je man niet wilde, maar toch wel dus? Ook spannend hoor. @Lovelive3 Klinkt als een mooi doel, succes. @Elena22 Dat is dan een mooie aanbieding voor luiers, echt handig.