@Elena22 , ze had vorige week haar eerste dag . Vandaag kon ik haar voor het eerst weg brengen. Nog niks gehoord tot nu toe, dus het gaat goed. Ze heeft het ook super naar haar zin, alle keren nog niet gehuild. Legt veel contacten met de andere kindjes en juffen. Onze kinderen zijn dag na elkaar jarig, ook maar jaar verschil. Dus wij vieren het samen, met een bbq of friet halen.
@Elena22 grappig de zonnebloempluktuin. Nooit van gehoord en toch redelijk dichtbij de plaats waar ik opgeroeid ben. Helaas nu te ver
Voor verjaardagen met de familie vaak smiddags met eten erbij, eerst cake versieren of een taart die we zelf maken met versierd fondant (brandweer/prinsessen ofzo). Stoffen slingers van action en een zakje ballonnen. Dan soep met stokbrood en vaak een gezonde salade en wat friet, hoeft niet veel te kosten. Als cadeau vragen we voor de kinderen nu vaak een groot cadeau of een uitje bijv.. Voor het kinderfeestje hebben we een fotospeurtocht met opdrachten gedaan en een bak met wat lekkers in het bos begraven, daarna in de speeltuin, o en ervoor patat gegeten met 6 kindjes.
@Hier; Druk aan het opmaken wat er in huis is. Hadden nog zoveel van de voedselbank. Mijn kasten zijn nog overvol. Vooral creatief zijn. Ga dus zo het brood bakken van die oliebollenmix. Ons menu deze week; Maan; Stampot rauwe andijvie met gebakken spekjes en sukadelapjes. Din; Ik had avonddienst en had een restje van maandag. Man en kinderen aten thuis frietjes uit de Actifry met snack en rauwkost. Woe; Quasedilla's uit de oven met kip, 2 kleuren paprika, tomaat, rode ui en avocado. Don; Volkoren lasagne (hadden we twee extra eters). Vrij; Restjes opmaken. Zat; Eten we bij schoonouders. Vanaf zondag ga ik weer opnieuw plannen. Mogelijk komt een vriendin hier voor onbepaalde tijd logeren en eten ivm geen woning en geld hebben. Vindt het best lastig want wij hebben ook geen liggende gelden maar wil haar ook niet op straat laten staan. Heb wel gezegd dat ik geen speciale dingen ga halen en dat het niet voor hele lange tijd kan. Wij komen al een slaapkamer tekort en wij hebben ons eigen routine als gezin. Ze is druk bezig met woonruimte zoeken dus hopelijk komt dat goed.
Oh dat kinderfeestje klinkt ook erg leuk! Onze oudste is van 19 oktober en dan is het helaas vaak al nat en koud. Heb me dit jaar ook kapot gefietst in de polder
Ik weet niet in welke polder je woont maar bij Lelystad heb je het belevenissenbos, erg leuk voor feestjes, en ik moet zeggen dat we in de herfstvakantie toch best vaak goede dagen hebben, maar is lastig van tevoren te plannen idd
@Elena22 , wat lief dat je vriendin bij jullie mag logeren. Wel lastig dat je alles moet betalen enzo... Hopelijk heeft ze snel een woonruimte.
@Love1987 Dat bos ziet er echt super leuk uit! Ga hem op het lijstje zetten voor uitjes dit jaar @vlinder12345 Als het echt niet meer gaat dan zal ik het ook tegen haar zeggen. Een volwassene extra is natuurlijk heel anders als kleine kinderen.
Wat fijn dat je dat doet voor je vriendin elena! Auto: was inderdaad zomer vorig jaar gemaakt maar nu iets met de brandstoffilter waardoor er geen brandstof in de motor kwam en veel oliegebruik. Is inmiddels weer gemaakt maar duurde te lang om op te wachten en dan met eigen auto te gaan. We gingen donderdag rijden en de vrijdag erop weer terug. de auto zou dan maandag klaar zijn dus dan had het geen zin meer om te gaan. Pastasaus: @Elena22 het is bij de plus met 50% korting. Van het merk Heinz. Normaal is een pot 2,49 nu dus 1,25. Er zit wel een beetje zout en suiker in maar dat zit in tomatenpuree ook.
Ligt eraan hoe ziek ze is en of het besmettelijk is. Ik breng geen ziek kind naar de opvang of naar school
wat een mooi lijstje weer krul!! @Elena22 jeetje wat lief van je zeg! ik zou ook niemand op straat laten staan. super van jullie dat ze bij jullie terecht kan. Misschien kan ze een kleine bijdrage aan de boodschapjes doen? of dat zij b.v. brood en beleg en fruit haalt iedere week,en b.v. een pakje thee of koffie? en b.v. het wasmiddel voor haar kleren te wassen?
wat balen van jullie auto krulpeterselie. hoe maak je die pastasaus verder? wat doe je er nog allemaal bij?
Besparen op kinderfeestjes/ schooltractie: Dit is een lastige, sowieso letten we altijd op geld, maar aangezien al onze kiddies heel kritiek hebben gelegen ( in de zin van We weten niet of hij dit overleefd.. De oudste met drie weken en een van de tweeling met 10 dagen) wil hun verjaardag goed vieren. Ik zal nooit ECHT bezuinigen op hun verjaardag omdat het voor ons een echt feest is dat ze jarig mogen zijn. Ik wil investeer daarom ook veel tijd in de feestjes. Tips: opletten dat je niet het duurste merk koopt en zoveel mogelijk zelf maken. Ga op zoek naar een leuke manier om het feestje te vieren. Soms is het leuk om iets buiten de deur te doen en ook iets thuis. (Jumphal plus thuis tv bijvoorbeeld) zodat je gewoon lekker je eigen chips/ hapjes aan de kinderen kunt geven en het is ook gewoon leuk om thuis te zijn voor de kinderen valt mij op. Je kunt ook online een speurtocht bestellen of zelf een maken. Maak zelf met je kind de uitnodiging op de computer. Schrijf daarin of je wilt dat het kind gebracht/ gehaald kan worden. Dat kan ook geld besparen wanneer je krap zit. Cakejes bakken en versieren ( zonder pakje, gewoon met bloem en boter) Koop spullen die je kunt hergebruiken op andere feestjes. Het volgende is ook voor het vieren met familie/ vrienden; Blokjes kaas met tomaat doen het goed (al is kaas wel duur) Bladerdeeg hapjes maken, bijv een plak bladerdeeg met een hotdogworst, blokje kaas, plakje vlees. Augurk met boterham worst. Chips Gehaktballetjes zelf maken met satésaus Drankjes: bij ons wordt er alleen een wijntje geschonken en ik heb aan twee flessen genoeg. Ik zou op een kinderfeestje niet overdadig zijn met alcohol. Wat mij opvalt is dat thee op het moment weer populair is. Dus ik zorg voor een mooie weckpot met allerlei smaken thee en een thermoskan heet water. Ik zorg voor bruisend water met een smaakje, verder cola en bitter lemon en een paar sapjes dit alles uit mijn voorraad want het is vaak genoeg 1+1 gratis..). En gewoon limonade of wat pakjes (1+1) drinken voor de kinderen. Familie lid vragen om mee te helpen koken ( sm wil altijd salade maken, heel lief, scheelt ook veel werk want hier eten 25 p) Vorige keer heb ik hele goedkope pizza's gehaald en belegd met kaas salami etc Of ik maak een mega pan soep of haal blikken soep wanneer die 1+1 is. Ik bak dan stokbrood af met salades/pesto/brie Als er overblijft (mits niet te lang buiten de koelkast) dan eten we de dag(en) daarna nog van alles wat er over is gebleven. Ik kijk al een maand van te voren naar aanbiedingen die ik kan gebruiken voor de verjaardag.
Oja de taart koop ik de laatste jaren vaak bij de winkel.. het gaf me iets teveel stress voor zoveel personen taart maken. Soms wel in combinatie met zelfgemaakte cupcakes omdat je die van te voren kunt maken. En ik maak vaak wraps met vleeswaren sla en roomkaas voor gewoon als hapje En nootjes en japanse mix of wat snoep en komkommer/ paprika reepjes en tomaatjes zet ik ook op tafel.
Ik maak altijd loempia’s en gyozas. Dit is altijd wat ze willen eten bij ons op één van ons verjaardagen. Ik maak altijd in mijn vrije tijd. Ik heb altijd voorraad in de vriezer. Bij het avondeten, maak ik altijd 3-4 gerechten. Voor iedereen wat wils. Ze kunnen mij nooit helpen in de keuken, omdat ik altijd Chinees maak. Dit jaar hebben we besloten om niet zelf te gaan koken maar uitbesteden aan uiteten of afhalen. Dan hoef ik niet de halve dag in de keuken te gaan staan. De eindrekening gehad van essent. Wij hebben totaal €1800 betaald. Ongeveer 1380 verbruikt. Wij krijgen €420 terug.
Fijn dat jullie geld terugkrijgen! Maar vind het niet heel weinig wat jullie verbruiken. Gemiddelde is 115 per maand. Maar ik weet ook niet in wat voor huis jullie wonen dus vanaf de zijlijn moeilijk te beoordelen.
Ik woon 2 onder 1 kap huis. Ik kan wel €120 per maand doen maar beter €150 per maand. We laten de tv altijd aanstaan voor de hond. Bang dat ze wat gaat slopen. Niet dat ze doet. De kennel is helaas door de storm niet bruikbaar. We gebruiken sinds vorig jaar de hue lampen van philips en tado (verwarmingsding). We zijn in afwachting van de verzekering van de buren en de woonstichting die man zou komen kijken naar de schade maar die is nog niet geweest. Dus kan nog niks herstellen