Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Waarschijnlijk begin ik 1 juli.
    Het is intern dus de teamleiders gaan nog bespreken hoe en wat.
    Mijn teamleidster viel bijna van haar stoel van verbazing.
    Ze is zo gemeen geweest afgelopen jaren.
    Ze heeft me ook niet gefeliciteerd.
    Ze vroeg alleen maar hoe krijg ik de vakantie rond??
    Huh oké dan... Niet echt leuk!

2. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ach @vlinder12345 lekker laten gaan. Per 1 juli zit je ergens anders. Hoe ze de vakantie rondkrijgt. Tja..niet jouw probleem maar die van haar!

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Gelukkig heb je straks niets meer met haar te maken.

Ik at net ook weer een lekker vegetarisch gerecht, volgens mij ook redelijk low budget met wat aanpassingen. https://chickslovefood.com/recept/5-or-less-zoete-aardappeltortilla-met-feta/ ik maakte hem met gewone aardappelen, gewone uien en een restje geraspte kaas. Kruiden gewoon wat gedaan. De peterselie liet ik zitten. We aten wat sla en komkommer erbij. Erg lekker!

4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ziet er heerlijk uit triangel,en lekker goedkoop!

5. Triangel

Was ook erg lekker.

@Elena22 hoe gaat het?

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Het is rustig hier.
    Iedereen genieten van het lekkere weer?
    Ik zit vooral binnen, veel te warm om met 2 kleintjes weg te gaan. De jongste kan nog niet lopen, maar al wel 11 kilo denk ik. Dus lastig om hem op te tillen.

Drinken ze bij jullie ook zoveel?? De jongste heeft al meer dan 1 liter gedronken vandaag.
    Hij is 10 maanden. Mag toch wel? Geef hem afwisselend nutrilon en diksap.
    Diksap drinkt hij zo 300 ml weg!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier was ik vooral druk met de uitslag rondom mijn moeder. Iets aan de positieve kant dus kan weer een beetje ademen. Ik zal later even uitgebreid reageren. Ga nu even letters oefenen met onze kleuter.

8. Triangel

Wow Vlinder! Daar til je je vast een breuk aan. De mijnes zijn nu 7 kg. Hier trouwens 10 maanden en ze drinken twee flesjes van 180 en tussendoor tuitbeker diksap. Niet zoveel, een hele beker van 240 cc per dag.

Hier zijn we niet continu buiten. Moeten echt nog een parasol om de baby's te beschermen en iets hebben waar ze veilig kunnen spelen. Misschien maar gewoon een campingbedje. Had ze nu in deksel van een schelp zandbak, maar die kapseizde uiteraard toen ik even niet keek.

Maar goed, die parasol. We hebben nog een bon a 40 euro van Karwei. En deze week zijn er kortingsbonnen. Gaan dus onze slag slaan, denk donderdag maar. Dan hebben we er in het hete weekend gelijk wat aan.

Verder is man nu via mp twee ligstoelen aan het kopen, kunnen we lekker chillen tijdens het middagslaapje van de kiddies komend weekend. Heerlijk! 2 stoelen voor 22,50, niet prachtig mooi nieuw, maar zagen er zo op de foto prima uit.

Elena, ik hoor graag de uitgebreide versie maar neem je tijd.

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Sterkte Elena!

Triangel, de jongste is ook 10 maanden. Hij is van 9/7.
    Hij heeft altijd veel gedronken, kwam altijd aan de 1 liter nutrilon.
    Vanavond hem lekker lui in de keuken gebadderd. Gewoon in de wasbak.
    Ga ik nu altijd doen, want hoef dan niet met hem te sjouwen en meneer zit lekker rond te kijken.
    En ik kan ondertussen mijn dochter in de gaten houden.
    Lekker makkelijk dus!

Niet duur die stoelen.
    Wij moeten voor de tuin een trap naar beneden. Maar misschien dat we van het weekend lekker op het balkon gaan zitten.
    Hebben we gisteren het badje neer gezet, dochter vond het geweldig :).

10. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik heb idd al spierballen.
    Ben zo zwaar echt niet gewend.
    De oudste was prematuur en nu een jaar ouder. Zit maar een jaar tussen.
    En ze zijn even zwaar en even groot.
    Grappig als de jongste gaat lopen, dan lijken ze een tweeling.

11. Triangel

Leuk, mijn jongste twee meiden zijn van 14/7!
    Mijn oudste deden we ook altijd in de wasbak. Lekker makkelijk!
    Tegenwoordig douche ik met de oudste en man brengt één voor één de baby's. Ik zit op de grond en zij zitten tussen mn benen zeg maar. Klinkt beetje fout zo, haha, maar valt mee hoor. Dan heb ik twee handen vrij om ze te wassen, als ik staand douch, maar één. En oudste kan zo leuk spelen met zusjes.

Haha, bizar dat dat zo verschilt. Ik heb een neefje van ruim een jaar, die is ook even zwaar als mijn oudste van 2,5 jaar. Wel grappig.

De stoelen zien er prima uit. Wel wat beschadigingen, maar dat geeft me niet zo.

12. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Luke drinkt 1 fles van 180 ml van nr.3 en drinkt rest van de dag 100 ml water en 180 ml speciale babysap (kan variëren appelsap, multivruchten, vruchtenijsthee). Volgende week is hij jarig en wordt dan 1. Gaat snel! (Hij is bijna 1 en weegt 8,7 kg). Volgend cb heeft die afbuigend lijn..ben benieuwd wat de cb gaat zeggen als die..weer komt..arm kind had vorige week 10-12 spuitluiers per dag gehad gedurende 5 dagen.

Wat een spierballen zal jij krijgen zeg!

13. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Zo drinkt hij hier veel melk, als ik jullie verhalen lees.
    Sinds een week drinkt hij ook pas diksap!

@lievemandie, was luke ziek? Wel sneu zoveel spuitluiers :(.

@Triangel , haha ik snap het.
    Wel slim om ze zo te douchen.
    Ik ben veel alleen dus is het hier wel puzzelen wanneer ik ze in bad doe.

14. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    @vlinder12345 ja, had last van een virus zegt de dokter. Komt door de prikken van de 11 maanden vaccinatie. Om de haverklap als die een natte scheet liet was het raak. Kleine man vond het niet zo leuk elke keer zo'n verschoonbeurt.

Heb net hapjes gemaakt voor de viering van zijn verjaardag..40 loempias en 120 gyozas

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Als je een matrashoes over de bovenkant van het campingbedje doet, heb je meteen al schaduw. Ik kwam het tegen op Pinterest...

Triangel vindt dit leuk.
  16. Triangel

Goed idee! Niet meer nodig, morgen gaan we de parasol kopen, maar vind t wel heel erg slim bedacht en uiteraard low budget!

17. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Hoi ben ik weer eens! Wij hebben een speciekuip in de douche gezet, een soort van bad. De kinderen gaan hier om de beurt in. De douche gaat zo nu en dan aan, ze kunnen echt wel een half uur per persoon in bad. Toen ze kleiner waren deed ik ze een ikea baby bad. Maar ze mogen niet elke dag van mij, niet goed voor hun huid.
    Hier alles prima, ik kocht een (normaalgesproken) dure merk tas op marktplaats, dus blij mee! Ook wat nieuws voor mezelf gekocht, een jurk en een shirt. Luxe hoor!

Triangel vindt dit leuk.
  18. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hier gaat de jongste 2x per week in bad.
    Anders krijgt hij flinke eczeem.
    Dit zo afgesproken met CB.
    Vanaf die tijd bijna geen last meer, af en toe nog wel als ik hem extra in bad doe.

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hoi hoi allemaal!! wat een lekker weertje vandaag,en eens een lekker dagje vrij alles lekker op het gemak vandaag!
    ben al juist naar de lidl geweest de kids willen strakjes macaroni,en broodjes gehaald,fruit groente ijsjes omdat het lekker weer is :D bij jullie ook de winkels gewoon open?
    ik had laatst een nieuwe koektrommel gekocht,maar weer kan ik alle koekjes weggooien,ze zijn weer zacht geworden.
    waar bewaren jullie koekjes in of weten jullie een fijne koektrommel ergens te koop?
    gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Wij hebben een koektrommel maar we gebruiken hem niet ;) gewoon een zakje om de opengebroken rol koekjes.
    Bedankt triangel voor de troffee! Vandaag budget een dagje naar het strand geweest en daarna hebben we bij de Mac omgehangen, kinderen en wij een ijsje en gespeeld. Straks thuis koken.

Deel Deze Pagina