Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik snap ze op zich wel. De baby is nog niet geboren en komt nu dus (nog) niets te kort. Als je zulke types blijft helpen dan blijven ze ook doorgaan in hun oude gedragspatroon. Heel tegennatuurlijk om dan niets te doen maar vaak wel het meest effectief.

Balen dat je ziek bent zeg. Als moeder kan je inderdaad eigenlijk niet ziek zijn.

Elena lastige week gaat dat worden voor jullie maar je bent er wel echt een kei in om het toch voor elkaar te krijgen! Je hebt ook nog flink wat voorraad begreep ik toch?

Hier gaat het met besparen prima. De rest wat minder. Met schoonouders is er nog steeds veel drama en gedoe. Ikzelf ben maandag bij de gyn geweest en er blijkt een poliep in mijn baarmoeder te zitten. Ben op internet gaan lezen maar daar wordt je niet zo blij van maar dat is natuurlijk altijd zo. Het moet er in ieder geval uitgehaald worden dus weer een operatie ook al is het een kleine ingreep dit keer. Merk dat ik me gelijk weer meer depri voel maar probeer het wat los te laten.

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Dus jullie zeggen ook niet teveel helpen en maar laten gebeuren?
    Gaat zo tegen mijn gevoel in...

Balen @Krulpeterselie , wat gaan ze doen weg halen?
    Je had toch baat bij die nieuwe behandeling? Of toch niet?

3. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als ze keer op keer de fout in blijven gaan dan zou ik inderdaad zeggen niet helpen. Als de baby er is kun je altijd weer verder kijken hoe het dan gaat en dan alsnog helpen. Maar dan wel in dingen voor de kleine als voeding en luiers. Niet iets wat ze bij wijze van zo weer kunnen doorverkopen.

Ze gaan het inderdaad weghalen. Heb inderdaad ook baat bij de behandeling van de natuurarts. Ik ben al drie weken niet meer ongesteld geweest wat voorheen echt max vir dagen was voor het weer begon. Ook psychisch ging het een stuk beter. Beter concentreren op het wrrk, vrolijker etc maar merk dat dit nieuws even een domper is. Ik wilde beide opties open houden en weet niet wie nu de waarheid spreekt. Voelt een beetje alsof je belazerd bent maar toch werkt het schijnbaar wel.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Ik zou ook pas weer gaan helpen met praktische hulp als blijkt dat dat nodig is voor de baby, eerder niet. Je hebt mensen die het nooit leren.

@Krulpeterselie Wanneer vindt de operatie plaats? Ik ga heel hard voor je duimen dat het niet de gekke dingen zijn die je op internet leest en dat je snel opknapt en klachten vrij blijft.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Net wat boodschapjes gedaan bij Appie;

500 gr witte druiven 2.02
    7 bananen 0.99
    1 zak AH rosties 1.05
    1 L AH Volle melk 1.15
    1 flesje Spa bruisend Lemon 0.69
    6 blikjes AH cola 1.35 (voor man en visite komende tijd)
    1 tube Zaanse mayo 0.55
    1 fles vloeibare bakboter 0.95
    2 x 2 sate kipschnitzels 2.33 (Bonus + 35% korting op beide verpakkingen)

Totaal 11.08

Ons menu deze week;

Maan; Hadden we restjes van mijn verjaardag (alleen een vers Turks brood bijgekocht).
    Din; Man had rijst met kip, jongens en ik hadden rijst met een pittige saus (voedselbank) met doperwten.
    Woe; Gehaktballen, sperziebonen en frietjes uit de Actifry.
    Don; Vandaag gaan we bij de Mac eten (met bonnen voor 3 gratis menu's)
    Vrij; Rostie uit de oven, salade en kipsate schnitzels.
    Zat; Ga ik nog boodschappen voor bijhalen maar waarschijnlijk zeewierwraps (voedselbank) met salade en denk iets van vis als ik die goedkoop kan scoren.

Vanaf zondag plan ik weer voor volgende week.

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , ze wilt graag sparen. Maar ik ging daar vorige week eten. Had ze een hele stapel baby broekjes gekocht. Terwijl ze veel had gehad van ons.
    En dan zit ze heel leuk te vertellen we gaan sparen.

Ze nemen ook 4 dagen opvang per week. Maar ze kunnen niks van de opvang voorschieten. Ze komen op 1200€ per maand uit, waarvan ze 800/900 terug gaan krijgen. Gezegd dat je vaak 1 a 2 maanden moet voor schieten, toen schrok ze.

Ook hebben ze een lease auto waar ze spijt van hebben, eind van het jaar loopt het af en moeten ze zover kilometer vergoeding bij betalen + eigen risico omdat ze schade hebben.
    En ga zo maar door.
    Ze heeft zoveel dingen al, maar koopt het dan gewoon dubbel en in grote getallen. Dus niet 1 broekje maar 10.

Ze wil ook niet weten wat het word, dus nu alles neutraal kopen en als het geboren is alles jongens of meisjes kleur.

7. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hoop dat ze het zelf niet leest ;).

8. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Haha zo te lezen zal ze vast niet in een consumindertopic lezen vlinder :oops:

Dank je Elena. Ik kan over 1,5 week terecht bij de anesthesist en een week daarna bellen voor een datum.

Esther2901 vindt dit leuk.
  9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
  10. Triangel

Triangel Niet meer actief

@vlinder12345 Dat klinkt niet handig. Maar idd, niet gaan pamperen! Want die baby gaat echt niet verhongeren, dat komt wel goed. Wbt opvang, als ze nu al opgegeven hebben voor opvang, kunnen ze ook op tijd aanvragen en zal dat wsl wel loslopen met voorschieten, denk ik zo maar. Wij moesten wel voorschieten, maar ik had ook al binnen twee maanden na opgeven bij kdv opvang nodig, dus daar was weinig speling in.

@Krulpeterselie Wat rot voor je. Ik denk wel dat je er goed aan doet hoor, die natuurarts. Wsl zat die poliep er al? En daar is nou eenmaal een ingreep voor nodig. Niet teveel gaan googlen hoor. Is niet goed voor je. Knuffel voor jou!

@Elena22 Mooi lijstje..

11. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Triangel dat is zo hoor. Heb al ruim een half jaar deze heftige klachten. Afwachten maar hoe het gaat als dat ding eruit is.

12. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #1692 Lovelive3, 15 feb 2018
    Laatst bewerkt: 15 feb 2018
    sterkte @Krulpeterselie hopelijk valt het mee! Fijn dat het is ontdekt. Betreft de natuurarts, ik geloof daar wel in. Goed dat je er via twee kanten mee aan het werk bent toch!
    Misschien heeft de natuurarts een goede invloed op je geest en lichaam&geest werken samen dus ja!

@Elena22 wat een vervelend verhaal van jou van vroeger, ik word er naar van als ik het lees!

afgelopen week weinig boodschappen gedaan, nogsteeds. Mijn kasten worden steeds leger en leger. En ja hoor, dan heb je ineens 5 eters extra in huis en niets (lekkers/ speciaals) in huis natuurlijk. gelukkig toch nog nasi in elkaar kunnen flansen voor 10 personen en was nog lekker ook haha!
    Morgen maar even naar de winkel want de meest nodige producten liggen niet meer in de kast zoals ranja voor de kinderen, en er is ook nog maar weinig beleg.

@vlinder12345 sommige mensen hebben een gat in hun hand.. leert ze hopelijk vanzelf af wanneer ze gek wordt van alle spullen. Vandaag ook lekker veel spullen meegegeven aan m`n zus (mijn neefje van bijna 3 kan veel van onze jongens overnemen). Ruimt lekker op!

13. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Aaah word gek hier.
    April gaan we verhuizen, hebben natuurlijk oppas nodig om iets te kunnen doen.
    Alleen schoonmoeder zegt nu weet niet hoe ik me dan voel, of ik kan oppassen.
    En schoonzus hetzelfde verhaal, wil zelf dan ineens dingen thuis gaan doen.
    Mijn ouders willen wel helpen, maar mijn moeder moet gewoon werken en mijn vader past niet op omdat hij een paar hernia's heeft.
    Oké wat nu?....
    Beetje aan het verzinnen hoe en wat.

Vloeren en badkamer laten we doen. Maar je moet natuurlijk je meubels verhuizen, inpakken en verven.

14. Triangel

Gaan je kinderen normaal naar een kdv? Misschien tijdelijk wat vaker daarheen?

15. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Heb je buren waar je de babyfoon kunt brengen als je bijvoorbeeld savonds gaat klussen? Of kdv of gastouder? Zelf vrij nemen van je werk en de kids dus naar de opvang.

16. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Nee we maken geen gebruik van opvang, alleen dochter gaat naar psz.
    En de buren gaan we niet mee om, ook een soort van de reden dat we weg gaan.

17. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    We hebben samen 3 weken vrij genomen en voordat we weer aan het werk gaan willen we over zijn en het oude huis leeg en schoon hebben.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Zoveel mogelijk doen als de kinderen slapen. Indien mogelijk hen laten helpen. Zelf speelgoed, knuffels ed in dozen doen, etc. Volgens mij woon je behoorlijk ver anders was ik je met liefde komen helpen. Zoveel mogelijk ontspullen nu al help ook al een eind.

Triangel vindt dit leuk.
  19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ugh mijn Mac (10 jaar oud) wordt nu echt zo langzaam. Het is gewoon frustrerend om de computer aan te zetten. Mijn man kan hem misschien nog ietsje sneller krijgen maar niet veel meer. We hebben ook al gekeken naar andere opties. Evt een Samsung Dex zodat ik mijn telefoon om kan toveren tot desktop.

20. Triangel

@Elena22 Wat irritant! Mijn laptop is ook echt aan vervanging toe.. Maarja. Zoveel dingen hier in huis. Samsung Dex ken ik niet.

Deel Deze Pagina